Luxe probleem, eerste auto kopen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mrjlnx

Re: Luxe probleem, eerste auto kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:43

Die Nissan Micra's zijn topautos zie ik maar weer hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:47

Micra kan ik je zeer aanraden :j ik heb er ook eentje, kostte volgens mij precies wat jouw 'hogere prijsklasse' inhoudt :+ heerlijk autootje, ik rij er nu zo'n 3 jaar (en 75.000 km) in en er mankeert bijna nooit wat aan, zelfs niet met het gemiddelde aantal kms dat ik maak.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:10

Als je goed zoekt zijn er best goeie autootjes te vinden voor laag budget (onder 2000 euro), ik heb mijn polootje nu ook voor 925 gekocht en het is echt een hele nette auto, wel oud (94) maar nog weinig gelopen (102.000) en zeer goed onderhouden. Ok er kunnen nog verborgen gebreken inzitten die ik niet ontdekt heb in die paar dagen dat ik hem heb, maar tot nu toe niks op aan te merken.
Maar 't blijft wel opletten, hiervoor een autootje bekeken waarvan de koppakking lek was, hele motorblok zat onder de olie en na proefrit zag je het gewoon eruit sijpelen. En ook eens een proefgereden waarvan verschillende naden scheefstonden en plaatwerk verschillend gekleurd was, ws schade gehad dus. Trilde ook erg bij bepaalde snelheden. Dus die heb ik toen ook laten staan.
Garagebedrijf googelen levert ook wel eens verrassende informatie op heb ik gemerkt. Tsja en sommige bedrijven heb ik al geen vertrouwen in vanwege de naam, "autorecycling" bijvoorbeeld, neuh daar ga ik niks kopen.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 13:49

Hallo allemaal,

Jeetje wat een reacties allemaal zeg haha!

Ik zou vandaag gaan rijden in een peugeot 206. Hij stond op internet voor 3650,-. Mooie prijs, dacht ik. Toen we daar aankwamen stond hij te koop voor 4250,-. Beetje jammer vond ik dat. Verder stond er op internet alle luxe bij, elektrische ramen etc. Toen we daar aan kwamen waren die elektrische ramen en alle luxe ver te zoeken. Dit was trouwens bij een auto handelaar. Uiteindelijk heb ik er niet in gereden. Hij was ook al 5x achter elkaar in de garage geweest, dus met ongeveer de zelfde km standen. Het gevoel zat totaal niet goed dus.

Daarna zijn we naar de peugeot dealer gereden. Daar stond een hele mooie te koop. Hij was wel duurder, maar ik kan er ook 700,- korting op krijgen. Hij word dan nog helemaal nagekeken, krijgt een beurt, en een nieuwe apk. Auto is altijd dealer onderhouden, verder dus helemaal goed. Heb er ook in gereden. De koppeling pakt wat laat, wat mij niet helemaal lekker zat. We zijn nu aan het bellen met de werkplaats van daar, om te kijken of die koppeling nog afgesteld kan worden. Verder zit alle luxe erop en eraan. Mistlampen, elektrische ramen, airco, climate control, verwarmde spiegels + elektrisch verstelbaar, centrale deurvergrendeling, radio+ cd speler, 6 speakers, airbag bij bestuurder en passagier aan de voor en zijkant, noem het allemaal maar op!

Heb er opzich wel een goed gevoel over. Maar toch twijfel ik, iets houd me tegen. Hmm, ik ga er nog maar even goed over nadenken.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:58

Ik zeg ook een barrel :j Vooral in je eerste auto komt vást wel een deuk, en dan liever in een barrel dan in een duurdere auto.

Mijn eerste autootje was een Citroen AX bouwjaar '88 (en dit was in 2002). Voor de mensen die zo'n auto niet kennen: http://www.delest.nl/cb-img/144/Citroen ... n-1995.jpg Prachtauto :') Voor 800 euro heb ik hem gekocht, en heb veel plezier met dat gebakkie gehad. Maakte me niets uit dat hij maar 4 versnellingen had en dus niet snel was. Hij reed verder prima, koste me maar een paar centen, en heb er nooit wat mee gehad! Na twee jaar heb ik m ingeruild voor een grotere variant Citroen.

Ik heb daarna nooit meer dan 2000 euro uitgegeven aan auto's (meer omdat je toch je geld niet terugkrijgt bij verkoop/inruil). Wel met inruil natuurlijk van de andere auto's.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:04

Angeliekje waarom zou in je eerste auto vast wel een deuk komen? Ik rijd nu een jaar in mijn eerste auto en er is niks mee aan de hand. Juist omdat je in het begin nog niet zoveel durft en nog heel goed oplet denk ik dat het eerder gebeurd als je al jaren rijdt.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:22

Mijn eerste auto was een oude Swift uit 1992, gekocht voor 350 euro. Een jaar later verkocht voor hetzelfde bedrag. Hier en daar zat er een deukje in, dus als ik een keer een stoep raakte of mijn deur tegen een lantaarnpaal gooide, dan was het gewoon niet zo erg. Ik vond het heel fijn om in een ouwetje te beginnen, die auto heeft mij echt vertrouwen gegeven op de weg. Ondaks al zijn deukjes en krasjes bleef hij vor mij de mooiste :D

Een jaar later heb ik weer een Swift gekocht, maar dan uit 2002 voor nog net geen 4000 euro. Ik was heel tevreden over mijn oude Swift en wilde er graag weer een. In deze Swift rijd ik nu alweer meer dan drie jaar. Ik heb ook airco en elektrische ramen en eigenlijk nooit problemen met de auto. Hij rijdt fijn, onderhoud is niet heel duur (oke, vriend is automonteur) en ik vind hem er leuk uitzien. Hij is zuinig, maandelijke kosten zijn laag door het lage gewicht en ik ben er heel blij mee :) Ik kan Swiftjes in ieder geval aanraden als je op zoek bent naar een betrouwbare en betaalbare auto, zelfs met een beetje luxe.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:22

Wat is nu een oud barrel?

Ik vind dat ik een tussenweg eerste auto heb. Maar ook daar heb ik een deuk ingereden en geloof me daar baalde ik van hoor, even hard als dat het een splinter nieuwe auto zou zijn. Deze auto is mijn alles, als er iets mee is dan huil ik er al om. :o
Inmiddels is de deuk weer netjes gemaakt.

Ik zou doen waar jij je fijn bij voelt en geen oud barrel kopen maar een tussenweg of een goede nieuwe auto. :j

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 15:41

Voor mij is een barrel een auto die al oud is (bejaard :+ ), die er niet super uitziet, maar die misschien nog net een jaartje mee kan..

Heb nu een aardige tussenweg gevonden. Ben vanmiddag wezen kijken bij een peugeot 206 (zie vorrige bericht). Maar omdat ik nog twijfel gaan we straks nog een keer kijken. En als ik hem niet koop koopt me moeder hem misschien wel haha (maar dan is het wel haar auto hoor).

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 20:30

nou, de knoop is doorgehakt.. Gisteren heb ik mijn eerste auto gekocht.. 2 de hands 7 en een half jaar oud! en een peugeot 206 *\o/*

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:26

gefeliciteerd, veel plezier met hem.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:30

Als geld geen rol speelt zou ik zeggen ga voor een VW Beetle! Mijn zus en ik hebben ieder een beetle en ze rijden als een tierelier :D heerlijke auto's, ruim van binnen, functioneel en ook nog eens onwijs leuk om te zien!

Enig toch ;) !
Afbeelding

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:31

Ik heb in 2009 mijn eerste autootje gekocht. Wilde ook zo graag een 206 omdat ik ze zo gaaf vond om te zien, en ik ze lekker vond rijden. Ze werden mij afgeraden door de 'Franse kwaliteit', dus ik ben voor een Japanse (een Swift) gegaan.
Maarja, met elke auto kan je mazzel of pech hebben natuurlijk. Veel plezier er mee, het is in elk geval een knap karretje :D

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:06

Gefeliciteerd! Ik heb ook een peugeot genomen alleen een iets nieuwere hihi!

Afbeelding
Gister gekocht!

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 00:38

Hihi die vw beetle zijn ook grappig idd!

BertBaley: Veel plezier ermee, leuke auto. Maar je moet je rijbewijs toch nog halen? Of was dat weer iemand anders?

Dit is mijn autoje:
Afbeelding
Kan niet wachten tot vrijdag haha *\o/*

Frantic & Sneeuw88: Bedankt! Gaat zeker lukken!:D

JorisV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:35

Er zijn genoeg tweedehandse auto die nog perfect rijden en ook binnen een geschikte budget vallen. Heb je een voorkeur naar de grootte of model auto? Eigenlijk is de keuze afhankelijk voor welke doel je deze auto zal gebruiken. Ga je elke dag ermee naar het werk rijden of alleen wanneer je gaat stappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:42

Afbeelding