Alternatieve woningen; heb jij een bijzonder (t)huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:09

Gypsylady schreef:
Heb ook anti- kraak gewoond in verschillende boerderijen
Woon nu in een gewoon rijtjes huis (huur)
Maar wat mijn droom nog altijd is om een Ierse woonwagen te kopen om in te wonen
Ook er mee reizen lijkt me wel wat
Weg met al dat gejaag en gevlieg

Ik heb wel een vakantie in Ierland rondgetrokken met een woonwagen :j Echt heel gaaf!
Deze woonwagen was zo dat je er met 3 personen en 1 kind in kon slapen, er zat een keukentje in, en een opklapbaar tafeltje. Douchen moest op de verschillende campings waar we stonden.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:49

Haha vrienden van mij hebben rondgetrokken met een eigengemaakte huifkar en een belg ervoor. Huisje verkocht en zo gaan toeren heel leuk om te zien! misschien zijn er ergens fotos te vinden.. ik ga zoeken!

http://www.jutenjulhuifkar.web-log.nl/ dit is hun site, zie nu ( als je ver naar beneden scrollt) dat ik er op mijn shetlander ook op sta haha! :)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:48

Malenka schreef:
Gypsylady,
Een Vardo heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar om daar echt in te gaan wonen ging mij toch te ver. Ik heb er wel heel veel over gelezen en enorm veel foto's bekeken. Erg interessant. Zelf heb ik een nogal 'apart geval' staan. Het is een echt oud eiken onderstel waar later een doe-het-zelver een simpele goedkope openlot van heeft gemaakt. Ik heb die wagen vorig jaar opgehaald en grotendeels al uit elkaar gehaald. Helaas is het onderstel nog slechter dan we hadden verwacht en ik ben bang dat we hem niet meer kunnen redden.
Dit is hem bij de vorige eigenaars:
Afbeelding

Dat lijkt me ook wel mooi
Alleen zo koud in de winter
Het dak is alleen maar dik tentdoek
Weet wel je hebt wel een allesbrander erin maar dan nog
Dat is de reden dat wij een soort van Ierse woonwagen bouwen in de hoop een beetje tocht vrij te zijn
Ook hebben we het onderstel wat moderne, luchtbanden en geremd
Als we nu onderweg een lekke band krijgen kunnen we hem onderweg nog vervangen door de reservewiel
Desnoods kunnen we ermee naar een garage of een sloper
Maar die we aan het bouwen zijn is echt te klein om in te wonen
We maken de banken zo dat we er s'avonds een bed van kunnen maken
Verder zit er een klein twee pits gasstelletje in en dat is het dan
Meer heb je ook niet nodig als je op vakantie bent je zit toch de meeste tijd buiten of op de bok

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:56

Had deze site heel lang gevolgt maar kwam geen update meer
Hoe is het met hun?
Pelryo schreef:
Haha vrienden van mij hebben rondgetrokken met een eigengemaakte huifkar en een belg ervoor. Huisje verkocht en zo gaan toeren heel leuk om te zien! misschien zijn er ergens fotos te vinden.. ik ga zoeken!

http://www.jutenjulhuifkar.web-log.nl/ dit is hun site, zie nu ( als je ver naar beneden scrollt) dat ik er op mijn shetlander ook op sta haha! :)

_00_0

Re: Alternatieve woningen; heb jij een bijzonder (t)huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:51

Goed hoor, ze zijn gestopt met rondtrekken en wonen nou op een boerderij, nog steeds in de huifkar. Ze werken beiden met mishandelde/onbegrepen paarden. Een soort van rehabiliteren zeg maar. Hij heeft mij ook supergoed met mijn oude paard geholpen! Ik heb een keer gehoord dat ze ooit wel weer van plan waren te vertrekken hoor. Maar het bevalt nu wel goed :)
Al heb ik ze al een tijdje niet gesproken helaas..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:56

Kennissen van mij wonen in van die ruimtebol woning.
Heel apart :D Op zich wel grappig maar de buitenkant ziet er eigenlijk altijd vies uit en de binnenkant...
Ja je moet er van houden, en je meubels goed kwijt kunnen want dat is zo'n ronde woning vrijwel onmogelijk.

Dat ziet er dus zo uit (inmiddels hebben ze er klimop tegen gepland :+ )
Afbeelding

Afbeelding
Ze lijken klein maar als je er eenmaal in staat valt het wel alles mee!

In Haarlem zijn ook nog woningen met grasdaken. Als je daar langs rijdt kijk je ook wel 2 keer :D
Je zou maar je dak moeten maaien :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:59

Laatst bijgewerkt door Arabesk op 09-03-11 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:00

Ja klopt! Die lijken me weer iets praktischer :D
Maar van die kubuswoningen word ik al duizelig als ik er naar kijk :=

Edit: aan de binnenkant valt het nog mee zo te zien!
Al zou ik met die schuine muren steeds het gevoel hebben dat ik voorover kieper.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:24

kubuswoningen zijn leuk!! :j
ben er een aantal jaar geleden een paar keer geweest, mijn toenmalige vriend en ik wilden er eventueel een kopen.... maar dat is gelukkig niet doorgegaan ;)
ik vind ze nog wel onwijs leuk!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:26

In een molen of vuurtoren wonen lijkt me ook gaaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:27

Ja, ik zag laatst in een huizenprogramma een verbouwde molen, dat was echt gaaf :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:29

hoe zou je nou aan zoiets kunnen komen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:32

Goed zoeken :+
Wij zijn aan het rondkijken om te gaan verhuizen, en kwamen we wel een huis tegen met een molen op het terrein die ook verbouwd was.
Ik denk trouwens dat je zulke dingen in bijvoorbeeld Engeland veel meer tegen komt, daar is zo'n beetje alles een monument, en wordt het dus maar verbouwd omdat het niet gesloopt mag. Hier in NL worden oudere/onhandige gebouwen toch vaak plat gegooid.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:36

Of het is een monument en dan mag je er maar weinig aan verbouwen en kost het ook nog eens twee keer zo duur.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:47

Mijn zus woont samen met haar vriend en hun 2 kinderen in 2 woonwagens met 2 fjorden ervoor en een Nederlands trekpaard. :D Zijn vanaf Friesland via België, Frankrijk, Spanje in Portugal belandt, inmiddels zijn ze weer in Spanje. Ze hebben altijd een andere achtertuin! :D

Afbeelding
(http://www.roulotte-papillotte.com)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:52

Hoe doen ze dat met school e.d? Wel erg avontuurlijk en romantisch hoor zoiets! :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:55

Ze geven ze nu nog zelf les, maar op een gegeven moment zullen ze naar school moeten en gaan ze zich ergens settelen! :) Ze spreken inmiddels al 4 talen dus dat is mooi meegenomen! :))
Het is zeker heel avontuurlijk, je voelt je echt heel vrij.. Ik ben er afgelopen zomer geweest (zit links op de voorste bok :+ ) En je hebt helemaal geen besef van tijd oid.. heerlijk!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:57

Wauw, geweldig!
En met werk etc of hebben zij een uitkering?
Veel zul je niet nodig hebben, maar je natje en droogje zul je toch moeten kopen en wellicht af en toe een overnachtingsplek?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:02

Haar vriend fotografeert, ze schminken kinderen op markten en zetten die dan op de foto, de kids maken kettinkjes, tekeningen, armbanden en oorbellen die ze verkopen, mijn zus doet nog al eens een schilderproject, bijvoorbeeld een muurschildering oid! Verder worden ze gesponsord door familie. :D

Ze ontmoeten onderweg ook enorm veel gastvrije mensen die ze manden vol met lekker eten geven! De paarden bekappen en beslaan ze zelf! Op hun site staan meer foto's van dit alles; http://www.roulotte-papillotte.com :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:05

Echt een zigeunerbestaan dus! Gaaf hoor... Ga even de site bekijken

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:16

Wat een leuk topic :D grappig om al die verschillende huizen te zien.
Wij wonen in een klein huisje in het binnenland van Djerba, Tunesie. Geen 'stromend' water, maar water uit een put, geen elektriciteit maar een generator (die ook weer de motor laat werken die water uit de put in een reservoir pompt..). We zitten echt in de middle of nowhere, ook geen buren dichtbij, tuin vol fruitbomen, olijfbomen en groenten en een prachtig uitzicht :D oh en de paarden aan huis!
Afbeelding
Afbeelding

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:40

Ik woon in een huis uit 1910 (wel gemoderniseerd), en woon vlakbij Paleis het Loo in Apeldoorn. Zit een hele geschiedenis aan dit huis. Zo hebben we toen we net verhuisd waren een originele krant gevonden die ergens onder het dak zat. In deze krant werd de aankondiging gegeven van de (2e) wereldoorlog. Ook was dit huis heel vroeger een twee onder 1 kap, er woonden toendertijd 2 gezinnen in. Onbegrijplijk als ik de indeling bekijk..., maar je kan nog precies zien waar de originele muur hoort te zitten.

Foto van de voorkant van mn huis:
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 17:40

Wat een bijzondere dingen komen er weer voorbij!

Voor wonen in een molen heb je eenmolenaarsdiploma nodig. Mocht je dus in een molen willen wonen dan zou je die alvast kunnen gaan halen. Bovendien zit je dan ook al 'in het wereldje' en zul je sneller aan een molen komen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:41

Malenka schreef:
Wat een bijzondere dingen komen er weer voorbij!

Voor wonen in een molen heb je eenmolenaarsdiploma nodig. Mocht je dus in een molen willen wonen dan zou je die alvast kunnen gaan halen. Bovendien zit je dan ook al 'in het wereldje' en zul je sneller aan een molen komen.

Ook wanneer er geen wieken meer aan zitten of de molen niet meer in gebruik is? :P

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:09

Die bolwoningen lijken me gruwelijk!! Heb je daarvan een foto van de binnenkant? Heb het idee dat die tekening ook wel heel erg vertekend, maar dan nog.

Die kubussen waren pas inderdaad op tv maar die vallen nog wel eme aan de binnenkant voor zover ik kan zien. (al vind ik ze er aan de buitenkant gruwelijk uitzien :+ )

@Lakshmi, wat lijkt me dat vet zeg. Weer heerlijk back to basic, rust en genieten van je leven!
Is het alleen met het water zo of teel je ook wat eigen groente etc? Ga er even vanuit dat er geen supermarkt in de buurt is :P

@Angeliekje, ben nu wel benieuwd naar de binnenkant!