Wie heeft er allemaal Twitter en vind het leuk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:20

Dat is vaak gewoon via-via, randie. De band tweet "Er zijn nog 20 extra tickets vrijgekomen voor onze show dan en dan!" en dat retweeten wat mensen en dan is het dus een kwestie van snel zijn...

Of ik tweet "Ik zoek een kaartje voor @deband op *datum* #durftevragen" en de band en wat vrienden retweeten hem en iemand die een ticket heeft maar niet blijkt te kunnen ziet dat toevallig en reageert dan. Je komt er een eind mee :j

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:24

Ik gebruik twitter omdat het gewoon ontzettend leuk & handig is/kan zijn. Mijn vriendinnen twitteren veel dus zo zie ik (bijna) altijd wat ze aan het doen zijn. Ik volg mijn vriendinnen en vrienden, BN'ers en beroemde zangers/zangeressen/acteurs/actrices etc.

http://www.twitter.com/loveokki

edit; heb trouwens even een vraagje, (#durftevragen) als je een reply wilt op een ander bericht, dan druk je op het pijltje, maar zou dan graag willen dat de tekst van die andere tweet waarop ik wil reageren blijft staan, zodat ik er tekst kan bijvoegen. (dus bijvoorbeeld; -> ja dat vind ik nou ook!) Moet je de tekst dan gewoon overtypen of is hier een trucje voor?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:29

MyHorseGirl schreef:
Ik gebruik twitter omdat het gewoon ontzettend leuk & handig is/kan zijn. Mijn vriendinnen twitteren veel dus zo zie ik (bijna) altijd wat ze aan het doen zijn. Ik volg mijn vriendinnen en vrienden, BN'ers en beroemde zangers/zangeressen/acteurs/actrices etc.

edit; heb trouwens even een vraagje, (#durftevragen) als je een reply wilt op een ander bericht, dan druk je op het pijltje, maar zou dan graag willen dat de tekst van die andere tweet waarop ik wil reageren blijft staan, zodat ik er tekst kan bijvoegen. (dus bijvoorbeeld; -> ja dat vind ik nou ook!) Moet je de tekst dan gewoon overtypen of is hier een trucje voor?

Oei, dat vind ik ZO bloedirritant als mensen dat doen... :=
Mijn Twitter-app voor de Blackberry heeft er een truc voor, maar volgens mij de gewone twitter niet, maar pin me er niet op vast, ik gebruik op de laptop altijd mobile twitter, omdat de gewone zo traag is bij mij...

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:32

- Naam. Marjon
- Link naar je eigen Twitteraccount. http://twitter.com/Marjooonnn
- Waar gebruik je het vooral voor? Om op de hoogte te zijn van dingen, concerten enz
- Wie volg je zoal? Mensen die ik via het internet ken, beroemdheden, mensen die ik wil spreken maar niet meer kan spreken (als ze bv in het buitenland zitten), tijdschriften redacties, enz enz

En nu de mensen volgen die hun twitter hier hebben neer gezet :+

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:32

Ja :D Ik heb ook twitter! Ik vind het heerlijk! Er zijn dagen dat ik twitter compleet vol spam met elke gedachte die in me opkomt, maar er zijn ook zat dagen dat ik amper wat tweet. Er zijn niet veel mensen uit mijn omgeving die het ook gebruiken, maar dat houd mijn timeline ook lekker overzichtelijk.

Mijn account: http://twitter.com/#!/Bant87
Heb wel een slotje op mijn account, dus mensen die me willen volgen moeten eerst even een verzoekje indienen :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:34

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:35

ik heb het, maar snap er echt niets van hahaa.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:42

Jaaa, ik twitter ook. Haha ben nogal verslaafd.
Mijn twitter is http://twitter.com/Roos0546

Ik gebruik het om op de hoogte te blijven van wat vrienden etc doen.
Ook is het handig om even te twitteren ipv een smsje te sturen, en scheelt mij weer smsjes :o

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:43

Konstantine schreef:
MyHorseGirl schreef:

Mijn Twitter-app voor de Blackberry heeft er een truc voor, maar volgens mij de gewone twitter niet, maar pin me er niet op vast, ik gebruik op de laptop altijd mobile twitter, omdat de gewone zo traag is bij mij...

Je moet TweetDeck downloaden, heel erg handig.
Als je dan mensen wilt RT door op het pijltje te klikken kun je kiezen uit; direct RT of aanpassen en dan RT.
Als je dan op aanpassen drukt blijft de tekst van huidige tweet staan, en kan je er zelf wat achter zetten :D

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:44

Konstantine schreef:
Kennen jullie dit trouwens?
http://friendorfollow.com/
en http://tweetstats.com/
Is echt heel leuk om eens te bekijken, hoewel ik me wel heel verslaafd voelde toen ik mijn stats bekeek :')

Nog nooit van gehoord. Wel grappig wat er eigenlijk allemaal voor verborgen dingen zitten bij twitter, ga het zo alleen maar leuker vinden :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:44

Ik heb Tweetdeck geïntegreerd in Chrome, die is wel fijn. De gewone Tweetdeck faalde bij mij ook heel de tijd...

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:46

Konstantine schreef:

Haha okee ik snap het al! Niet doen dus. Soms kan het wel handig zijn voor kleine dingen, bijvoorbeeld een tweet van je vriendin die ergens heen gaat en met de vraag of je mee wil. Dan is het handig om er even snel 'ja' of 'nee' bij te zetten. :)

MarJon

Re: [LZP]Wie heeft er allemaal Twitter en vind het leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:51

Woeps, mijn twitter stats zijn niet goed om naar te kijken. Tjee, beetje verslaafd geloof ik :')

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:52

Nog zoiets, hier kun je de waarde van je Twitter-account berekenen > http://www.tweetvalue.com/
De mijne is op dit moment $346.

Ik gebruik trouwens de gewone Tweetdeck, maar hij geeft de laatste dagen steeds vaker de melding: 'Twitter problem, tweet not sent'. Hoop dat dat iets tijdelijks is, want vind het verder een fijn programma.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:53

Appelflapje schreef:
Ik gebruik trouwens de gewone Tweetdeck, maar hij geeft de laatste dagen steeds vaker de melding: 'Twitter problem, tweet not sent'. Hoop dat dat iets tijdelijks is, want vind het verder een fijn programma.

Dat deed 'ie bij mij dus altijd... :=

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:54

Die van mij valt nog erg mee gelukkig _O- Your Twitter profile is worth: $62

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:57

- Naam. Marieke
- Link naar je eigen Twitteraccount. http://twitter.com/Marieke_k
- Waar gebruik je het vooral voor? Om op de hoogte te te blijven van zaken die met mijn werk te maken hebben, zoals logistiek nieuws, nieuws over de haven van Rotterdam, het onderwijs enzovoort. Ik twitter zelf over mijn werk, transport, logistiek en onderwijs. Tweets als: ik zit nu tv te kijken vind ik nutteloos.. :o En dat gaat niemand aan. Ik probeer het te gebruiken als een extra informatiekanaal (en zo zie ik het ook, als het nieuwe teletekst :D )
- Wie volg je zoal? Studenten, collega's, professionals uit de logistiek, de ANWB (zeer goede verkeersinformatie!). Geen BN-ers, daar heb ik niks mee. Bokt ook niet, die spammen naar mijn mening te veel :+

En gebruik ook tweetdeck, doet het bij mij overigens prima :)

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:58

Your Twitter profile is worth: $264
Wow, dat had ik dus echt niet verwacht :=

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:03

Denise_Tink schreef:
Your Twitter profile is worth: $264
Wow, dat had ik dus echt niet verwacht :=

Verkopen die handel ;)

Worden jullie ook door 'rare' mensen gevolgd? Door Svenvannen wordt ik gevolgd, gaat over bouwnormen?!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:08

Marieke_K schreef:
Worden jullie ook door 'rare' mensen gevolgd? Door Svenvannen wordt ik gevolgd, gaat over bouwnormen?!

Ja, ik heb ook heel wat rare volgers. Ach, zijn vaak bedrijven die alle mensen volgen die eens een bepaald woord gebruikt hebben. Als ze zien dat je niet tot hun doelgroep behoort, verdwijnen ze vaak vanzelf weer.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:08

Ik vind twitter zo vreemd,mensen willen dus echt alles wat ze doen in hun leven op het internet gooien?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:09

Ik heb mijn woonplaats en achternaam er niet op staan, dat gaat me weer te ver...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:10

Fien__ schreef:
Ik vind twitter zo vreemd,mensen willen dus echt alles wat ze doen in hun leven op het internet gooien?

Net als op bokt ;)

het is een handig medium, maar je moet nadenken hoe je er mee omgaat en wat je er op zet. Zoals bij alles wat je op i-net zet. Ik waarschuw mijn studenten hier ook altijd voor: als je gegoogled wordt komt je twitteraccount namelijk ook naar boven. Beetje raar als je daar enorm afgeeft op je huidige baan of een sollicitatiegesprek bijvoorbeeld.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:17

Fien__ schreef:

Dat is dus wat de meeste mensen die geen twitter hebben denken. Dat het alleen maar is om te vertellen wat je de hele dag aan het doen bent. Dat is echt het grootste misverstand. Er zijn zoveel leukere dingen om over te praten en je mening over te delen met anderen. In dit topic zijn al veel voorbeelden voorbijgekomen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:26

LZP > HTT