[centraal] Topic laptopkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:26

Ariebombarie schreef:
in heel europa heb je wettelijk gezien twee jaar garantie. alleen niet iedereen weet dat en gaat dus af op wat er verteld wordt als ze laptop aanschaffen :+

voor zover ik weet zijn er met macbook behuizingen momenteel geen problemen. tenminste, ik heb nog niemand aan de lijn gehad met problemen daarover :D
verschil in prijs is wel aanzienlijk, vergeleken met macbook pro.
macbook of imac, die keus is aan ieder voor zich ;)

Tja als die pro geen 150 meer zou kosten zou ik het wel weten natuurlijk :P . Maar ik wil nu wel gewoon een computer waar ik wat jaren mee vooruit kan, bij deze dat ik bij een jaar al op mijn handen voordat ie het raam uit vloog :Y)

Denk dat ik misschien ook maar eens naar de macwinkel moet gaan. Alleen hier in eindhoven zit er een waar iedereen onder de 30 gewoon straal genegeerd word }:0 . En die ander ben ik iedere keer kwijt. (mijn richtingsgevoel ^) )

Spruit

Re: [centraal] Topic laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:53

Ik krijg voor mijn verjaardag ook een nieuwe laptop. Alleen ik heb er dus vrij weinig verstand van. Ik wil vooral een degelijke laptop met voldoende geheugen voor studie en een beetje fotobewerken aangezien ik nogal wat fotografeer in mijn vrije tijd. Niet heel duur, maar mijn ouders geven liever iets meer uit aan een goede dan aan eentje die om de haverklap kapot gaat. Waar moet ik allemaal op letten en welke merken zijn prettig? Ik zie door de bomen het bos niet meer haha..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:55

Ik ben ook opzoek naar een laptop! Ik ben opzoek naar een niet al te grote, gewoon normale maat, beetje een mooi design en vooral één die SNEL is en aardig wat geheugen heeft.. Wat kan ik het beste nemen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:04

LETS schreef:
Ik krijg voor mijn verjaardag ook een nieuwe laptop. Alleen ik heb er dus vrij weinig verstand van. Ik wil vooral een degelijke laptop met voldoende geheugen voor studie en een beetje fotobewerken aangezien ik nogal wat fotografeer in mijn vrije tijd. Niet heel duur, maar mijn ouders geven liever iets meer uit aan een goede dan aan eentje die om de haverklap kapot gaat. Waar moet ik allemaal op letten en welke merken zijn prettig? Ik zie door de bomen het bos niet meer haha..

in dat geval zeg ik macbook

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:17

ikdoemaarwat schreef:
LETS schreef:

in dat geval zeg ik macbook

Ik weet niet hoe rijk jou ouders zijn maar €1000 vind ik toch wel behoorlijk onder duur vallen ;)

Of een laptop snel kapot gaat weet je natuurlijk nooit, je kan altijd net pech hebben.
Ik heb een Asus ks2f sx-134v en gebruik hem voor hetzelfde als waar jij hem voor wil gebruiken :)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:20

weet iemand een fijne (snelle) laptop voor school enzo, wel webcam en microfooon ingebouwd, en niet te duur ! en hij mot van dell zijn, want daar hebben we een contract ofzoiets! ;)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:21

Steef schreef:
Ik ben ook opzoek naar een laptop! Ik ben opzoek naar een niet al te grote, gewoon normale maat, beetje een mooi design en vooral één die SNEL is en aardig wat geheugen heeft.. Wat kan ik het beste nemen?

O ik wil trouwens ook inderdaad een webcam en microfoon ingebouwd :)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:22

Steef schreef:
Steef schreef:

Ik zoek dezelvde :+
en het lieft geeeeeen mini laptop! :Y)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:28

Zelfde hier :P Mini is me weer iets té klein ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:33

Steef schreef:
Steef schreef:

Macbook heeft iig ook een ingebouwde webcam. Volgens mij ook mic.

Disign hangt er net af wat je mooi vind, ik vind vaio wel mooi en daar kan je ook zeker een snelle krijgen met webcam etc. aar vind je dat mooi of bedoel je met disign meer dingen zoals van alienware?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:34

alienware? :') Nee ik bedoel gewoon dat ie er wel een beetje mooi uitziet, niet zo'n megadik groot ding :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:39

Alienware zijn volgens mij wat meer gamerscomputers die zijn ook tja gedecoreerd zal ik het maar noemen :o .
zoals deze:
Afbeelding

Ik vind dat dan niet mooi maar dat is ook disign natuurlijk :P . Vaio maakt ook wel leuke laptops in de middenmaat die zijn vaak ook niet dik en groot. En erg mooi afgewerkt. Ik vind apple ook mooi kwa disign maar dat zit je meteen in een hoge prijsklasse en met een ander OS.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:40

Hmm nee daar ben ik neit naar opzoek, haha _O-

Ik wil er het liefst wel 1 met Windows, ben ik toch aan gewend en zit alles wel op :) Vaio heb ik nog nooit van gehoord? Denk dat ik liever voor een wat bekender merk ga..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:43

Viao is van sony dat is hun laptop lijn. Vrij bekent toch sony ;) .

Bovendien iedereen kent acer, en het is toch bagger :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:18

x_Marr schreef:
Ik weet niet hoe rijk jou ouders zijn maar €1000 vind ik toch wel behoorlijk onder duur vallen ;)

nou misschien komt dat dan omdat ik niet afhankelijk ben van ouders ;)
en er werd gezegd liever iets meer uitgeven voor iets goeds......
nou daar heb je mijn antwoord ;)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:19

Ik heb een vaio van sony gekocht. Niet al te groot, snel en leuke kleurtjes ;)
Ik heb hem nog maar enkele dagen, maar ik ben er hele tevreden over.
Ik heb gekocht voor als ik op kamer ga eind september.

Deze foto benadert hem het beste. ik heb een 14.5''
Er staat windows op
Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:22

Maar dan antwoord je helemaal niet op wat ze vraagt.
Iets meer uitgeven wordt denk ik niet gezien als veel meer uitgeven. En gelukkig is macbook niet het enige wat goed is.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:26

Ah ik wist niet dat dat van Sony was! Ben echt een laptopleek :P Ik ga even googlen :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:27

Wat is trouwens het verschil tussen een notebook en een all in one desk? Of vraag ik nu hele rare dingen :')

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:28

echt geen idee, ik ben ook een laptopleek

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:32

Oeeh die uit de E-serie zijn wel erg leuk, maar ook wel meeegaduur, beginnen bij 1015 euro..

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:33

De mijne was 799 euro denk ik

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:35

Echt? Op de site van sony staat dat ze beginnen bij 1015 euro..

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:39

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:39

Onee de 14" begint bij 870 euro :)