[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:31

Ja ik bedoel Relaxed inderdaad sorry :D

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:46

Wij hebben vorig jaar ook gezocht en een aantal teleurstellingen gehad, maar uiteindelijk ons droomhuis (voor nu in ieder geval ;) ) gevonden! Uiteindelijk loop je echt ergens tegen aan wat je bevalt, goed funda in de gaten houden en goed contact opbouwen met de makelaar(s) waardoor ze je snel informeren over nieuwe woningen op de markt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:31

Whaha ik krijg net weer een overzicht van Funda en gister een enorme piek hoe vaak mijn huis is bekeken :+ Waar zo'n link op bokt al niet goed voor is :P

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 08:50

Haha, het helpt wel idd! Ik krijg ook allemaal huizen aangeboden ineens via pb....misschien nog niet zo'n gek idee dit topic!
Als iemand nog een leuk huis in de verkoop weet in Breda, houd ik me aanbevolen :D

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:54

Oh, hier kan ik mijn hart even luchten, ben sinds gisteren 1 pot frustratie... Heb er al uitgebreid over gejankt dus dat helpt.

Lief en ik, beide student, zoeken een huurhuisje in Den Haag. Delft was al niet te doen wegens de torenhoge huren, maar in Den Haag hadden we iets geweldigs gevonden, binnen ons budget. Goed, bezichtiging gepland voor komende vrijdag, maar NU!

Wat blijkt: we moeten een huisvestingsvergunning hebben, en aangezien zijn Wajong en onze beide stufi+lening NIET tellen als inkomen, en het minimum jaarinkomen van 29.000 euro (!!!) is voor die vergunning, krijgen we dat ding dus niet.

Help...
We gaan nog even bellen met instanties om te kijken of er toch wat mogelijk is, en anders bezwaar aantekenen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:28

@Monique: jullie hebben echt een pracht van een huis! Helaas zijn wij regio-gebonden met ons bedrijf.

@Saarie: :(:)

Soms snap ik ook niet waarom mensen zo moeilijk doen... zo zijn wij bezig, is dus een erfenis en zoon van één van de erfgenamen is aan het zeuren dat hij een bepaald stuk grond niet kwijt wil (achter de boerderij), dat mag dan weer wel naast de boerderij, want dat is lastig als hij moet maaien, we hebben al voorgesteld om de rest te pachten, hoeft hij er helemaal niet meer op :D, maar die blijft dwarsliggen, kom op, zeg... in deze tijd als je serieuse kopers hebt... 8)7 .
Verloopt heel moeizaam, zijn de erfgenamen eindelijk eens alle vier acoord, krijg je zoonlief (spuitelf ;) ).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:31

@ Saarie: wat erg als je zo door regeltjes wordt tegengewerkt!

@ Avaluna: Sterkte met de dwarsligger.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:34

@Monique: dankje, het verloopt zo moeizaam, dat ik soms al geen zin meer heb om onze droom te verwezenlijken :o .
Je wordt er ook heel voorzichtig van, bent bang dat hij blijft dwarsliggen, ook als je pacht bijvoorbeeld.
Ach ja, wie weet waar het allemaal goed voor is.
Ik was laatst bij Hans van der Mee en zag dezelfde dag jouw onderschrift.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:38

UPDATE:

we hebben net met de gemeente gebeld.

Wat blijkt: Het staat heel appelig op de site (lees: het staat er letterlijk in de criteria met een minimum en maximum inkomen voor deze vergunning) en ze kijken ALLEEN naar het maximum.

Ergo: we krijgen wél een vergunning. :D :D :D
Vriendlief en ik hebben voor de zekerheid appart naar de gemeente gebeld voor bevestiging, maar het gaat dus toch door!

Spannnennnnnnddd vrijdag huisje kijken :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:42

@Saarie: super *\o/*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:01

Citaat:
Ik was laatst bij Hans van der Mee en zag dezelfde dag jouw onderschrift.

Leuk :-) Hans heeft vorige week onze marathon-recreatiewagen verkocht voor ons, nu staat alleen de marathonwagen nog te koop. Ze waren zaterdagavond nog hier. Vorig jaar zijn we met z'n vieren naar Amerika geweest :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:04

Hans heeft ook een mooi huis samen met de zus van zijn vrouw, geloof ik?
Ik moest onze concourswagen laten aanpassen.
Wonen jullie bij hen in de buurt?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:14

@saskiaatje, hihi grappig dat je daar woont, oud basisschoolvriendinnetje van me woont/woonde op arica 144 :) Gaan jullie weg uit Capelle of niet? Ik heb ook 20 jaar in capelle gewoond, maar kwam er eigenlijk nooit :P Omdat we aan de rand van Rotterdam woonde, deden we daar altijd boodschappen enz.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:43

avaluna schreef:
Hans heeft ook een mooi huis samen met de zus van zijn vrouw, geloof ik?
Ik moest onze concourswagen laten aanpassen.
Wonen jullie bij hen in de buurt?

Klopt, Janny's zus woont in het andere deel. Nee, wij zitten op een 60 km bij hen vandaan in Beesd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:01

Wij wonen in Zuid-Limburg ;)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:08

@Saarie: gefeliciteerd! Al één succes in dit topic!
Mijn man gaat morgen drie huizen bekijken, hopelijk is er iets goed genoeg om zaterdag nog eens met zijn allen te gaan bezichtigen.

@Avaluna: dat soort situaties kunnen echt jaren slepen, verschrikkelijk :(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:12

@zesiram: ik ken het van mijn eigen familie (boerderij van opa) grond is ook na zeker 20 jaar nog niet verdeeld...
Anders verhuisde ik die kant op, hahaha. Mijn ouders verpachten nu een deel, maar mijn ooms en tantes zijn allemaal tussen de 70-80, mijn opa is ook bijna 100 geworden, dus kan nog wel 20 jaar duren... :D

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:15

Nou jaaaah, we wilden een huis gaan bezichtigen dat op funda staat.....belt de makelaar dat de bewoners geen zin hebben in oriënterende bezichtigingen??????????? Dat je denkt dat je je dat kan permitteren in deze woningmarkt......................Nu hoef ik dat hele huis niet eens meer

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:18

@Zesiram: dat geloof je toch niet?
Je zou ze bijna wensen dat ze er nog een hele tijd mee zitten :o .
Het lijkt me best frustrerend als al iets heel erg lang staat en er komen geen kopers alleen kijkers, maar goed, je weet maar nooit; één koper is in de regel voldoende...
Volgens mij mag je nu al blij zijn als er mensen komen kijken...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:19

Het moet ook niet gekker worden :D

Wat willen ze dan , alleen de deur open doen voor mensen die al met getrokken portemonnee in samenzijn van de notaris even de sleutel over willen dragen ? :P

Belachelijk zeg , mensen willen toch altijd eerst even komen kijken...... :?

Zouden ze al zo ontzettend veel kijkers hebben gehad soms ? :P

Of staan er gewoon waardeloze foto's op waardoor het niet duidelijk is wat voor huis het precies is , en je dat echt even moet bekijken om zeker te weten of het iets voor je is ? :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:21

Ik vind het echt bizar. Ja elke koper begint als kijker toch? En die mensen wonen er niet eens meer, en bovendien doet de makelaar de bezichtigingen. Dus ik snap niet wat het probleem is.

Wij gaan lekker verder kijken, kunnen ze dat huis steken waar de zon niet schijnt. In Breda nog 314 huizen in onze prijscategorie, zit vast iets tussen..... :D

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:22

Wij zijn dus op zoek naar woonruimte voor mijn zoon en vriendin. En dan ook nog betaalbaar :+
Helaas is de wachtlijst 7 jaar. Ook al is zijn vriendin zwanger. Pffff. Ze wonen nu op een camping en moeten daar 1 juli uit. Van ellende gaan we nu waarschijnlijk een chalet kopen op een andere camping, want terug in huis is ook geen optie meer.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:22

pmarena schreef:
Of staan er gewoon waardeloze foto's op waardoor het niet duidelijk is wat voor huis het precies is , en je dat echt even moet bekijken om zeker te weten of het iets voor je is ? :)

Het is wel een heel karakteristiek huis, maar ja, daarom willen we ook graag komen kijken. We willen geen doorsnee-doorzon meer......ik kan er gewoon niet uit.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:23

@Zesiram: daar zit vast wel iets tussen. Ik ben benieuwd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:37

Zonde hoor , wie weet hadden jullie het wel gekocht , gemiste kans voor ze.

Zeker als ze er zelf niet meer wonen en er geen omkijken naar hebben , raar.
Misschien staan er nog heel veel spullen enzo , is het huis niet klaar voor een fijne bezichtiging , en hebben ze niet de tijd om alles snel netjes te maken ?
Maarja dan zouden ze dat gewoon even kunnen zeggen....wel zo sociaal , kun je zelf besluiten of je er "doorheen" kunt en wilt kijken.

Misschien toch wat teveel "aapjes kijkers" gehad , en dat ze als je aangeeft dat je nieuwsgierig bent dat al niet zo serieus nemen dan als je echt aangeeft specifiek in dit huis geïnteresseerd te zijn. Ik weet het ook niet :)

Weet wel dat ik me voor de bezichtiging van dit huis dat wij nu hebben gekocht , wel een beetje opgelaten voelde hoor om een bezichtiging aan te vragen.
Ik wist echt niet of het huis heel serieus iets voor ons kon zijn en was toch wel een beetje beschaamd om die mensen lastig te vallen en hoop te geven terwijl het misschien echt een kansloze onderneming bleek te zijn. Je brengt toch heel wat teweeg met zo'n bezichtiging :o

Er stonden dan ook niet zulke handige foto's op. Heel veel foto's van de tuin (tja die kun je vanaf de weg ook wel bespieken , je rijdt er toch eerst zelf langs uit nieuwsgierigheid :P) en de tuin was op zich niet zo bijzonder , wat vijvers en veel groen , hele simpele grijze stoeptegel terrassen , wat rommelig....

En dan nog 2 van de woonkamer , die waren best wel leuk.

En 1 van de keuken , dat zag er nogal oubollig uit , van die donkerbruine kastjes , donkere tegeltjes , een vaatwasser open en bloot , een oven nog in het bruin-beige , zo maken ze ze ook al 30 jaar niet meer geloof ik :P

Geen enkele foto van de aanbouw beneden , en daarin zitten nog een halletje , grote en kleine slaapkamer en een betegelde opslagruimte / schuur.
En ook geen enkele foto van de bovenverdieping , met een overloopje en nog 2 slaapkamers.

Dat zijn nu juist de ruimtes die je wilt zien ! Zou dat net zo leuk zijn als de kamer , of net zo oubollig / verouderd als de keuken...?

Nogal een groot vraagteken dus..... ik vind dat niet zo handig. Er zullen dan toch genoeg mensen zijn die al geen zin hebben om te gaan kijken omdat er te weinig foto's op staan. Of de mensen die dan toch maar de moeite nemen om even te komen kijken , zien al snel dat het niks voor hun is.

Dat helpt de verkoop sowieso niet echt lijkt me , zo weinig indruk van het huis geven.

Maar succes met de andere huizen :j