Laptop kopen, hebben jullie tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:05

tantjeuh schreef:
Stond vandaag een artikeltje in de krant over de betrouwbaarheid van laptops... Blijkbaar gaat het merendeel van de laptops zelfs geen drie jaar mee. Maargoed, er was een lijstje bij van de meest betrouwbare laptops ook (maw: minste defecten, minste reparaties aan nodig, minste problemen).
1. Asus
2. Toshiba
3. Sony
4. Apple
5. Dell
6. Lenovo
7. acer
8. gateway
9. Hewlett packard

Apart lijstje trouwens.
Lenove? Gateway?
En waar is Compaq?

Heeft de consumentenbond ook geen recente test?
Dat gaat vaak over prijs/kwaliteit-verhouding.

india

Re: Laptop kopen, hebben jullie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:11

lenovo is IBM en super (tenminste die van mijn werk maar dat zal wel een iets duurdere zijn!)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:02

Als ik jou was, zou ik nog even doorsparen en voor iets duurders gaan dan nu eentje kopen die misschien van mindere kwaliteit is. Ikzelf heb een Macbook, zeer over te spreken! Met een Windowsapparaat sleep je virussen naar binnen, maakt niet uit wat voor 'n scanner erop zit. En aan mac kan je overigens ook windows installeren als je niet met Macsoftware overweg kan. Ik heb mijne nu sinds april/mei, nog nooit vast gelopen, nog nooit spam binnen gekregen, nog nooit een deeltje van een virus oid. Ze zijn super snel, veel sneller dan windowsapperaten.
Als je dan toch wat goedkopers wil, zou ik een Dell nemen. Heb er opzich wel goede ervaringen mee. De mijne heeft een leeftijd van 10 jaar mogen halen. Na 8 jaar begon die wel te haperen, vast te lopen, uit te vallen etc. Maar verder wel een fijne computer. Kostte trouwens in de guldentijd zo'n 1000 euro, maar goed ;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:10

MarvanTom schreef:
tantjeuh schreef:
Stond vandaag een artikeltje in de krant over de betrouwbaarheid van laptops... Blijkbaar gaat het merendeel van de laptops zelfs geen drie jaar mee. Maargoed, er was een lijstje bij van de meest betrouwbare laptops ook (maw: minste defecten, minste reparaties aan nodig, minste problemen).
1. Asus
2. Toshiba
3. Sony
4. Apple
5. Dell
6. Lenovo
7. acer
8. gateway
9. Hewlett packard

Apart lijstje trouwens.
Lenove? Gateway?
En waar is Compaq?

Heeft de consumentenbond ook geen recente test?
Dat gaat vaak over prijs/kwaliteit-verhouding.

Ik heb het ook maar overgenomen uit de krant (belang van limburg). Lenovo heeft IMB overgenomen en is één van grootste computerproducten ter wereld. Compaq is onderdeel geworden van HP sinds een paar jaren terug.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:29

Sorry vind Macbooks echt te duur voor 'mijn' doel.
Als je heel veel doet op een labtop incl. vormgeving en grafische programma's snap ik dat je voor een Mac kiest.

Maar ik hoef enkel en alleen een beetje te internetten en af en toe een document in Word te maken.
Verder niets, daarom wil ik geen 1200,- Euro uitgeven aan een laptop...

Daarnaast gebruik ik al geen E-explorer maar Firefox en dat houdt ook heel veel virussen tegen ;-)

Is er iemand die de verschillen tussen de 2 Acers kan vinden (vorige pagina)?

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:39

Ik heb sinds enkele weken een Dell laptop gekocht, en ik ben heel enthousiast. Supersnel, windows 7. Voordeel van Dell is dat de klantenservice helemaal geweldig is: Als je een probleem hebt sturen ze gelij kde volgende dag iemand langs, mijn vriend heeft toen het niet gelijk gefgixt kon gewoon gratis een hele nieuwe harde schrijf gekregen, binnen 3 dagen deed alles het weer top! Zijn laptop draait nu alweer 4 jaar zonder verdere problemen. De prijzen bij dell zijn ook erg fijn.

Ik heb hiervoor 4 jaar lang een compaq gehad, maar had toch veel gedonder daarmee. Hij liep vaak vast, usb poorten waren na een jaar stuk, internet deed het heel slecht en hij was heel langzaam, zo'n verschil met deze laptop!! En als ik de klantenservice van andere 'merken'zie.... Mijn broertje heeft met zijn packard bell 9 weken op een oplossing moeten wachten, had hij eindelijk zijn laptop terug, waren ze de opalder vergeten mee te sturen.

Dell kan ik je echt aanraden! Ik heb de Dell inspiron. Jek an bij dell ook alles zelf selecteren wat je er wel of niet bij in wil hebben, je kunt je laptop volledig custom samenstellen afhankelijk van je wensen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:02

Joepie heb een bestelling geplaatst!

Het wordt de Acer Aspire 5738z.
Heeft 15.6' inch beeldscherm met breedbeeld en LED verlichting en crystal clear en hij is dark blue van kleur!

http://www.kieskeurig.nl/laptop/acer/as ... mn/331649/

Er staat gelukkig Windows 7 op en geen Vista (lees alleen slechte verhalen hierover...)
Heb hem bij 4shops.nl voor 480,- incl. verzendkosten kunnen bestellen, levertijd is 3 dagen.
Ben benieuwd!

Hoop dat mijn oude fujitsu siemens het nog heel even uit houd...al denk ik dat zijn laatste dagen zijn geteld (en lees eigenlijk alleen slechte reviews over mijn oude fujitsu op kieskeurig...terwijl hij het toch echt minstens 7 jaar heeft gedaan!)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:57

Heb sinds vrijdag mijn laptop binnen. De acer 5738z.

Wat een gaaf en mooi ding! Windows 7 zit erop, installeerde zichzelf bij eerste opstart.
Beeld is heel helder, echt kraakhelder en scherp. Zit breedbeeld op. Hij is enorm snel en stil!

Windows 7 is ook erg fijn, mooie vormgeving en snelle handelingen.

Kortom voor 480,- ben ik heel erg happy!

Enige is dat de behuizing niet heel erg stevig is, volgens mij een soort van hardplactic (dus geen metaal). Maar dat maakt hem ook weer superlicht en handzaam.
En hij is donkerblauw aan de buitenkant...heel mooi en stylisch ;-).

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:33

Metaal heb je bijna nooit bij een laptop, dan wordt ie veel te zwaar. Dat plastic kan gelukkig aardig wat hebben :j. Ben wel een beetje benieuwd naar windows 7, of dat wat is. Maar mooi dat je helemaal tevreden bent, houden zo ;)!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:27

Hier ook een nieuwe een toshiba is het geworden.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:28

Windows 7 is heel anders dan XP. Moet er nog wel de weg in vinden, maar de vormgeving is erg mooi!

Enige probleem is dat ik niet weet dat de beveiligingscode van mijn draadloos netwerk is. Is destijds geinstalleerd door een vriend van me op mijn vorige computer.

Het wachtwoord dat hij toen had opgeslagen doet het niet. Kan ik die beveiligingscode ergens terugvinden? Op de router ofzo?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:32

Wat je sowieso moet doen is heel goed vergelijken met prijzen in verschillende winkels.
Ik zou als ik jou was niet via internet kopen want als hij dan stuk is zit je vaak met dat je moet opsturen enzo.
Wij hebben een Toshiba en daar zijn we heel tevreden mee!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:27

Je kunt je draadloze netwerk ook gewoon helemaal opnieuw instellen, dan moet je 'm even een nieuwe naam geven. En de sleutel goed bewaren :D.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:07

uuh hoe moet dat? heb gister wel op internet gezocht maar ik ben echt een leek op dat gebied.

Heb je een stappenplan heel duidelijk uitgelegd voor me??
Dan kan ik dat vanavond eens gaan proberen :-D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:27

Pfoei, dat moet ik even bekijken, ik pm je wel :D

Oh wacht, jij hebt natuurlijk windows 7, weet niet precies hoe dat te werkt gaat natuurlijk. Maar in principe ga je gewoon naar je verbindingen en dan voeg je een nieuw draadloos netwerk toe. Dan krijg je waarschijnlijk een wizard die je overal doorheen loodst. Je moet dan wel echt een nieuw netwerk maken, dus ook met een nieuwe naam. Wat is je provider, want bij tele2 heb je bijvoorbeeld een website waar je computers aan je netwerk kunt toevoegen. Misschien dat daar ook nog wel de sleutel te vinden is.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:12

maar dan heb je toch ook allerlei codes nodig? als je zo'n draadloosnetwerk instelt?

zit bij Ziggo...(kabel).

durf mijn beste vriend niet nog een keer te bellen om om hulp te vragen! Hij wordt al gek van me! Steeds als ik iets heb met mijn computer moet hij weer komen opdraven...;-)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:42

Ik heb ook windows 7, bij mij staan rechtsonder allemaal tekentjes, zoals die van volume en batterij. Daar staat ook een met allemaal balkjes die steeds hoger worden, daar moet je op klikken. Daar staan allemaal van die verbindingen, en dan moet je inderdaad een code die op je modem staan invoeren als netwerksleutel.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:26

Die sleutel heeft ze juist niet meer, dus dan moet je een nieuw netwerk instellen. Maar ik weet niet of jij net zo'n website voor jou draadloze netwerk hebt als ik. Dan zou je misschien even contact op moeten nemen met je provider, maar ik zou eerst proberen om zelf een nieuw netwerk aan te maken.