fiat seicento weetjes .. ivm inruilen huidige auto...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: fiat seicento weetjes .. ivm inruilen huidige auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:44

Charaz schreef:
Hoezo kan je dat niet vergelijken dan, bekijk eens de crashtest van een smart.

Wat is er mis met de crashtest van een Smart?? Die kan je beslist niet vergelijken met een seicento zover mijn kennis rijkt, maar vertel eens? Vork

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:01

Chiqa schreef:
Charaz schreef:
Hoezo kan je dat niet vergelijken dan, bekijk eens de crashtest van een smart.

Wat is er mis met de crashtest van een Smart?? Die kan je beslist niet vergelijken met een seicento zover mijn kennis rijkt, maar vertel eens? Vork

Inderdaad, bekijk de plaatjes hier onder maar eens, ik zit zeker weten liever in de Smart dan in de Fiat. Bloos!

Afbeelding

Afbeelding

Ik neem aan dat uitleggen waarom dat is, erg overbodig is na het vergelijken van deze twee plaatjes. Vork

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:16

Seis is ook gewoon geen veilige auto.. Ding heeft anderhalve ncap ster gekregen, waar moderne auto's er 5 (!!!) krijgen....

Hahaha chiqa dat had helemaal grappig geweest Haha! Mijn auto ligt ook altijd vol met zooi, durf ook nooit iemand mee te laten rijden Huilen van het lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:18

smart staat er toch ook om bekend dat ze voor zon klein autotje best veilig zijn?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:42

Breitling schreef:
smart staat er toch ook om bekend dat ze voor zon klein autotje best veilig zijn?

Zie de foto's in mijn post. Ja

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:02

Ik rij in een cinq, ook voor kleine stukjes. Opzich is die prima te doen daarvoor, ik hou wel altijd extra afstand want je bent een rijdende kreukelzone. Snelweg ga ik echt niet graag alleen op met hem, al kan die prima meekomen daar niet van, ik voel me minder veilig erin. Verder kan die wel redelijk optrekken, als je je gaspedaal plat intrapt, maar je moet het niet gaan vergelijken met een polo eigenlijk al niet.
Kijk even snachts of je vindt dat je genoeg ziet. Ik vind die lampjes die op mn cinq zitten niet echt fijn. Zie er te weinig mee.
Wegligging is goed, wind heb je ook niet echt last van. Alleen, en dat komt ook een beetje door die lampen je ziet mogelijk gevaarlijke situaties laat, waar de vw's en de audi's op de snelweg met 70 makkelijk door de bocht gaan (70 was de max. aangegeven snelheid) ging ik bijna de berm in. Maar misschien heeft de seic daar minder last van. Bochten moet je sowieso niet te hard nemen, je zit met je hoofd tegen het raam van de passagier aan.
Zuinig is die wel.
Ondanks dit allemaal ben ik wel heel blij met mn cinqie! Voor kleine afstanden is die prima, je kan er ook mee op vakantie als je wilt maar je moet er wel rekening mee blijven houden dat je niet in een grote bak rijdt.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:43

Ohh en mensen.. denk eens aan het inparkeergemak! Was ik even vergeten te vermelden bij mn vorige post. Ik woon in de binnenstad en hoevaak pas ik in plekjes waar een polo of iets dergelijke moet doorrijden? 9 van de 10 keer! Heerlijk om dan die blikken te zien, gna gna.. Haha! Maar wel even een foto plaatsen van je aanwinst he?!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:46

Ojaaa helemaal vergeten! Heerlijk parkeren Haha! En de draaicirkel is minimaal dus keren kan ook haast overal Haha!

[edit] én je betaalt geen drol aan wegenbelasting Knipoog 38 euro per kwartaal Vork

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 16:16

@ Chica: ik hoop inderdaad niet dat je een topic van mij terug vind met hoe mijn Seic gecraht is.. of zoals je eerder beschrijft dat mijn nabestaande hier moeten vertellen dat IK gecrasht ben... !!

Hij is zwart trouwens, getint glas, alle snufjes electrisch, mooi chroom uitlaatje, zwart/rood lederen bekleding... ik zal zaterdag een foto plaatsen, dan krijg ik hem.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:31

Mexxuna schreef:
Chica: ik hoop inderdaad niet dat je een topic van mij terug vind met hoe mijn Seic gecraht is.. of zoals je eerder beschrijft dat mijn nabestaande hier moeten vertellen dat IK gecrasht ben... !!

O maar dat bedoelde ik niet hoor! Ik doelde meer op het dure onderhoud wat aan zo';n wagentje lijkt te zitten Ja

Lara_Silver schreef:
Inderdaad, bekijk de plaatjes hier onder maar eens, ik zit zeker weten liever in de Smart dan in de Fiat.

Toch wel weer ontzettend jammer dat Charaz een opmerking plaatst over een onveilige Smart maar er niet op terug lijkt te komen Knipoog

Veel plezier met je wagentje Mexxuna

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:32

Charaz heeft meer te doen dan alle topics door te lezen, dacht altijd dat een Smart toch wel de onveiligste auto was die er bestond ivm geen motorkap en kreukelzonde.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 16:33

Chiqa; ik heb weleens een smart gezien waar een voetballer (zou niet meer weten wie...) was verongelukt bij ons op de A17.. daar waren nog 4 banden van over...! Weet niet hoe hard hij gereden had natuurlijk...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 16:34

Charaz schreef:
Charaz heeft meer te doen dan alle topics door te lezen,

Is dat zo charaz?? Clown Clown Clown

Ja ik dacht het ook hoor, helemaal na die verongelukte voetballer toen bij ons..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:35

Daar hadden wij t laatst ook over in de taxi, voetballer kon het helaas niet navertellen.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 16:40

Charaz schreef:
Daar hadden wij t laatst ook over in de taxi, voetballer kon het helaas niet navertellen.

Nee en van die smart was écht niets meer over.. er lagen alleen wat deuren en banden op de weg...
de rest lag in het weiland..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:54

Tja, ik heb laatst ook foto's gezien van een Audi waarin iemand was verongelukt. Daarvan kon je niet meer zien wat de voor, achter, boven of onderkant was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:21

Charaz schreef:
Charaz heeft meer te doen dan alle topics door te lezen, dacht altijd dat een Smart toch wel de onveiligste auto was die er bestond ivm geen motorkap en kreukelzonde.

Toch bedankt dat je dan de moeite heb genomen om antwoord te geven, kan je alleen helaas geen gelijk vinden je heb je niet echt verdiept in je opmerking lijkt me Knipoog

Charaz schreef:
Kreukelzonde

Ik denk dat je de kreukelzône bedoeld Knipoog

Heeft de smart juist wel van voor tot achterbumper Ja en een enorme kooicontstructie de die passagiers beschermen.
Maar goed laat het filmpje maar een zien waar jou mening of idee op gebaseerd is want dat is geheel nieuw voor mij.
Smart is één van de veiligste auto's in zijn serie en klasse OK dan!

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:58

Chiqa schreef:
en een enorme kooicontstructie

als we op typefouten gaan letten : kooiconstructie zal je bedoelen Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:10

Wat mij betreft is het leven echt te kort om in kleine, lelijke auto's te rijden...

(Nieuwe auto kopen is wel leuk trouwens! Toevallig vorige week mijn nieuwe aanwinst opgehaald, érg prettig!)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:42

KooiconTstructie Huilen van het lachen
Sorry, sorry... Heel kinderachtig...

Ik begreep ook dat de smart (voor zijn klasse) een erg veilig autootje is.. Ik kan het me niet voorstellen, want je zit met je voeten zo'n beetje onder de koplampen, maar goed, het schijnt..

Mexxuna heel veel plezier met je seisje!!! Ben erg benieuwd naar een foto, heb je ook een open dakje?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:13

LZP -> TV

Graag ontopic blijven, bedankt voor de medewerking Lachen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:35

Misschien een beetje te laat, maar ik ben absoluut geen fiat seicento fan Ik heb ooit eens zo een ding met mn moeder gehad en ik mag in mn handjes knijpen dat ik er nog nooit een botsing mee heb gehad. Ten eerste is de wegligging gewoon waardeloos en daarnaast is het ding ontzettend onveilig. Bekijk die deurtjes nou eens goed, die zijn net zo dik als karton. Je moet flink roeren als je wilt door- of terugschakelen en de pedalen zitten zo dicht op elkaar en zijn zo klein dat je per ongeluk nog wel eens 2 pedalen tegelijk in wilt trappen. En ik heb een degelijke schoenmaat, maat 39. Nee hoor, voor mij nooit meer een fiat seicento. Inmiddels heb je de knoop doorgehakt en toch de seicento gekocht, mij rest je alleen nog te feliciteren met je nieuwe karretje en dat je er nog veel plezier mee mag hebben!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:29

Omdat mijn vorige wagen niet door de keuring kwam heb ik bij wijze van spoed ook een Cinquecento gekocht, best een oud wagentje.
Op zich is het best een grappig wagentje, Maar ik irriteer me mateloos aan het feit dat hij zo stroef schakelt en optrekken kan ie gewoon echt niet!
Harder als 120 rijd ie niet. (alleen met wind mee Haha! ) en mijn 'zonnedak' bleek ook echt een ' zonnedak'.
Als het regende, regende het net zo hard binnen en dat is niet erg lekker!
(gelukkig is dat inmiddels gemaakt)

Wat wel de voordelen zijn is dat de mijne enorm zuinig is in verbruik en ook de belastingen zijn erg goedkoop.
Dat en omdat ik niet veel tijd/zin heb om te kijken naar een nieuwe auto is eigenlijk de reden dat ik hem blijf rijden.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 16:02

Maar hoe oud was is jou auto'tje Kelly?

Ik heb geen opendak in deze auto.. Lachen

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 01:01

16 jaar geloof ik, niet jonger iig!