Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 06:42

Wij hebben een overlijdensrisicoverzekering voor net niet het hele bedrag van de hypotheek. Er blijft een klein bedrag staan wat een hele lage maandlast zou opleveren. Het bedrag dat wordt uitgekeerd wordt ook elk jaar lager. Omdat we best veel aflossen hebben we hier voor gekozen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 07:34

Wij hebben het wel. Moet er niet aan denken om naast het verdriet van iemand verliezen ook nog het huis uit te moeten.

Suzanne F.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 08:06

Hier niet maar ik heb ook geen partner waarmee ik het huis gekocht heb.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 09:31

Als ik alleen was had ik het ook niet gedaan, maar dan had ik ook geen huis kunnen kopen. :+

Wij hebben een flinke spaarpot staan die vrijkomt als een vd twee overlijdt, of over 15 jaar gewoon bij de bank. Is een deposito rekening. Daarvoor is geen medische keuring nodig.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:17

MizzMontana schreef:
mavantos schreef:

Dan neem je een voorbehoud van financiering op voor het bedrag dat je minimaal aan taxatiewaarde nodig hebt.

Klinkt logisch, en die duurt denk ik korter dan een standaard voorbehoud van financiering?

Nee ik bedoelde echt een normaal voorbehoud van financiering. Je kan ook aangeven dat je de taxatie graag in de bedenktijd wilt laten uitvoeren.

Er zijn meerdere opties. Ik zou het bespreken met je hypotheekadviseur/aankoopmakelaar wat handig is.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 22:53

moonsparkle schreef:
Tink89 schreef:

Hangt heel erg af van de vorm. Wij hebben een huis bezichtigd met 40 bezichtigen op één dag, tien minuten uit elkaar. Basisinfo van de makelaar en daarna zelf rondlopen en de makelaar weer zoeken bij vragen.

Zo kort, ik ken wel opendagen waarbij er heel veel mensen tegelijk kijken. In 10 minuten beslissen voor iets wat zoveel kost en waar je jaren wil blijven en je ook dingen wil testen want onderzoeksplicht dat lijkt me heel kort/moeilijk te beslissen

Je kunt wel langer blijven he, er liepen dus allerlei potentiële kopers tegelijk rond. En elke tien minuten kwamen er meer bij. En aan die mensen stelde de makelaar zich dan voor, die kregen een brochure en info over de procedure en dan de kans om zelf te kijken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:40

Ooww dus meer als een open huis eigenlijk, dat is juist wel fijn want dan heb je zelf wel alle tijd. Hoewel het misschien wel onhandig kan zijn als er opstopping is in een ruimte haha of als je dingen wil testen

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:59

fohadie schreef:
Dat zou misschien wel een optie zijn. We spreken morgen de aankoopmakelaar om de laatste strategie te bespreken.

Ik ben echt zo blij met dit topic! Op internet is een hoop info te vinden, maar niet altijd even betrouwbaar of verouderd. In dit topic zitten mensen die net als ik in hetzelfde schuitje zitten. Ik wil ook niet voor elke vraag de makelaar bellen, dus dank voor jullie hulp!

Dan nog maar een vraag: hebben jullie allemaal een overlijdensrisicoverzekering? Ik weet dat het niet verplicht meer is bij een nhg hypotheek, maar het lijkt me wel verstandig.

Zeker weten die overlijdensrisicoverzekering nemen. Bij buren van ons is op dit vlak het noodlot toegeslagen. Ze woonden hier net 2 maanden en begin dit jaar is de man bij een bedrijfsgeval om het leven gekomen. Ze hadden geen overlijdensrisicoverzekering, zij dacht van wel.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 17:59

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 18:06

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 18:14

Vind het ook schitterend. <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 18:54

Suzanne F. schreef:
Tink89 schreef:
Ben ik een idioot als ik dit interessant vind....?

https://www.funda.nl/detail/koop/echt/h ... /89346549/

Als je handig bent dan snap ik het.
Voor mijzelf zou het een verschrikking zijn.

Zien jullie meer fotos dan ik? Ik zie er maar eentje en op die foto vind ik het zo bijzonder niet eigenlijk

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 21:02

Perceel, locatie, de mogelijkheid om het je eigen te maken...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 21:12

Ik moet er niet aan denken zo lang klussen en ben ook niet zo handig dus veel mensen inhuren en heel veel geduld tot je er kunt wonen. Denk dat er ook nog wel meer dan 2 ton in zal gaan zitten als de basis überhaupt nog bruikbaar is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 00:02

Beetje spookhuisvibe.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 09:41

Succes iedereen waarvan de biedtermijn loopt tot vandaag!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:20

Ik vind het ook soort van een spookhuis! :+

Dankje Fohadie. Jij ook succes, laat je het weten?
Hier lopen de zenuwen wel op. Nog niks gehoord behalve dat ene bod vorige week.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:25

Tink89 schreef:
Perceel, locatie, de mogelijkheid om het je eigen te maken...

Wij zijn gisterenavond gaan kijken en genezen. Het huis is inmiddels dichtgetimmerd, er staat een gigacontainer van de buren naast (incl. boos briefje op het hek dat de binnenplaats - waaraan nota bene de voordeur zit - niet bij de verkoop hoort. Er staat dan ook een flink hek omheen... en een brief ernaast van de makelaar dat er nog een gerechtelijke procedure loopt over het recht van overpad). Het perceel ligt heel gek vanaf het huis: je ziet het eigenlijk helemaal niet, doordat het als het ware haaks op het huis ligt).

Korte conclusie: bij voorbaat gezeik met de buren en aangezien die panden aan elkaar vastzitten, heb je die wel echt keihard nodig. Wij laten 'm schieten.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:54

fohadie schreef:
Succes iedereen waarvan de biedtermijn loopt tot vandaag!

Inderdaad! Nu waarschijnlijk op zijn spannendst (5 minuten voor de deadline). :+

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:04

Weet iemand wanneer je wat hoort? Hier is het ook net gesloten om 12:00, maar we weten eigenlijk niet wanneer we een reactie krijgen :P

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:08

KirstenHorse schreef:
Weet iemand wanneer je wat hoort? Hier is het ook net gesloten om 12:00, maar we weten eigenlijk niet wanneer we een reactie krijgen :P

Toen wij boden hoorden we het de volgende ochtend pas, en de andere keer eind van de middag! Ze gaan eerst nog bespreken met de verkopers. Spannend!! Ik duim voor je mee.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:20

Pfff, om 11u een bod uitgebracht, worden we meteen gebeld door de verkoopmakelaar of ons bod met onze voorwaarden wel klopt. Ik had het niet meer! Gelukkig konden we verzekeren dat het idd klopt en dat we in spanning afwachten.

En nu is de termijn verstreken en houd ik het bijna niet meer van de spanning! Haha. Heb gewoon zo,n goed voorgevoel, maar ja, je weet het nooit he.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:23

KirstenHorse schreef:

De vorige keer toen we het niet waren geworden, werden we drie uur na de termijn gebeld. Ze bellen meestal eerst degene die het geworden is. Dus hoe langer het duurt, hoe meer kans dat je het niet geworden bent. Maar het kan ook zo zijn dat de verkoper meer tijd nodig heeft om alle boden te bekijken en motivaties te lezen dat het daardoor langer duurt.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:36

Wij hadden vorige week een bod gedaan en de tijd om te bieden eindigde vrijdag om 18 uur. Zaterdagochtend werden we door de makelaar gebeld dat we het helaas niet geworden waren. Gelukkig heeft ze niet gewacht tot maandag, want de zenuwen zaten best hoog.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:54

Bij ons was dat ook onduidelijk. Op donderdag bezichtiging. We moesten na het weekend maar laten weten of we interesse hadden zei de verkoopmakelaar. Niks ervan, we vroegen vrijdag hoe we een bod uit konden brengen. Per mail, dus dat deden we die vrijdag direct. Daar ging een lange (hemelvaart) week overheen en toen werden we na 1,5 week gebeld. Er waren na ons ook nog bezichtigingen namelijk.