Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 21:23

@Purny wat ontzettend naar voor je :(:) heel veel sterkte.
Vind het altijd zo vreselijk afscheid van een huisdier ... :(:)

Over fietsen, hier afgelopen dagen heel veel gefietst. Was in Groningen (stad) voor een vergadering (incl 2 overnachtingen super de luxe erg leuk en heerlijk eten in sterrenrestaurant op kosten van zaak van vriend :Y) :+ ) , fietsen mee op de auto, en vandaar naar mijn ouders gefietst (op en neer 70 km), de dag erna samen stuk wezen fietsen in de provincie, zo'n 50 km. Zalig die elektrische fiets gaat er nooit meer uit!
Was goedkoop heerlijk uitje, er was iemand die afscheid nam en een feestje gaf :o :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:53

Heel veel sterkte Purny. Zal een gemis zijn in huis. :knuffel:

purny

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:03

Dank jullie wel, ik heb ook nog niet het besef dat ze er na dinsdag niet meer zal zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:04

PSvanLot schreef:
[***] schreef:
Ach wat sneu, sterkte purny.

Ik wil m'n kat laten prepareren als het ooit zover is. Dus ik zeg 'm altijd, dat die zich niet door een auto plat moet laten rijden :')

Dat zei ik ook tegen mijn vriend, maar daar gaat hij echt niet mee akkoord whaha

Het scheelt dat we al een aardige schedel en botten verzameling hebben liggen. Ik wil graag een skelet van een kat bij die verzameling. Dan kan ik net zo goed mijn eigen kat neerzetten :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:16

De skelet van een kat heb ik, evenals die van een kip. In mijn biologielokaal op school ;)

Ik zei tegen mijn vriend, we laten de katten opzetten zoals ze altijd liggen, dan kan ik ze op het voeteneind leggen. Hij dacht dat ik niet goed was whaha. Ik zag het al voor me.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 00:25

Geef ze nog maar een dik knuffeltje van mij Purny.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 01:58

Sterkte purny, afscheid nemen van je kat is erg verdrietig. Ik weet niet meer wat de kosten bij ons waren maar ook iets van 100-150 euro voor crematie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:35

Ach, veel sterkte, purny. 10 jaar van je leven is een hele tijd. :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:53

Als ik de mijne laat opzetten vlieg ik eruit vrees ik. Met de katten :=
Maar zou ze wel op mijn eigen weiland een mooi plekje geven, onder een grote wilg. Of crematie inderdaad. Van mijn paarden heb ik de staart in de kast liggen. Ooit wil ik daar nog wat mee doen, maar weet nog niet juist wat.

Ik heb net meegeboden op een veilig van paardenproducten. Zelfs met veilingkosten erbij is het nog steeds 3 of 4 stuks voor de prijs van 1, dat vind ik toch al wel de moeite. Het zijn allemaal dingen die ik zelf vaak gebruik of wel met wat winst kan doorverkopen O:) dus niet geschoten is altijd mis. Zijn ook geen producten die kapot kunnen gaan. Veilig loopt al ruim een week, eindigt morgenavond en volgens mij weet geen kat dat ze bestaat.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:16

Dat is leuk Varekaj!
Vroeger toen die online veilingen nog niet zo bekend waren heb ik daar ook regelmatig erg goed mee gescoord. Tegenwoordig geen doen meer, iedereen biedt zo hoog dat je regelmatig de prijzen over de nieuwprijs heen ziet gaan. Want er komen nog kosten overheen en volgens mij vergeten veel mensen dat.

Sterkte purny!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:27

Ik heb eerst van ieder item de prijs opgezocht bij verschillende shops, de goedkoopste genoteerd en dan vergeleken met de veilig. Ik doe ook maar 1 bod, of hooguit een 2e als de stap niet te groot omhoog is. Er staan oa ook een hoop vliegendekens op voor mooie prijzen maar zoveel budget heb ik nu ook weer niet om dat op te kopen helaas. En ik denk dat de winstmarge daarop ook veel kleiner is.
De halsters bijvoorbeeld staan erop voor €4/stuk en zijn merkloos, daar doe ik niks mee. Voor die prijs kan ik ze gewoon zelf in de winkel halen.
De slowfeeders en hooinetten zijn ook wel heel mooi geprijsd maar heb ik niet nodig.

Alles is spul wat ik zelf kan gebruiken indien nodig. En hier staat de uiteindelijke prijs incl veilingkosten er gelijk bij als je wil bieden, dus je kan echt mooi vergelijken.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:31

Varekaj schreef:
Veel sterkte Purny! Over inslapen en crematie heb ik geen idee wat het kost eerlijk gezegd. Ik hoop mijn 2 ouwe knarren nog even bij me te mogen hebben.

Een apart mailadres denk ik ook over na. Voor andere zaken zet ik gewoon de nieuwsbrief uit en dat werkt prima, maar voor die supermarkt dus niet -O-

Ik weet niet welke mailprovider je hebt, maar bij oa Gmail kan je filters instellen. Voor de mails van deze supermarkt kan je dan bijvoorbeeld instellen dat de mail automatisch wordt gemarkeerd als gelezen en de inbox overslaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:41

Ik heb Gmail, ga me daar dan eens in verdiepen!

Zonet ook papier ingevuld om een deel van mijn vakbondsbijdrage terug te krijgen, ook weer €110 erbij. In mei en juni zal ik voor werk naar de 2 verdere locaties samen 495km (heen en terug) afgelegd hebben, dat is bijna een volledige tank aan diesel. Dat is aan de huidige prijzen zo ongeveer €160 om naar werk en terug te raken. Gelukkig krijg ik het overgrote deel wel gewoon vergoed.

Zag dat onze tandpasta deze week 2+2 is, toch maar inslaan alweer. En Kruidvat eigen merk douchegel aan 0,99/stuk, die gaan we ook bijvullen.

Blijkbaar zijn er verzamelaars van lege dozen Rituals. Heb er nog 1 of 2 liggen, eens kijken of ik daar iemand gek genoeg voor krijg :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:41

Varekaj schreef:
Ik heb eerst van ieder item de prijs opgezocht bij verschillende shops, de goedkoopste genoteerd en dan vergeleken met de veilig. Ik doe ook maar 1 bod, of hooguit een 2e als de stap niet te groot omhoog is. Er staan oa ook een hoop vliegendekens op voor mooie prijzen maar zoveel budget heb ik nu ook weer niet om dat op te kopen helaas. En ik denk dat de winstmarge daarop ook veel kleiner is.
De halsters bijvoorbeeld staan erop voor €4/stuk en zijn merkloos, daar doe ik niks mee. Voor die prijs kan ik ze gewoon zelf in de winkel halen.
De slowfeeders en hooinetten zijn ook wel heel mooi geprijsd maar heb ik niet nodig.

Alles is spul wat ik zelf kan gebruiken indien nodig. En hier staat de uiteindelijke prijs incl veilingkosten er gelijk bij als je wil bieden, dus je kan echt mooi vergelijken.

Is dat ook nog interessant ivm ophaalkosten enzo? de veilingen dat ik zie passeren is dan ophalen op 2-4 uur rijden, dus imo enkel interessant bij grotere partijen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:53

Vandaag de jaarafrekening van elektriciteit en gas gehad. Op variabel tarief krijgen we toch nog wat terug, dankzij wat belasting kortingen en een niet zo strenge winter. Maandbedrag wordt wel bijna verdubbeld. Manlief vond het belachelijk en zei direct de vijvers dichtgooien. Tja, die vreten stroom maar geen gas. Waarop ik dus zei om zijn werkplaats/hobbyplaats af te sluiten, daar hangt namelijk een 2de CV ketel voor verwarming. :Y)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:55

Voor de opwekking van stroom wordt ook gas gebruikt, daarom is ook de prijs van stroom erg gestegen. Of heb je zonnepanelen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:01

Nee, geen zonnepanelen, die zijn niet rendabel hier. -O- Enige plek/kant waar ze kunnen staat een bos in de weg, dus geen zon. En de buren gaan dat bos niet kappen. :+
Elektriciteit is inderdaad ook fiks gestegen, maar onze grootste besparing zou toch echt de verwarming in de schuur uitzetten zijn (3 radiators en vloerverwarming, is een los gebouw).

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:14

Sterkte Purny :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:58

Wij krijgen alsnog geld terug van onze failliete vorige leverancier van stroom en gas.

@duhelo: alles is ophalen in Lokeren, dat is voor mij best nog te doen om naartoe te rijden (hooguit een uurtje) en anders kan iemand het wel voor mij ophalen. Al kon dit ook opgestuurd worden.

Diesel staat intussen op €2,12 -O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:02

Hier weinig sparen. Heb besloten om het nog heel even naast me neer te leggen. Wil graag wat nieuwe kleren voor werk en ik heb nogal een dure smaak. Heb de afgelopen week voor veel geld besteld, maar ik ben erg kritisch op wat ik hou en wat ik hou draag ik ook lang en vaak.

Ik mag van mezelf nog 1 keer live gaan shoppen en dan is het wel weer genoeg haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 00:02

Ik heb alle kavels van de veilig gewonnen. Met veilingkosten etc er allemaal bij kom ik rond €93 uit op mijn factuur. De winkelprijs van alle items is normaal > €300!

Vind ik wel een leuke meevaller :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 00:15

Leuk! Zal ik voor je ophalen en brengen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 06:32

Ik ga kijken of ik er donderdag al om kan eventueel, dan heb ik een vrije dag. En ander stuur ik wel iemand, je hebt immers bepaalde documenten nodig.

Soms mag het wel eens meezitten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:15

poes schreef:
Hier weinig sparen. Heb besloten om het nog heel even naast me neer te leggen. Wil graag wat nieuwe kleren voor werk en ik heb nogal een dure smaak. Heb de afgelopen week voor veel geld besteld, maar ik ben erg kritisch op wat ik hou en wat ik hou draag ik ook lang en vaak.

Ik mag van mezelf nog 1 keer live gaan shoppen en dan is het wel weer genoeg haha.

Ik ben laatst gaan winkelen. Dat was me toch leuk! Het online shoppen mist toch een hoop beleving

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:31

Neonlight schreef:
Nee, geen zonnepanelen, die zijn niet rendabel hier. -O- Enige plek/kant waar ze kunnen staat een bos in de weg, dus geen zon. En de buren gaan dat bos niet kappen. :+
Elektriciteit is inderdaad ook fiks gestegen, maar onze grootste besparing zou toch echt de verwarming in de schuur uitzetten zijn (3 radiators en vloerverwarming, is een los gebouw).

Dat is jammer. Toch was ik verbaasd toen ik hoorde wat voor opbrengst mijn buren nog hebben. Ook in het bos. Ik wil ze dus toch ook maar. Alleen net offerte voor dakrenovatie getekend dus voorlopig geen geld meer.