Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:59

En als de verwarming draaien geen optie is, een mooie ombouw om de radiator, kun je daar leuk dingen op zetten en eventueel zelfs dat nachtkastje weg doen :D.

Als ik het goed zie is de radiator breder dan de muur bij het raam.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:00

Is die radiator niet te breed voor dat hoekje?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:00

Zo te zien is er al vrij weinig ruimte in de hoek bij dat bed en een ombouw brengt daar geen verbetering in. En op een nachtkastje staan vaak die dingen die je onder handbereik wilt hebben :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:11

Het hoeft geen giga ombouw te zijn. Of gewoon een mooie plank boven de verwarming die doorloopt naar de vensterbank.

Dan heb je een plekje om leuk dingetjes neer te zetten en kan het raam gewoon open.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 20-02-20 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:13

Of de verwarming helemaal weg halen? Wij hebben er ook geen op de slaapkamer. Het idee van een plant vind ik een goeie! Misschien iets van een kokospalm in een smalle, hoge pot?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:25

Ik zou er zelf geen plant neerzetten. Die houden niet zo van de verwarming.

Als deze nooit aan staat en het tocht niet is het wel een optie. Mooie grote groene plant :D.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:27

Idd als de verwarming weinig aan staat is weghalen een optie, de buizen die daar lopen zorgen ook al voor verwarming.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:55

Ik zou boven de verwarming een plantenwand maken of een aantal plantenhangers ophangen. Die kan je al vrij smal krijgen, dus nemen niet heel veel ruimte in. Als je de verwarming veel gebruikt; ga voor cactussen oid.
Mocht je niet van planten houden, zou ik denken aan een fotowandje of schilderijen/canvassen.

Planten:
https://www.buitenlevengevoel.nl/vertic ... elf-maken/
https://www.google.nl/amp/s/florum.nl/7 ... enery/amp/ (Tweede)
https://nl.pinterest.com/pin/296182112987635563/

Fotowandje:
https://www.brandlux.nl/muur-foto-hexag ... gLPrfD_BwE

Het nachtkastje zou ik vervangen voor een (zelfgemaakt?) kastje waarbij je de hele hoogte tot het schuine stuk gebruikt, iets minder diep dan deze. Dan kan je je spullen mooi in de laden/vakjes kwijt i.p.v. er bovenop.

Onder het raam een mooi overzet vensterbankje, simpel van hout of als budget oplossing zou je plakplastic kunnen gebruiken.

En verder kijken of je die draden netter kan wegwerken. Bv 1 verlengsnoer en alles daarop aansluiten, zodat je niet zoveel draden hebt (naast alle buizen maakt dat het druk).
Laatst bijgewerkt door miramii op 20-02-20 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe handig ben je zelf? Wij hebben ook zo'n hoekje (wel wat gunstiger gelukkig).
Hebben daar een bankje gemaakt (zelf op maat) om daar kleding ed op te leggen.

Radiator ombouw wat San voorstelt vind ik ook wel een mooi idee.
Radiator weg halen en een smal laag kastje zou ik nog mooier vinden, maar dan moet dit wel kunnen/mogen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:15

Als je vanuit de hal loopt, loop je tegen een horizontale muur aan, de muur die daar links haaks op staat als soort van afscheiding naar de woonkamer. Die bedoel ik.[/quote]

Haha ja snap hem! Het gekke is, volgens mij is dat stukje muur er in het echt niet.. :') Ik kan het me niet zo herinneren ook..
We krijgen 16 april de sleutel, zal eens kijken hoe het zit. Het staat ook niet duidelijk op de foto.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:20

Mooie strakke radiatorombouw, Spiegel erboven kruk ervoor en je hebt een kaptafel met geweldig daglicht.Mischien nog zo`n klein wandelement van de xenos erbij voor een plantje + wat extra sta-ruimte en om dat lelijke stopcontact wat te camoefleren.

Persoonlijk zou ik dan een stekkerdoos met platte stekker in dat stopcontact doen. Dat steekt het minder uit en heb je nog maar 1 snoer naar beneden lopen. Als je dan wandrekje erover hangt plantje ervoor..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:23

miramii schreef:
@maja heb je de meubels al of ga je nieuwe kopen? Wel een hele toffe ruimte, gezien je veel kanten op kunt. En heb je ook foto’s? Dat geeft wat meer beeld van de licht inval en indeling.

Er klopt wel meer niet of wel? De keuken zelf lijkt ook te ontbreken en zeg maar elke deur.. net zo’n simshuis waarbij je geen geld meer over had voor de deuren :+

Ja, best bijzonder hè :j
De plattegrond klopt niet helemaal..
We krijgen de keuken over de gehele wand rechts.
We hebben een grijzige steigerhouten tafel met een zwarte kruispoot en verschillende stoeltjes.
De vloer wordt een gietvloer met betonlook en de keuken strak wit met zwarte accessoires.
Qua stijl wordt het basic/Scandinavisch. Basis is licht met veel wit, lichtgrijs en zwarte accenten en zachte kleuren als accentkleur.
De bank wordt zoals het nu lijkt een lichtgrijze elementenbank, 4 zits met een verlengstuk aan een kant of een losse hocker.

Foto's heb ik maar het wordt dus héél anders qua inrichting...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit wordt de nieuwe keuken.

Afbeelding

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:29

Wauw heel erg bedankt voor alle tips, echt zo fijn!

De snoeren die er hangen zijn van m’n oplader, dus die gaat er sowieso altijd uit, die andere is van m’n elektrische deken dus als het weer warm wordt, is die ook weg :) een radiator ombouw is een heel leuk idee en dan doortrekken naar de vensterbank, ik ga m’n vriend eens lief aan kijken. De verwarming staat nooit aan, dus wellicht zou weghalen ook nog kunnen :j

Echt ontzettend bedankt, ik ga alles nog een keer goed lezen en er even over nadenken :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:02

Majabeestje schreef:
miramii schreef:
@maja heb je de meubels al of ga je nieuwe kopen? Wel een hele toffe ruimte, gezien je veel kanten op kunt. En heb je ook foto’s? Dat geeft wat meer beeld van de licht inval en indeling.

Er klopt wel meer niet of wel? De keuken zelf lijkt ook te ontbreken en zeg maar elke deur.. net zo’n simshuis waarbij je geen geld meer over had voor de deuren :+

Ja, best bijzonder hè :j
De plattegrond klopt niet helemaal..
We krijgen de keuken over de gehele wand rechts.
We hebben een grijzige steigerhouten tafel met een zwarte kruispoot en verschillende stoeltjes.
De vloer wordt een gietvloer met betonlook en de keuken strak wit met zwarte accessoires.
Qua stijl wordt het basic/Scandinavisch. Basis is licht met veel wit, lichtgrijs en zwarte accenten en zachte kleuren als accentkleur.
De bank wordt zoals het nu lijkt een lichtgrijze elementenbank, 4 zits met een verlengstuk aan een kant of een losse hocker.

Foto's heb ik maar het wordt dus héél anders qua inrichting...

[ [url=m/NeAlfY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pZuM0e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rfh5fN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit wordt de nieuwe keuken.

[ [url=m/FCSO0D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die keuken komt op dezelfde wand als waar de keuken op de foto zit? Dan zou ik inderdaad een hele lange tafel midden in die ruimte zetten. Ik mis dat in mijn huis, een woonkeuken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:32

Klopt Karijn, zelfde plek. Alleen dat blok in het midden gaat weg dus genoeg ruimte voor een grote tafel.
We hebben nu ook geen woonkeuken, lijkt me daar ook zo fijn. We willen tussen de doorgang van de kamer naar de keuken van die stalen deuren met glas.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:26

Hoiiiii, ik kom even binnen vallen met een vraag voor de Early Dew kenners... Mijn zusje heeft een huurappartementje weten te bemachtigen en ze krijgt volgende week de sleutel al. Ze wil heel graag Eary Dew (de groene variant) op de muur. Maar moet ze dan de zijde matte, extra matte of krijt variant aanschaffen?

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:40

Ik zou altijd voor krijt kiezen omdat ik dat het mooiste vind :D.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 21-02-20 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:41

Wat ze zelf mooi vind :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:45

Denise_Storm schreef:
Hoiiiii, ik kom even binnen vallen met een vraag voor de Early Dew kenners... Mijn zusje heeft een huurappartementje weten te bemachtigen en ze krijgt volgende week de sleutel al. Ze wil heel graag Eary Dew (de groene variant) op de muur. Maar moet ze dan de zijde matte, extra matte of krijt variant aanschaffen?

[ [url=m/9oN7dq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net wat zij graag wilt. Zou even bij karwei naar de staaltjes kijken, dat zoekt veel beter uit dan de site. De kleuren komen imo lang niet altijd overeen met de werkelijkheid

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:33

MizzMontana schreef:
Frummels schreef:
Wat zouden jullie met deze bar doen qua decoratie/aankleding? >;) Wij komen er zelf niet helemaal uit. Het is wel de bedoeling dat er een tv aan de muur komt waar de aansluiting zit. [ [url=m/72EcyL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is zo iets een idee?
De tv als onderdeel van de compositie met wat andere wanddecoratie en een kleur naar keuze op de achtergrond.
De voorbeelden zijn van woonkamers maar dit is ook wel op een halve muur toe te passen.

[ [url=m/ERuD6g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vCFgRG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q6EK4x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik een erg leuk idee

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:38

@Janine,
Ik zag net op FB bij Daily Home and Gifts weer van die lampjes zonder stroom.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:46

Electra63 schreef:
@Janine,
Ik zag net op FB bij Daily Home and Gifts weer van die lampjes zonder stroom.

Meteen opgezocht, heel erg tof zou heel erg goed op dat plankje passen! Thanks!!

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:12

Denise_Storm schreef:
xPareltje schreef:
Ik kom weer even binnenvallen. Ik ben opzoek naar een kapstok liefst voor aan de muur te hangen, omdat ik in mijn huidige appartement niet zoveel plek heb. Mijn voorkeur gaat uit naar iets houtachtig. Heeft er iemand ideeën of hebben mensen zo een soort kapstok die ze via een foto eventueel hier zouden willen plaatsen? :o Bedankt!

Zoiets? Kan zo voor je opzoeken waar die vandaan komt, hij was niet super goedkoop.
[ [url=m/SZKYlM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QlG2eo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denise heb je nog kunnen kijken waarvan deze is? :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:47

MizzMontana schreef:
Frummels schreef:
Wat zouden jullie met deze bar doen qua decoratie/aankleding? >;) Wij komen er zelf niet helemaal uit. Het is wel de bedoeling dat er een tv aan de muur komt waar de aansluiting zit. [ [url=m/72EcyL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is zo iets een idee?
De tv als onderdeel van de compositie met wat andere wanddecoratie en een kleur naar keuze op de achtergrond.
De voorbeelden zijn van woonkamers maar dit is ook wel op een halve muur toe te passen.

[ [url=m/ERuD6g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vCFgRG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q6EK4x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die vind ik ook leuk! Die kun je nog zo rustig houden als je zelf wilt ook. Heel leuk, bedankt voor de tip :j

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:45

xPareltje schreef:
Denise_Storm schreef:

Zoiets? Kan zo voor je opzoeken waar die vandaan komt, hij was niet super goedkoop.
[ [url=m/SZKYlM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QlG2eo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denise heb je nog kunnen kijken waarvan deze is? :o

Oooh, sorry! Helemaal gemist. Hierbij de link: https://www.meubelpartner.nl/kapstok-to ... haken.html