Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:28

@Noviceh welke kleur heb jij op jouw muren? Vind jouw stoelhoekje met ladder heel mooi!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:50

noviceh schreef:

Je mag best zeggen dat het een lelijke lamp is :D ...)[/quote]
Maar ik vind ze dus niet lelijk :), hooguit dat ze nu niet echt passen in je interieur :D
Is het hout of metaal/RVS ??

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:42

Kimmie schreef:
@Noviceh welke kleur heb jij op jouw muren? Vind jouw stoelhoekje met ladder heel mooi!
Dank! Op de muur is kiezelgroen van Flexa.

Dubbeldun, het zijn deze lampen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat er een sfeervol licht vanaf komt als ze aan staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:59

Erg leuk geworden zo Noviceh! Andere kleur pot doet echt wel wat!

Net via marktplaats een Ikea stoel gescoord, zo'n rotan ding:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... LEQAvD_BwE

Voor de helft van het geld... Hatsikidee... Hopelijk gaat mijn collega binnenkort weer naar Polen, want hier moet een mooie witte op! Nog een beetje in twijfel over aan welke kant van het bed hij moet staan, want hij is iets groter dan ik had gedacht. :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:04

Leuke stoel Janine! Neemt je collega dan een mooie witte Pool mee voor erop? :P

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:06

Wij zijn nog niet zo lang geleden verhuisd en steeds weer vallen mij leuke plekjes en aparte hoekjes op. Zo leuk!
Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:07

noviceh schreef:
Leuke stoel Janine! Neemt je collega dan een mooie witte Pool mee voor erop? :P

OMG.... :') _O-
Ik denk weer sneller dan ik typ :') Een vachtje...
Polen zijn vaak zo klein, daar val ik niet op :')

En anders maar eentje met een bemerking voor een leuker prijsje... :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:35

Janine1990 schreef:
Wel handig om de plintjes schoon te maken! Hoewel ik niet zou kunnen slapen als hij me vanaf die stoel zit aan te staren...

Mooi Mirim! Zó leuk al die details! Veel sfeervoller dan ons nieuwbouwhuis (wat ook wel weer voordelen heeft natuurlijk!).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:47

noviceh schreef:
Janine1990 schreef:
Wel handig om de plintjes schoon te maken! Hoewel ik niet zou kunnen slapen als hij me vanaf die stoel zit aan te staren...

Mooi Mirim! Zó leuk al die details! Veel sfeervoller dan ons nieuwbouwhuis (wat ook wel weer voordelen heeft natuurlijk!).

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :') :') :') :')

Daar zag ik trouwens een geniale oplossing voor op Facebook... Als ik die weer tegenkom, zal ik 'm even plaatsen!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:44

Dank je noviceh, ja het is vaak sfeervoller als een nieuwbouwwoning....maar jij zit er nu waarschijnlijk lekker warm bij en wij zitten in de kou :x
Nadelen van een oud huis zijn dat alles vaak oud is en dus ook de verwarming! Maar er wordt aan gewerkt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:50

mirim schreef:
Dank je noviceh, ja het is vaak sfeervoller als een nieuwbouwwoning....maar jij zit er nu waarschijnlijk lekker warm bij en wij zitten in de kou :x
Nadelen van een oud huis zijn dat alles vaak oud is en dus ook de verwarming! Maar er wordt aan gewerkt :)

Dat raampje is echt geweldig!

Enneuh.... ik ken mensen met een oud huis (woonboerderij) die helemaal gemoderniseerd is, maar nog altijd kil overkomt... Dan liever een koud huis dat warm overkomt... Je bent nog bezig, maar zo te zien gaat dat er zeker wel in zitten!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:20

Jawel, het komt zeker goed.
Maar om nu net vandaag in de kou te zitten viel een beetje af. :o
We hebben nog geen dag spijt gehad van onze verhuizing.
Overigens zijn we er qua leeftijd ook op vooruitgegaan.
We kwamen uit een boerderij van 200 jaar oud en wonen nu in een boerderij van 100 jaar oud :D
Hij is een jaar of vijftien geleden verbouwd , door iemand met aanleg en twee rechterhanden. Maar helaas door privé - omstandigheden heeft hij veel dingen maar half afgemaakt. Zo ook de verwarming.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:07

Ik heb even een vraagje: Kan je behangen achter de keuken? Dus waar je normaal tegels hebt. Is daar een soort sealing voor? Wij hebben nu 3 maanden een nieuwe keuken maar twijfelen nog enorm over wat we op de muren doen. Nergens tegels gevonden in onze smaak (willen graag iets niet alledaags zonder dat het Tante Til wordt). Dus we hebben eigenlijk besloten om voor 'minder' te gaan, tegels die we wel kunnen vinden en die betaalbaar zijn. Nu waren wij vandaag behang voor de overige muren aan het uitkiezen en zijn wij verliefd geworden op een behang. Om te kijken hoe het stond, heb ik een sample achter de kraan geplakt, en wauw, wat ziet dat er tof uit. Nu vind ik op internet wel allemaal soorten behang special voor in de keuken, maar ja, dat is natuurlijk niet het dessin wat wij willen. Dus weet iemand of hier mogelijkheden in zijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:09

RoosG schreef:
Ik heb even een vraagje: Kan je behangen achter de keuken? Dus waar je normaal tegels hebt. Is daar een soort sealing voor? Wij hebben nu 3 maanden een nieuwe keuken maar twijfelen nog enorm over wat we op de muren doen. Nergens tegels gevonden in onze smaak (willen graag iets niet alledaags zonder dat het Tante Til wordt). Dus we hebben eigenlijk besloten om voor 'minder' te gaan, tegels die we wel kunnen vinden en die betaalbaar zijn. Nu waren wij vandaag behang voor de overige muren aan het uitkiezen en zijn wij verliefd geworden op een behang. Om te kijken hoe het stond, heb ik een sample achter de kraan geplakt, en wauw, wat ziet dat er tof uit. Nu vind ik op internet wel allemaal soorten behang special voor in de keuken, maar ja, dat is natuurlijk niet het dessin wat wij willen. Dus weet iemand of hier mogelijkheden in zijn?

Ik neem aan dat gewoon afwasbaar behang voldoende is?

Persoonlijk zou ik het niet doen, maar dat is omdat ik een mega knoeier ben :')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:18

Misschien als je het behang kan sealen of lakken dat het gaat, maar anders zou ik het niet aandurven.
Onze zoon en schoondochter hebben schrobbaar behang boven het fornuis, maar de vetspetters krijg je er niet af.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:20

Hmm ja ik vind toevallig net iets dat je het met een speciale lak kan insmeren, maar vind het misschien toch te eng. Ga morgen maar even langs de behangzaak om advies te vragen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:22

Een duurdere oplossing is om er een glasplaat voor te doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:23

Maar als het gewoon voor tijdelijk is, dan is het toch niet zo rampzalig als het vies wordt?

Heb je al eens naar glass tiles gekeken?
Afbeelding

Ik zie dit dus regelmatig, ik vind het zooo mooi <3 Zoiets wil ik straks ook!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:24

Misschien een acrylplaat (plexiglas) ervoor bevestigen? Dat is wel afwasbaar, maar niet erg krasvast..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:26

Vind je Kunststof panelen niks Roos?dat hebben wij en is zeker niet alledaags en makkelijk schoon te maken.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:32

Nou we waren eigenlijk opzoek naar tegels met kleur, maar nog wel chique. Hebben een vrij neutrale kleur keuken (wat eigenlijk niks voor ons is, heel mooi hoor maar dit alleen gedaan met een verkoop in de toekomst in ons achterhoofd) en wilden daarbij wel een bijzondere achterwand. Mijn oog was gevallen op dit:
https://pin.it/dvlcvmhqgepkaj
Maar dit heb ik nergens kunnen vinden. Uiteindelijk dus besloten om voor een vijfhoekige, witte tegel te gaan met zwarte voegen
https://pin.it/5ndtj7jbz7nhlk

Ik ga even kijken naar de kunststofpanelen waxmelts, heb je toevallig een foto van die van jou? Ben wel benieuwd. Dank voor de suggestie!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:35

Heb je ook ge Googled op "Portugese of Marokkaanse tegels" RoosG? Dat is ook van dat kleurrijke en geometrische/mandala-achtige.
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 06-02-18 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:35

RoosG schreef:
Nou we waren eigenlijk opzoek naar tegels met kleur, maar nog wel chique. Hebben een vrij neutrale kleur keuken (wat eigenlijk niks voor ons is, heel mooi hoor maar dit alleen gedaan met een verkoop in de toekomst in ons achterhoofd) en wilden daarbij wel een bijzondere achterwand. Mijn oog was gevallen op dit:
https://pin.it/dvlcvmhqgepkaj
Maar dit heb ik nergens kunnen vinden. Uiteindelijk dus besloten om voor een vijfhoekige, witte tegel te gaan met zwarte voegen
https://pin.it/5ndtj7jbz7nhlk

Ik ga even kijken naar de kunststofpanelen waxmelts, heb je toevallig een foto van die van jou? Ben wel benieuwd. Dank voor de suggestie!

Oeh, dat eerste vind ik erg mooi inderdaad!

Ik weet niet hoe de rest van je keuken is, maar gewoon wit met zwarte voegen vind ik vaak wat viezig lijken. Aangezien je een nieuwe keuken hebt, zal ik er waarschijnlijk kilometers naast zitten hoor.

Het vervelende van tegels is dat het vervangen zoveel werk is :+ Dus in dat opzicht nooit verkeerd om daar goed over na te denken. En misschien was dat eerste (hele gave <3 ) dan wel iets te weinig tijdloos geweest...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:39

Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar het behang! Dat eerste voorbeeld van de tegels vind ik wauw! Dat witte met die donkere voeg vind ik wel erg saai.

Wij willen zoiets in de keuken. Helaas kan ik deze tegel enkel vinden in de provincie Limburg... Gezien wij in de kop van Noord-Holland wonen, rij je niet zomaar even langs.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:43

Kun je met dit plaatje niet naar Mijs tegelhandel in Hoorn gaan?
Zij hebben veel en denken ook mee.
Deze soort die jij laat zien hebben ze bij ons bij een keukenboer in Borculo ook.
Wie weet wil iemand het wel bestellen bij een concurrent / collega en kun jij het bekijken.