[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 08:12

Nee niemand. Huis staat ook al iets langer te koop :o

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 09:25

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben druk bezig om een eerste huis te gaan kopen. Ik ben 27 jaar, alleenstaand en heb best een leuke baan. Echter verdien ik te weinig om een normaal huis te kunnen kopen. In je eentje is alles sowieso lastiger. Qua huur moet je wel 700 euro kunnen opbrengen maar als hypotheek mag dat niet.
Gelukkig kunnen mijn ouders voor een klein stukje borg staan, waardoor ik nu toch serieus kan kijken sinds 4 weken. Ik ben al aan het bieden, maar ondertussen kijk ik ook nog verder. De huizen gaan als warme broodjes, zelfs hier in het oosten. Dat maakt het ook moeilijk.
Ik vind het allemaal hartstikke spannend en heb veel vragen en onzekerheden. Daarom lijkt dit topic me extra leuk..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:25

Booooo schreef:
Huis bezichtigd vandaag... was niks, makelaar had nog wel een ander huis wat bij ons zou passen. Daar had ze alleen geen sleutel van bij, en geen tijd voor. Wel even langs gereden.. weet niet of ik de tuin speciaal genoeg vind om daarvoor naar een ander dorp te verhuizen.

Net een huis op Funda gezien. Weer boven ons budget :+
Maar als ik het adres Google zie ik dat er afgelopen zomer een executie veiling is geweest. Waarschijnlijk dan verkocht aan de makelaar denk ik..

Dat mag niet, een makelaar mag niet handelen (helaas voor mij :P )

Die is waarschijnlijk door iemand gekocht, beetje opgeknapt en weer doorverkocht.

Check in dat geval goed of er bijv allemaal nieuw stucwerk tegen muren of plafonds zitten, je zult niet de eerste zijn die een wietpand koopt.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:56

Fatcat: voor mij niet mijn 1e huis, voor mijn man wel :D

Phylos: Welkom! Fijn dat jullie het zo konden oplossen. Bij mijn vorige huis stonden mijn ex schoonouders garant waardoor het toen ook kon.

Prairy:Dan zal het dat laatste waarschijnlijk zijn :+
Op Funda zoek ik juist niet op middenwoningen deze komt te voorschijn, door de bomen zag ik geen huis er naast aan 1 kant. Staat in de tekst middenwoning :+ Ze hebben het dus gewoon als hoekwoning/2 onder 1 kap gezet.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:49

@ Phylos - Welcome! zeker vragen stellen! zelf ben ik hier al uitstekend geholpen :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:49

Welkom Phylos

Ik zit even te googlen, er is veel sociale huur in de straat en wijk van dat huis :( weet niet of ik daar op zit te wachten...

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:12

Als de buurt en straat fijn aanvoelde zou ik me niet te veel zorgen maken over sociale huur. Dat zijn meestal ook gewoon aangename mensen hoor!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:50

En anders gewoon even bij wat mensen aanbellen. Voordat ik vorige week mijn eerste bod uitbracht heb ik 2 keer gekeken bij het huis en ben ik bij de naaste buren een praatje gaan maken. Verder het buurtje te voet verkend
Goede indruk gekregen en de buren vonden het helemaal niet raar. Juist goed en dapper

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:55

Berdien schreef:
Klopt Prairy, je hebt dan vanaf tekenen offerte 12 maanden om te passeren. Rabobank is hier niet de enige in overigens, laat je goed informeren over de mogelijkheden en voorwaarden.

Is dat bij alle hypotheekvormen zo? Ik wilde hierover morgen ook even bellen met de Rabobank. Het huis waar ik op bied zou ik prima pas over 5 maanden willen bewonen als dat de verkopers uitkomt, maar ik wil het nog wel nu aanschaffen met de lage rente en voorwaarden van nu anders is het niet meer haalbaar.
En klopt het dat ik heb gelezen dat kopers januari erbij krijgen voordat de nieuwe regel van 100% ingaat?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:21

Phylos schreef:
En anders gewoon even bij wat mensen aanbellen. Voordat ik vorige week mijn eerste bod uitbracht heb ik 2 keer gekeken bij het huis en ben ik bij de naaste buren een praatje gaan maken. Verder het buurtje te voet verkend
Goede indruk gekregen en de buren vonden het helemaal niet raar. Juist goed en dapper

Goede tip :o misschien doen we dat wel :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:06

Dan moet je wel al een (bindend) aanbod hebben liggen van de bank. Is dus echt een stukje overlap. In januari kopen -> regelgeving van januari.

De meeste banken hanteren overigens een termijn van 3-6 maanden, dus over vijf maanden passeren is dan vaak niet zo'n probleem.

Las iets over borg staan. Laat je hier (vooraf!!) heel goed over informeren. Niet elke bank doet het nog, en als ze het wel doen dan stellen ze vaak forse voorwaarden.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:07

Dat hebben wij ook gedaan voor het bieden.. zijn de straat langs geweest en gewoon aangebeld en gezegd dat we interesse hadden in het huis, hoe het hier wonen is en hoe de buurt is.. kun je snel genoeg een goed oordeel hebben..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:12

Bedankt voor de tips. Ik zal morgen even bellen. Rabo heeft ons goed geinformeerd. Zij hebben als een van de weinige de generatiehypotheek. Ouders staan daarme alleen voor een klein deel borg. Zij hebben zelf ook alles bij Rabo, dus die mevrouw kende de financiele situatie al.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:19

Jaaaaaaa! We hebben de sleuteloverdracht gehad. We zijn officieel van ons huis af *\o/*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:21

Joehoe!! Gefeliciteerd :) :)

Al besloten of jullie iets gaan doen met het huis dat je vorige week op de open dag hebt gezien?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:45

Ja we gaan voor een 2e bezichtiging met onze aankoopmakelaar *\o/*

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:47

Gefeliciteerd djuulsie! :)

Wij zitten in spanning te wachten... De andere kijkers mogen tot vanavond bieden en we zouden ten laatste morgen (vervaldatum van ons bod) horen of ons bod van vraagprijs geaccepteerd wordt. Ze ging me op de hoogte houden als er een ander bod zou komen, maar niets meer gehoord. Ik zit zo te nagelbijten := We willen het zo graag.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:28

Gefeliciteerd! Ik duim voor jullie Yasmine!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:29

Ik heb vanmiddag gehoord dat mijn bod niet is geaccepteerd. Verkopers willen de vraagprijs. Gaat voor mij helaas niet lukken.
Verder kijken dus.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:29

Gefeliciteerd voor diegene met goed nieuws!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:37

Phylos schreef:
Ik heb vanmiddag gehoord dat mijn bod niet is geaccepteerd. Verkopers willen de vraagprijs. Gaat voor mij helaas niet lukken.
Verder kijken dus.

Spijtig! Je kan altijd laten weten dat ze je mogen contacteren indien ze zich bedenken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:52

Spannend Yasmine, ik duim voor jullie!

Wat jammer Phylos!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:54

Wat zonde Phylos! Heb je nog meer leuke huizen op het oog?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:05

Wat jammer Phylos, in welke regio zoek je?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:26

Gefeliciteerd Djuulsie!

En jammer Phylos, hopelijk zijn er meer huizen te koop die je leuk vind.

Spannend Yasmine!

Wij zitten nog steeds in spanning... Vandaag tot 18u hadden we akkoord gegeven om te wachten, kregen we een mail van de makelaar, van de woordvoerder van de erfgenamen dat hij nog niks vernomen had vandaag, en de post van morgen wilde afwachten.

We hebben niet meer geantwoord op advies van mijn baas, kijken of die prutser van een makelaar morgen het fatsoen heeft om gewoon eens de telefoon te pakken (voor hem te hopen dat hij mijn man belt, bij mij krijgt hij waarschijnlijk de directe noord Hollandse wind van voren, dat kennen ze in Brabant niet zo }> ).

Wat te doen hè. Ene kant denken we echt, zak ergens diep in, andere kant willen we het natuurlijk ook graag hebben. Maar het hele proces er naar toe, gewoon op het onbeschofte af.

-O-