Zal ook duimen draaien voor je
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Gecondoleerd met je moeder nog, kan me voorstellen dat je graag een plekje wilt voor jezelf. Succes & veel plezier met huizen kijken! Vragen stellen kan altijd, niet dat wij altijd de antwoorden weten maar wie weet 
Geen idee eigenlijk.
Wij waren al heel verbaasd dat de verkopers akkoord gingen met onze 2 maanden bij de onderhandelingen, uiteindelijk is het 2,5 maand geworden omdat dat ons beter uit kwam. Bij onze eigen verkoop ging het om 3 maanden en dat vond ik al snel, ondanks dat je je voorbereid op de verkoop, moet toch dat hele huis nog ingepakt. Maar schoonzusje heeft wel die 6 weken voor elkaar gekregen, zowel bij de overdracht van hun eigen huis als van hun nieuwe huis. Volgens mij is 3 tot 6 maanden eerder 'normaal.' Wij hebben het als onderhandelingspunt gebruikt, zo van, openingsbod, tegenbod, wij weer een tegenbod, 'maar dan willen we er over 2 maanden in' met het idee dat zij dan terug zouden komen met een tegenbod en dan over 4 maanden ofzo. Maar goed, dat was niet zo, dus wij zijn happy, zij zitten meer in de stress omdat hun nieuwe huis ook snel rond moet
In geval van mijn schoonzusje wilden de verkopers graag naar België en nu het verkocht bleek te worden, wilden ze de kids daar het liefst met de start van het nieuwe schooljaar daar op school doen. Dus het kan wel, je kan het zeker als opening meenemen. Hoor je gauw genoeg of zij daar in mee willen of niet. Tamara schreef:Shiloh het klinkt alsof het hier andersom is.. Offerte hangt volgens de adviseur af van de taxatiewaarde van het huis, heeft te maken met de executiewaarde, meest gunstige rente en de hoeveelheid eigen geld die er dan in moet. Dus zolang die taxatie er niet ligt, kan er geen offerte worden aangevraagd. We hebben alle andere dingen die we konden doen (werkgeversverklaring, gezondheidsverklaring) al wel in gang gezet. Heeft er wellicht ook mee te maken dat we een bestaande hypotheek meenemenGeen idee eigenlijk.
Het moet wel snel, 13 oktober is de overdracht, maar zo snel als jullie noemen lukt dus niet. We kwamen 11 augustus terug van vakantie en hadden 13 augustus afspraak bij de adviseur, taxateur was toen al wel ingeschakeld maar die hebben we wel later afgesproken, omdat toen de koop nog niet definitief was. Wellicht was het dan nu sneller rond geweest, als we die in die week ook hadden laten komen. Maar toen was er nog sprake van een ontbindende voorwaarde vanuit de verkopers, dat als zij hun aankoop niet rond zouden krijgen, ging onze koop niet door. Doordat zij afgelopen vrijdag hebben getekend (ook weer later dan gehoopt) kon vandaag bij ons tekenen die voorwaarde eruit. Dus alles hangt weer met elkaar samen... 

!