Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 07:31

Ik doe het idd ook gewoon met de kaasschaaf hoor. Maar omdat Takkie het over keukenmachine had.
hoewel ik denk dat je sneller schimmel krijgt als je zo'n blok direct helemaal in plakken snijd als je hem koopt.
En dan misschien wel meer op je brood te doen dan nodig omdat je niet wilt dat het gaat schimmelen.
Ik heb het wel in een kaasdoos trouwens. Maar merk weinig verschil tussen in de doos en in het zakje

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:08

Wat ook scheelt is plakjes kopen bij de Aldi. Daar betaal je ongeveer 2.50 voor 400 gram. Daar doe ik zeker een week mee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:59

Wij kopen een blok, zakje er omheen, in de kaasdoos en dan gewoon met de kaasschaaf of rasp er afhalen wat we nodig hebben. Zit er na een paar weken een klein beetje schimmel op, dan schaaf je er een plak af en dan is dat ook weer opgelost!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:08

ik heb zaterdag een kinderverjaardag voor mijn dochter. Heb al pakjes drinken, zakjes chips, grote zakken chips gehad van mijn moeder, dat scheelt al een hoop. Wil nu nog een paar sapjes halen, mijn moeder betaald de taart, dus op die manier blijft het voor mij lekker goedkoop! Vrijdag Sinterklaas vieren bij mijn moeder en daar eten we dan ook, ook lekker goedkoop :D Partijtje kon ik gratis zwemmen regelen dus is ook lekker goedkoop!

Ga nu een beetje vriezer leeg eten. Heb een flinke financieële meevaller, dus houd waarschijnlijk een flink bedrag over om te sparen, lekker!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:33

Wat heb jij een lieve moeder, zuinig op zijn! :D

Ik heb helaas een financiële tegenvaller... APK van mijn auto en er moeten onverwachts dingen gerepareerd worden *zucht*
Als ik niet zonder baan zou zitten per 1 januari had ik zonder pardon de auto ingeruild voor een nieuwere 2de hands. ( na wel even slikken dan )
Maar mocht ik na de WW in de bijstand komen moet ik die nieuwere auto meteen verkopen en dat zou rampzalig zijn. Heb hem ook nodig om te solliciteren. Nu ga ik wel van het ergste uit, maarja heb in het verleden al zat mee gemaakt wat dat betreft... De enige die goed is voor jezelf ben je nog altijd zelf.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:57

Ineke2 schreef:

Ik heb helaas een financiële tegenvaller... APK van mijn auto en er moeten onverwachts dingen gerepareerd worden *zucht*
Als ik niet zonder baan zou zitten per 1 januari had ik zonder pardon de auto ingeruild voor een nieuwere 2de hands. ( na wel even slikken dan )
Maar mocht ik na de WW in de bijstand komen moet ik die nieuwere auto meteen verkopen en dat zou rampzalig zijn. Heb hem ook nodig om te solliciteren. Nu ga ik wel van het ergste uit, maarja heb in het verleden al zat mee gemaakt wat dat betreft... De enige die goed is voor jezelf ben je nog altijd zelf.

En ik hoor net dat ze ook een blok kaas, worst en nog het eea gekocht heeft :D Idd een hele lieve moeder, zou haar voor geen goud willen missen!

Wat balen van je autootje! Dat zijn altijd van die tegenvallers die zo moeilijk in te calculeren zijn! Ik moet juist een autootje gaan kopen. Reed altijd in de auto van mijn ex, maar ja, die heeft hij dus meegenomen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:06

DebGizmo schreef:
ik heb zaterdag een kinderverjaardag voor mijn dochter. Heb al pakjes drinken, zakjes chips, grote zakken chips gehad van mijn moeder, dat scheelt al een hoop. Wil nu nog een paar sapjes halen, mijn moeder betaald de taart, dus op die manier blijft het voor mij lekker goedkoop! Vrijdag Sinterklaas vieren bij mijn moeder en daar eten we dan ook, ook lekker goedkoop :D Partijtje kon ik gratis zwemmen regelen dus is ook lekker goedkoop!

Ga nu een beetje vriezer leeg eten. Heb een flinke financieële meevaller, dus houd waarschijnlijk een flink bedrag over om te sparen, lekker!

Wat fijn dat je moeder je hierbij helpt! En een flink bedrag over om te sparen is ook erg prettig!

Ineke2 schreef:

Wat balen! Ik ken het, we hebben net 1800,- betaald aan reparaties voor onze auto en nog is het niet goed. Zo'n uitgave voel je in je portemonnee en op je spaarrekening.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:38

wauw, 1800 euro en het is nog niet goed 8)7

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:54

Pfff, ik mag het afkloppen! Kreeg net een telefoontje van de garage dat mijn auto met vlag en wimpel door de APK heen is gekomen. Er moesten alleen 2 nieuwe slangklemmetjes geplaatst worden, omdat die andere een beetje gaar begonnen te worden en dat was het. Eindelijk een jaartje helemaal geen extra kosten! *afkloppen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:56

Woah dure auto :oo

Fijn Joyce :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:04

Mijn ouders hadden er 1800€ inzitten en 3 maanden later mochten ze nog eens €1100 neerleggen.. Toen maar andere auto gekocht.

Van een citroen c5 naar een suziki Swift.. Pfoe.

Erg jammer..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:20

DebGizmo schreef:
wauw, 1800 euro en het is nog niet goed 8)7

Het probleem bleek met een motor revisie niet opgelost te zijn. We hebben 2 ideeën wat het kan zijn en gaan nu kijken wat het is maar in ieder geval besloten dat we niet weer zo'n hoge rekening gaan betalen.

Fijn Joyce!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:51

Mijn auto loopt ook op zijn einde, maar na de 3000 euro die terug moesten naar de belastingdienst is er geen buffer meer voor een nieuwe, dus nu heeeeeel hard bidden dat hij het nog wil volhouden tot het vakantiegeld er is.
Daar valt met besparen op de boodschappen niet tegenop te boksen...

En Deb, idd super fijn zo'n mama!
Ik hoop dat je een leuk goedkoop autootje vindt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:55

O.o Jeetje wat een geld dat naar de belasting moet :oo , ik hoopte wat toe te krijgen (zal wel niet :+ )

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:08

Ja... half jaar werkloos thuis zitten en in het andere half jaar NET teveel verdienen voor je zorg en huurtoeslag, beetje zuur, maar niks aan te doen.
Gelukkig had ik op de huurtoeslag wel gerekend dus dat stond klaar. De ruim 800 Euro zorgtoeslag was een beetje tegenvaller

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:56

Debgizmo. Weet niet of er een c1000 in je buurt zit. Maar twee pakken wicky voor een euro daar van de week.
Of anders aanmaak limonade?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:14

Keet schreef:
Debgizmo. Weet niet of er een c1000 in je buurt zit. Maar twee pakken wicky voor een euro daar van de week.
Of anders aanmaak limonade?

Er zit hier wel ergens een C1000, maar dat is wel een eindje verder weg dan de Dirk en AH hier. Heb al een beetje zitten kijken voor de huismerk pakken. Zijn gemiddeld rond de 60 a 70 cent per pak. aanmaaklimonade heb ik hier sowieso staan en de kinderen krijgen pakjes drinken (gratis) Denk dat ik dan gewoon voor die huismerkpakken of de B merken ga, dan ben ik wel klaar rond de 5 euro denk ik. Mijn moeder heeft iig nog en berg zooi mee genomen, denk dat ik de helft over houd zoveel heeft ze gehaald :') Hoef in principe alleen maar die pakken drank te halen en dan ben ik al klaar :D

Moet wel zeggen dat ik daar heel erg blij mee ben hoor, ze haalt me echt veel kosten uit handen. Komt waarschijnlijk ook door de situatie waar ik nu in zit en die zij verschikkelijk voor me vind. Maar daarnaast is ze (voor mij) natuurlijk ook gewoon de allllerliefste moeder!
Laatst bijgewerkt door DebGizmo op 03-12-14 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:16

Sannanasje schreef:
Ja... half jaar werkloos thuis zitten en in het andere half jaar NET teveel verdienen voor je zorg en huurtoeslag, beetje zuur, maar niks aan te doen.
Gelukkig had ik op de huurtoeslag wel gerekend dus dat stond klaar. De ruim 800 Euro zorgtoeslag was een beetje tegenvaller

Dan weten ze je te vinden -O- , balen bah

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:28

En dan heb je nog een week broodbeleg van de overgebleven kaas en worst die je moeder gekocht heeft !

En idd was ff balen Takkie, maar schouders eronder en door!
Ik ben voorzichtig aan het solliciteren bij mijn vriend in de buurt, als dat nou een beetje soepel verloopt wonen we over een paar maanden misschien wel samen. Dat scheelt een hoop vaste lasten

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:17

Volgens mij is die Raspatat gewoon vaker te scannen! Mama en ik hadden allebei een papiertje uit geprint en na het scannen ging het papier regel recht de prullenbak in..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:22

Klopt, mijn vader had hem, om te testen ook een tweede keer geprint ;).

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:16

Rampshellie schreef:
Volgens mij is die Raspatat gewoon vaker te scannen! Mama en ik hadden allebei een papiertje uit geprint en na het scannen ging het papier regel recht de prullenbak in..

Volgens mij hebben ze bij AH die papieren nodig om hun geld terug te krijgen. Maar AH personeel is niet altijd goed op de hoogte. Lekker In Het Leven bonnen werden ook zo weggemikt of zelfs teruggegeven terwijl ik begrepen heb dat ze die ook nodig hebben om hun geld te krijgen dus tja..

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:58

Ik heb me wel aangemeld voor die raspatat maar nooit die mail met de code ontvangen... :(

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 01:02

xFioon schreef:
Ik heb me wel aangemeld voor die raspatat maar nooit die mail met de code ontvangen... :(

Even in je spambox kijken ;) Was hij bij mij ook in beland. Afzender ziet er beetje raar uit, iets van Raslovers ofzo.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 01:07

Ja hebbes! Thanks