Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:38

Ik zou best kunnen fietsen maar ik heb geen talent voor fietsen en een zware mama fiets

17km enkele reis nu is me dat niet waard eer ik thuis ben heb ik nergens tijd voor over denk dat met fietspad wel wat verder is nu heb ik rondweg en snelweg

Fietsen geen oplossing
Ik pak 1-2x pw de leaseauto van man dan doe ik 2 weken langer met tank

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:44

PSvanLot schreef:
tita schreef:
Iedereen met eigen auto ongeacht de afstand levert er nu op in…. Helaas werkelijkheid

Nou, als je ook kunt fietsen ipv met de auto... ik rijd nu ik fiets 1x pw met de auto naar mijn werk. 50 km, Ipv voorheen 250km per week. Denk dat ik €30,- euro aan benzine verbruik en krijg €130,- km vergoeding.

Goed bezig! Dat is die langere reistijd wel waard.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:58

tita schreef:
Ik zou best kunnen fietsen maar ik heb geen talent voor fietsen en een zware mama fiets

17km enkele reis nu is me dat niet waard eer ik thuis ben heb ik nergens tijd voor over denk dat met fietspad wel wat verder is nu heb ik rondweg en snelweg

Fietsen geen oplossing

Hier om die reden een elektrische fiets gekocht. Wel een dure, maar daardoor pak ik hem ook makkelijker en fiets ik met plezier naar mijn werk. Is, afhankelijk van de locatie waar ik zit, 10 of 18 km enkele reis. Doe het alleen niet bij late diensten, want om 22 uur nog 17 km terug vind ik niet prettig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:28

Sting schreef:
tita schreef:

Fietsen geen oplossing

Hier om die reden een elektrische fiets gekocht. Wel een dure, maar daardoor pak ik hem ook makkelijker en fiets ik met plezier naar mijn werk. Is, afhankelijk van de locatie waar ik zit, 10 of 18 km enkele reis. Doe het alleen niet bij late diensten, want om 22 uur nog 17 km terug vind ik niet prettig.

Ik fiets 45km per dag. Rijd 27km/pu en mijn fiets staat op de snelle stand. Dan ben ik in 45 minuten op school en ben er niet moe van ;)
Heerlijk met een luisterboek op of de radio

Heb aftershock's als koptelefoon. Gaat via het bot van je hoofd ipv op je oren.

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:32

Heb je met die aftershocks minder last van wind geluid? Ik ga 33pu met mijn elektrische fiets maar heb zowel met koptelefoon als met dopjes altijd veel last van wind ruis.

Diesel in Frankrijk is overigens net zo duur/duurder als in Nederland.

Eerste 2 nachten hadden we een dure maar gave b&b die ik in januari al geboekt en betaald had, en nu nog 2 nachten met de tent op een camping in de Vogezen. 33 euro voor 2 nachten camping vs 190 voor 2 nachten in de b&b :+

Hoop wijzer geworden ook weer deze vakantie, en nog 2 interessante properties gezien waar we interesse in hebben om te kopen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:57

Ik kan er met 27km per uur heel goed een boek mee luisteren dus ik verwacht dat 5kmpu harder ook wel gaat. Helemaal geen last van de wind. Wel ooit van hele harde tractoren die langs denderen

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:26

[/quote]en op school en ben er niet moe van ;)

Heb aftershock's als koptelefoon. Gaat via het bot van je hoofd ipv op je oren.[/quote]

Ik vind dat eerlijk gezegd wel gevaarlijk, ivm verkeer om je heen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:12

OleJon schreef:
[quote=“PSvsnLot”]en op school en ben er niet moe van ;)

Heb aftershock's als koptelefoon. Gaat via het bot van je hoofd ipv op je oren.

Ik vind dat eerlijk gezegd wel gevaarlijk, ivm verkeer om je heen[/quote]

Volgens mij heb je geen idee wat aftershocks zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:52

Ik ga volgende week denk ik wel wat dagen met de fiets. Afgelopen week genoeg diesel mogen verrijden voor werk en ik heb volgend weekend ook al 2 fikse verplaatsingen, ik wil graag nog wat geld aan het einde van de maand ipv omgekeerd.
Toen ik met die tank-app opzocht waar een bepaald benzinestation zat, kwam ik een foto op streetview tegen. Met de knalprijs van €1,29/l. Lijkt wel jaren geleden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:57

Hmpf. Bij 1 van de supermarkten waar ik regelmatig ga hadden we een klantenkaart, waarbij je bij gezonde voeding 5% korting krijgt per aankoop. Dus op alle fruit, groenten en voeding met een bepaalde nutriscore. Dat was vaak hooguit een paar cent per product en op een rekening een paar euro, maar alles bij elkaar telt het wel op natuurlijk. Nou had ik onlangs de immense stroom e-mails die ik kreeg van die winkel uitgeschakeld. Blijkt dat ik daardoor geen recht meer heb op die kortingen -O-
Ga nu proberen ze rechtstreeks naar spam te laten sturen, want het zijn er écht veel, maar als dat ook niet werkt moet ik toch wat anders bedenken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:00

Eigen email adres ervoor aanmaken?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:17

Varekaj schreef:
Hmpf. Bij 1 van de supermarkten waar ik regelmatig ga hadden we een klantenkaart, waarbij je bij gezonde voeding 5% korting krijgt per aankoop. Dus op alle fruit, groenten en voeding met een bepaalde nutriscore. Dat was vaak hooguit een paar cent per product en op een rekening een paar euro, maar alles bij elkaar telt het wel op natuurlijk. Nou had ik onlangs de immense stroom e-mails die ik kreeg van die winkel uitgeschakeld. Blijkt dat ik daardoor geen recht meer heb op die kortingen -O-
Ga nu proberen ze rechtstreeks naar spam te laten sturen, want het zijn er écht veel, maar als dat ook niet werkt moet ik toch wat anders bedenken.

Ik heb daarvoor 2 verschillende email adressen, eentje alleen voor belangrijke dingen, de andere gebruik ik als ik bijv iets bestel waarvan je dan mogelijk weer reclame krijgt, of dit soort dingen, heb een hekel aan reclame, dus op die manier hou ik beter overzicht over de belangrijke mailtjes en de "reclame" mail open ik eigenlijk gewoon nooit haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:40

Dat is inderdaad slim!

Hier in de buurt zit ‘de groenteloods’ daar kun je tegen marktprijzen groente en fruit kopen.

Bak aardbeien
3 bakjes frambozen
5 zespri
Bakje champignons
500 gram sperziebonen
4 pink lady appels
Galia meloen
Guatalop meloen
Kilo bananen
Bosje bospeen
Zakje Hollandse kersen.

Moest 20 euro afrekenen. Dat lukt me hier in het dorp bij de supermarkt niet!
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 18-06-22 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:50

Zo dan.
Ik heb aankomende dinsdag weer een dobber.
Ik moet helaas mijn poezebeest in laten slapen. Dus ik reken op een euro of 500 inclusief crematie

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 15:08

purny schreef:
Zo dan.
Ik heb aankomende dinsdag weer een dobber.
Ik moet helaas mijn poezebeest in laten slapen. Dus ik reken op een euro of 500 inclusief crematie

O wat sneu!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:05

Sterkte Purny! Maar wat duur? Ik heb online zelf een mooi beeldje als urne gekocht, was denk ik wel iets goedkoper dan 500 uit. Maar vooral sterkte wat verdrietig.

Varekaj: ja zo werkt dat idd haha bij delhaize! Was het ook alweer vergeten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:26

poes schreef:
Sterkte Purny! Maar wat duur? Ik heb online zelf een mooi beeldje als urne gekocht, was denk ik wel iets goedkoper dan 500 uit. Maar vooral sterkte wat verdrietig.

Is ook een ruwe schatting.
Maar ik laat haar individueel cremeren, ik heb een gedenkplaatje met urntje besteld. Ik heb werkelijk geen idee hoeveel inslapen kost

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:35

Ik kan het zo niet meer vinden. Maar was idd niet goedkoop nu ik erover denk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:39

Veel sterkte Purny! Over inslapen en crematie heb ik geen idee wat het kost eerlijk gezegd. Ik hoop mijn 2 ouwe knarren nog even bij me te mogen hebben.

Een apart mailadres denk ik ook over na. Voor andere zaken zet ik gewoon de nieuwsbrief uit en dat werkt prima, maar voor die supermarkt dus niet -O-

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:51

purny schreef:
poes schreef:

Is ook een ruwe schatting.
Maar ik laat haar individueel cremeren, ik heb een gedenkplaatje met urntje besteld. Ik heb werkelijk geen idee hoeveel inslapen kost

2 jaar terug koste mij dat 75 euro

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:55

Individuele crematie is bij de dierencrematorium 130 euro en vervoer 30 euro. Kosten van inslapen heb ik niet gevraagd
Even opgezocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 18:05

Ach wat sneu, sterkte purny.

Ik wil m'n kat laten prepareren als het ooit zover is. Dus ik zeg 'm altijd, dat die zich niet door een auto plat moet laten rijden :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 19:24

Mijn kat is mee gegeven aan de DA naar Utrecht voor studenten ….. totaal geen moeite mee
Ligt hier niks in de tuin en we gaan ook geen urn nemen want dan staat er iemand te janken bij beetje stof

Inslapen moest ik 127,65€ afrekenen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:24

tita schreef:
Mijn kat is mee gegeven aan de DA naar Utrecht voor studenten ….. totaal geen moeite mee
Ligt hier niks in de tuin en we gaan ook geen urn nemen want dan staat er iemand te janken bij beetje stof

Inslapen moest ik 127,65€ afrekenen

Het is maar hoe je er zelf in staat. In dit geval komt Jackie naar huis en krijgt ze een mooi plekje in de kast.
Ze is toch ruim 10 jaar bij mij geweest.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:46

idinn schreef:
Ach wat sneu, sterkte purny.

Ik wil m'n kat laten prepareren als het ooit zover is. Dus ik zeg 'm altijd, dat die zich niet door een auto plat moet laten rijden :')

Dat zei ik ook tegen mijn vriend, maar daar gaat hij echt niet mee akkoord whaha