Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flicka12 schreef:Misschien een hele domme vraag.
Maar stel een huis staat te koop voor 180k. Wij bieden 200k, iemand anders anders bied 199k. Huis wordt aan ons verkocht voor 200k en getaxeerd op 199k. Kan je dan hypotheek krijgen over die 199k ipv de vraagprijs van 180k?
Blijft dan natuurlijk als nog een gokje waarop het huis getaxeerd wordt, maar als je onder voorbehoud van financiering biedt kan je niet zoveel gebeuren toch?
ynskek schreef:Mijn huis staat sinds een half uur bij de makelaar op de site. Funda komt ie morgen op
https://www.woltjer.nl/aanbod/woningaan ... llick-61/#
mylittlejoy schreef:Ik weet niet hoe gebruikelijk het is, maar mijn taxateur wist wat de koopprijs was en kwam precies daarop uit.
CairnTerrier schreef:Bij ons kwam het precies uit op onze aankoopprijs, maar hebben dit ook gevraagd aan de taxateur. We konden dit zo stellig zeggen, omdat hij weer verkopend makelaar was van ons huidige huis.
Niet alle praktijken zijn zuiver hoor bij een makelaar
knabbelgirl schreef:NouskaMoos wat nobel van jullie en echt tof! Hopelijk gaat alles er soepel doorheen, en zoekt die andere partij anders nog steeds mocht dit niet doorgaan!
Spannend Shanna! Is dat die met het toilet (?) waar je over vertelde?
Annash schreef:knabbelgirl schreef:NouskaMoos wat nobel van jullie en echt tof! Hopelijk gaat alles er soepel doorheen, en zoekt die andere partij anders nog steeds mocht dit niet doorgaan!
Spannend Shanna! Is dat die met het toilet (?) waar je over vertelde?
Ja! Meer huizen gezien nu en deze springt er qua huis én afwerking verder echt bovenuit, en die andere huizen gaan voor nog meer weg...
We zijn in overleg. Ze lijken het nu wel serieus to overwegen ipv een harde nee zoals ik voorheen kreeg.
verootjoo schreef:CairnTerrier schreef:Bij ons kwam het precies uit op onze aankoopprijs, maar hebben dit ook gevraagd aan de taxateur. We konden dit zo stellig zeggen, omdat hij weer verkopend makelaar was van ons huidige huis.
Niet alle praktijken zijn zuiver hoor bij een makelaar
Jouw verkoopmakelaar mag toch helemaal niet de taxateur zijn van jullie aangekochte huis![]()
Die moet volledig onafhankelijk zijn
CairnTerrier schreef:verootjoo schreef:
Jouw verkoopmakelaar mag toch helemaal niet de taxateur zijn van jullie aangekochte huis![]()
En waarom niet volgens jou? Aangekocht huis is bij een andere makelaar gekocht en deze makelaar (voor het gemak X) heeft dus getaxeerd bij een woning wat bij makelaar Y te koop stond. Ons huidige huis stond bij X in de verkoop, zodoende kan je wat van de makelaar vragen.
CairnTerrier schreef:verootjoo schreef:Jouw verkoopmakelaar mag toch helemaal niet de taxateur zijn van jullie aangekochte huis![]()
En waarom niet volgens jou? Aangekocht huis is bij een andere makelaar gekocht en deze makelaar (voor het gemak X) heeft dus getaxeerd bij een woning wat bij makelaar Y te koop stond. Ons huidige huis stond bij X in de verkoop, zodoende kan je wat van de makelaar vragen.