Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:58

Even lekker overdreven, maar dit sfeertje bedoel ik dus qua borden ophangen;

Afbeelding

Betegelen zou natuurlijk ook zwart wit kunnen, maar een metro-tegel zou ook mooi passen. En die kan je effen doen, maar ook met meerdere kleurtjes. En die kan je gewoon normaal doen, maar ook visgraat of een ander patroontje bijvoorbeeld om het toch wat meer eigentijds te maken;

Afbeelding

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:02

Heftig :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:04

Oh die bordjes vind ik heel leuk om te zien maar niet zo voor vol in het zicht. Vind het een beetje rommelig := Past ook verder niet echt bij het huis helaas.
Tegels vind ik wel een heel leuk idee, maar dan inderdaad effen. Ik hou meer van wat rustigere patronen/kleuren. Ga ik ook eens naar kijken. Bedankt voor de leuke tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:06

Het is dan ook een optie he, maar ik hou wel van een statement maken van een anders vergeten muurtje/ hoekje haha! :+
Moet wel zeggen als je bijvoorbeeld voor een tegelpatroon gaat zou ik de bordjes achterwege laten, of juist in een houten kader plaatsen zoals op het voorbeeld ook gedaan is. Dat kan natuurlijk ook met mooie serviesborden, om het in de keukensfeer te houden. Of juist kunstborden;

Afbeelding

Dezelfde kleur schilderen als wat nog meer in de keuken zit kan natuurlijk ook, of een grote eenvoudige tegel. Of een roestvrijstalen muurplaat, of je kan er van alles mee doen. Dat is het leuke van een eigen huis, je kan het helemaal eigen maken! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:10

Frummels schreef:
Oh die bordjes vind ik heel leuk om te zien maar niet zo voor vol in het zicht. Vind het een beetje rommelig := Past ook verder niet echt bij het huis helaas.
Tegels vind ik wel een heel leuk idee, maar dan inderdaad effen. Ik hou meer van wat rustigere patronen/kleuren. Ga ik ook eens naar kijken. Bedankt voor de leuke tip!

Je zou eens naar Portugese tegels kunnen kijken, die hebben prachtige patronen in alle kleuren die je maar kunt bedenken, dus ook rustigere kleuren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:22

Frummels schreef:
Hij is ingebouwd dus hij kan niet gedraaid worden. In het middelste kastje zit een was droog combinatie ingebouwd. Hij kan ook qua ruimte sowieso niet gedraaid want dan kun je de keuken niet meer in :))
Ik wil liever niks met de kastjes doen want dit zijn precies dezelfde als die van de keuken :o

Misschien inderdaad eerst de tv ophangen ja. Het is wel de bedoeling dat de tv n het midden komt idd. er hoeft niet perse iets aan de muur, maar ik dacht zelf meer aan decoratie zoals San zegt idd. Groen kan, maar dan moet het wel goed met weinig daglicht kunnen want onze keuken heeft geen raam (muv een klein dak koepeltje)

Zou ook zeker niets aan de kastjes doen. Zo is het mooi rustig.

Ik zou idd ophangen en dan wat eromheen zoeken. Het ziet er zo anders uit wanneer de tv hangt denk ik.

Heb je overzicht foto van je keuken?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:29

Shanna schreef:
Het is dan ook een optie he, maar ik hou wel van een statement maken van een anders vergeten muurtje/ hoekje haha! :+
Moet wel zeggen als je bijvoorbeeld voor een tegelpatroon gaat zou ik de bordjes achterwege laten, of juist in een houten kader plaatsen zoals op het voorbeeld ook gedaan is. Dat kan natuurlijk ook met mooie serviesborden, om het in de keukensfeer te houden. Of juist kunstborden;

[ [url=m/ZzlRPU.png]Afbeelding[/url] ]

Dezelfde kleur schilderen als wat nog meer in de keuken zit kan natuurlijk ook, of een grote eenvoudige tegel. Of een roestvrijstalen muurplaat, of je kan er van alles mee doen. Dat is het leuke van een eigen huis, je kan het helemaal eigen maken! :D

Ik vind dat soort dingen bij anderen altijd heel leuk, maar ik ben nogal een neuroot en vind dingen al heel snel rommelig :+

_San87_ schreef:
Frummels schreef:

Je zou eens naar Portugese tegels kunnen kijken, die hebben prachtige patronen in alle kleuren die je maar kunt bedenken, dus ook rustigere kleuren.

Daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad, dankje voor de tip!

PSvanLot schreef:
Frummels schreef:
Hij is ingebouwd dus hij kan niet gedraaid worden. In het middelste kastje zit een was droog combinatie ingebouwd. Hij kan ook qua ruimte sowieso niet gedraaid want dan kun je de keuken niet meer in :))
Ik wil liever niks met de kastjes doen want dit zijn precies dezelfde als die van de keuken :o

Misschien inderdaad eerst de tv ophangen ja. Het is wel de bedoeling dat de tv n het midden komt idd. er hoeft niet perse iets aan de muur, maar ik dacht zelf meer aan decoratie zoals San zegt idd. Groen kan, maar dan moet het wel goed met weinig daglicht kunnen want onze keuken heeft geen raam (muv een klein dak koepeltje)

Zou ook zeker niets aan de kastjes doen. Zo is het mooi rustig.

Ik zou idd ophangen en dan wat eromheen zoeken. Het ziet er zo anders uit wanneer de tv hangt denk ik.

Heb je overzicht foto van je keuken?

Op de vorige pagina staat een foto van de andere kant van de keuken. Of bedoel je een plattegrond? :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:10

Frummels schreef:
De foto is met een vreemde lens genomen, dus het lijkt smaller en de kleuren komen niet helemaal tot zn recht, maar dit is de andere kant van de keuken ruimte. Dus het moet daar wel een beetje bij passen. En.. omdat het half open is, moet het dus ook een beetje bij de woonkamer passen. :+
Onze woonkamer is/wordt vrij industrieel. Veel hout en metaal, donkere meubels en de muur wordt een lichte zandkleur. (Is nu nog early dew maar ik vind het niet mooi..)
[ [url=m/SDNu7w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kantoorachtig kan ook wel kloppen want we werken er allbei best vaak aan :)) De rode koelkast wordt volgend jaar vervangen door een wit/creme of zwart exemplaar, dus wil daar niet teveel aan vasthouden. Je ziet de krukken en de koelkast ook door een enorme opening vanaf de woonkamer, dus ik wil niet teveel rood. Beetje overweldigend :D

Tussen de rode koelkast en de bar is nu niks? Dan zou ik het blad van de bar daarnaartoe halen het blad boven de was droog combi als werkblad houden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:39

knollentuin schreef:
Frummels schreef:
De foto is met een vreemde lens genomen, dus het lijkt smaller en de kleuren komen niet helemaal tot zn recht, maar dit is de andere kant van de keuken ruimte. Dus het moet daar wel een beetje bij passen. En.. omdat het half open is, moet het dus ook een beetje bij de woonkamer passen. :+
Onze woonkamer is/wordt vrij industrieel. Veel hout en metaal, donkere meubels en de muur wordt een lichte zandkleur. (Is nu nog early dew maar ik vind het niet mooi..)
[ [url=m/SDNu7w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kantoorachtig kan ook wel kloppen want we werken er allbei best vaak aan :)) De rode koelkast wordt volgend jaar vervangen door een wit/creme of zwart exemplaar, dus wil daar niet teveel aan vasthouden. Je ziet de krukken en de koelkast ook door een enorme opening vanaf de woonkamer, dus ik wil niet teveel rood. Beetje overweldigend :D

Tussen de rode koelkast en de bar is nu niks? Dan zou ik het blad van de bar daarnaartoe halen het blad boven de was droog combi als werkblad houden.

Het is 1 werkblad, dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt denk ik? Tussen de koelkast en de bar is niks. Daar staat de kruk. Er zit ongeveer 1.10m. tussen het werkblad en de koelkast denk ik?
Dit is de plattegrond

Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:35

Haai weer :)
Ik vroeg me af wie het leuk vindt om via de plattegrond van ons nieuwe huis het huis in te richten. Dus waar welke meubels. In woonkamer en keuken. Ik heb zelf ook al een idee maar ben toch benieuwd hoe jullie het zouden doen.
Met name de woonkamer vind ik wel een beetje lastig. Het is vrij groot en ik wil niet dat het kil lijkt maar ik hou wel erg van open.

Nou klopt de plattegrond niet precies.. op de plek van de rode streepjes zitten namelijk ramen.

Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:14

@Majabeestje, leuk! Ik wil wel wat proberen!
Ik zie alleen niet waar de deur vanuit de hal de woonkamer in gaat? Of kijk ik niet goed :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:13

Drico schreef:
@Majabeestje, leuk! Ik wil wel wat proberen!
Ik zie alleen niet waar de deur vanuit de hal de woonkamer in gaat? Of kijk ik niet goed :')

Hahaha! Dat klopt dus idd ook niet :+ :')
De deur zit bij de horizontale lijn bovenaan.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:30

Majabeestje schreef:
Ik vroeg me af wie het leuk vindt om via de plattegrond van ons nieuwe huis het huis in te richten. Dus waar welke meubels. In woonkamer en keuken. Ik heb zelf ook al een idee maar ben toch benieuwd hoe jullie het zouden doen.
Met name de woonkamer vind ik wel een beetje lastig. Het is vrij groot en ik wil niet dat het kil lijkt maar ik hou wel erg van open.

Nou klopt de plattegrond niet precies.. op de plek van de rode streepjes zitten namelijk ramen.

[ [url=m/oTnMrX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou als het een koophuis is dat rare stukje muur weghalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:54

Kennen jullie hier eigenlijk een handig en simpel programma voor? Voor het spelen met die inrichting?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:10

Ik gebruik daar zelf pcon voor of sketchup. Maar je hebt ook online floorplanners

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:23

Majabeestje schreef:

Wat is die muur tussen de woonkamer en de tweede hal? Zit daar iets belangrijks?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:43

_San87_ schreef:
Majabeestje schreef:

Wat is die muur tussen de woonkamer en de tweede hal? Zit daar iets belangrijks?

Ik weet even niet wat je precies bedoeld..
Er zit een deur in de horizontale 'muur'. In de hal zit het toilet, de meterkast en de trap naar boven.

We gaan overigens geen muren doorbreken oid, de indeling blijft zoals hij is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:47

Majabeestje schreef:
_San87_ schreef:

Ik weet even niet wat je precies bedoeld..
Er zit een deur in de horizontale 'muur'. In de hal zit het toilet, de meterkast en de trap naar boven.

We gaan overigens geen muren doorbreken oid, de indeling blijft zoals hij is.

Als je vanuit de hal loopt, loop je tegen een horizontale muur aan, de muur die daar links haaks op staat als soort van afscheiding naar de woonkamer. Die bedoel ik.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:52

@maja heb je de meubels al of ga je nieuwe kopen? Wel een hele toffe ruimte, gezien je veel kanten op kunt. En heb je ook foto’s? Dat geeft wat meer beeld van de licht inval en indeling.

Er klopt wel meer niet of wel? De keuken zelf lijkt ook te ontbreken en zeg maar elke deur.. net zo’n simshuis waarbij je geen geld meer over had voor de deuren :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:55

Frummels schreef:
Wat zouden jullie met deze bar doen qua decoratie/aankleding? >;) Wij komen er zelf niet helemaal uit. Het is wel de bedoeling dat er een tv aan de muur komt waar de aansluiting zit. [ [url=m/72EcyL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is zo iets een idee?
De tv als onderdeel van de compositie met wat andere wanddecoratie en een kleur naar keuze op de achtergrond.
De voorbeelden zijn van woonkamers maar dit is ook wel op een halve muur toe te passen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:00

miramii schreef:
@maja heb je de meubels al of ga je nieuwe kopen? Wel een hele toffe ruimte, gezien je veel kanten op kunt. En heb je ook foto’s? Dat geeft wat meer beeld van de licht inval en indeling.

Er klopt wel meer niet of wel? De keuken zelf lijkt ook te ontbreken en zeg maar elke deur.. net zo’n simshuis waarbij je geen geld meer over had voor de deuren :+

Ja, best een lastige plattegrond :D. De bijkeuken heeft geen deur, de slaapkamer, badkamer en garage ook niet. En er zitten veel ramen in het huis en heel veel loze muren/muurtjes.

Maar inderdaad, wel een toffe ruimte en ik ben heel jaloers op de bijkeuken :D.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:48

Mag ik jullie slaapkamer tips? Ik heb een hoekje in de slaapkamer waar ik helemaal niks mee doe/kan en aangezien jullie hier met z’n allen heel goed in zijn zou ik graag jullie tips willen :D wat kan ik met dit hoekje doen? Paar “eisen” ik wil het raam nog wel open kunnen doen en er moet iets van een nachtkastje blijven staan :) alvast bedankt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:49

Zeker een onhandig hoekje.
Misschien een leuke plant neerzetten of een kleurtje aan de wand?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:53

Haha ja hè? Al denk ik wel dat je er iets leuks van kan maken, maar ik ben momenteel dus heel erg inspiratieloos :+ schilderen doe ik liever niet :) plankje zou wellicht kunnen alleen waar bedoel je dat dan?

Edit: je zei plant, niet plank, mijn fout haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:57

Ik zou de radiator een slag draaien zodat ie voor het raam komt te staan en dan een mooie brede vensterbank er boven maken met wat leuke dingen er op.