, klinkt wel een beetje als linke soep zo 
Zijn jullie zeker van de financiering?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, klinkt wel een beetje als linke soep zo 
Hoewel we redelijk aan de top gaan lenen van wat we kunnen (wel op 1,5 salaris) kunnen we de rest opvangen met eigen geld en in echt geval van nood nog iets lenen van mijn schoonouders. De taxatiewaarde is nu even van belang, want dat heeft invloed op de executiewaarde en de meest gunstige rente en daarmee dus het meest gunstige hypotheekbedrag. Maar in principe zou het moeten kunnen, maar goed, het ligt nog niet bij de bank en wie weet wat er nog verandert...

Heb ook gelijk de hypotheekadviseur gemaild, hoe we dit aan moeten gaan pakken. Wordt vervolgd...
Maar ja, we willen dat huis wel heel graag, dus om het hierom nou te laten afketsen... Maar de verkopers komen maandag ook tekenen dus wil dan als clausule vast laten leggen dat als wij de financiering dus niet voor de 11e rond krijgen, dat daar geen boete op volgt.
Maar weet niet wat ik er aan moet doen, behalve dus vastleggen dat er geen boete komt als wij niet rondkomen voor 11 september. Want in principe zijn we voor dat uitstel ook weer afhankelijk van de goodwill van de verkopers van onze verkopers, want onze verkopers moeten dus weer uitstel bij hun aanvragen als wij uitstel vragen (snap je het nog?
)

dammie1 schreef:Detail

Zien we ook gelijk de verkopers, die moeten dus opnieuw tekenen omdat de financieringsdatum is aangepast. Kunnen we dus ook gelijk benadrukken dat we dat niet gaan halen
Makelaar stuurt het contract dan gelijk door naar de notaris zodat die ook verder kan. Morgen taxatie, dan kan de hypotheekadviseur weer verder. Dan is het afwachten hoe snel hij dingen voor elkaar krijgt enzo. Hoop dat we, ondanks dat we die 11e niet gaan halen, wel dicht in de buurt kunnen komen. Hebben wij zekerheid en de verkopers ook, iedereen weer rust... En vanochtend gelijk even de stichting gebeld, die zijn eindelijk ook weer aan het werk en als het goed is komt deze week mijn werkgeversverklaring binnen.

Gaat allemaal heel snel
Liezel1 schreef:Tamara, is dat niet alleen te ondervangen door de termijn op te rekken?