Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:39

takkie_muis schreef:
Ook deels :j , ik ben altijd zo blij dat geld er is en ik eindelijk weer wat halen kan en dan gaat het mis en haal ik alles wat niet moet en denk ik van ach kan wel ,maar dat kan dan juist niet.

Krijg hopelijk straks voor de geld kant hulp , elke week krijg ik dan geld en dat gaat beter werken dan ik een hele rekening met honderden euro's heb .. Gewoon 30 elke week op een speciale rekening dan kan ik geen rare sprongen maken , kan wel met geld omgaan maar geef het te graag uit

Dan kan je dus eigenlijk niet zo goed met geld omgaan, anders had je geen hulp nodig ;) :o

Maar wel super verstandig dat je hulp krijgt! Als je je zwakke punten (er)kent, kan je er ook mee aan de slag. Hopelijk gaat het snel beter!

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:44

Ik kreeg vroeger ook niet zakgeld etc , maar moeder heeft ook gat in haar hand.

Jan ik krijg ook hulp ivm wat schulden , en zo hoef ik niet constant gestress te hebben van oh geld is er niet. Oh ik moet weer bellen , alles wat uit handen want zit er regelmatig helemaal doorheen omdat het weer helemaal niet loopt zoals het moet. Dat heb ik dan gelukkig ook niet meer

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:37

takkie_muis schreef:
kan wel met geld omgaan maar geef het te graag uit

:')

Je kunt wel met geld omgaan, maar zodra je het hebt moet het gelijk uitgegeven worden..

Wel goed dat je je probleem erkent en weet waar de oplossing eventueel zit. Hopen dan dat je snel hulp krijgt!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:48

Je kunt dus niet met geld omgaan.... geeft niks, kan ik ook niet maar de oplossing begint wel bij het inzien ervan ;)

Misschien kun je zelf een 2e rekening gebruiken waarop je elke week automatisch 30euro (of hoeveel dan ook) laat storten en alleen van deze rekening een pasje mee.
Of geld voor elke week pinnen en geen pas meer mee.

Zoveel manieren die je kunt gebruiken.

Het scheelt bij mij dat we niet hoeven te bezuinigen, dus gebeurd het helaas ook niet altijd. Maar het is toch leuker om het geld voor andere dingen te gebruiken dus ik ga ook wel weer meer opletten.
Ik loop te vaak in het weekend nog even naar de AH voor een stokbroodje met smeersels en chippies en een lekker drankje, omdat het weekend is :+ Maar dat kost dus bij elkaar opgeteld heel veel geld, wat we voor andere dingen zouden kunnen gebruiken :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:56

Aan het lijstje houden werkt bij mij helaas niet. De supermarkt ligt 10 km verderop, dus even voor een product naar de winkel is er niet bij, en als ik door de winkel loop dan kom ik altijd wel iets tegen wat niet op he lijstje staat maar wel bijna op is.
Ligt er misschien aan dat ik niet goed ben in lijstjes maken :Y)
Snoep koop ik niet snel, maar dat is meestal wel het eerste wat op t lijstje staat :+

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:43

geeft niks takkie. heb hetzelfde probleem. al is het wel een stuk minder. oplossing:
*bankafschrift weer op papier ivm overzicht en per post(doet de bank moeilijk zeg gewoon dat je weer controle over je bank zaken wil.
*bankpas inleveren bij je vriend. gaat bij mij nu een stuk beter. was wel ff slikken, maar het werkt wel. ben nu aan het sparen voor een motor jack en met de extraatjes van het uwv kan dit mooi
* zet alle extra's op je spaar rekening ipv je bank rekening.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:30

Ik ben wel weer blij met de nieuwe euro-aanbiedingen van de C1000 :D. Lekker knijpfruit, wat ik normaal te duur vind. En ja, dat is een luxe, maar wel superlekker en handig onder het hardlopen, en indirect een bezuiniging omdat ik geen dure gelletjes koop om op gang te blijven ;).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:48

balen dat hier nergens meer een c1000 is -:(-

debgizmo, jemig een 4e kindje op komst :wow: lekker druk of niet :D
wel allemaal van alles wat rondlopen nu, of heb je nu voor dit kindje weer allerlei nieuws nodig?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:04

Ja druk zeker! Wel leuk, moet het alleen onverwachts alleen doen, dus dat is wat minder, maar hoop dat ik snel om kan schakelen en er weer met volle moed tegenaan kan gaan!

Heb twee meiden in dezelfde kledingmaat en een zoon en straks nog een zoon, dus die kan dan mooi de kleertjes aan die ik bewaard had. Heb gelukkig alles dus al in huis :D En zodra de baby iets niet meer past gaat het in de kledingbak en spullen kunnen op marktplaats, lekker opruimen :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:16

Pff, heftig zeg, 4 kids in je eentje. En dan niet alleen financieel.

Hier zit helaas ook nergens meer een C1000 in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:19

Punt is ik houdt vaak niet veel over , valt niets te sparen en haal vaak dingen ook wel van mijn weekgeld af omdat ik het of nodig heb of ik het moet hebben van mezelf.. Ik heb geen vriend , kan pinpas moeilijk aan poes afstaan :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:20

Je houdt niks over omdat je onzinnig spul koopt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:30

takkie_muis schreef:
Punt is ik houdt vaak niet veel over , valt niets te sparen en haal vaak dingen ook wel van mijn weekgeld af omdat ik het of nodig heb of ik het moet hebben van mezelf.. Ik heb geen vriend , kan pinpas moeilijk aan poes afstaan :P

Bezuinig je nu al op de kaas? :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:31

poeh, pittig hoor debgizmo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:34

Wuis schreef:
takkie_muis schreef:

Bezuinig je nu al op de kaas? :P

Ik heb mijn laatste pakje plakjes gehaald , ik moet er aan geloven hierna :j . Wou wachten tot kerst ik heb aan de kerstman een kaasbak gevraagd namelijk :D , even zien waar een vierkant blok het best geprijsd is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:36

Bij de Aldi denk ik. ;) daar heb je mooie vierkante stukken. Tegenwoordig koop ik zelf het liefst kaas op de markt. Niet voordelig, maar wel super lekker. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:47

ik ben echt een kaaseter , die van de lidl keek ik aan en die viel al uit elkaar :') . Zal morgen even bij de aldi uitrekenen de kaas

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:51

Of de Lidl, vind de kaas van de lidl lekkerder, de goedkope van de jumbo is ook goed te doen trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:55

Hoe duur is het bij de jumbo dan? :) , moet niet te zacht dan kan het door de keukenmachine gehaald worden

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:29

Jumbo is wel wat duurder. De kaas van de AH is nagenoeg hetzelfde geprijsd als die van de Lidl. Van de Lidl vinden wij zowel de blokken, jong, jong belegen, als oud goed te eten. Jong belegen hebben wij hier het meest. Lekker op tosti's en ook lekker voor over de pizza of pasta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:37

Ik koop gewoon klein pakje plakjes jong van de AH.

Zo'n groot stuk gaat nooit op in me uppie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:41

ik eet elke dag 2 plakken kaas , anderhalf pakje per week a 4.50.. Ik kijk morgen even bij de AH , het gaat de keukenmachine in , eruit als plakken en of rasp :)

Als ik dat op een bord leg met folie erover , hoelang blijft dat goed?

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:13

Ik heb jonge kaas van de Lidl altijd. Heerlijk maar wss wel te zacht voor de keukenmachine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:13

Lang leve de kaasschaaf :+ Ik haal altijd een groot blok. Doe ik echt weken mee. Gewoon verpakt in z'n plastiekje met een boterhamzakje over het open deel getrokken. Nooit last van schimmel op deze manier.

Takkie, wat betreft dat "moeten" hebben van jezelf.. zal je jezelf toch gewoon eens aantal keren een grote schop onder je k*nt moeten geven. Hophop beetje ruggengraat/discipline/zelfredzaamheid tonen! Je weet ondertussen toch goed genoeg dat eind van de maand niks meer hebben geen pretje is. En als ik het zo lees kan je dat probleem oplossen door vanaf begin van de maand je uitgave onder controle te houden. Het is toch echt een kwestie van je doel stellen en doen. En voor je naar de winkel gaat zorgen voor goed ontbijt/lunch/avondeten. Hoe minder honger, hoe minder de kans dat er onzinnige troep in je mandje belandt! Niemand die evt eerste paar x mee wilt naar de winkel om te zien of je je aan je lijstje houdt? En of dat lijstje zinnig is en niet stiekem alle overbodige dingen opstaat?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:28

Niet mef de keukenmachine, maar gewoon met de kaasschaaf.. werkt prima, kaas in kaastrommel of bv plastic hersluitbaar zakje van de ikea.