[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:06

Qua updates en zo zal ik voor de 8 gaan. Deze is nieuwer en kan langer mee.
Zeker als het qua prijs niet zoveel uitmaakt, zou ik daarvoor kiezen.

Al kocht ik mn 7 toen de 8 uit was, maar deze was 2e hands van een bekende haha :+.

eilleen333

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:11

Ik heb gekozen voor een 7 met 256GB. Ik heb echt meer opslag nodig dan 64GB met de vakantiefoto’s en video’s enzo, en de 8 werd dan echt veel te duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:33

Kom ik er achter dat mijn iphone scherm loslaat.. Ik heb de Iphone SE. Ik had eerst dit toestel. Bleek er een hardware fout in te zitten.. Heel gedoe omdat ik op Curacao woonde.. Nu weer een nieuw toestel (gratis gekregen) was nog geen vijf maanden oud is. Nu kom ik erachter dat mijn scherm los laat.

Meerdere bokkers ervaringen hiermee? Ik wil er vrijdag even mee langs de apple store gaan. Want ik ben het gezeik nu wel een beetje beu.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:19

Dat heeft mijn man een keer gehad met zijn 5S, maar daar zat al een nieuw scherm op.
Hij heeft toen besloten afscheid van die telefoon te nemen en mijn moeder durfde het nog wel aan een poging tot reparatie te doen en zodoende gebruikt mijn vader deze telefoon nu al geruime tijd.
Maar goed, die had dus al ooit een nieuw scherm gehad.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:37

Ik zat eens even te kijken, want bij mijn 7 heb ik geen oordopjes.

Nu zie ik wel Earpods met een lightning aansluiting bij CoolBlue, voor 30€
maar bij Apple zelf zie ik alleen de AirPods, en ik vind 170 euries echt wel een beetje veel voor doppies die je kwijtbent zodra ze uit je oor vallen... :')

kan ik die Earpods met lightning aansluiting gewoon kopen? Omdat ik me wel afvraag of het een echt apple product is, en daar wil een Iphone nog wel eens moeilijk over doen

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:05

EarPods met lightning aansluiting kan je gewoon kopen idd, vanuit Apple is de prijs €35,-. Had je je 7 niet nieuw gekocht?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:10

jawel, en ik begreep dat er iets bijgezeten zou moeten hebben? Maar dat zit dan denk nog in het doosje en ik heb geen idee waar dat is ... :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:12

Bij nieuwe iPhones horen oordopjes en bij de nieuwe ook het verlengstukje van Lightning naar aux :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:13

oh ja ik vond het al raar dat ik twee sets oordoppen had, en 1 nog in het verpakingkje.. maar die zijn dan van de 7..
Waar die connector dan gebleven is.. toch maar eens zoeken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:48

Dorus schreef:
Dat heeft mijn man een keer gehad met zijn 5S, maar daar zat al een nieuw scherm op.
Hij heeft toen besloten afscheid van die telefoon te nemen en mijn moeder durfde het nog wel aan een poging tot reparatie te doen en zodoende gebruikt mijn vader deze telefoon nu al geruime tijd.
Maar goed, die had dus al ooit een nieuw scherm gehad.

Dit scherm is nooit vervangen en is nooit gevallen de telefoon! Mag niet kunnen toch..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:04

Even een vraag.. Ik heb zojuist het beschermfolie van mijn iphone se gehaald, deze zat onder de krassen en hij was ook al voor de helft los gaan laten met stof eronder... Nu vraag ik me af, ik heb een flipcase met mijn pasjes erin, de pasjes zorgde voor de meeste krasjes op het folie, maar gebeurd dit ook zonder beschermfolie? Die beschermfolies zijn zo gevoelig voor krasjes en ik ben eigenlijk te lui om er weer een nieuw folietje op te plakken.. :')

Dus: Krijgen jullie krasjes op jullie scherm op jullie iphones van bankpasjes (dus in gebruik met een flipcase)?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:05

Cer schreef:
Ik zat eens even te kijken, want bij mijn 7 heb ik geen oordopjes.

Nu zie ik wel Earpods met een lightning aansluiting bij CoolBlue, voor 30€
maar bij Apple zelf zie ik alleen de AirPods, en ik vind 170 euries echt wel een beetje veel voor doppies die je kwijtbent zodra ze uit je oor vallen... :')

kan ik die Earpods met lightning aansluiting gewoon kopen? Omdat ik me wel afvraag of het een echt apple product is, en daar wil een Iphone nog wel eens moeilijk over doen

Op Apple hebben ze ze ook :j
https://www.apple.com/nl/shop/product/M ... d75dc2f2f0

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:52

J0anieke schreef:
Even een vraag.. Ik heb zojuist het beschermfolie van mijn iphone se gehaald, deze zat onder de krassen en hij was ook al voor de helft los gaan laten met stof eronder... Nu vraag ik me af, ik heb een flipcase met mijn pasjes erin, de pasjes zorgde voor de meeste krasjes op het folie, maar gebeurd dit ook zonder beschermfolie? Die beschermfolies zijn zo gevoelig voor krasjes en ik ben eigenlijk te lui om er weer een nieuw folietje op te plakken.. :')

Dus: Krijgen jullie krasjes op jullie scherm op jullie iphones van bankpasjes (dus in gebruik met een flipcase)?

ja (nou ja, ik niet, ik heb er van dat geharde spul op) maar mijn man zijn hele scherm is precies bij de pasjes beschadigd

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:02

Thanks! Heb de pasjes er voor de zekerheid uitgehaald... Binnenkort maar even een hoesje halen waar ze dan niet inkunnen, om mezelf een beetje voor te zijn.. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:10

Ik vind die boomgaard sowieso verschrikkelijk.
Sinds ik alleen een back cover heb (wel zo dat ie iets over het scherm heen komt) laat ik m minder snel vallen.
Heb wel een glasplaatje :).

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:59

J0anieke schreef:

Ik kreeg ook krasjes.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 07:42

@cynthiar specifiek van de kaartjes of gewoon overal krasjes?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:54

Echt van het pasje. Dat was omhoog geschoven en toen zater er allemaal krasje, gelukkig net bovenin het scherm en het witte gedeelte. Dus valt gelukkig niet heel erg op. Maar sindsdien doe ik geen pasjes meer in dat vakje.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:56

Ik heb nu een pasje zo zitten. Dat gaat wel goed.Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:14

Afbeelding
ik heb aan de achterkant van mijn hoesje een schuifje en daarachter kunnen 2 pasjes, ik prop er altijd 3 in.... dit is een 8plus, maar ik had voor mijn 6 precies zo'n hoesje. Ideaal! Voorop plak ik dan zo'n uitgehard plastic ding tegen krassen e.d.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:48

Ik wil er dus niks meer opplakken, en wel een flip case. Er is een merk waarbij je de pasjes achterop kan bewaren + flip case, maar dan zie je de pasjes weer zo open en bloot. Ik ga denk ik gewoon voor een flip case zonder gleuven voor pasjes en mn pasjes op een andere manier meernemen..

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:09

Ik had vroeger zo'n zelfde hoesje als Cynthiar maar dan van Cellularline en daarmee ook geen krasjes of beschadigingen van de pasjes op het scherm. Functioneerde prima, pasten altijd 101 dingen meer in dan er eigenlijk in hoorden te zitten :+

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:06

Hoi! Even een vraagje voor de iPhone kenners: mijn man zijn ondertussen 3de SE zal na 2 schermreparaties en een nieuwe batterij binnenkort de geest geven: de gsm zwelt (opnieuw) op en staat letterlijk op ontploffen... aangezien manlief niet zo zuinig is met gsm’s (heeft ie ook de job niet voor) zijn er 2 opties:
- hij koopt zich opnieuw SE maar aangezien die al enkele jaren uit is verwacht ik dat die qua updates binnenkort niet meer mee kan?
- hij neemt mijn (roze :+ ) 7 van anderhalf jaar oud over en ik koop een nieuwe: de x is mij te duur en de 8 heeft volgens mij niet zo’n meerwaarde op de 7?
Komt er binnenkort nog iets uit? Wat raden jullie aan? Ik zou hem het liefst zo’n gsm kopen waar je bij wijze van spreken met een vrachtwagen mag over rijden maar hij wil per se iPhone...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:27

SE gaat nog wel even mee hoor, die is tegelijk uitgekomen met de 6S.
Wellicht komen er nieuwe telefoons binnenkort, maar dat is een beetje de vraag. Eigenlijk weet niemand het :') er gaan wel geruchten over een SE2.

Wat je zou kunnen doen als de telefoon steeds stuk blijft gaan is een Lifeproof case eromheen doen. Die zijn echt retesterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:36

Nieuwe toestellen komen meestal in de herfst, eind september zo. Aangezien de X en 8 net zijn uitgekomen denk ik niet dat er een tussenlancering komt maar dat er in september gewoon weer een nieuwe lijn komt.