Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:24

Berdien schreef:

T is ook een net huis met een mooie prijs . Fijn hoor.

MizzMontana

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:25

Gefeliciteerd Berdien!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 15:18

Gefeliciteerd!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 17:13

Dat is een fijn vooruitzicht!
En dat uitzicht zou ik ook wel willen.
Je appartement heb ik niet op funda bezocht, maar het ziet er prima uit van de laatste paar foto's.

Ik had een schattig huisje gevonden wat interessant leek, maar helaas. Dat huisje keek uit op van die grijze betonnen dozen. Het waren huizen, maar leek eerder op een bedrijventerrein. En het mooi aangeprezen uitzicht ging verdwijnen. De grond achter het huis is al verkocht voor woningbouw. Tip: check het bestemmingsplan, en bij duidelijke aanwijzing even door google halen.

Valt me overigens wel op de laatste tijd. Dan zijn er huizen of appartementen met prachtig uitzicht. En als ik dan op google maps ga staan zie je dat het appartementencomplex qua bouw niet matcht met het uitzicht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:49

Bedankt allemaal! Echt ontzettend blij mee :j

Uitzicht hier is wel echt uniek voor midden in de stad. Ben ook wel echt blij dat het nieuwe uitzicht alleen maar beter wordt, want zag er wel tegenop om tegen huizen aan te moeten kijken :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:00

Blij met het bod dus ook :D waren er uiteindelijk veel biedingen?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:51

Wat een nare spelletjes worden er toch gespeeld tijdens de biedprocedure! Je zou maar aan het werk zijn op de dag dat het sluit en de avond ervoor een bod hebben gedaan. Dan maak je dus geen schijn van kans als je geen aankoopmakelaar hebt?

Gelukkig hebben wij er nu wel eentje waar we dinsdag mee gaan babbelen. Willen gaan bieden en de biedprocedure duurt tot maandag 12 mei.

Suzanne, heb jij al wat gehoord van waar jij op hebt geboden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 15:02

fohadie schreef:
Suzanne, heb jij al wat gehoord van waar jij op hebt geboden?

Ja dat ik het niet was geworden. Maar had een bod gedaan onder de vraagprijs dus ik had het ook niet verwacht. Tegenwoordig gaat alles weg voor ruim boven de vraagprijs dus dit was kansloos. Maar er moest nog zodanig veel geld in dat dit voor mij de grens was.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 15:17

Balen, je was er idd al bang voor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 17:43

Gelukkig niet echt alles, maar veel wel

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 22:42

Vraagje, hebben jullie het wel eens meegemaakt dat een woning lager getaxeerd is dan de vraagprijs? Ik bedoel dan niet de uiteindelijke verkoopprijs, maar echt de vraagprijs.

Stel, een woning staat voor 3 ton op Funda. Redelijk tot goed onderhouden, geen klushuis. Hoe groot is de kans dat hij onder de 3ton getaxeerd wordt?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 22:45

In deze tijd? Heel klein

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 07:52

Tenzij je zelf misschien veel overbied?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 08:10

Het gaat niet om de koopprijs maar de vraagprijs. Ik ben t eens met Charaz. Die kans is echt heel klein.

Naar mijn ervaring vragen taxateurs vooraf welk bedrag er nodig is :')
Binnen redelijkheid natuurlijk, maar daar zou ik me niet snel zorgen om maken.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 08:57

Wij hebben het wel meegemaakt, taxatie viel 10k lager uit dan de vraagprijs. Was in 2021, toen de huizenmarkt ook al helemaal gestoord was. Voor ons was het geen probleem, maar als je volledige financiering nodig hebt is het natuurlijk wel heel vervelend. Had wel het idee dat dit (ook toen al) eerder uitzondering dan regel was, dus zou me er ook weer niet al te veel zorgen over maken.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 09:22

fohadie schreef:
Vraagje, hebben jullie het wel eens meegemaakt dat een woning lager getaxeerd is dan de vraagprijs? Ik bedoel dan niet de uiteindelijke verkoopprijs, maar echt de vraagprijs.

Stel, een woning staat voor 3 ton op Funda. Redelijk tot goed onderhouden, geen klushuis. Hoe groot is de kans dat hij onder de 3ton getaxeerd wordt?

Dit is mijn schoonzus recentelijk overkomen met haar nieuwe huis. Stond in eerste instantie te koop voor 275. Nauwelijks interesse en gezakt naar 249. Mijn schoonzus had 221 geboden en dat werd geaccepteerd maar kon initieel de hypotheek niet rond krijgen omdat het huis op 200 werd getaxeerd. Huis moest trouwens wel wat aan gebeuren maar was absoluut geen bouwval

Na veel gesteggel zijn de verkopers akkoord gegaan met 200

Vond dit echt bizar in deze tijd

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 22:04

Bedankt voor jullie antwoorden.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 23:00

Bizarre tijd hoor.

Mijn appartement staat te koop. 10 bezichtigingen gehad, nu maandag 12u sluit de inschrijving. Echt mega spannend. Tot nu toe nog maar 1 bod en dat is de vraagprijs. Hoop natuurlijk op overbieden. Hoor ze wel allemaal via de ringbel zeggen dat het een pracht plekje is en dat ze een bod gaan doen _O- Is het normaal om de laatste dag een bod te doen, zit daar een tactiek achter? Ik vind het toch spannend, stel dat er straks geen biedingen komen haha! Gelukkig eentje binnen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 23:32

Amado7 schreef:
Bizarre tijd hoor.

Mijn appartement staat te koop. 10 bezichtigingen gehad, nu maandag 12u sluit de inschrijving. Echt mega spannend. Tot nu toe nog maar 1 bod en dat is de vraagprijs. Hoop natuurlijk op overbieden. Hoor ze wel allemaal via de ringbel zeggen dat het een pracht plekje is en dat ze een bod gaan doen _O- Is het normaal om de laatste dag een bod te doen, zit daar een tactiek achter? Ik vind het toch spannend, stel dat er straks geen biedingen komen haha! Gelukkig eentje binnen.

Lees even de berichtjes van Ual op de vorige pagina. Ja, dat is dus ‘helaas’ normaal :o

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 23:35

Amado7 schreef:
Bizarre tijd hoor.

Is dit in Tilburg toevallig? :+ Ik ga pas maandagochtend bieden. ook hier sluit de termijn maandag om 12u.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 23:35

Die had ik gemist! Maar inderdaad een tactiek dus. Mega wat zenuwslopend. Ik heb er maar 10 natuurlijk dus wel minder kans op een goed bod. Maar er hoeft er maar eentje bij te zitten.

Edit: haha nee, midden van het land!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 07:47

Was er dan ook maar een bezichtigingsdag gepland? Dan kunnen er ook bijna niet meer dan 10 op een dag langskomen. Maar inderdaad ik zou ook last minute bieden zodat de kans dat je overboden wordt kleiner is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 08:16

Amado7 schreef:
Bizarre tijd hoor.

De meeste biedingen worden één uur voor het sluiten van de inschrijving gedaan.

Mensen bieden zo laat mogelijk om te voorkomen dat de hoogte van hun bod wordt doorgespeeld naar een andere geïnteresseerde en dan overboden worden.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 08:47

Amado7 schreef:
Die had ik gemist! Maar inderdaad een tactiek dus. Mega wat zenuwslopend. Ik heb er maar 10 natuurlijk dus wel minder kans op een goed bod. Maar er hoeft er maar eentje bij te zitten.

Edit: haha nee, midden van het land!

Oef... je gaat een spannend weekend tegemoet! }>

De laatste vijf biedingen zijn bij ons om 10:21, 11:52, 11:55 en 11:58 (2x) gedaan. De deadline was ook 12:00. Zit er dus niet al te veel over in; waarschijnlijk komt het mooiste bod nog!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 10:04

Ik wist helemaal niet dat biedingen nog doorgespeeld konden worden, wat erg eigenlijk :o Wij hebben voor het eerst een bod uitgebracht, meteen de dag na de bezichtiging. Hier sluit het ook maandag 12:00. De kans is dus zeer groot dat we worden overboden?