Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:32

Narya schreef:
Animal schreef:
Was wel een heel schattig huisje:
Huis in Noordbroek gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/noordbroek/hu ... traat-108/

Toch jammer dat mijn leven niet in Groningen is, dit zijn de fijnere vraagprijzen :D

En 100,000 overbieden : : :

Mijn leven was ooit in Groningen (dat van mijn vriend in Drenthe), maar we gaan daar weer naar terug. Onze droom is een mooie ruime woning met een tuin en de mogelijkheid om wat beestjes te houden. Om die reden gaan mijn vriend en ik weer terug naar het Noorden. Een hele stap, want ons leven is nu echt wel in Utrecht. Als we die droom na willen leven, moeten we dat wel opgeven. Het heeft ons ruim een jaar gekost om uiteindelijk de knoop toch door te hakken. Dat we in de toekomst willen gaan was al wel bekend, maar we wilden ons leven hier (nog) niet achterlaten. Nu zijn we gelukkig over die drempel heen en kijken we uit naar een nieuw avontuur :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:40

Te bizar gewoon 100.000 overbieden.
Ik vind de woningprijzen al echt absurd en dan nog zoveel er bovenop.

Balen Animal, het is een leuke woning maar er komt vast nog wel iets beters!

Ik ken dat Narya :')
Ik heb 2,5 jaar geleden ook op het punt gestaan om die richting op te verhuizen. Maar mijn familie, vrienden en werk is toch echt hier.

Gnome

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:53

Zojuist gebeld door de makelaar en de 8e ook nog een bezichtiging bij een fantastisch huis. Voldoet aan alle eisen.

Hebben jullie een idee van het % overbieden in Friesland op het moment? Ik zou er veel voor over hebben maar het moet er wel voor getaxeerd kunnen worden.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:05

Zo gaat hard hier. Balen voor iedereen die overboden is.

Ik heb hier bezichtigingen gehad. Zaterdag een bod geaccepteerd, kwam er maandag een nog hoger bod binnen en ook nog zonder enig voorbehoud. Makelaar belt dan en laat de keuze aan ons; er was nog niets getekend. Na goed nadenken hebben we besloten bij ons al geaccepteerde bod te blijven.
Zelf zaten we als koper in dezelfde situatie, dat we na acceptatie alsnog overgingen op inschrijving omdat er een andere partij zich had gemeld met een aantrekkelijker bod, terwijl het voorlopig koopcontract al op ons lag te wachten. Dat voelde zo (insert scheldwoord :+ ) dat we dit een andere koper niet aan willen doen. We lopen een stukje zekerheid en een mooi extra bedrag mis, maar we houden ons woord. De makelaar was ontzettend trots dat we dit kiezen. Met dit huidige bod hebben we alsnog een prachtig bedrag en komen we echt wel rond met het budget voor het nieuwe huis. Dan maar geen (heeeeeel ;( ) luxe vakantie erbij, gaan we wel gewoon van de nieuwe tuin genieten en sparen voor die vakantie :Y)

En mocht de financiëring van deze toch niet rond komen, hoop ik van harte dat die andere koper nog aan het zoeken is want nu weet ik dat het nog hoger kan :') O:)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:14

NoeskaMoos schreef:
Zo gaat hard hier. Balen voor iedereen die overboden is.

Ik heb hier bezichtigingen gehad. Zaterdag een bod geaccepteerd, kwam er maandag een nog hoger bod binnen en ook nog zonder enig voorbehoud. Makelaar belt dan en laat de keuze aan ons; er was nog niets getekend. Na goed nadenken hebben we besloten bij ons al geaccepteerde bod te blijven.
Zelf zaten we als koper in dezelfde situatie, dat we na acceptatie alsnog overgingen op inschrijving omdat er een andere partij zich had gemeld met een aantrekkelijker bod, terwijl het voorlopig koopcontract al op ons lag te wachten. Dat voelde zo (insert scheldwoord :+ ) dat we dit een andere koper niet aan willen doen. We lopen een stukje zekerheid en een mooi extra bedrag mis, maar we houden ons woord. De makelaar was ontzettend trots dat we dit kiezen. Met dit huidige bod hebben we alsnog een prachtig bedrag en komen we echt wel rond met het budget voor het nieuwe huis. Dan maar geen (heeeeeel ;( ) luxe vakantie erbij, gaan we wel gewoon van de nieuwe tuin genieten en sparen voor die vakantie :Y)

En mocht de financiëring van deze toch niet rond komen, hoop ik van harte dat die andere koper nog aan het zoeken is want nu weet ik dat het nog hoger kan :') O:)

Huh, ik vind het wel apart dat zo'n bod dan nog zo veel later binnen komt... Had je geen eindmoment qua bieding?
Ik zou als verkoper echt niet amused zijn als ik zo'n bod zou mislopen :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:21

Poeh, Noeska, dat vind ik wel heel nobel van jullie. Ik geloof niet dat ik zo netjes zo zijn :o Dan toch maar liever die luxe vakantie. Die eerste mensen spreek je toch nooit meer. Maar vind het echt heel erg netjes +:)+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:34

Mijn voorstel ligt bij de huiseigenaren. Er waren vandaag ook nog weer bezichtigingen. Huis staat inmiddels 5/6 weken op Funda dus ik hoop dat die mensen er klaar mee zijn en akkoord gaan met mijn optie. Verwacht morgen meer te horen, misschien vandaag als ik geluk heb.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:38

Spannend Annash!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:11

We hadden zelf zoiets van het weekend is een mooi eindpunt, en de makelaar had eigenlijk niet verwacht dat er nog een bieding binnen zou komen. Deze persoon had verder ook nog niets laten horen namelijk.
Ik denk dat onze keuze toch ook wel flink gekleurd is door dat wij het zelf mee hebben gemaakt van de andere kant. Is je bod geaccepteerd, in overleg het koopcontract klaargezet, wilt het eigenlijk liefst morgen tekenen, en dan bellen ze je ineens op dat je het toch niet hebt. Onze hypotheekadviseur vond dat echt niet netjes toen. Dus dan toch maar de "wat gij niet wilt dat u geschiedt..."
Het helpt dat het bod dat we wel geaccepteerd hebben in mijn ogen nog steeds bizar veel geld is voor deze woning. De markt is gewoon gek. Dus nu hebben we er echt veel geld voor gekregen, in plaats van veel te veel geld :+

Annash: spannend zeg. Fingers crossed!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:25

NoeskaMoos, ik vind dat wel echt een hele nobele beslissing. Levert je vast karma punten op! :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:40

NouskaMoos wat nobel van jullie en echt tof! Hopelijk gaat alles er soepel doorheen, en zoekt die andere partij anders nog steeds mocht dit niet doorgaan!

Spannend Shanna! Is dat die met het toilet (?) waar je over vertelde?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:43

NoeskaMoos, ik vind dat heel netjes :j Zou ik zelf ook gedaan hebben. Geaccepteerd is geaccepteerd, vind ik dan toch :)

Spannend Annash! Ik duim.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:49

Annash: hopelijk hoor je snel wat! Goed teken iig dat er nog bezichtigingen gepland staan.

Ingedebruin: leuk dat je zo enthousiast bent! Hopelijk valt het niet tegen bij de bezichtiging

NoeskaMoos: wat lief van jullie dat jullie alsnog aan t eerst geaccepteerde bod verkopen.
Snap dat je als je zelf in z’n situatie gezeten hebt, daar sneller voor kiest!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:00

Huis waar we bezichtiging hadden aangevraagd, zit al twee kijkers dagen vol. Nu weer afwachten op nieuw aanbod.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:01

Yes, hier is het nu echt definitief, net de hypotheekofferte binnengekregen *\o/*
Nu kan ik met een gerust hart alles gaan plannen, stucadoors regelen etc :')

Jij al meer nieuws _Elaine_?

edit: balen weer horsii! Hopen op nieuw leuk aanbod :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:04

Mogelijk kwam er nog een derde kijkers dag. maar dan weet je ook wel dat het voor veel te veel geld weggaat.

Spannend. Nu wordt het echt. Moet er veel gebeuren?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:12

Boven en op zolder moet er veel vloerbedekking uit en moet alles geverfd. Plafonds boven moeten gestuct (dus laat meteen wat muren meenemen waar nu behang op zit).
Nieuwe vloeren dus ook boven en op zolder.
Maar dat zijn wel de grootste dingen. Valt reuze mee dus :j

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:17

Ingedebruin, ik weet niet precies hoe het zit met percentages, maar 30/40.000 is heel normaal (tot ongeveer 3 ton, makelaar zij dat vanaf dan het overbieden wel minder is).

Animal, leuk huisje! Maar moet inderdaad nog veeeel aan gebeuren, alleen cv is al zo’n ingrijpende aanpassing. Snap dat jullie dan niet hoger wilden.

Noeskamoos: wat netjes van jullie! Scoor je inderdaad goede karmapunten mee =:) En ook dat je je niet mee laat slepen in de gekte van nu zegmaar!

Simone, leuk zeg! Dan begint het leuk te worden denk ik :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:22

Yvankaxx schreef:
Ingedebruin, ik weet niet precies hoe het zit met percentages, maar 30/40.000 is heel normaal (tot ongeveer 3 ton, makelaar zij dat vanaf dan het overbieden wel minder is).

Ah nou we gaan het meemaken. Bij 20k stop ik er wel mee want geloof niet dat dat allemaal mee getaxeerd kan worden anders.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:24

ingedebruijn schreef:
Yvankaxx schreef:

Ah nou we gaan het meemaken. Bij 20k stop ik er wel mee want geloof niet dat dat allemaal mee getaxeerd kan worden anders.

Onze makelaar zei dat ze vaak de taxatie bepalen op basis van het één na hoogste bod :7

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:26

SimoneeM schreef:
Yes, hier is het nu echt definitief, net de hypotheekofferte binnengekregen *\o/*
Nu kan ik met een gerust hart alles gaan plannen, stucadoors regelen etc :')

Jij al meer nieuws _Elaine_?

edit: balen weer horsii! Hopen op nieuw leuk aanbod :)

Nope verwacht pas eind van de week wat te horen helaas.
Hier gaat t allemaal niet zo vlot :')
Veel plezier met alles plannen! :D

Horsii: wat vervelend zeg! Je komt er echt slecht tussen hè

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:45

Jep zelfs met aankoopmakelaar. Deze kijk dagen waren door mond op mond al vol..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:58

Flicka12 schreef:
ingedebruijn schreef:

Onze makelaar zei dat ze vaak de taxatie bepalen op basis van het één na hoogste bod :7

Oh, dat zou positief zijn voor ons. Het bod onder ons lag flink dichtbij geloof ik :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:04

Bij ons is het uiteindelijk getaxeerd op 777 euro lager dan wat wij hadden geboden. Waarschijnlijk ook het een na hoogste bod inderdaad.

Simone: Wat fijn! Eindelijk rond *\o/*

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:40

Bij ons was het 16k hoger getaxeerd dan de vraagprijs.
Dus dat komt voor ons ook wel lekker uit

Je kan altijd nog even t kadaster raadplegen qua verkoopprijzen
Moet je wel 3€ voor betalen, dus zou t alleen doen als je t huis echt leuk vindt