Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:16

Haha euhh, zelf geen ervaring met een wollen kleed. Maar vind de kleur ook erg mooi :)
Lijkt me wel makkelijk te zuigen of is dat in de praktijk niet zo?
Wij hebben een donkergrijs zacht kleed en over het algemeen gaat dat erg goed met een peuter en 2 katten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:42

_San87_ schreef:
Angelaa2 schreef:
[quote="xMayo"
Ik kom ook weer even binnen vallen :=

Wij hebben vorig jaar dit kleed van onze ouders gekregen omdat zij een nieuwe hadden. Nu is het een ramp om hem schoon te krijgen met een baby, een peuter, een man en een hond die het jaar rond verhaart en o ja, een kat. :+ Ik zoek dus iets wat wat makkelijker schoon is te krijgen, maar omdat de vloer al best vrij druk is heb ik geen idee wat er mooi bij zal staan. Wat denken jullie? Niet te veel naar de kleur van de muur kijken, want ik ben niet erg kleur vast dus de kans is aanwezig dat tegen de tijd dat het nieuwe kleed er is, de kleur alweer anders is :P

[ [url=m/ANGHtX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/quote

Ik vind een bruintint zoals het huidige kleed erg mooi bij de vloer. Zou denk ik niet snel voor een kleur gaan als je regelmatig de muur kleur veranderd :D

Zoiets vind ik ook erg mooi; https://www.benuta.nl/wollen-vloerkleed ... #187=10822

Lijkt je dat handig met een baby, peuter, hond en kat :+?

San je vergeet de man :=
Die van mij knoeit net zo hard mee :')

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:31

anca schreef:
Chichika schreef:
anca wat mooi! waar is die te koop?

Ik heb hem bij de kwantum gekocht was toen een leuke aanbieding

helaas die staat nier meer op de site van kwantum :(

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:38

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:31

Jes schreef:
culaccino schreef:
Hebben jullie toevallig ook tips voor een betaalbaar, groot kunstwerk? Mijn plafond zit op bijna 4,5 m hoog en de muren zijn nu nog kaal. Meerdere schilderijen/wanddecoratiedingen kan natuurlijk ook. Mijn budget als net-afgestudeerde is niet oneindig, helaas. De stijl van het pand zelf is industrieel, zelf hou ik wel van natuurlijke beelden en materialen. Mooi landschap, stilistische vogels, kunst van hout, dat soort dingen. Wandkleed lijkt me minder geschikt ivm de hevige stofallergie van mijn vader.

Facebook stalkt me met advertenties van Photowall (behang met grote afbeelding). Dat ziet er op de advertenties ook wel gaaf uit!

Wij hebben straks een plafond van ongeveer 5 meter hoog en gaan voor een fotobehang van het meisje met de parel over de gehele breedte en een meter of 3,5 hoog denk ik.

Klinkt gaaf. En de andere 1,5 mtr? Als ik het zo voor mij zie zou ik die hele muur zwart maken of in elk geval zodat het lijkt alsof de foto de hele muur beslaat. Indrukwekkend.

Frummels

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:00

Wat zouden jullie met deze bar doen qua decoratie/aankleding? >;) Wij komen er zelf niet helemaal uit. Het is wel de bedoeling dat er een tv aan de muur komt waar de aansluiting zit. Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:15

Je bedoelt dat de tv dan boven de eetbar komt te hangen ??
Ik zou de achterkant van de bar (dus waar je voeten tegenaan komen) van een mooie aluminiumplaat maken waar een leuk motief in zit (tranenplaat oid).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:23

Als er al een tv komt te hangen zou ik verder niks aan de muur hangen, maar wel iets groot en groen op de bar zetten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:41

Frummels schreef:
Wat zouden jullie met deze bar doen qua decoratie/aankleding? >;) Wij komen er zelf niet helemaal uit. Het is wel de bedoeling dat er een tv aan de muur komt waar de aansluiting zit. [ [url=m/72EcyL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat je eerst de tv moet hangen en dan kijken wat je mist. Hoe groot gaat de tv zijn en in welke verhouding ga je er iets bij zetten/hangen.

Komt je tv in het midden van de wand te hangen?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:58

Ik zou de bar een kwartslag draaien, zodat deze in het midden van de ruimte komt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:13

Ik dan weer niet, wordt te smal denk ik.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:52

Hij is ingebouwd dus hij kan niet gedraaid worden. In het middelste kastje zit een was droog combinatie ingebouwd. Hij kan ook qua ruimte sowieso niet gedraaid want dan kun je de keuken niet meer in :))
Ik wil liever niks met de kastjes doen want dit zijn precies dezelfde als die van de keuken :o

Misschien inderdaad eerst de tv ophangen ja. Het is wel de bedoeling dat de tv n het midden komt idd. er hoeft niet perse iets aan de muur, maar ik dacht zelf meer aan decoratie zoals San zegt idd. Groen kan, maar dan moet het wel goed met weinig daglicht kunnen want onze keuken heeft geen raam (muv een klein dak koepeltje)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:22

Weet iemand met welke kleur de demin drift overeen komt?
Ik heb een paar testers besteld en die op de muur gesmeerd, maar de demin drift is wat aan de donkere kant. Een paar andere zien er op de muur juist weer wat te fel uit.
Ik zoek dus eigenlijk de demin maar dan net een tint lichter.
Alleen omdat de kleuren op het scherm niet helemaal overeen komen met de kleuren op de muur is het wel makkelijk om te weten hoe de demin zich tussen de andere kleuren blauw/grijs houdt. Die staat er alleen niet tussen.

https://www.flexa.nl/nl/kleurpaletten/h ... Muur?tab=2

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:53

@asjemenou: als de kleur op je muur er al iets langer zit kan die onder de lichtinwerking ook veranderd zijn. Staar je dus niet blind op wat de kleur nu is.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:46

De kleur zit er pas een paar uur op, ik heb de vraag maar even bij Flexa zelf gesteld. Die weten vast het antwoord.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:06

asjemenou schreef:
De kleur zit er pas een paar uur op, ik heb de vraag maar even bij Flexa zelf gesteld. Die weten vast het antwoord.

Vergeet niet dat de kleur ook door de muur anders kan lijken, of de lichtinval. Ff 2 dagen aankijken...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:15

Janine1990 schreef:
asjemenou schreef:

Vergeet niet dat de kleur ook door de muur anders kan lijken, of de lichtinval. Ff 2 dagen aankijken...

Ik zou het inderdaad even nog even aankijken tot het helemaal droog is als ik jou was :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:05

Frummels, iets groens kwam ook gelijk in mij op. Een planten terrarium oid heeft soms ingebouwd licht en kan je dus prima daar plaatsen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:47

Je kunt de kleurcode van denim drift opzoeken en een paar tinten lichter nemen?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:17

Frummels schreef:
Hij is ingebouwd dus hij kan niet gedraaid worden. In het middelste kastje zit een was droog combinatie ingebouwd. Hij kan ook qua ruimte sowieso niet gedraaid want dan kun je de keuken niet meer in :))
Ik wil liever niks met de kastjes doen want dit zijn precies dezelfde als die van de keuken :o

Briljant! En de muur achter de bar in een mooie kleur schilderen?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:27

anca schreef:
Chichika schreef:
anca wat mooi! waar is die te koop?

Ik was om nieuwsgierig, maar kan hem niet vinden op de site. Heb hem in het groot hangen op mijn grote muur (waar je hem bijna niet meer terug vind, haha). Viel in prijs mee, was 35 euro voor 60 bij 80 (schatting).
Eerst met blauwe muur, nu met roze. Muur is 4 meter hoog, oud pand.

Afbeelding
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:45

noviceh schreef:
Frummels schreef:

Briljant! En de muur achter de bar in een mooie kleur schilderen?

Oh dat is misschien wel een leuk idee! Als het verder bij de muurkleur in de keuken past is dat wel prima natuurlijk. :) En inderdaad wat groots en groens erbij zoals hierboven al gezegd werd. Ik ga eens even rondkijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:48

Welke stijl vind je leuk? Ik vind het er met de koelkast best retro uit zien zo, en zou dan dus eerder neigen naar de muur betegelen en dan wellicht van die vintage metalen bordjes erop hangen om het te accentueren ipv schilderen. Misschien de krukken dan ook vervangen voor rode retro-exemplaren? Deze zwarte krukken vind ik er best wel kantoor-achtig bij staan zo :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:53

De foto is met een vreemde lens genomen, dus het lijkt smaller en de kleuren komen niet helemaal tot zn recht, maar dit is de andere kant van de keuken ruimte. Dus het moet daar wel een beetje bij passen. En.. omdat het half open is, moet het dus ook een beetje bij de woonkamer passen. :+
Onze woonkamer is/wordt vrij industrieel. Veel hout en metaal, donkere meubels en de muur wordt een lichte zandkleur. (Is nu nog early dew maar ik vind het niet mooi..)
Afbeelding

Kantoorachtig kan ook wel kloppen want we werken er allbei best vaak aan :)) De rode koelkast wordt volgend jaar vervangen door een wit/creme of zwart exemplaar, dus wil daar niet teveel aan vasthouden. Je ziet de krukken en de koelkast ook door een enorme opening vanaf de woonkamer, dus ik wil niet teveel rood. Beetje overweldigend :D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:55

Sting schreef:
anca schreef:

Ik was om nieuwsgierig, maar kan hem niet vinden op de site. Heb hem in het groot hangen op mijn grote muur (waar je hem bijna niet meer terug vind, haha). Viel in prijs mee, was 35 euro voor 60 bij 80 (schatting).
Eerst met blauwe muur, nu met roze. Muur is 4 meter hoog, oud pand.

[ [url=m/ZelWTp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HIOn3R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die heb ik ook, de poster was 8,- de lijst apart 25,- van ikea.

Afbeelding