FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:33

Ik was ook zo gewend dat de plattegronden ná de foto's kwamen, dat ik pas heel laat door had dat er een aparte knop voor was gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:35

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 23:28

Rebecca schreef:
Dit huis is ook wat uitgeleeft :+

https://www.funda.nl/koop/tytsjerk/huis ... rgerweg-6/

Vind het altijd grappig om huizen te zien achter het adres , heb bij de post gewerjt als sorteerder oa dit adres en dan nog wat andere dorpen in de buurt haha

Hi, hi hier woont een prinses (op de erwt) zie foto 24 ;)

Kijk altijd naar de kaart waar het ligt en de omgeving (in en uitzoomen)
en dat is bij Funda altijd hebben andere makelaars namelijk niet altijd!

Groet Karin.

superpony

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 00:36

Tja, dat mensen ook gaan bezichtigen uit nieuwsgierigheid hou je ook. Als ons huis op Funda staat, ga ik hem ook niet delen. Weet zeker dat Jan en alleman alleen maar gaat kijken naar prijs en de foto's uit pure nieuwsgierigheid. Het zal me ook niks verbazen als mensen hier uit de buurt willen bezichtigen.........

Maar goed, bij veel interesse komt er gewoon een kijkdag en zoeken ze het maar uit.

Ik zie ook weinig nieuw aanbod. Had juist in voorjaar weer meer nieuw verwacht.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 01:07

Rebecca schreef:

Vind het altijd grappig om huizen te zien achter het adres , heb bij de post gewerjt als sorteerder oa dit adres en dan nog wat andere dorpen in de buurt haha

Toch he..... daar kun je iets heel moois van maken. Er moet een nieuwe keuken en badkamer in, maar dit kun je echt heel mooi maken als je wilt.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 06:40

Avalanche81 schreef:
Rebecca schreef:

Toch he..... daar kun je iets heel moois van maken. Er moet een nieuwe keuken en badkamer in, maar dit kun je echt heel mooi maken als je wilt.

Ik vrees dat je nu toch wel erg optimistisch bent, als er al in de omschrijving staat dat er een grote renovatie/sloop nodig is, dan zal het minstens helemaal gestript en weer opgebouwd moeten worden. Vinden jullie de vraagprijs ook niet erg hoog?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 06:56

Ik vindt het behoorlijk prijzig voor de locatie en hoe het eruit ziet, als je het zo ziet en leest lijkt het me niet en kwestie van even de keuken en badkamer vervangen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:22

_Lorette_ schreef:
Ik was ook zo gewend dat de plattegronden ná de foto's kwamen, dat ik pas heel laat door had dat er een aparte knop voor was gemaakt.

Grappig.... Heb bij meerdere kantoren gewerkt. Heeeeel wat huizen op Funda gezet afgelopen jaren en echt nog nooit plattegronden als foto's bijgevoegd.
Was voorheen een trucje van makelaars die kosten wilden besparen (waar klanten wel voor betaalden).

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:28

Hier in de omgeving zetten alle makelaars de plattegronden gewoon bij de foto's hoor. En ik heb al heel wat huizen en verschillende makelaars gezien maar nog geen een huis waar de plattegronden niet bij de foto's staan dus ik snap Lorette wel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:54

Froukje schreef:
Hier in de omgeving zetten alle makelaars de plattegronden gewoon bij de foto's hoor. En ik heb al heel wat huizen en verschillende makelaars gezien maar nog geen een huis waar de plattegronden niet bij de foto's staan dus ik snap Lorette wel.

Nou dan heeft iedereen nu weer wat geleerd haha. Bij de knoppen zitten ook nog 360 graden foto's. Geeft regelmatig ook een beter beeld van de grootte tov de foto's.
Had laatst een huis waarbij kamers op de foto heeeel ruim leken en op de 360 viel dat weer ff vies tegen :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:57

moonsparkle schreef:
Ik vindt het behoorlijk prijzig voor de locatie en hoe het eruit ziet, als je het zo ziet en leest lijkt het me niet en kwestie van even de keuken en badkamer vervangen.

Nou idd!! Ken de regio en prijzen verder niet maar dat is wel echt een groot project.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:02

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:09

Ik moet zeggen dat ik de indeling van de site hierboven veel duidelijker vind. Alle tabjes staan netjes op een rij. Foto's, plattegrond ed. Niet zoals bij Funda 1 of ander vaag knopje waarvan ik dus niet de enige ben die dat knopje lastig te vinden vind.

Die accommodatie hierboven is trouwens prachtig, maar zit geen echt woonhuis bij. Althans, niet in de zin van dat het er echt uitziet alsof je er gezellig kan wonen. Je mag er nog wel een woning bouwen lees ik.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:09

superpony schreef:
Tja, dat mensen ook gaan bezichtigen uit nieuwsgierigheid hou je ook. Als ons huis op Funda staat, ga ik hem ook niet delen. Weet zeker dat Jan en alleman alleen maar gaat kijken naar prijs en de foto's uit pure nieuwsgierigheid. Het zal me ook niks verbazen als mensen hier uit de buurt willen bezichtigen.........
.

En dat zeg je in een topic wat juist gebaseerd is op die nieuwsgierigheid :')

Wij hebben ons huis juist wel actief gedeeld, maar goed, dat was ook nog tijdens de crisis en wij hadden belang bij een snelle verkoop. En nee, geen bezichtigingen gehad van mensen puur en alleen uit nieuwsgierigheid.

Wat ik me wel kan herinneren is dat toen mijn moeder's huis te koop kwam 20 jaar geleden, is dat die op zaterdag in de krant stond en er een hele rij mensen door de straat kwam rijden. Het was daar anders nooit zo druk :')
Toen hebben we uiteindelijk trouwens wel een of twee bezichtigingen gehad uit nieuwsgierigheid, maar dat hoort er dan ook een beetje bij.
Ook dat huis is ruim boven de vraagprijs verkocht, dat was best uitzonderlijk in die tijd.

En ontopic:
https://www.funda.nl/koop/winterswijk-h ... a8852649e2
Hier kun je in potentie iets prachtigs van maken! Vind hem alleen wel aan de prijs, zitten nog wel wat haken en ogen aan (zoals een agrarische bestemming, schuur die op eigen kosten gesloopt moet worden en eigenlijk net te weinig grond).
Laatst bijgewerkt door Achterom op 12-04-19 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:10

Die 360 en video en plattegrond zitten er ook apart bij omdat je dan als makelaar hoger in de ranking komt. Hoe meer content je aanbied, hoe interessanter je word op funda. (Ze betalen ook meer dan dus dat is eigenlijk gewoon een truucje van funda om geld te verdienen :+ )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:54

SusanH schreef:
Ik moet zeggen dat ik de indeling van de site hierboven veel duidelijker vind. Alle tabjes staan netjes op een rij. Foto's, plattegrond ed. Niet zoals bij Funda 1 of ander vaag knopje waarvan ik dus niet de enige ben die dat knopje lastig te vinden vind.

Die accommodatie hierboven is trouwens prachtig, maar zit geen echt woonhuis bij. Althans, niet in de zin van dat het er echt uitziet alsof je er gezellig kan wonen. Je mag er nog wel een woning bouwen lees ik.

Net de site eens op de computer bekeken en dan is hij idd overzichtelijker. Op de telefoon is hij super irritant namelijk, dus snapte niet hoe je dat handig kon vinden :))

Maar in feite is Funda niet veel anders. Daar staan de knopjes ook gewoon bovenaan onder de hoofdfoto, net als hier.

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:57

superpony schreef:

Maar goed, bij veel interesse komt er gewoon een kijkdag en zoeken ze het maar uit.

Ik zie ook weinig nieuw aanbod. Had juist in voorjaar weer meer nieuw verwacht.

Dat was inderdaad ook altijd wel zo ja.
Markt zit echt vast. Waar we "vroegah" eerst gingen verkopen en dan pas nieuw kopen willen de meesten nu eerst wat kopen en zetten ze pas daarna hun huis te koop. Logisch gezien de markt, maar daardoor zit iedereen dus op elkaar te wachten.

Maak me er zelf ook schuldig aan, want wil ook eerst kopen en dan pas verkopen, dus mag niet zeuren daarover :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:10

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:21

Wij wilden eerst ook verkopen en dan kopen maar helaas, toen het eenmaal verkocht was kwam niks op ons pad. Gelukkig konden wij de koop nog terugdraaien.
Nu 2 jaar later toch maar eerst gekocht ( kwam ineens op ons pad) en toen binnen 6 dagen verkocht.
Bij de meeste woningen heb je geen tijd om het andersom te doen, die zijn al weg na een week
Ik ben aan het aftellen, nog Nog 19 dagen
Nog 449 uren
Nog 26.925 minuten
Nog 1.615.472 seconden voor ik de sleutel krijg *\o/* *\o/*

In de straat staan ( 2 al verkocht) nu 4 huizen op een rij te koop oa die van mij bijna hele straat wordt vernieuwd qua bewoners, van de 20 huizen zijn er 9 verkocht in afgelopen 3 jaar. Die verkoopkoorts steekt aan

als basis zijn deze woningen hetzelfde 2zijn er al verkocht en er staat er nog 1 te koop. Zo verschillend, instapklaar met uitbouw keuken, een ander giga uitbouw ivm bedrijf aan huis en 1 die nog in oude staat is zonder uitbouw.

https://www.funda.nl/koop/verkocht/post ... nelaan-12/
https://www.funda.nl/koop/posterholt/hu ... nelaan-14/
https://www.funda.nl/koop/verkocht/post ... nelaan-16/
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 12-04-19 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:36

Nou.. ik omdat ik er toch best trots op ben...

We gaan dus van dit
https://www.funda.nl/koop/maarssen/huis ... nkamp-217/

naar dit:
https://www.funda.nl/koop/breukelen/hui ... rwaard-14/

*\o/* *\o/* *\o/*
Voor ons nog 47 dagen voor de sleutel...

De wei is wrs onbetaalbaar op dit moment voor ons. Anders had het een optie geweest te kijken of we de paarden aan huis konden halen. maar daar zien we toch wel wat haken en ogen aan. Manlief heeft het wel af en toe over shetjes in de zijtuin... maar we zien wel. Eerst maar eens alles verbouwen (keuken, badkamer, nieuwe kozijnen, schuifpuien achter, garage tot kantoor ombouwen, zonnepanelen op t dak...)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:43

heb je al verkocht of nog niet Zilfstar? Mooi uitzicht in het nieuwe huis

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:04

Hebben wij jou een mooi huis verkocht hè Zilfstar :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:16

Zag een leuk object in Geesteren Overijssel voorbijkomen . Mijn man komt daar uit de regio en ooit willen we die kant weer op dus kijkt hij wel eens op funda , bovenbroeksweg , hectare grond en apart maar leuk. Voor ons te groot want we gaan pas verhuizen wanneer we geen vee meer hebben maar voor liefhebbers van vrij wonen een prachtig plekje.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:34

@zilfstar: mooi vooruitzicht, maar heel eerlijk: wat een enorm bedrag voor dat nieuwe huis! Dure regio daar of niet?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:36

Lynn_Nikita schreef:
heb je al verkocht of nog niet Zilfstar? Mooi uitzicht in het nieuwe huis

Yup binnen 4 dagen... wachten op koopcontract!