Sonja_vR schreef:Judith_ schreef:Wat een onzin, de winkel is vrij om zijn handel neer te leggen waar ze willen. Of de klant het koopt is nog altijd aan de klant. Rekenen en begrijpend lezen zijn niet voor niks basis vaardigheden die ze op de basisschool al aan leren.
iets in een actie bak/display mikken en zo consumenten laten denken dat het in de aanbieding is heeft niets met begrijpend lezen te maken maar met misleiden. (En dan bedoel ik niet een verdwaalde zak/verpakking)
Of dit bewust is, is een ander verhaal .
maar het is bekend dat supermarktconcerns zoveel mogelijk de grenzen op zoeken om mensen zoveel mogelijk geld uit te laten geven als ze in de winkel Zijn. Ook dingen die wat minder netjes zijn.
Natuurlijk, het is een geen goededoelen winkel maar wil winst maken. Maar het blijft nog steeds de verantwoordelijkheid van de klant. Er zal nooit en tenimmer staan nu voor €1 en bij de kassa €2 euro aanslaan. Dat is misleiding. Het strategisch plaatsen met een Vers! Oid bordje maakt het nog steeds geen misleiding, maar verkooptechniek.