Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:48

Sonja_vR schreef:
Judith_ schreef:
Wat een onzin, de winkel is vrij om zijn handel neer te leggen waar ze willen. Of de klant het koopt is nog altijd aan de klant. Rekenen en begrijpend lezen zijn niet voor niks basis vaardigheden die ze op de basisschool al aan leren.

iets in een actie bak/display mikken en zo consumenten laten denken dat het in de aanbieding is heeft niets met begrijpend lezen te maken maar met misleiden. (En dan bedoel ik niet een verdwaalde zak/verpakking)
Of dit bewust is, is een ander verhaal .
maar het is bekend dat supermarktconcerns zoveel mogelijk de grenzen op zoeken om mensen zoveel mogelijk geld uit te laten geven als ze in de winkel Zijn. Ook dingen die wat minder netjes zijn.

Natuurlijk, het is een geen goededoelen winkel maar wil winst maken. Maar het blijft nog steeds de verantwoordelijkheid van de klant. Er zal nooit en tenimmer staan nu voor €1 en bij de kassa €2 euro aanslaan. Dat is misleiding. Het strategisch plaatsen met een Vers! Oid bordje maakt het nog steeds geen misleiding, maar verkooptechniek.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:50

zonnebloem18 schreef:
Slavinkjes kan je het beste zelf maken door een gehaktrolletje in te pakken met ontbijtspek. Is ook echt veeeeeeeel lekkerder.
Wij maken het eigenlijk ook altijd zelf, 1 keer zo'n pakket gekocht in de aanbieding, masr die vonden we lang niet zo lekker.

Maar dan koop je een pak ontbijtspek, dat is een euro. Een pak gehakt, ook weer 3 euro. Dan zit je al op hetzelfde bedrag! Als ik al het vlees moet inkopen voor 1x gourmetten met 2 personen, dan jaag ik een gigantisch deel van mijn weekbudget er doorheen. Tuurlijk, ik kan dan wel weer even vooruit qua vlees, maar ik kan de rest van de week dan bijna niets meer kopen. Terwijl ik voor zo'n pakket van 4 euro t.o.v. los kopen, misschien maximaal 75ct goedkoper uit ben ofzo? Maar ik heb veel minder werk eraan, dus kan ik meer tijd besteden aan andere dingen (webshop, spul opruimen en op marktplaats zetten, paardje, hondje, etc.) en ik houd ook nog eens een normaal budget over voor de rest van de week! Als we nou met 4 personen (of meer) gingen gourmetten, of 2x vlak achter elkaar ofzo, dan zou ik het weer wel de moeite vinden om alles zelf te gaan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:53

Ineke2 schreef:
Boodschappenlijstje maken en daar niet vanaf wijken?

Werkt niet , ik wijk er altijd vanaf

MMIDV

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:11

Boodschappenlijstje maken, uitrekenen wat het je gaat kosten, geld pinnen en pinpas thuis neerleggen ;-)
Met zo'n krap budget moet je wel....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:12

takkie_muis schreef:
Ineke2 schreef:
Boodschappenlijstje maken en daar niet vanaf wijken?

Werkt niet , ik wijk er altijd vanaf

Beetje ruggengraat tonen? En inderdaad een vast bedrag meenemen zodat je niet kán afwijken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:12

@ Takkie: Er komen hier heel veel goede tips en ideeën om van minder rond te komen, maar heb een beetje het idee dat het allemaal nutteloos is. Overal heb je wel reactie op dat die manier niet voor jou werkt. Prima natuurlijk, maar dan vallen er ook moeilijk tips te geven die wellicht wél werken :). Probeer het eens op de manier van de tips, wees standvastig! Wat heb je liever, fatsoenlijk eten, een snackbroodje of een zak winegums? Dan lijkt het me toch duidelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:15

ik denk dat lijst met bedragen wel werken moet , als ik bedragen weet etc en dan uitreken denk dat dat het beste is.

Dat heb ik nou altijd , alsof ik niet durf in die trand.. Angstig dat ik het niet goed doe , of dat ik erin faal.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:19

Judith_ schreef:
Natuurlijk, het is een geen goededoelen winkel maar wil winst maken. Maar het blijft nog steeds de verantwoordelijkheid van de klant. Er zal nooit en tenimmer staan nu voor €1 en bij de kassa €2 euro aanslaan. Dat is misleiding. Het strategisch plaatsen met een Vers! Oid bordje maakt het nog steeds geen misleiding, maar verkooptechniek.

Uiteraard zullen ze nooit iets aanprijzen als zijnde 2 euro bij de kassa. Dat is namelijk verboden, want dat is werkelijk oplichting. Daarbij zou dat enorme gezeik opleveren bij de kassa, wat heel logisch is.

Als ik zie dat iets echt in de aanbieding is en de kassabon geeft dat niet weer ga ik altijd verhaal halen. Dan krijg alsnog geld terug als in de aanbieding. Mocht ik me vergissen en het is niet in de aanbieding terwijl ik het niet persee wil hebben geef ik het terug. Krijg ik uiteraard ook mijn geld terug.

Overigens vind ik bordjes " vers" e.d. minder misleiding als " actie" terwijl het niet goedkoper is als normaal.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:27

Als ik nog even tussendoor mag: ik vind de gourmetschotels (en bbqvlees) van de C1000 echt niet te eten...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:33

Haha gelukkig dan dat ik nooit bij de C1000 kom.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:34

Toch zit daar heel erg verschil in vind ik, de C1000 waar ik standaard naar toe ga heeft erg goed vlees en is ook regelmatig uitgeroepen tot beste slager ofzoiets. Als ik naar een andere C1000 ga hier vlakbij, die heeft totaal ander vlees!

Neemt niet weg dat ik wel zo verwend ben ondertussen en veel vlees bij de keurslager haal, maar ik spaar wel voor de gourmetschotel van de C1000.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:39

C1000 ken ik niet qua vlees... Lidl en Aldi vind ik prima qua vlees, dus hoop dat de schotels van dezelfde kwaliteit zijn!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:41

Takkie muis idd wat meer ruggengraat tonen hoor meid, kom op! Je kunt het heus wel je moet alleen uit je patroon komen van dure slechte en onnodige dingen kopen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:05

Ik heb als tiener een weddenschap gehouden met mijn ouders. Een maand lang niet snoepen. Dat is mij gelukt en ik ben een grote snoepkont. Als je het werkelijk wil dan moet het lukken.
De verleidingen zijn groot als je honger hebt. Probeer dan een boterham of kracker te eten voordat je de supermarkt ingaat.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:46

Ik had trouwens van het weekend een leuke verrassing in de bus. Een buurtkadoo http://buurtkadoos.nl/
Leuk want er zaten wat coupons bij om lekkere dingen te halen bij de bakker maar ook bv een gratis apk voor je auto. en het bijzondere is, ik ben niet eens verhuisd.... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:08

Takkie.. gewoon jezelf in de winkel een schop onder je kont geven. Kijken wat er op je lijstje staat en wat er in je mandje ligt. En stug alles terugleggen wat niet op het lijstje staat. Enkel de winkel uit met wat er op je lijstje staat. Zo heb ik dat in begin ook gedaan. En tegenwoordig gooi ik niet eens meer dingen mijn mandje in als ze niet op de lijst staan. Werkt niet, die bestaat niet. Je hebt alleen maar jezelf ermee op einde van de maand als je troep in je mandje gooit. Want dat is het op dat moment eigenlijk als je het niet nodig hebt.

Stel dat als je doel. En als beloning als dat een x aantal keer gelukt is mag je iets lekkers kopen van vb. 1 of 2 euro. Het is niet omdat je het krap hebt, je nooit met wat lekkers thuis mag komen. Het moet alleen niet zo zijn dat je daardoor niks te eten hebt eind van de maand.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:37

Oh en de Hamsterweken komen straks ook weer :D!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:46

Jeuj voor hamsterweken, normaal slaan we dan flink in, dat gaat nu niet lukken, maar een beetje besparen gaan we wel proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:06

Oh ja hamsterweken.. krijgen m'n ouders een hele waslijst aan wat ik wil hebben :')

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:54

Lees al ff mee, heb ook ff aantal paginas terug gelezen maar heb er niets over gelezen :o
Heeft er iemand nl tips voor een gemakkelijk excel bestandje om boodschappen in te zetten?
Ben al aantal dagen aan het googlen en zie vanalles voorbij komen maar ik zoek iets anders blijkbaar ;) !
Zou nl bestand willen:
1) om producten van div winkels in te vergelijken ( en berekent)
2) dagelijks iets waar ik in kan zetten wat er cash uitgaat en pin
En ook weer berekent enne liefst gratis :) !

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:54

ooo....leuk...hamsterweken...hopelijk hebben ze weer leuke houdbare dingen in de aanbieding.
Kunnen we weer wat opslaan :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:04

Ik hou ook van de hamsterweken!

En Takkie, je kan toch beter de eerste weken van je geldmaand zo zuinig mogelijk doen en echt streng zijn voor jezelf. Als je dan aan het eind wat over houdt kun je jezelf misschien eens verwennen met wat lekkers.
Nu krijg ik de indruk dat je alles direct uitgeeft als het binnen komt en dan tekort komt aan het eind omdat je je bijvoorbeeld verrekend hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:10

Ook deels :j , ik ben altijd zo blij dat geld er is en ik eindelijk weer wat halen kan en dan gaat het mis en haal ik alles wat niet moet en denk ik van ach kan wel ,maar dat kan dan juist niet.

Krijg hopelijk straks voor de geld kant hulp , elke week krijg ik dan geld en dat gaat beter werken dan ik een hele rekening met honderden euro's heb .. Gewoon 30 elke week op een speciale rekening dan kan ik geen rare sprongen maken , kan wel met geld omgaan maar geef het te graag uit

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:31

kan me prima aan een lijst houden. en snaaien mag ik nog maar 1x in de maand :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:32

takkie_muis schreef:
Gewoon 30 elke week op een speciale rekening dan kan ik geen rare sprongen maken , kan wel met geld omgaan maar geef het te graag uit

Die vind ik apart...maar ik ben dan ook echt spaarzaam.