Mijn slaapkamer is nu onder de 15, heerlijk! Niets lekkerders dan een koude neus boven het dekbed.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Sorry maar dit klopt niet. Je mag bijverdienen in de wajong. Iedereen in de uitkeringen mogen iets bijverdienen.
Sterker nog ze zijn juist blij als mensen maar iets bij gaan verdienen.
pmarena schreef:Het is mij wel nog een beetje een raadsel hoe je zonder salderingsregeling de hele winter door zou moeten kunnen komen op eigen stroom zeg maar, gezien zonnepanelen in ons geval echt te weinig opleveren om zowel het huis draaiende te houden als de auto op te laden....laat staan als er nog een warmtepomp bij zou komen.... en dan hadden we al iets van 12 zonnepanelen waar we er nog iets van 20 bij hebben geplaatst
In de zomer hebben we flink over capaciteit maar in de winter als je juist de boel warm moet stoken levert het natuurlijk veel minder op.
pmarena schreef:Het is mij wel nog een beetje een raadsel hoe je zonder salderingsregeling de hele winter door zou moeten kunnen komen op eigen stroom zeg maar, gezien zonnepanelen in ons geval echt te weinig opleveren om zowel het huis draaiende te houden als de auto op te laden....laat staan als er nog een warmtepomp bij zou komen.... en dan hadden we al iets van 12 zonnepanelen waar we er nog iets van 20 bij hebben geplaatst
In de zomer hebben we flink over capaciteit maar in de winter als je juist de boel warm moet stoken levert het natuurlijk veel minder op.
Cer schreef:Helemaal leuk hoor, dat mensen (jonge mensen?) goed tegen de kou kunnen.. maar 16 graden in huis is niet perse het allerbeste.
De beste temperatuur om te werken schijnt rond de 19 graden te liggen, en je wil ook vocht uit je huis houden anders krijg je nog meer problemen..
het klinkt nu een beetje als een survival of the fittest..de mensen die wel tegen die lage temperaturen kunnen, doen het beter dan anderen.. "ik kan het ook dus iedereen kan dat"...
Cer schreef:Helemaal leuk hoor, dat mensen (jonge mensen?) goed tegen de kou kunnen.. maar 16 graden in huis is niet perse het allerbeste.
De beste temperatuur om te werken schijnt rond de 19 graden te liggen, en je wil ook vocht uit je huis houden anders krijg je nog meer problemen..
het klinkt nu een beetje als een survival of the fittest..de mensen die wel tegen die lage temperaturen kunnen, doen het beter dan anderen.. "ik kan het ook dus iedereen kan dat"...
Cer schreef:Helemaal leuk hoor, dat mensen (jonge mensen?) goed tegen de kou kunnen.. maar 16 graden in huis +
Mars schreef:Cer schreef:Helemaal leuk hoor, dat mensen (jonge mensen?) goed tegen de kou kunnen.. maar 16 graden in huis is niet perse het allerbeste.
Mee eens!
Het wordt een beetje humble braggen met posts over in welke temperatuur mensen het nog volhouden in hun huis![]()
Dikke doei, daar doen wij niet aan mee en stook lekker 20 graden. Aangenaam voor ons en onze dieren.
Cer schreef:Ik maak er ook een sport van, ik ben 50.. hier staat ie op 17 als ik aan het werk ben thuis, en anders op 15. Alleen in het weekend gaat ie soms ietsje hoger.. november heb ik 42m2 gas verbruikt, ik vond dat nog net wat veel
Vorig jaar december zat ik op 94,dus ik ga proberen daar deze maand onder te blijven
maar, ik denk daarbij dus niet alleen aan mezelf en wat ik kan..
er zijn ook mensen van 70+ die ergens wonen, of mensen die gewoon niet zo goed tegen kou kunnen...![]()
(overigens, er stond een vraagteken achter he)
"wil je lekker stoken".. nou ja, zie mijn bovenstaande opmerking over andere mensen.
Ik vind het 'wil je lekker stoken' wat zuur overkomen..'... en niet heel sociaal tegenover mensen voor wie dit misschien anders is. maar goed, zal aan mij liggen..
ga jij toch fijn in de kou zitten als je daar zo goed tegen kan
Citaat:Verwacht wordt dat China alleen al tussen 2022 en 2026 bijna de helft van de totale groei van de wereldwijde vraag naar gas voor zijn rekening zal nemen.
Spenk schreef:Dat is toch ook prima? Alleen de consequentie is dat het geld kost en als mensen steeds daar over vallen ja het is zo duur. Ja stoken was decennia lang veel te goedkoopde prijzen gaan niet meer naar die bizar lage bedragen terug.
Sansevieria schreef:Misschien eens eerst beginnen met isoleren, dat lijkt me toch altijd stap 1
Spenk schreef:Je kunt grote (vrijstaande) huizen niet vergelijken met bijvoorbeeld kleine seniorenwoningen die in rijtjes staan in verbruiken.
Maar ik zie en hoor steeds meer mensen die de verwarming laag laten om deze redenen in grotere huizen. Het kost nu eenmaal flink geld om de verwarming flink aan te doen.
Sansevieria schreef:Misschien eens eerst beginnen met isoleren, dat lijkt me toch altijd stap 1