Ik geloof dat ik dit nog spannender vind dan het kopen van een huis
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik geloof dat ik dit nog spannender vind dan het kopen van een huis
Berdien schreef:Mijn huis wordt vandaag aangeboden voor Funda, ik heb het niet meerIk geloof dat ik dit nog spannender vind dan het kopen van een huis
kan ook aan ons liggen maar je gaat de negatieve punten dan toch niet zo makkelijk durven te vragen of tegen je partner vertellen tijdens het bezichtigen bijvoorbeeld. En normaal vind ik fijn om even op de bank te zitten om te voelen hoe het ergens zit en voor het zicht, maar er zaten twee tieners
Aan de andere kant kan het zelf doen wel veel makelaarskosten schelen.

We hadden 18 bezichtigingen en 7 biedingen. Al vrij snel kregen we een bod, met een leuk verhaaltje erbij. Deze mensen hebben later nóg een bod gedaan, maar dan iets meer. Ze wilden het huis duidelijk erg graag hebben. Vervolgens kregen we nog een bod (hoger) van een ander, maar die werd weer ingetrokken, waarna een lager bod werd geplaatst
. Eigenlijk is het laatste kwartier vóór de deadline het spannendst. Toen kwamen er nog vijf biedingen binnen. Uiteindelijk hebben die eerste mensen via een hypotheekadviseur nóg een bod gedaan en dat was ook de hoogste. Ze hebben 35k boven de vraagprijs geboden zonder financiële/bouwtechnische voorwaarde. Perfecter kan het voor ons niet eigenlijk. Het voelt ook goed dat we deze mensen echt heel blij hebben kunnen maken. moonsparkle schreef:Ik vind het wel oneerlijk dat aankoopmakelaars het in kunnen zien en anderen niet. Zorg gewoon voor ongelijke kansen. Dan kun je zeggen daar betalen de mensen dan ook voor, maar alsnog het voelt niet fair.
Ben je tevreden met de verkoopprijs? Wel fijn dat het is gegaan naar mensen waarbij je het dan misschien ook iets meer gunde door de brief.
Er staan inderdaad ineens heel veel appartementen te koop
al is mijne wel groter, beter gelegen en echt af. Maar toch! 

diesuus schreef:makelaars kunnen ook de woning aanbieden via "eerlijk bieden" daar kunnen ze zelf en andere niet de biedingen inzien.
pas op moment van openen, dit doen ze dan samen met verkoper na sluitingstijd van de biedingen.
dit is veel eerlijker.
Mijn makelaar gaf aan zelf ook geen idee te hebben van de biedingen in ieder geval.