Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CairnTerrier

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:51

Ach, wat is perfect? :D De binnenkant is iig wel echt mooi.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:52

CairnTerrier schreef:
Ach, wat is perfect? :D De binnenkant is iig wel echt mooi.

Klopt maar de woning die we eerder zagen had ook een plaatje van een buitenkant. Gelukkig zitten we echt totaal niet onder druk en wel met een heel ruim budget dus als het niet helemaal naar ons zin is, kijken we gewoon verder.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:16

Iemand in mijn vriendengroep heeft 100K overboden op een huis in Utrecht. Echt een klushuis, nog geen eens verwarming erin. Wel op een top locatie en potentie. Maar ze zijn gewoon nog overboden ook met nog eens dik 25K extra.

Koper kocht het huis voor zijn zoon en kon het wel even contant aftikken.

Is toch niet te doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:23

Yipee schreef:
Iemand in mijn vriendengroep heeft 100K overboden op een huis in Utrecht. Echt een klushuis, nog geen eens verwarming erin. Wel op een top locatie en potentie. Maar ze zijn gewoon nog overboden ook met nog eens dik 25K extra.

Is toch niet te doen.

Ben echt blij dat ik niet in die regio zit zeg. Wat lijkt me dat een hel.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:30

ingedebruijn schreef:
Ik ben net even langs het huis gereden. Kijken hoe de wijk erbij lag. Nog niet ontevreden. Mooie wandelpaden in de buurt voor de honden. Ben alleen niet verliefd op de buitenkant maar je brengt gelukkig de meeste tijd binnen door :7

Is heeeel dicht bij mij haha! Leuk stukje is dat wel :j
Ons bod is niet geaccepteerd, was nog €20k meer geboden :7

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:32

Flicka12 schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik ben net even langs het huis gereden. Kijken hoe de wijk erbij lag. Nog niet ontevreden. Mooie wandelpaden in de buurt voor de honden. Ben alleen niet verliefd op de buitenkant maar je brengt gelukkig de meeste tijd binnen door :7

Is heeeel dicht bij mij haha! Leuk stukje is dat wel :j
Ons bod is niet geaccepteerd, was nog €20k meer geboden :7

Ahh fijn om iemand uit de buurt te horen! Wel een prettige buurt dus?

En balen van het bod.. Maar gelukkig gingen jullie er al niet echt van uit.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:34

Ja is leuk! :j wij wilden eerst ook kijken, maar voor ons net iets boven budget.. ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:43

Flicka12 schreef:
Ja is leuk! :j wij wilden eerst ook kijken, maar voor ons net iets boven budget.. ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Ik wil er ook niet meer dan 250 voor gaan geven als het naar ons zin is. Goed om te weten dat het een fijne buurt is!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:03

Martine schreef:
Ik duim voor je Flicka!

Beter afzeggen dan niet komen opdagen Yvanka :)
Heb ook wel eens een bezichtiging afgezegd om de locatie. Tegenwoordig moet je zo snel beslissen dat ik al een bezichtiging had ingepland maar na een nachtje slapen er achter komen dat het toch niks voor me is.

Lucifertje, jullie zijn toch net verhuisd?

Het huis waar ik net ben wezen kijken was erg leuk!! Super sfeer en gewoon een fijn huis.
Even met de makelaar bellen of het überhaupt zin heeft als ik een bod doe.

Klopt, maar de omgeving valt tegen. Hebben overal buren en ook aan de voorkant ben ik mn uitzicht kwijt. Daardoor zoeken we iets meer in het buitengebied of vrijstaand. Maar sowieso wat minder ingebouwd.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:08

Yipee schreef:

Is toch niet te doen.

Ik probeer het ook al niet eens in Amsterdam.. :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:18

Jeetje meer dan een ton overbieden.

Degene die de sleutels gekregen hebben. Geniet ervan en succes met klussen.

Ziet er van binnen goed uit Inge.

Wij hebben ook een bezichtiging aangevraagde maar toen het huis vanavond op copaan kwam was die makelaar al dicht. Aankoopmakelaar heeft wel direct berichtje gestuurd.
In Overijssel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:24

ingedebruijn schreef:

Wij zijn ons huis ook eerst 3 keer voorbij gegaan voordat we gingen kijken, omdat de we de buitenkant niet mooi vinden. Maar inderdaad, je hebt er weinig zicht op haha. Wij gaan ook nog 95% van de tijd via de achterkant dus dan zie je de voorkant sowieso niet :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 23:48

Huis waar ik een bod op had gedaan is niet gelukt. Ik had het wel verwacht, maar het was het proberen waard.

Vanochtend bij een huis uit 1920 gekeken. Bouwtechnisch lijkt het goed, maar nog helemaal niet geïsoleerd, en gedateerd, dus er moet veel gedaan worden. Ik ben me aan het verdiepen in een bouwdepot. Ergens lijkt het me wel heel tof, het huis heeft echt heel veel potentie, maar verkijk ik me niet op wat het allemaal kost en met zich meebrengt? :') Nog maar even zien.

Verder heb ik contact opgenomen met de makelaar van een huis waar ik twee weken geleden een bod op heb gedaan. Die blijft maar in mijn hoofd zitten. Op Funda lijkt het nog beschikbaar. Laten we het hopen, want ik heb nog een nieuw voorstel gedaan... O:)

Verwacht dat ik het morgen wel hoor. Als het dan om wat voor reden niet lukt, heb ik het in ieder geval nog één keer geprobeerd. Ik duim echt heel hard. :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 07:38

Ik duim voor je mee!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 07:56

Duim ook voor je Annash :j

Zelfde dilemma heb ik met een bouwdepot.
Ga morgen kijken bij een huis maar daar moet eigenlijk alles nog aan worden gedaan. En kan ik dat allemaal wel :=

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 07:58

Wij hebben het huisje ook niet. Er was nog een soortgelijk bod aan het onze en er was ons gevraagd om nog een eindbod in te dienen voor gisteren. Wij hebben besloten dat we niet hoger wilden en hebben ook gemaild naar de makelaar dat we niet omhoog wilden en dat wij het de andere partij gunnen.

Het huis was totaal niet geisoleerd, er zit nog geen cv in, de vloer van de woonkamer moet hersteld worden (is verzakt) en het huis moet ook nog netjes (naar smaak) gemaakt worden aan de binnenkant (zoals bij ieder huis). Wij vonden het perceel ook wat aan de kleine kant. Wij hebben de verbouwingen geschat op 30 tot 40 duizend euro en daarnaast een hoop gedoe en een late overdracht. Daarom was de vraagprijs ons maximum voor dit huis, ondanks dat we het spaargeld hebben om te verbouwen en geen extreem hoge hypotheek nodig hebben voor deze.

Zit ons wel wat dwars dat de andere partij nu ruim 10.000 euro omhoog gegaan is met hun bod. Dat had dus helemaal niet gehoeven. Voelt een beetje gemeen ofzo..

Was wel een heel schattig huisje:
Huis in Noordbroek gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/noordbroek/hu ... traat-108/

Wij kijken vrolijk verder naar iets met wat meer grond. Het is zo fijn om nu naar "fatsoenlijke" huizen te kunnen kijken die aan alle wensen voldoen! Beter dan het zoeken naar iets "tijdelijks" :D

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:38

Succes @ Annash

@ Animal : Jammer zeg... maar als ik zo lees en zie wat er allemaal moet gebeuren, daar moet je ook maar net zin in hebben. Maar goed, ik houd dan ook echt niet van een ''klushuis'' :)

En verder lees ik dat er meer dan € 100.000,- overboden wordt - gekkenwerk _-:(

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:51

Jammer Animal -O-

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:11

Yipee schreef:

Is toch niet te doen.

Ik ben echt sprakeloos!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:14

100.000 overbieden is echt niet normaal. Geeft goed aan wat er mis is met de huidige markt. |o

Animal, jammer zeg! Maar wel een bewuste keuze geweest zo te zien.

Ik ben echt zo zenuwachtig! Dat heb ik niet snel. Vooral omdat ik niet zeker weet of het huis nog beschikbaar is.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:16

Annash schreef:
Huis waar ik een bod op had gedaan is niet gelukt. Ik had het wel verwacht, maar het was het proberen waard.

Vanochtend bij een huis uit 1920 gekeken. Bouwtechnisch lijkt het goed, maar nog helemaal niet geïsoleerd, en gedateerd, dus er moet veel gedaan worden. Ik ben me aan het verdiepen in een bouwdepot. Ergens lijkt het me wel heel tof, het huis heeft echt heel veel potentie, maar verkijk ik me niet op wat het allemaal kost en met zich meebrengt? :') Nog maar even zien.

Verder heb ik contact opgenomen met de makelaar van een huis waar ik twee weken geleden een bod op heb gedaan. Die blijft maar in mijn hoofd zitten. Op Funda lijkt het nog beschikbaar. Laten we het hopen, want ik heb nog een nieuw voorstel gedaan... O:)

Verwacht dat ik het morgen wel hoor. Als het dan om wat voor reden niet lukt, heb ik het in ieder geval nog één keer geprobeerd. Ik duim echt heel hard. :o

Ik duim met je mee!

@Animal: Wat een leuke woning! Kan me voorstellen dat het gek voelt dat de andere partij er dus nog 10k extra bij heeft gedaan, maar anderzijds is dat ook niet jouw schuld.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:19

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:25

Haha inderdaad Narya! Voor dat geld zoiets kunnen kopen! Wij betalen bijna het dubbele voor een hoekhuis met een kleine tuin :+

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:33

Het valt me op dat het aanbod op Funda ook echt heel mager is... ik zie sporadisch nieuwe woningen voorbij komen. Is natuurlijk logisch met een huizentekort, maar alsnog. Er wordt overal volop nieuwbouw gebouwd en die mensen schuiven ook door.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:29

Annash ik duim voor je.

Jammer animal. Maar realistisch blijven is in deze hysterische tijd erg belangrijk.