FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:46

Meelezer breekt even in: maten staan wel bij de plattegrond.

Maar kan me alsnog voorstellen dat je het even in het echt wilt zien, als de rest je wel bevalt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:00

Shadow0 schreef:
Ik zie de afmetingen ook niet in de advertentie staan, en op basis van de foto is duidelijk dat het wel krap is, maar het verschil tussen 'valt nog iets van te maken' en 'echt te klein' is niet zo goed in te schatten. Een plattegrond zit er ook niet bij.

Ik zie gewoon een plattegrond met maten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:05

Hmm. Ik nu ook. Heb ik daar dan drie keer overheen gekeken? Niet handig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:09

SusanH schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Wat ik alleen niet begrijp, en dat bedoel ik niet verkeerd en alleen naar Lifaya, is waarom mensen toch bezichtigen als de afmetingen al in de advertentie staan en op de foto`s al 2 kleine kamertjes te zien zijn waarop bij 1 alleen een bed staat en geen nachtkastjes of kledingkast past. Mooie inrichting hebben ze trouwens wel.
Als verkoper zijnde is dat ook frustrerend, je poetst je huis, gaat weg van huis en dan vallen kijkers over iets wat al duidelijk was via de tekst, plattegrond en foto`s

Nou ben ik misschien heel blond hoor, maar in deze advertentie kan ik de maten niet terugvinden. Ok, op de foto is wel te zien dat het niet groot is. Maar ik lees de maten van de slaapkamers nergens terug. Wel een prachtige lichte woonruimte.

Bij plattegrond staat dat gewoon

1.94 x 3.17 en 2.46 x 3.28
Dus 6m2 en 8m2
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 11-04-19 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:10

Ik krijg geen plattegrond te zien. Heb toch 3 keer de advertentie door gekeken of ik niks gemist had. Misschien kan ik gewoon niet erg goed zoeken :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:12

SusanH schreef:
Ik krijg geen plattegrond te zien. Heb toch 3 keer de advertentie door gekeken of ik niks gemist had. Misschien kan ik gewoon niet erg goed zoeken :+

Onder de eerste foto tab plattengrond
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:13

Ik klik daar nooit op :') ik verwacht gewoon dat die plaatjes na alle foto's komen. Is veel makkelijker ook :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 19:50

Nee dat is gewoon lui. :')

Die plattegronden zijn ook geen plaatjes, maar 2d/3d animaties. Ga daar niet voor betalen om ze vervolgens als plaatjes bij de foto's te zetten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:09

Volgens de berichten kalmeert de markt wat. Ik heb het idee dat het juist buiten de Randstad nu een gekkenhuis is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:18

Volgens mij verschenen die plattegronden eerst na de foto's. Ik ben heel benieuwd of alle mogelijke kopers wel weten dat je de plattegrond apart aan moet klikken... Ik wist het namelijk niet, ik heb er meerdere keren overheen gekeken bij dit huis. En als ik zelf op zoek ben naar een huis, dan kan het heel goed dat ik huizen zonder plattegrond op het lijstje zet om later te bekijken. Misschien dat het nu niet belangrijk is, omdat er kopers genoeg zijn. Maar misschien ook wel.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:22

Soms komen ze er nog wel achteraan, maar niet altijd.
Ik kan me overigens niet heugen dat de plattegrond er niet onder stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:27

In het dorp is het vaak max 2 weken voor een betaalbare nette woning verkocht is , dichtbij mijn ouders was er 1 binnen 5 dagen weg .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:37

Bij sommige advertenties komt het na de foto`s en bij anderen moet je apart op plattegrond klikken, of zelf op video. Van ons huis was namelijk een video gemaakt hoe je door de ruimtes heenloopt
Nu ging het om de slaapkamers die klein zijn terwijl de maten er gewoon bijstaan, maar het komt zovaak voor dat mensen ergens op afknappen terwijl dat bij beter "onderzoek" al gezien had kunnen worden, de ligging, bv begraafplaats of industrie terrein als buren. Ik ga altijd van te voren via googlemaps al eens kijken of rij lang en als het dan nog bevalt maak ik een afspraak
Zonde van mijn tijd om ergens te kijken en vrij te vragen maar zeker ook van de makelaar en verkopers die ( meestal) veel moeite doen om alles schoon en netjes te krijgen terwijl het al zonder bezichtiging duidelijk was hoe de situatie zat

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:00

Shadow0 schreef:
Volgens mij verschenen die plattegronden eerst na de foto's. Ik ben heel benieuwd of alle mogelijke kopers wel weten dat je de plattegrond apart aan moet klikken... Ik wist het namelijk niet, ik heb er meerdere keren overheen gekeken bij dit huis. En als ik zelf op zoek ben naar een huis, dan kan het heel goed dat ik huizen zonder plattegrond op het lijstje zet om later te bekijken. Misschien dat het nu niet belangrijk is, omdat er kopers genoeg zijn. Maar misschien ook wel.

Knop staat er zo duidelijk dat ik het best knap vind dat je er overheen kijkt eigenlijk. Zie je de video's dan ook nooit?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:02

Ik had verwacht dat het niet groot was, maar niet groot en klein is een groot verschil. Ik zit nu in een appartement van 65m2 met 2 grote slaapkamers, 3m2 groter dan die woning dus verschil valt ook erg mee. Ik vind mijn woning prima, miss een grotere keuken en badkamer maar meer is niet nodig. En gezien er dagelijks vele mensen komen dan valt dar extra poetsen ook wel mee , ik was de laatste :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:03

Ja dat extra poetsen zal wel meevallen bij dit soort huizen. Het is gewoon jammer als het tegen valt en zonde van ieders tijd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:06

Mij maakt het niet zozeer uit, ik doe het ook om te kijken of de buurt/wijk mij ligt. Deze buurt wijk beviel mij zeker, was er niet echt bekend maar het was mooi groen en rustig. Maar ook de prijs was voor mij een reden dat ik afhaakte. Ik kon vraagprijs bieden, maar de biedingen zijn er al ver boven... dus dan houd het op.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:11

Fitzroy schreef:
Volgens de berichten kalmeert de markt wat. Ik heb het idee dat het juist buiten de Randstad nu een gekkenhuis is.

Ja zie vooral weinig nieuw aanbod eigenlijk. Althans waar ik kijk dan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:21

Het aanbod komt hier met vlagen. Soms weken niks, soms dagen achter elkaar nieuw.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:32

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:33

missfalki schreef:
Zilfstar gefeliciteerd!

Geschikt voor een paardenliefhebber

https://www.funda.nl/koop/dalfsen/huis- ... euleweg-2/

Groet Karin.

Heeft wel mogelijkheden ja. Ben wel benieuwd of er een woonbestemming op zit.
Op zich makkelijk te zien hoor, alleen is die site niet mobiel-proof. Dus kan niet opzoeken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:47

manzano schreef:
Knop staat er zo duidelijk dat ik het best knap vind dat je er overheen kijkt eigenlijk. Zie je de video's dan ook nooit?

Niemand kijkt naar knoppen. (Geloof me. Ik heb knopjes gemaakt voor Bokt :) )
Ik kijk naar foto's en aan het eind de plattegrond, of niet. Maar volgens mij verscheen de plattegrond dus automatisch aan het einde van de foto-opsomming. (Alleen als er heel veel foto's geplaatst worden, dan bekijk ik het via alle media of plattegrond. Maar dat is niet standaard, en omslachtig.)

Filmpjes kijk ik over het algemeen niet, omdat ik niet van bewegend beeld hou. Prima voor de mensen die het leuk vinden, maar niet voor mij. (En waar mogelijk heb ik alle beweging, automatisch afspelen, geluid, flashplayers, gifjes en video's behoorlijk geblokkeerd. Dus als ik die niet zie is de kans heel groot dat het aan mij ligt.)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:52

Oh, grappig zeg, ik heb precies hetzelfde met bewegende beelden. Kijk ook nooit televisie of films.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:57

Bokt heeft ook een waardeloze indeling vind ik. Maar vind toch best knap dat je hier na 3x zoeken een plattegrond niet kan vinden.

Maar los daarvan denk ik dat het ook wel verschil maakt of je plaatjes kijkt voor de fun (zoals wij haha) of serieus overweegt om een huis te gaan bezichtigen en evt kopen. Althans, bij die huizen kijk ik wel stuk verder. Ook naar Google maps Enzo zoals iemand hier net ook al aangaf.
Edit: zag van de week ook zo'n leuk huis. Bleek alleen ingeklemd tussen snelweg en spoor. Dat was ff tegenvaller.

Afbeelding

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:32

manzano schreef:
Fitzroy schreef:

Ja zie vooral weinig nieuw aanbod eigenlijk. Althans waar ik kijk dan.

Dat is hier ook het probleem. Wij willen graag een huis kopen in de buurt, maar er komen nergens huizen te koop.