[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:16

A_nouk,ik kom zelf uit Oirschot en vind dat er in de Beerzen persoonlijk niks te doen is.Maar dat is helemaal persoonlijk hoor.Je hebt daar imo helemaal geen of weinig winkels zitten en als je ergens naar toe wilt gaan dan ben je toch al aangewezen op de dorpen rondom de Beerzen.

Wij hebben een huis gekocht in plan Tamboer waar vroeger de oude LTS zat.
Gaan ze dus in september mee beginnen met bouwen.

Ik hoor het allemaal wel wanneer we naar de notaris moeten.
Ik wil dat van de makelaar horen want daar wordt hij voor betaald om zn klanten te informeren over hoe het staat met de zaken.
Eerst volgende week 10 dagen naar Spanje en dan zien we wel weer.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:19

Dat plan ken ik inderdaad wel ! Ik heb daar op het Kempenhorst gezeten ;)

Edit: Zit me net de bedenken, wij zijn zelf voor dit plan bij de gemeente geweest maar kwamen niet aanmerking omdat ik niet afkomstig ben uit Oirschot en we daarnaast geen starters meer zijn waardoor we weinig kans maakte op deze woningen :D Toen werden we naar H2Oostelbeers doorgestuurd.

Leuk dat je uit Oirschot komt, mijn vriend werkt in een restaurant in Oirschot en ik heb lang in het ijssalon gewerkt ;)

Klopt inderdaad dat je wel aangewezen bent op de dorpen eromheen maar voor ons is dat niet zo erg. Wonen nu in Eindhoven en ben 6 dagen de week in Hoogeloon te vinden op stal, werk in Son en vriendlief is 5 dagen in de week in Oirschot. De twee dagen dat we vrij zijn, zijn we vaak in Middelbeers bij mijn vriend zijn vader of Oirschot op het terras te vinden. Wij halen ons brood zowat wekelijks bij de Beerse Bakker :') Dus voor ons is dit DE optie eigenlijk zo'n beetje :=

Jullie hebben ook een bouwdepot dan ik toch? Komt niet zo heel nauw is mijn ervaring.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:21

A_nouk schreef:
Naja ik hoop dat het gruwelijk snel gaat gebeuren, het liefst gisteren als vandaag ! _O-
Maar als je op advies gesprek komt i.v.m. een eventueel verkoop van de woning met een restschuld, wat moeten ze dan met een werkgevers verklaring...?

Ik denk dat hier de verwarring ligt, iedereen denkt dat het over de aankoop gaat. ;)

lovemyhorse1, ik heb even gespiekd, welk type woning hebben jullie gekocht?

En het is denk ik ook een kwestie van gewenning, in een gehucht zonder iets zitten of niet. Scheelt ook wel of je dagelijks buiten het gehucht zit. Wij wonen nu in een gehucht zonder winkels, het dorp erbij heeft een kleine buurtsuper (die nu dicht is vanwege verbouwing) en een fietsenmaker. :+
Maar wij komen vrijwel dagelijks in Veldhoven (werken beiden in ploegen in Veldhoven, 23 van de 28 dagen is er 1 van ons in Veldhoven) dus een boodschap doen is een kleine moeite.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:52

Dat is ook zo bij ons Neon :j
Vind het ook wel lekker rustig.

Zou wel raar zijn als vanuit de bank daar verwarring over zou zijn, staat namelijk groot boven hun email dat het een adviesgesprek is over de verkoop van onze woning. Maar t zal vanzelf goedkomen als we er volgende week zitten.

Heb net even met een buurman van me gesproken die heeft ook zijn appartement te koop staan dan alleen zonder buiten ruimte. Staat nu een half jaar te koop en niet een reactie :\

Dungen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:19

Ik denk dat een buitenruimte wel een hele grote + is hoor anouk :)

Hier wonen we ook in een dorp (wel met eigen supermarkten) vriendlief wilde niet in de stad wonen dus veel keuze had ik niet :P (niet dat ik het erg vind om in een dorp te wonen hoor ;) )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:20

Waar ik woon mag je niet eens een dorp noemen. :+ Op Wikipedia staat het beschreven als buurtschap.

Informatie op Funda leert dat er 415 inwoners zijn en 145 huizen (ik heb het nog niet nageteld :') ).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:01

Wat toevallig, mijn man komt Middelbeers, ik wilde daar niet wonen omdat ik het wel erg rustig vind (en ook ver van de snelweg, mocht je ergens heen willen rij je zoals 20 minuten binnendoor). Mijn schoonouders wonen er nog wel dus af en toe haalt mijn man ook brood bij de Beerse bakker.
Wij wonen nu in Oudenbosch.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:18

Neonlight schreef:
Waar ik woon mag je niet eens een dorp noemen. :+ Op Wikipedia staat het beschreven als buurtschap.

Informatie op Funda leert dat er 415 inwoners zijn en 145 huizen (ik heb het nog niet nageteld :') ).

Jeetje, ik dacht dat maasbommel met 1300 inwoners al klein was, lol!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:40

Een adviesgesprek met een hypotheekadviseur over het verkopen van de woning vind ik wat vreemd, ténzij je een hypotheek met NHG hebt en de restschuld kwijtgescholden wilt hebben. Overigens doet NHG dat niet bij vrijwillige verkoop. En bij gedwongen verkoop (bijvoorbeeld door relatie beëindiging) zul je alsnog aan moeten tonen dat je er niet kunt blijven wonen. Dan is een werkgeversverklaring ook echt nodig.

Ik voer zelf wel gesprekken met mensen die overwegen te verkopen maar dat gaat meer over de afhandeling van hypotheek, verpande zekerheden en wat kun je met een restschuld. Informerende gesprekken, geen advies. En dus ook geen! advieskosten ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:45

Berdien, ABN wilde ons toch wel graag even spreken (en wij hen ook) over de verkoop gezien er sprake gaat zijn van een restschuld. We willen de huidige hypotheek ook graag behouden voor en nieuw huis.

We willen ook graag weten hoe en wat en gaat gebeuren bij verkoop van de restschuld en wat de opties zijn ook ivm eventueel vrij komen van het gespaarde bedrag van de spaarhypotheek.

Mijn post over de advieskosten was ivm een bijlage die ik bij mijn bevestigingsafspraak kreeg :) daar stonden die prijzen al in vermeld. Dit gesprek is ook gewoon gratis.

Veel mensen bekend in de beerze zie ik haha ! Die bakker is trouwens ook gewoon erg lekker :))

Neon dat is gewoon een gehucht :P maar wel een heel mooi plaatsje in Brabant !

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:55

Op die manier :j Helder!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:04

:)
Dat lijkt me trouwens wel echt leuk werk, mensen adviseren over financiële middelen :P

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:32

juval schreef:
Liezel, dat zou je even met de verkopende makelaar moeten regelen. Als er nog puntjes zijn dan kan je die meteen bij hem (en bij de notaris!) aankaarten.

gefeliciteerd Adamootje, waar in Nieuwegein? en wanneer is de oplevering?

Sorry, dit berichtje zie ik nu pas. Op de Nedereindseweg en hopelijk wordt het over ongeveer 6 maanden opgeleverd.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:46

A_nouk,dan heb ik je volgens mij wel eens in de ijssalon gezien.
Kwam er heel veel en kom er nu nog elke week minimaal 1x.

Neon,wij hebben zo'n 2 onder 1 kapper gekocht.
Zouden eigenlijk voor een bestaand huis kiezen maar toch voor nieuwbouw gegaan.
Kun je het tenminste helemaal naar je eigen zin inrichten.
Mogen heel veel dingen al vanuit de bouw uitzoeken.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:51

Is wel al een tijdje geleden hoor dat ik daar gewerkt heb, jaar of 5 zo ongeveer :)

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:29

Gisteren gesprek gehad bij de hypotheker over verkoop huis wat dus een restschuld oplevert en de mogelijkheden voor een uitbreiding van de hypotheek voor een nieuwe woning. Was eigenlijk heel positief. We zitten aan de goede prijsklasse te denken en kunnen de restschuld best makkelijk meefinancieren. Moet dan inderdaad wel binnen 10 jaar afgelost zijn.

Nu kleine dingen opknappen in huis en dan eens wat makelaars langs laten komen :)

Al met al weer een stuk wijzer geworden en vooral ook positief!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:32

Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad Ekmic!

Hoorde net wel op de radio dat de belastingvrije schenking van een ton niet verlengt word! Erg jammer, heb het idee dat de markt daardoor wel wat meer is aangetrokken -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:45

Wat ik las was dat juist niet zo a_nouk. Vrijwel alle schenkingen zijn gedaan op huizen die niet te koop stonden, of iig niet onder water... Gedachte achter die schenking was juist zorgen dat mensen woningen onder water konden verkopen volgens mij...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:11

hier ook een dorpse muts trouwens, we gaan nu van een drop met vrij goede voorzieningen, doch niet meer dan een buurtbus wat betreft OV, naar een dorp met wat minder voorzieningen, hoewel dat neer komt op een stap terug qua supermarkt, we hebben wel meer cafés, een schoenen en kledingwinkel, groenteboer en nog wat ander spul dalijk , qua OV is het eenzelfde drama als nu, maar goed, dat ben ik gewend, drama OV :+
en er word schijnbaar minder georganiseerd in het dorp zelf, maar dat boeit ook in het geheel nbiet, waar we nu zitten word van alles georganiseerd, maar daar doen we niet aan mee :P
wel zitten we dalijk dus heerlijk rustig qua verkeer en hebben we meer tuin voor een prijs waar we in ons huidige dorp (serieus, 1 dorp verderop) nog geen appartement voor kunnen kopen

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:50

wij zijn nog aan het wachten op het voorlopig koopcontract. Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd? Wij zijn nu 3 week verder.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:25

Oh dat is wel lang wouterpaard... Je hebt dus ook nog geen concept gezien? Bij ons was de koop op vrijdag rond en de week erop vrijdag hebben de verkopers getekend, vanwege onze vakantie duurde het iets langer voor wij konden reageren op het contract anders was het misschien al eerder getekend. Vanwege onzekerheid over de aankoop van hun nieuwe huis gaan wij pas 25 augustus tekenen, maar hebben dus binnen een week het contract gehad. Bij ons eigen huis duurde het denk ik een week of 2 voor we het concept hadden, in die tijd is er nog wel een bouwkundige keuring geweest, daar hing het tekenen voor de koper ook nog wel vanaf.

Wij gaan ook het dorpse in :D Hebben van de 3 dorpen waar we graag heen wilden, de middelste qua voorzieningen gekozen. Supermarkt, apotheek, Domino's, bloemenwinkeltje, bakker, aantal kledingwinkeltjes en cafeetjes, helemaal prima. Mis alleen een Etos of Kruidvat, maar 'de grote stad' is om de hoek en kom langs een winkelcentrum vanaf mijn werk dus dan komt dat alsnog wel in orde. Ben wel benieuwd hoe het dorpse an sich bevalt, heb altijd in redelijk grote steden gewoond en dat hele anonieme ligt mij wel. Hoef niet zo nodig te weten wat alle mensen in de hele straat doen. Maar dit is nog wel redelijk een dorp met meer stadse neigingen volgens mij, waar we nu op de camping staan is dat toch anders.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 00:03

Wij hebben op 18 september een overeenkomst bereikt, op 2 oktober kregen we het voorlopig koopcontract. Helaas hebben we die gemist, waardoor er op 7 oktober (toen we onze woning mondeling verkochten) de vraag kregen wanneer we dachten te gaan tekenen. :+
Wij zaten op dat moment in China, en hadden duidelijk gezegd dat ze moesten mailen naar onze beide email-adressen, en moesten sms-en wanneer ze een mail gestuurd hadden, zodat we ook op zoek gingen naar internet. Dat hadden ze dus niet gedaan, gestuurd naar 1 email-adres en daar konden we de mail dus niet van binnenhalen, ging over te veel servers heen van de provider, dat pikte China niet. Uiteindelijk was op 8 oktober getekend.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:18

Weet iemand trouwens hoe dat zit met de notaris? Als koper moeten wij zelf een notaris aandragen, heb er op internet eentje gevonden maar dan? Maak je eerst een afspraak met de notaris op de dag van de overdracht of geef je het adres aan de makelaar en neemt die contact op? Geen idee allemaal :o

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:05

Eentje uitkiezen die het goedkoopste is. En dan (afhankelijk van de soort notaris) aanmelden via telefoon of internet. Dan wijst de weg zich vanzelf eigenlijk wel :)

Je hebt btw een site met de tarieven van de notarissen in je buurt :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:05

Notaris bellen en vertellen dat je gebruik wil maken van zien diensten mbt de aankoop van jullie woning. Hij maakt dan met de gegevens van de bank de aktes op.

Wij zijn toen volgens mij wel eerst langs gemoeten.