Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BelleTessa

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:45

Echt hè! Niets interessants..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:52

nou idd, je word gek gegooid met gourmetschotels, sinterklaas en kerstspul.. waardeloos!

Iemand een idee waar deze week luiers in de aanbieding zijn?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:55

Viel me ook al op ja..
Vlees, vlees en nog meer vlees -O-
Heel weinig aanbiedingen voor groente enzo.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:04

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel blij mee ben! Ik wil graag gourmetten, maar vind dat vaak zo duur. Dus ik lig deze week bij de Aldi voor de deur, want de gourmetschotel van 750gr is daar maar €3,99 geloof ik. Bij de Lidl is dezelfde schotel (zelfde soorten vlees en zelfde gewicht) bijna een euro duurder in de aanbieding.

En Pain de Boulogne is in de aanbieding bij de AH. Op brood bezuinigen we niet zolang dat niet nodig is, dus ik koop het duurdere brood graag in de aanbieding!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:00

Die gourmetschotels zijn hoe dan ook duur. Je kunt beter zelf gehakt, kip etc halen en daar zelf balletjes en stukjes van maken. Is een stuk voordeliger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:09

Idd := , oplichting XD

Heb nog 20 euro voor 19 dagen , heb vandaag nog wat blikjes gehaald heb nog meer dan genoeg vlees en eet elke zondag bij ouder dat maakt het veel gemakkelijker. Nu weer wat in de oven dat is weer 2 dagen , ik moet strenger zijn voor mezelf als geld er is _-:( . Nu ook weer los gegaan met allemaal snoepgoed etc , ik ben echt een vreetzak -O-

Maar de aanbiedingen zijn flut , wel 3 blikjes soep gehaald voor een euro bij c1000. Verder is het niet veel soeps :n

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:11

takkie_muis schreef:
Maar de aanbiedingen zijn flut , wel 3 blikjes soep gehaald voor een euro bij c1000. Verder is het niet veel soeps :n

Die woordspeling _O_

En voor de rest, in december zijn vaak de 'luxere' dingen in de aanbieding. In januari komen de goede en gezonde aanbiedingen weer, want dan begint iedereen aan zijn goede voornemens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:12

Hier is het boodschappengeld op voor dit jaar (najah weekend voor kerst ga ik naar m'n ouders). Als echt alles op is kan ik evt eerder, want deze woensdag het laatste college. Maar dan staat mijn paard week langer niks te doen. En ben eindelijk weer begonnen met conditie opbouwen. Dus ga creatief moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:17

Destination schreef:
takkie_muis schreef:

Die woordspeling _O_

En voor de rest, in december zijn vaak de 'luxere' dingen in de aanbieding. In januari komen de goede en gezonde aanbiedingen weer, want dan begint iedereen aan zijn goede voornemens!

Nu je het zegt :')

Tussen kerst en oud en nieuw ben ik veel bij ouders , werken en dan weer terug. Gaat me schelen :j

Kerst eet ik ook bij ouders :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:34

Ik kom even uit de meeleesmodus!

Ik las iets over gourmetten, bij de C1000 kan je nu voor een gourmetschotel sparen. Leuk voor de feestdagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:36

Klopt ik heb al een zegel , spaar niet perse voor mezelf maar mwah even zien of ik doorspaar c1000 is niet echt goedkoop

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:39

Ik was net in de supermarkt. Zag dat er bij zakken mini's actie stond...Voorin de winkel. Was gemend twix, milky ways, snickers etc...
Had zo mijn twijfels... En ben ook eens langs het gewone schap gelopen. Is het gewoon helemaal niet in de aanbieding. Stelletje oplichters

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:42

Wat een onzin, de winkel is vrij om zijn handel neer te leggen waar ze willen. Of de klant het koopt is nog altijd aan de klant. Rekenen en begrijpend lezen zijn niet voor niks basis vaardigheden die ze op de basisschool al aan leren.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:44

Ineke2 schreef:
Ik was net in de supermarkt. Zag dat er bij zakken mini's actie stond...Voorin de winkel. Was gemend twix, milky ways, snickers etc...
Had zo mijn twijfels... En ben ook eens langs het gewone schap gelopen. Is het gewoon helemaal niet in de aanbieding. Stelletje oplichters

Omdat ze misschien een bordje zijn vergeten te plaatsen of weg te halen zijn het oplichters? Bij ons gaat het ook wel eens mis, wij zijn ook maar mensen... Bovendien hebben wij ook wel eens dingen voor in de winkel liggen in de buurt van de aanbiedingen, terwijl het niet in de aanbieding is. Gewoon promotie.
Maar heb je het ook aangegeven bij de winkel zelf?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:45

Gaat er mij om dat ze er een bordje actie bijzetten alsof het een aanbieding is. De plek in de winkel maakt dan verder niet uit. Als ik dan in het gewone schap kijk is het de normale prijs.

Het is bewust zo gedaan naast alle sinterklaas snoepgoed. Heb het inderdaad gezegd tegen het winkel personeel en het klopt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:46

Achja, je zal zien dat de potten verse kruiden met kerst weer in de 'aanbieding' zijn voor €2,05 terwijl ze normaal onder de €2,- zijn..... :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:47

Haha zoiets ja... Vorige week nog op tv geweest dat het speelgoed zogenaamd in de aanbieding is... Not

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:54

Je bent wel ietsje goedkoper uit wanneer je het vlees zelf koopt en in stukjes snijdt e.d. Maar vorig jaar hebben wij dat dus ook gedaan, maar het was zo'n gedoe, dat we nu besloten hebben gewoon lekker 1x zo'n schotel in de aanbieding te kopen.

Ik heb het gewoon zo bekeken: zo'n schotel is 750gr vlees en kost 4 euro. De goedkoopste kipfilet hier in de buurt kost €3,29 voor 600gr. Goedkoopste rundergehakt hier kost los €4,38 voor 1kg. Shoarma is vaak nog wat duurder dan gehakt en die kleine slavinkjes zijn al helemaal belachelijk duur als je die los koopt (en een grote slavink vind ik niet "gezellig" voor op de gourmet ;) ).

Als ik het om zou gaan rekenen, zou het echt niet zo heel veel verschil maken qua prijs. Het is niet zo dat je de helft goedkoper uit bent en qua werk scheelt het me wel veel! Ik vind het echt lekker om een keer geen rekening te hoeven houden met het op tijd ontdooien van het vlees :D Gewoon lekker zo'n verpakking op tafel en klaar, heerlijk!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:01

Slavinkjes kan je het beste zelf maken door een gehaktrolletje in te pakken met ontbijtspek. Is ook echt veeeeeeeel lekkerder.
Wij maken het eigenlijk ook altijd zelf, 1 keer zo'n pakket gekocht in de aanbieding, masr die vonden we lang niet zo lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:09

Is ook goedkoper zelf doen :j , net als stokjes op de BBQ belachelijke prijzen en homemade werkt ook wel.

Wij eten rollade met kerst , zoals eeeellllkkk jaar :+ . Ik zal maar me opofferen en er iets bijbedenken :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:13

Judith_ schreef:
Wat een onzin, de winkel is vrij om zijn handel neer te leggen waar ze willen. Of de klant het koopt is nog altijd aan de klant. Rekenen en begrijpend lezen zijn niet voor niks basis vaardigheden die ze op de basisschool al aan leren.

iets in een actie bak/display mikken en zo consumenten laten denken dat het in de aanbieding is heeft niets met begrijpend lezen te maken maar met misleiden. (En dan bedoel ik niet een verdwaalde zak/verpakking)
Of dit bewust is, is een ander verhaal .
maar het is bekend dat supermarktconcerns zoveel mogelijk de grenzen op zoeken om mensen zoveel mogelijk geld uit te laten geven als ze in de winkel Zijn. Ook dingen die wat minder netjes zijn.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:24

Naath86 schreef:
Ik kom even uit de meeleesmodus!

Ik las iets over gourmetten, bij de C1000 kan je nu voor een gourmetschotel sparen. Leuk voor de feestdagen!

Beetje jammer alleen dat je maar 1 zegel krijgt per €15,- en je 15 zegels moet hebben voor 1 kleine vlees schotel. Koop je altijd al je boodschappen bij de c1000 zal het voor mensen best een leuke actie zijn, maar om nou eerst 225,- euro neer te tellen om vervolgens een gourmetschaal te krijgen is niet echt bezuinigen op je boodschappen :D

Takkie_muis gewoon in de buitenste rand lopen van de supermarkt, dan loop je zo (meestal) van de groenten naar het brood naar het vlees naar de babyafdeling en hup naar de kassa, sla je al die verleidingen over. Zeker als je zo'n klein budget als jou hebt is het echt zonde om zoveel uit te geven aan snacks. Natuurlijk moet je af en toe jezelf ook kunnen verwennen, maar je normale eten moet er niet onder gaan lijden. 20 euro voor 19 dagen vergt héél véél creatieviteit

Hier net weer luiers moeten halen a 26 euro (2 jumbo pakken kruidvat, zijn we er weer voor eventjes vanaf, was gewoon zo goed als nergens aanbieding) dus moet nu even heel erg creatief gaan bedenken hoe ik mijn boodschappen ga halen op een zo'n goedkoop mogelijke manier. Ben alleen nu met mijn kids en moet het met het minima doen (niet echt fijn met 3 kinderen waarvan 1 in de luiers en 1 in de luiers op komst)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:36

Takkie muis kun je niet boodschappen doen na het eten?
Ik haal dan altijd minder te snacken. Of met iemand samen?
Ik koop echt minder snoep als ik niet alleen ben omdat ik me dan schaam. Ook niet echt goed maar dan koop ik het iig niet. Goed voor de portemonnee en voor de buik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:43

Ik haal het idd uit het werk , met een rammelende buik :') Frikadelbroodjes hier , zak winegums daar. En dan bij de kassa tikt het aan en dan denk ik , tsja wat heb ik hier nou eigenlijk aan.. Ik heb geen vrienden etc om mee te boodschappen , ben op zondag bij mijn ouders en toen de winkels daar open waren ging ik altijd heel braaf winkelen met mijn moeder zonder snackwaar , gek hoe mijn hersenpan me drilt

Ben wel verslaafd aan snackworteltjes *\o/* , gut die zijn lekkah

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:46

Boodschappenlijstje maken en daar niet vanaf wijken?