Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Heeft ook te maken met aftrek van hypotheekrente enzo....
manzano schreef:@FF Was het een beetje te doen met dat losse dampwerend folie over de isolatie? Of is dat nog niet gedaan........ wij hebben uiteindelijk rollen genomen waar het al op zat (ook omdat dat dat de beste isolatie was, wat we perse wilden). Maar dat losse folie leek me zo lastig(zag mezelf al als een mummie in zilverfolie door het huis gaan haha).
Stybba schreef:Maargoed, omdat we nog starters zijn en weinig kennis hebben ben ik op internet een beetje rond gaan kijken over alle hoe wat waar en waarom, maar het is ook allemaal zo veel informatie. Volgende week een afspraak bij de bank over hoe hoge hypotheek we kunnen kijgen en wat handig voor ons is. Qua inkomen mag het geen probleem zijn (hoop ik); uitgerekend via internet en we kunnen meer lenen dan we nodig hebben, daarbij allebei vast contract, fulltime banen, geen schulden/andere leningen. Maar dan, wat is de volgende stap?
Citaat:Een collega heeft net een nieuw huis gekocht en heeft daarbij hulp ingeschakeld in de vorm van een aankoop makelaar. Aangezien wij geen kennis hebben van huizen en biedingen lijkt me dat wel handig, maar wanneer schakel je zo iemand in? Gelijk bij de 1e bezichtiging? Ik heb toch al heel veel huizen voorbij zien komen en dit is de eeste waar ik gelijk enthousiast over was. Of is het misschien slim om eerst zelf te gaan kijken en dan voor een 2e bezichtiging een aankoop makelaar in te huren.
Citaat:Ook wouden we graag een bouwkudig rapport laten uitvoeren (= hezelfde als een aankoop/verkoop keuring?), uiteraard door een bedrijf wat erkend is door de NHG. Maar door welk bedrijf? De een heeft goede ervaringen bij een bedrijf waar de ander weer hele slechte ervaring mee heeft. En als de verkopende partij al een verkoopkeuring heeft laten doen, is het dan nodig om zelf ook nog eens een aankoopkeuring uit te laten voeren? {/quote]
Lid worden van Verenging Eigen Huis en daar een aankoopkeuring regelen
Je wilt toch graag weten wat de staat van het huis is en welke kosten er nog aan zitten te komen , welke punten van twijfel er zijn.... je hebt wel een onderzoeksplicht en daar voldoe je aan met zo'n keuringOok geeft een goede keurmeester je tijdens het rondje door het huis heen meteen allemaal tips en prijsschattingen voor aanpassingen die je zou willen doen
Citaat:En hoe zit het met samen wonen, een hypotheek krijgen, maar niet getrouwd zijn of een samemenlevings contract hebben?
Geen idee of ik nu nog wat vergeten ben, maar ik vroeg me af hoe jullie dat doen of al hebben gedaan?