Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:Maar je hebt verwarming aan en verwarming aan.
Hier staat die gewoon op 16 graden extra vest aan en prima te doen.
Savonds eventjes op 18 en meer niet. Ik denk dat we er ook aan moeten wennen dat fossiele brandstoffen eindig zijn en we niet meer de hele godganse dag ons huis op 20+ graden kunnen gaan stoken.
Savonds eventjes op 18 en meer niet. Ik denk dat we er ook aan moeten wennen dat fossiele brandstoffen eindig zijn en we niet meer de hele godganse dag ons huis op 20+ graden kunnen gaan stoken.
Spenk schreef:Er zijn ook nog ontzettend veel mensen en bedrijven die het maar op 21 graden zetten zodat ze lekker in een t shirtje kunnen zitten werken.
Benzz schreef:Spenk schreef:Er zijn ook nog ontzettend veel mensen en bedrijven die het maar op 21 graden zetten zodat ze lekker in een t shirtje kunnen zitten werken.
21 of hoger, echt verschrikkelijk. Mijn fysio vroeg vanmiddag waarom ik zo lag te zweten: omdat het bloedverziekend heet is in dit pand! Lig je daar met je wollen trui weg te drijven omdat de rest in een dun bloesje wil zitten.
Sansevieria schreef:Gas raakt op?
Bedoel je door de goedkope leveringscontracten naar Duitsland, waarmee het Nederlandse gas verkwanseld werd?
Ik vind het nog steeds van de zotte dat het Nederlandse gas in Duitsland goedkoper is dan hier.
Kijk, minderen is prima, in de winter in een t-shirt lopen vind ik ook van de zotte, dat hebben we nog nooit gedaan, ook niet 20 jaar geleden.
Slmt9 schreef:Ik meen dat iemand hier in dit topic de tip gaf om een gewone ventilator te laten blazen tegen nat wasgoed om te drogen. Wat een geweldige tip!
We hoeven nu op zolder ook geen gas meer te gebruiken door deze oplossing. Elke dag zetten we 1 uur een kleine heater aan met een waaier de achter. Als er natte was hangt op een wasdag dan blijft daarna alleen de waaier aan staan. Was is zo droog! Wel hebben we een energiezuinige ontvochtiger staan. Die combinatie werkt echt geweldig, dus dank voor de tip!
mvdende schreef:Komt gewoon "ff" €0,11 per m3 gas bij aan belastingen![]()
totaal belasting op 1m3 gas straks €0,70.
Mijn vaste contact inclusief de oude belasting tot juli was €0,80 per m3 gas in totaal!
Dacht dat ik een redelijk voordelig gas contact had met €1,33 per m3. Maar dat wordt straks doodleuk €1,44 per m3. Bijna prijsplafond dus.
Verwarming staat hier nu op max 17,5°c. Maar wel met het resultaat dat ik iedere avond een bevroren ijsblokje ben en het uren duurt volledig onder dekbed om enigzins weer wat op te warmen. Heb het gewoon bijna 24/7 koud nu, is echt niet grappig meer. Extra Verwarming zet ik heel af en toe een paar uurtjes aan, maar met het vreselijke weer de afgelopen weken, brengen de zonnepanelen echt niets maar dan ook niets op, dus helaas, geen stroom "over" om te gebruiken voor Verwarming.
Nielojram schreef:mvdende schreef:Komt gewoon "ff" €0,11 per m3 gas bij aan belastingen![]()
totaal belasting op 1m3 gas straks €0,70.
Mijn vaste contact inclusief de oude belasting tot juli was €0,80 per m3 gas in totaal!
Dacht dat ik een redelijk voordelig gas contact had met €1,33 per m3. Maar dat wordt straks doodleuk €1,44 per m3. Bijna prijsplafond dus.
Verwarming staat hier nu op max 17,5°c. Maar wel met het resultaat dat ik iedere avond een bevroren ijsblokje ben en het uren duurt volledig onder dekbed om enigzins weer wat op te warmen. Heb het gewoon bijna 24/7 koud nu, is echt niet grappig meer. Extra Verwarming zet ik heel af en toe een paar uurtjes aan, maar met het vreselijke weer de afgelopen weken, brengen de zonnepanelen echt niets maar dan ook niets op, dus helaas, geen stroom "over" om te gebruiken voor Verwarming.
Doe je 's morgens toch een krantenwijk?
Gezien de personeelstekorten in die branche betalen ze een leuke duit, ben jij lekker opgewarmd de rest van de dag, en wat extra geld om bovenstaand te kunnen ondervangen.
Kinke schreef:laten we nou niet doen of het normaal is om met 16 graden onder een deken op de bank te zitten. Zie me al zitten met visite. (en nee, in de winter in t-shirt en korte broek is ook niet normaal)
Telpeva schreef:Ik heb naar aanleiding van die reacties vorige week een ontvochtiger gekocht, gewoon een simpel ding van bison (met een soort tablet er in, niet elektrisch) en ik meen te merken dat het in mijn badkamer in elk geval al effectief is. De deur van de badkamer staat altijd open omdat dat zo'n vochtige ruimte is en het raam vaak niet open kan, die vochtvreter pakt daarmee dus de badkamer en de gang (waar mijn was hangt) mee. Hebben mensen daar ook ervaring mee of hebben jullie allemaal een elektrisch apparaat daarvoor? Ik ben wel benieuwd of het echt helpt, want dan koop ik misschien een 2e erbij omdat de ruimte eigenlijk te groot is voor 1 zo'n vochtvreter.
Deze bedoel ik, ik heb die van 450g (voor een ruimte tot 45m3)
https://www.bison.nl/nl/product.6313256