Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:26

Achterom schreef:
Jullie zijn wel vreselijk inconsequent. Nu ineens is een halve hectare niet genoeg om paarden op te houden, terwijl jullie regelmatig paarden objecten delen met niet meer grond? Schiet mij maar lek...

Er zitten toch ook meerdere mensen in dit topic met meerdere meningen?
Ik vind het klein omdat ik denk dat alles kapot gelopen zal worden en dat is voor de paarden ook niet prettig in de winter met nattere periodes. Zoiets ervaar je pas als je daar een winter meemaakt, maar het is wel een risico met een perceel van dat formaat vind ik en ik zou er zelf niet voor kiezen als ik het doel had paarden aan huis te hebben.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:28

manzano schreef:
_Penotti schreef:
Maar zet er dan niet neer in de omschrijving dat het uitermate geschikt is voor paarden.
In mijn ogen is dat niet.

Nou ik zie hier mensen praten over naar hun mening "paradijsjes" waar veel minder ruimte bij zit.
Hier kunnen mensen met 2 paarden ofzo prima uit de voeten volgens mij. Ruime paddock, grote bak waar ze natuurlijk ook best los in kunnen als je zou willen. Lang niet iedereen wil z'n paarden veel op het gras (of het kan niet om medische redenen).

Achterom schreef:
Jullie zijn wel vreselijk inconsequent. Nu ineens is een halve hectare niet genoeg om paarden op te houden, terwijl jullie regelmatig paarden objecten delen met niet meer grond? Schiet mij maar lek...

Dat dus haha. Ik was ook super verbaasd.

Ik dacht precies hetzelfde. Ging kijken en dacht dat ik de verkeerde link had haha.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:28

Achterom schreef:

Die zie je mij niet delen....

En het topic met de paradijsjes van 2500m2 zie je mij ook niet in aanwezig :)

mysa
correspondent/vertaler

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:40

2500 m2 is niet groot voor twee paarden. Al helemaal niet als je ook nog wat tuin/terras over wilt houden. Toch doe ik het er mee.

Huur nog een weiland verderop (5 min) waar ze een paar uur per dag staan. Maar regelmatig ook niet omdat ze beiden niet veel gras mogen. (1 ppid-er en sowieso sober ras).

Als ik hier ooit weg zou willen (onwaarschijnlijk) en nog steeds paarden zou hebben, zou ik meer grond en wei aan huis willen hebben.

Waar ik me over verbaas in dit topic is, dat ik regelmatig huizen voorbij zie komen waarvan gezegd wordt: Er moet nog wel heel veel aan gebeuren. Terwijl ik vaak denk: likje verf en ik trek er zo in. Gaat dan vaak om oude, in mijn ogen karakteristieke huizen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:45

mysa schreef:
2500 m2 is niet groot voor twee paarden. Al helemaal niet als je ook nog wat tuin/terras over wilt houden. Toch doe ik het er mee.

Huur nog een weiland verderop (5 min) waar ze een paar uur per dag staan. Maar regelmatig ook niet omdat ze beiden niet veel gras mogen. (1 ppid-er en sowieso sober ras).

Als ik hier ooit weg zou willen (onwaarschijnlijk) en nog steeds paarden zou hebben, zou ik meer grond en wei aan huis willen hebben.

Waar ik me over verbaas in dit topic is, dat ik regelmatig huizen voorbij zie komen waarvan gezegd wordt: Er moet nog wel heel veel aan gebeuren. Terwijl ik vaak denk: likje verf en ik trek er zo in. Gaat dan vaak om oude, in mijn ogen karakteristieke huizen.

Ach daar verschillen de meningen altijd over.
https://www.funda.nl/koop/verkocht/hark ... nhuizen-1/ Wij hebben dit huis is bezichtigd op een kijkdag. Waar wij de foto’s wel heel positief vonden want het huis had aan de zijkant buitenmuur horizontale scheuren door de muur, verzakkingen en nou zo als je ziet verouderd. Ook stond er veel vocht maar we reden er van de week langs en er zijn mensen zo ingetrokken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:49

Ik had bij dat huis een andere indeling gekozen voor de paarden. Dan zou ik me er best mee kunnen redden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:50

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:55

lenaa_tje schreef:
mysa schreef:

Ach daar verschillen de meningen altijd over.
https://www.funda.nl/koop/verkocht/hark ... nhuizen-1/ Wij hebben dit huis is bezichtigd op een kijkdag. Waar wij de foto’s wel heel positief vonden want het huis had aan de zijkant buitenmuur horizontale scheuren door de muur, verzakkingen en nou zo als je ziet verouderd. Ook stond er veel vocht maar we reden er van de week langs en er zijn mensen zo ingetrokken.

Ja oké, maar dat is bouwkundig, dat snap ik uiteraard. Ik bedoel eigenlijk dat tegenwoordig vaak het interieur aangepakt wordt omdat het schijnbaar strak afgewerkt en modern moet. Ik houd juist wel van eigenaardigheden als een bobbelige muur, een tegel met een scheurtje of een krakende plankenvloer. Maar goed, ik heb dan ook een vloer met wormgaten en scheuren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:57

Haha snap ik hoor! Maar deze mensen hebben er bouwkundig ook niks aan gedaan. Het plastic hing nog steeds zo voor de deur. Dat vind ik wel erg hoor. Soms geven dingen in huis ook wel echt karakter!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:58

Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 12-08-20 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:59

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:14

Sorriso schreef:
Achterom schreef:

Er zitten toch ook meerdere mensen in dit topic met meerdere meningen?
Ik vind het klein omdat ik denk dat alles kapot gelopen zal worden en dat is voor de paarden ook niet prettig in de winter met nattere periodes. Zoiets ervaar je pas als je daar een winter meemaakt, maar het is wel een risico met een perceel van dat formaat vind ik en ik zou er zelf niet voor kiezen als ik het doel had paarden aan huis te hebben.

Ik vind het ook te klein (heb zelf een perceel van 1,3 hectare), maar daar denken veel mensen in dit topic anders over, er worden regelmatig objecten gedeeld die in de ogen van een meerderheid prima geschikt zouden zijn voor zelfs meer dan 2 paarden, maar met een vergelijkbaar perceel. Maar bij het huis in Sint Willebrord vinden diezelfde mensen het ineens wel te weinig, daar verbaas ik me wel over ja :j

Overigens zou ik het dan wel weer humor vinden als ze in Sint Willebrord de paarden ook in de voortuin zetten, zoals je in Ierland ook nog weleens ziet. Wel zo gezellig :P

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:21

Tja, ons weiland is 1,9 hectare en het woonperceel (waar de stallen e.d. op staan) meer dan 2830 m2. Maar wij hadden voorheen de paarden op een woonperceel van 2500 m2. Dat was wel totaal anders ingedeeld (woonhuis, stal en wei, geen paddock of bak, heel compact opgezet). We zaten aan het bos, tussen 2 clubbakken en het perceel was ontzettend smal, waardoor de paarden 200 meter rechtuit konden rennen. In het outdoorseizoen brachten we ze naar ons zomerweiland met schuilstal. Alleen bij noodweer of blessures haalden we ze naar huis. Kon allemaal meer dan prima. Het was van oorsprong een boerderijtje, waar in de jaren '70 een nieuw woonhuis voor in de plaats was gezet. Het boerderijtje was in de loop der tijd opgeslokt door de nieuwbouw, dus we hadden 30 buren om ons weilandje heen. Niemand verwachtte er paarden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:27

Bah, jammer dat dit nu een 'oordelend' topic gaat worden over wat wel en niet acceptabel is voor het houden van paarden.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:49

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:29

Fatamorgana? :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:29

Chasey schreef:
Fatamorgana? :P

Of de fakir!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:30

Ja die!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:31

Nou, daar moest ik ook aan denken. :') Ik zou overigens echt een keer dat bad in stuiteren als ik uit de douche kwam.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:34

Ik vind het net een Moskee maar als ik dan de beschrijving lees zou het Engelse stijl zijn?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:07

_Nelleke_ schreef:
Bah, jammer dat dit nu een 'oordelend' topic gaat worden over wat wel en niet acceptabel is voor het houden van paarden.

_/-\o_

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:08

Ceetje_bokt schreef:
_Nelleke_ schreef:

_/-\o_

Daarom had ik mijn eerdere bericht ook al weer verwijderd, maar die werd helaas nog net gezien en gequote.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:14

Fata Morgana idd! :D
Ze zijn al wel een half miljoen in de vraagprijs gezakt :=
Wat een slechte foto's trouwens!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:22

En bedankt, 3 keer raden welk liedje ik nu in mijn hoofd heb :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:27

Beter dan het Carnaval festival (graag gedaan :P)