Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:34

Nu met kerst iets kerstigs? , ziet er tof uit die kleuren :D

Hmm ik moet even opruimen heb nu 2de bank buiten staan , ik wil nog een vloerkleed maar ja dat gat daar. Ik dacht dressoir met deuren naar de salontafel (sorry die is mislukt maar het heeft wat :P ) , en dan een tv meubel scoren of eerst het rode kastje er neerzetten dat tv daar op staat.. De kattenhoek moet ook anders nu is de bak weer zichtbaar..

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... a68eeb60c1

Bagger maar panorama is ruimte te klein voor..

-ruimt verder op-

Roosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:37

"Nu met kerst". :') Het is 16 november haha. Nee ik ga pas kerstig doen tegen december. Nog zeker 2 weken geen kerstboom hoor.

Ik ga even op zoek naar wat fotolijstjes en dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:37

Ik wil nu al kerstboom -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:38

takkie_muis schreef:
Ik wil nu al kerstboom -O-

Ik ook! -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:38

Wij hebben er denk ik 25 in de tuin? :+
Een aantal jaar terug hadden we er een uit eigen tuin haha.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:04

Hier zijn al best wat huizen versierd voor kerst.ze houden hier echt van versieren :-p

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:07

1 december mag ik van mezelf. Misschien dit jaar al 30 nov. omdat dat in het weekend is :P.
Met Sinterklaas heb ik toch nooit wat gehad en die man dringt zich ook al vanaf augustus op met pepernoten. Dus waarom zou de kerstman moeten wachten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:09

Het scheelt dat het komend weekend al heel koud wordt, dat geeft een kerstgevoel haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:10

Mag tijd worden , is veel te warm momenteel..

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:57

Ik vind t nog wel erg vroeg voor kerstversiering :P
Alhoewel wij de kerstbomen al sinds augustus bij de voordeur hebben staan (van ons trouwen, ze staan nog, dus dat worden onze kerstbomen dit jaar!)

Ik heb messing lampjes voor bij mn grote boekenkasten in de studeerkamer *\o/* Nu alleen nog een trap voor bij die kast, als iemand tips heeft, graag!

Het plafond in de woonkamer is ook klaar, dus volgende week 3 dagen vrij genomen en dan plafond witten, muren schilderen en vloer behandelen.
Welke kleur zouden jullie btw op zo'n plafond doen? Tis gips, met ornamenten. Gewoon witwit??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:24

Ik zelf zou wit wit doen inderdaad (het verkleurd vanzelf wel wat :+ ) Fijn dat het af is!
Moet je de trap kunnen gebruiken of sier?? Zo'n bamboo trap vind ik heel mooi of anders takken wit maken, maar dat is dan als decoratie.

Ik vind het nog veel te vroeg voor kerstversiering. Ben er weg van, maar eerst de sint!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:45

Ik zou ook gewoon voor wit gaan :j

Ik heb mijn kast eindelijk besteld, nu hopen dat hij gauw geleverd wordt! Zal zo langzamerhand wat gaan opruimen en mn bureau in de verkoop zetten dan hebben we weer wat meer ruimte in ons mini huisje haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:30

Plafond vind ik zelf wit wit het fijnste bij... verkleurd idd mettertijd toch wel...
Hier is ook het plafond wit wit... de rest cremewit(we hebben nog geen druppel kleur tegen de muur :+ eind van de week een kleine muur groen als het goed is)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:06

Hier is het hele plafond eiken bruin ;) dat is zonde om wit te verven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:09

Ik heb ook een houten plafond (midden bruin) en ondanks dat het misschien altijd iets donkerder aan doet in de kamer is het heel handig, want meer dan af en toe het spinrag verwijderen is niet nodig. Geen geel wordende plafonds en géén gewit :)
En eens een lamp ergens anders ophangen is ook heel simpel :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:22

Hout is idd weer anders... maar als je een gips of wat dan ook plafond hebt zou ik gewoon witwit doen... ik hoop ooit ook nog eens een houten plafond te hebben , dat mag dan mooi hout blijven :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:03

Witwit gaat het worden :)
In de rest van het huis hebben we balkenplafonds, groen in de eetkamer, geel in de studeerkamer en wit in de keuken :P Gelukkig hebben ze de originele houten gebinten wel gewoon zo gelaten :)
Ik hou wel van mooie houten plafonds! Inderdaad scheelt ook qua spinnenraggen :P
Trapje moet btw een bruikbaar trapje zijn Kentaro! Kasten zijn 2.90 hoog, dus ik kan met geen mogelijkheid bij de bovenste 2 planken :P
Nog een vraagje, ik had voor de muren in de woonkamer de kleur zandbeige gekocht van Flexa (http://www.flexa.nl/nl/kleur/zandbeige/) maar in t echie is ie veelste licht, tegen wit aan.....
Zou ik ermee terug kunnen gaan en vragen of ze m iets donkerder kunnen maken??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:07

@meikemarieke : heb je alleen in de pot gekeken(en al wel goed geroerd ?? )
Of heb je al een proefstukje geprobeerd en dit goed laten drogen ??
Over het algemeen valt verf op een groter oppervlak altijd donkerder uit als wanneer je het in de pot ziet en met donkerder laten maken loop je de kans dat je het straks té donker vind.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:22

De pot geeft idd niet de juiste kleur weer :n op de muur is het vrijwel altijd donkerder dan het in de pot lijkt te zijn.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:41

Jep, heb gisteren een stuk geverfd, maar tis echt te licht.....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:29

Hier moeten we de balken echt te lijf met een schuurmachine met heel grof schuurpapier om de troep er een beetje af te kunnen krijgen.
Er is jaren zeer stevig gerookt in huis + alles is hout-gestookt dus er komt nog roet bij de nicotine..
Hebben volgens mij 2 weken gedaan over 11 balken met de daarop liggende planken. Maar het is erg mooi geworden.

In de oude woonkamer hebben ze iets op de balken gesmeerd maar geen idee wat het is. Gaan het eerst met een schuurmachine proberen, als dat niet werkt gaan we zandstralen. (Ja dat geeft veel troep maar het word toch helemaal gestript)

De helft van de muren worden straks ivoor wit en de andere helft blijft natuursteen.

[HTT] Wie heeft een huis opgeknapt?
Laatste bericht staan nog wat foto's.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:31

Das wel heel mooi die balken zo! :j
Maar wel echt een bouwval zeg :=
Ben wel heel benieuwd hoe het eruitziet als het af is! Wanneer is dat volgens jullie planning?
Hebben jullie ook al ruimtes wel klaar?

Hier btw de verf op de muur:
Afbeelding
Is echt veel te licht.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:58

Je zou dan eigenlijk naar de winkel moeten die het gemengd heeft met dit stuk muur :)
Is het kant-en-klaar gekocht verf dan kun je met telkens een drupje zwart kijken of je de kleur kunt krijgen zoals je hem hebben wilt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:24

Wanneer het af is? Pff als het zo doorgaat over een paar jaar :P hebben grote plannen. Trekken als het huis zo ver is nog een hele schuur bij het huis (deze is iets groter dan het huidige huis) hier maken we een grote woonkamer in met een vide aan 3 kanten voor een kantoortje, bibliotheek, muziekhoek en misschien nog een slaapkamer.

Huis heeft 5 jaar leeg gestaan tot wij er in kwamen dus al het onderhoud liep al achter. Daarvoor heeft er een oudere mevrouw gewoond dus die heeft er ook niet veel mee gedaan.

Het is voor het laatst opgeknapt in de jaren 60 (mede te zien aan het hippe bloemetjes behang _O- )

We wilden de keuken en badkamer eigenlijk al af hebben in augustus maar we bedenken telkens weer nieuwe dingen erbij en we lopen ook regelmatig tegen problemen aan die ook opgelost moeten worden.

Voor kerst willen we nu iig de keuken af hebben zodat we in de kamer waar we nu de woonkamer hebben kunnen slapen. Hier staat een kachel :)
Nu slapen we n een stacaravan en dat is niet zo heel prettig als het buiten kouder begint te worden haha.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:05

Pfff, wat een klus Palousa! Heel ambitieus!
Maar dan heb je uiteindelijk natuurlijk wel een waanzinnig gaaf huis, als het goed is ;)

Ik heb er een lekker klusweekend opzitten, de te lichte verf kon ik niks meer mee..... Dus als iemand nog een pot wil, kom maar halen! Nieuwe verf gehaald, zaterdag in mn eentje het plafond wit geschilderd (witwit, zoals geadviseerd hier ;) ) en zondag de muren gedaan, ging als een tierelier, was zo klaar!

Hier de voor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-XHUPTVJO.jpg

En de na :D:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-VZ44OLTB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-NJE8DOES.jpg

Nu alleen de vloer nog, is een houten vloer, geen idee waarmee ie behandelt is....
Hier zie je een stuk waar de kachel altijd heeft gestaan, dus behandeld en onbehandeld naast elkaar:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-OOWW6YQY.jpg
Vrijdag heb ik een schuurmachine gehuurd en dan schuren maar.
Alleen wat dan? Er is wel erg veel keus! Ik geloof dat lakken de meest duurzame oplossing is.
Ik wil de vloer alleen iets grijzer en lichter maken, zoiets:
http://webshop.mijnheerlijkehuis.nl/bro ... 684_xl.jpg
Hoe zouden jullie dat aanpakken??