Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:14

Ik heb zo lekker aardappelen met spinazie ala creme, eitje erbij, vers worstje en wat jus. Smullen :Y)
Morgen heb dan nog aardappelen over, die bak ik op, eet ik samen met spruitjes en wat spekjes :D

Zaterdag eet ik bij een vriendin, ze gaat biefstuk maken. Nu al zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:16

Ik heb de vriezer opgeruimd :P , maannn wat een puinhoop nu alles weer netjes gestickerd en het zonder sticker moest ik wegdoen ik wil geen risico lopen :o

Vanavond ovenschotel denk genoeg voor 3 dagen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:30

Hier vandaag koelkastrestjes gemaakt; er stond nog een groot bakje champignons achterin de koelkast die op moest, daar heb ik de steeltjes uit gehaald, mengsel van feta/roomboter/ui gemaakt, bieslookplantje gekortwiekt, beetje peper en zout erdoor.. Champignons ermee gevuld, nog een beetje geraspte oude kaas er over, in een schoteltje met een laagje water met bouillionpoeder en 15 min in de oven :9 heerlijk! En kost nog geen euro, daar hebben we met ons tweeën goed van kunnen eten :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:43

Ik had de Kwekkeboom oven kroketten vorige week gekocht, toevallig waren die in de bonus maar wilde ze sowieso halen, kreeg volgens mij 1 euro korting, 2 nog wat betaald.
Heb ik gewoon 3,89 teruggestort gekregen op mijn rekening, dus ik krijg een euro toe om lekkere kroketten te eten *\o/* .

Dat is geld verdienen ipv bezuinigen :Y) .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:01

Wij hebben vanavond ook ongezond gedaan ;) Kwekkeboom kroketten die we een tijd geleden bij de Mega Food Stunter hadden gehaald, gratis RAS patatjes erbij en om het toch nog een soort van gezond te maken, een pot witte bonen met snijbonen opgewarmd :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:14

8nnemiek schreef:
Ik ben wel goed aan t besparen op de yoghurt :D de eerste bakjes soja yoghurt staan in de koelkast, en zijn érg lekker! Lekkerder nog dan normale yoghurt.
In de winkel kosten ze 3,80 per liter, en gewone sojamelk 1 euro, dus dat is voor elke liter 2,70 wat ik bespaar.. Doe ik een week mee, apparaat kostte 25 euro, dus na twee maanden heb ik die er uit en bespaar ik elke maand dik 10 euro ^^

Ik maak het zonder apparaat :j

Melk verwarmen tot 40 graden (ik gebruik rauwe melk, dat breng ik eerst aan de kook en vervolgens af laten koelen naar 40 graden), 2 eetlepels yohurt per liter melk erdoor (van mijn al zelfgemaakte yoghurt, ik gebruik een halve koffiemok op 2 liter melk), met de garde doorroeren, deksel op de pan, fleece deken erom en een nacht laten staan. Volgende ochtend is het yoghurt :j

Ik taai vandaag lekker vroeg af op het werk, op mijn gemak boodschappen doen (langs AH, Vomar, Nettorama en C1000).

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:30

je hebt dus yoghurt nodig om yoghurt te kunnen maken, begrijp ik dat goed? Is ook een beetje krom dan :')

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:31

DebGizmo schreef:
je hebt dus yoghurt nodig om yoghurt te kunnen maken, begrijp ik dat goed? Is ook een beetje krom dan :')

Tenzij je op een andere manier aan de juiste bacteriecultuur (melkzuurbacterien) kunt komen :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:22

Je ent je yoghurt. Dus van 2 eetlepels yoghurt maak je weer een liter nieuwe yoghurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:35

Magisch :oo

Hmm ik zit alweer in zak en as :') , extra rekening hier extra rekening daar teveel loon allemaal ellende ik hoop dat ik tenminste mijn kerstboom kan betalen.. (zonder toeslagen deze maand 827 euro , als loon 30 euro minder was was dit 987 , ik wordt weer gestrafd voor werken ) Nu extra rekening en had wat spul nodig in huis , en zit nu eigenlijk al op boodschappen budget en moet nog wel 4 weken -O- . Dure maand pff , eens zien hoe ik me hieruit redden kan..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:31

je moet idd erg opletten wil je nog wat aan het werken overhouden , of sterker nog, dat je door je werk niet opeens minder overhoud als dat je niet gewerkt had Takkie, ik ken het ...
nu val ik gelukkig onder de oude wajong en ben ik sowieso een apart geval binnen de wajong...maar ik heb op een gegeven moment helemaal uitgezocht hoeveel ik kon werken zonder dat ik meer geld moest inleveren als dat ik bijverdiende en heb sindsdien gezorgd dat ik daar altijd onder bleef.
ik doe wat ik kan qua werk, en vind het ook fijn om wat te doen, maar ik waak er wel voor dat het werk me geld gaat kosten zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:45

Ik val op de valreep onder de oude, bij de post is het nu een drukke maand moest vandaag ook extra dus geen feestmaand voor mij :n . Teamleider is wel begripvol en doet er alles aan om me goed te houden kwa uren

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:24

Die hele wetgeving klopt van geen kant idd.. Mensen in de bijstand krijgen gewoon meer dan mensen die werken.. Ik krijg nu per maand zo'n 800 tot 1000 euro en daar moet ik het mee doen, en ook nog zelf het reizen en de afschrijving van de auto enzo betalen. In de bijstand zou ik meer krijgen, niet hoeven te reizen en ook nog eens veel meer vrije tijd hebben 8)7 dat kán toch niet? Werken zou juist beloond moeten worden. Maar zodra je werkt, en zeker in een iets hogere salaris klasse, wordt er alleen maar meer van je af gepakt. Zo is mijn vriend in totaal 60% kwijt van het geld wat zijn baas aan hem uit moet geven, dat gaat allemaal naar de overheid, omdat hij nét boven een bepaalde grens zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:09

Ja de wereld van uitkeringen is mega krom , en dan willen ze alle mensen met uitkering aan het werk hebben :=

Vanavond had ik rijst gekookt , rolladeschijf gebakken en groente gekookt was ik wat sauserigs vergeten . Ik water met bouilonblokje en 5 plakjes cheddar en halve plak gewone kaas erdoor , wat italiaanse kruiden erin mikken wat peper en maizena en spekjes. Mwah hij is best wel erg lekker :P , als ik vannacht kliekje ervan in de koelkast zet en morgen opeet kan wel toch?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:12

Even een tip voor diegene die de raspatat gaat halen: je kunt meerdere zakken halen met 1 bon. Ik had namelijk 2 bonnen, dus kocht ik 2 zakken. Maar toen het kassameisje de eerste bon scande, werden beide aakken in mindering gebracht. Dus 2 zakken met 1 bon. De andere bon heb ik weer mee genomen. Van de week nog maar een keer 2 zakken halen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:13

Oh, dat is wel een goeie! Vanavond patat op het menu, dus dan heb ik weer ruimte in de vriezer :D. Bedankt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:01

Wij hebben 4 bonnen geprint (ooooh, slecht), maar bij de Appies waar wij waren, wisten ze helemaal niets van de actie. Dus de voorwaarden werden helemaal uitgeplozen. Rutger en ik moesten ook elk apart 1 zak met 1 bon inleveren, omdat er maar 1 zak per klant meegenomen mag worden volgens de voorwaarden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:05

joyce2 schreef:
Wij hebben 4 bonnen geprint (ooooh, slecht), maar bij de Appies waar wij waren, wisten ze helemaal niets van de actie. Dus de voorwaarden werden helemaal uitgeplozen. Rutger en ik moesten ook elk apart 1 zak met 1 bon inleveren, omdat er maar 1 zak per klant meegenomen mag worden volgens de voorwaarden.

Bij ons hadden ze er ook nog nooit van gehoord, nee. Vorige week zondag wilden we 2 zakken halen, maar er was nog maar 1... Vandaag hopelijk de andere halen :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:07

Oh wat raar Joyce. Gelukkig deden ze hier niet zo moeilijk.

Heb nu de snert op het vuur staan. Even rekenen:
Erwtensoeppakket Lidl € 2,59
Spekblokjes AH. € 2,26
Rookworst € 1,25

Een heerlijke pan vol voor € 6,10 waar we 3 tot 4 keer van kunnen eten.
Zo even checken of ik nog genoeg diepvriesbakjes hier voor heb. Onders eten we komende dagen snert :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:15

Spekkies heb je wel duur gehaald dan.. Haal ik altijd voor 1,30 bij de lidl. Doe ik 2x mee.

Rookworst betaal je wel zoiets.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:17

Ik haal het liefst duur spek aan het stuk... komt een halve liter water minder vanaf als dat er van de basic spekjes afkomt :+

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:51

Idd een beetje raar van die bon. Hier kende ze hem ook niet maar gezegd dat het een nieuwe actie is en dat ze hem alleen hoefde te scannen. Systeem kent de actie overigens wel dus dat zal overal moeten zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:34

In de appie waar wij waren kende het systeem de bon alleen wanneer er ook een bonuskaart was gescanned, anders deed hij het niet...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:05

Vandaag bij de aldi boodschappen gedaan scheelt een hoop geld.

Verder moet ik echt nodig afvallen.
Allemaal verschillende groenten gehaald bij de groenteboer.
Dus deze week geen pakjes of groente uit pot.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:31

Het nadeel van december... de aanbiedingen zijn weer waardeloos!