Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eef_Bam schreef:Hier de knoop doorgehakt en een set zonnepanelen besteld. Kunnen over 2 weken al geplaatst worden. Heel benieuwd hoeveel we gaan opwekken. Waarschijnlijk veel meer dan we verbruiken, dus ga van energiecontract wisselen voor een betere terugleververgoeding.
En informatie inwinnen over (hybride) warmtepompen. Ons gasverbruik is al erg laag, 700 m3 per jaar, dus vraag me af of dat de investering waard is. Zou het liefst meteen voor all-electric gaan en zonder gas. Maar prijzen en voorwaarden is zo weinig informatie over te vinden.
Bienotje schreef:Ik kom me na veel meelezen even melden..
Hier nog mensen met ervaringen wat actuele aanbod is qua gasprijzen als je nu een 1 jarig of 3 jarig contract wil afsluiten?
Ik heb een aanbod van € 0.35 kWh & € 1.32 per m3. Is het huidige aanbod wat anderen gezien hebben lager?
Bienotje schreef:Ik kom me na veel meelezen even melden..
Hier nog mensen met ervaringen wat actuele aanbod is qua gasprijzen als je nu een 1 jarig of 3 jarig contract wil afsluiten?
Ik heb een aanbod van € 0.35 kWh & € 1.32 per m3. Is het huidige aanbod wat anderen gezien hebben lager?
Citaat:Je hebt bij ons een vaste overeenkomst. Wij willen je graag informeren over de wijziging in kosten per 1 januari 2024.
Wijziging overheidsheffingen en netbeheerder
Uiteraard blijven de tarieven en vaste leveringskosten gelden zoals die in je huidige overeenkomst staan. Deze zullen dus niet wijzigen per 1 januari 2024.
Ook wanneer je zonnepanelen hebt zijn de vaste terugleveringskosten die vanaf 1 januari 2024 worden doorgevoerd niet op jou van toepassing zolang jouw overeenkomst loopt. Ook als je binnen de duur van de overeenkomst nieuwe zonnepanelen plaatst. Kijk voor meer informatie hierover op deze pagina.
Wel zullen de tarieven van de netbeheerder en de overheidsheffingen wijzigen. Je vindt de nieuwe tarieven vanaf 1 januari 2024 in Mijn Nieuwe Energie.
Een uitgebreidere uitleg over de wijzigingen vind je hier.
Aanpassen termijnbedrag
Het termijnbedrag wordt niet automatisch aangepast aan deze nieuwe tarieven. Dat gebeurt alleen na het opstellen van de jaarafrekening. Mocht je naar aanleiding van deze mail je termijnbedrag wel willen aanpassen, dan kan dat eenvoudig via Mijn Nieuwe Energie of onze klantenservice.