Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjolein schreef:Wij hebben ons huis ook onder de vraagprijs gekocht, stond 9 maanden te koop. Dus onder bieden gewoon doen.
.
JustMe8484 schreef:Ik ben wel even nieuwsgierig wat jullie situatie was, waarom de woning zo lang te koop stond en hoeveel jullie er uiteindelijk onder zaten... als je dat wilt vertellen natuurlijk...
Marjolein schreef:JustMe8484 schreef:Ik ben wel even nieuwsgierig wat jullie situatie was, waarom de woning zo lang te koop stond en hoeveel jullie er uiteindelijk onder zaten... als je dat wilt vertellen natuurlijk...
Het gaat om een grote boerderij (agrarische bestemming, geen monument) die op instorten staat in de driehoek Apeldoorn, Deventer, Voorst. Hij is ook in dit topic besproken. We zijn nu bezig met een bestemmingswijziging naar wonen. Te koop voor €650.000 excl 2 hectare grond, gekocht incl grond voor €750.000 en toen nog gedoe met asbest waardoor er nog wat afging. Dus voor 2 hectare extra hebben we een ton betaald.
Ik denk dat dit inderdaad niet een standaard huis is en dat het agrarische gedeelte en de staat van het huis ervoor hebben gezorgd dat het lastig te verkopen was. Maar je moet net een gek hebben die het wil kopen.
love_mandy schreef:Wij zijn ook een keer bij een huis gaan kijken met een lage vraagprijs (275.000) we vonden het al gek, want behalve de ligging was het huis verder echt perfect en af. Wij hebben toen 325.000 geboden en de makelaar lachte ons nog net niet uit. Het is uiteindelijk weggegaan voor 450.000.
Ik snap oprecht niet waarom je het dan voor zo’n lage vraagprijs op de markt zet. Want je krijgt dan in mijn ogen niet veel mensen die 450 kunnen bieden![]()
Was sowieso een hele rare makelaar, deed het overkomen als een privé bezichtiging. Kwamen we daar, waren er nog minstens tien andere…. Prima in deze tijd, maar toch wel netjes als je laat weten dat het gewoon een open huis is. Hij zei dat hij ook meer dan 100 bezichtigingen had.
MizzMontana schreef:Dat klinkt dan eerder als een uitzondering dan een standaard situatie.
Voor jullie natuurlijk heel fijn dat je het onder de vraagprijs kon kopen, maar de eerdere opmerking dat je onderbieden gewoon kan doen krijgt dan wel een wat andere lading.
Als je de NVM cijfers bekijkt is het op het moment zo dat er nog vaker wel overboden wordt dan niet, namelijk in 71% van de gevallen landelijk gezien.
Cijfers 4e kwartaal ‘24
https://www.nvm.nl/nieuws/2025/nvm-meer ... 20verkocht.
Natuurlijk zullen er regio’s en type woningen zijn waar je op kunt onderbieden. Zeker als iets al langer te koop staat.
Muppett schreef:Spaansepony schreef:Dan zoeken wij in dezelfde buurt
Sterkte.... In de Stevenshof Leiden is het nog wel enigszins betaalbaar... Wij hebben overigens al wat gevonden, maandag de sleutel gekregen.
Spaansepony schreef:Muppett schreef:
Sterkte.... In de Stevenshof Leiden is het nog wel enigszins betaalbaar... Wij hebben overigens al wat gevonden, maandag de sleutel gekregen.
Daar willen wij niet dood gevonden worden![]()
Wij proberen meer in Oegstgeest te kijken en daarom heen.
Zijn jullie ver uitgewijkt?
Muppett schreef:Dat snap ik wel. Wij hebben ook geboden op ons nieuwe huis omdat daarvan de badkamer en keuken niet perse hoefden. Maar wel jammer dat ik een verkeerd advies heb gehad over mijn eigen appartement.
Overigens sloopt iedereen alles eruit die hier komen wonen en geven er alsnog de hoofdprijs voor, dus wat hier dan misgaat - geen idee