Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Voor een herbeoordeling individueel moet je met HR of leidinggevende in gesprek gaan. En klopt je functie op je contract nog wel met wat je doet?
Vaak gaat zoiets gepaard met jaarlijkse beoordelingsgesprekken. En mocht je er absoluut niet uitkomen kunnen vakbonden daarbij helpen. Zij gaan ook akkoord namelijk met schalingsindelingen van bedrijven.
idinn schreef:Bij ons valt daar dus niet in te onderhandelen. Je hebt functie X, begint daarbij in aanloopschaal A, stroomt na 1-2 jaar (afhankelijk van hoe vlot je het oppakt) de bijbehorende schaal B in. En zit je aan het plafond van B, dan zit je aan het plafond van B. Geen senior positie met nog schaal C voor deze functie. Wat wel heel logisch zou zijn, gezien hoe snel je aan dat plafond komt.
Kan je hoog of laag springen, de jaarlijkse procentjes die komen er wel op die iedereen krijgt. Maar flinke stappen maken met schaal omhoog en treden is er niet bij. Je kan dan wel alle ingewikkelde rot projecten verwachten door je werkervaring
Het zorgt er wel voor dat ik dus nooit 20 jaar bij deze werkgever zal blijven. Hoe goed het me verder ook bevalt.
poes schreef:Varekaj schreef:Wij werken met loonschalen, denk niet dat je dan veel te onderhandelen hebt qua loonsverhoging. Ik moet bijna weer tanken en alles staat terug boven €2heb er zo geen zin in!
Mijn ervaring is dat dat echt wel overal kan.
paars schreef:Dat is lekker Banyu! Ik sta ook al een tijdje stil bovenin de schaal. Werk is leuk en dat vind ik ook erg belangrijk. Geen cao. Tijdens de moeilijke covid periode hebben ze ook goed voor ons gezorgd. Vind ik ook belangrijk. Hopelijk volgend jaar een keer inflatiecorrectie. Want feitelijk loopt m’n inkomen al 3 jaar achteruit…en dit jaar helemaal met die mega inflatie. Heb een goed salaris, maar het wordt op een gegeven moment scheef. Ik zie ook dat veel mensen het momenteel moeilijk hebben dus ik tel m’n zegeningen. Ben heel slecht in dit soort gesprekken….ik denk dan: geef maar wat meer aan de jonkies met gezinnen. Ik red me wel.