Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:23

Jeetje wat een prachtig huis en wat ook helemaal af lijkt te zijn.
Ik wil niet verhuizen maar ben wel verliefd zeg!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:49

Alja schreef:
Jeetje wat een prachtig huis en wat ook helemaal af lijkt te zijn.
Ik wil niet verhuizen maar ben wel verliefd zeg!

Ik vind het iets teveel vakantiehuis en net te klein. Maar kan me goed voorstellen dat iemand hier als een blok voor valt.

Ik heb inmiddels wel weer wat op het oog. Maandag gelijk even bellen voor een bezichtiging.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:53

Ik vind dat huis echt heel gaaf! Het is voor mij geen optie in Friesland, maar het idee van half planken/half donkere kleur op de muur... dat zet ik op mijn lijstje. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:42

Het enigste wat ik niet helemaal snap is die witte bak ( bad?) en dan die trap ervoor.
Weet iemand wat het is?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:47

Alja schreef:
Het enigste wat ik niet helemaal snap is die witte bak ( bad?) en dan die trap ervoor.
Weet iemand wat het is?

Kinderbadje denk ik.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:15

Volgens mij de trap opgang naar boven. Eerst 2 treetjes en dan direkt linksom verder naar boven. Een soort plateau .

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:33

Ja wat anca zegt en dan wat extra dichte opbergruimte eronder. Dat is wat ik erin zie tenminste. :Y)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:40

Het huis is best bijzonder ja! Maar is inderdaad wel wat aan de kleine kant. En vind het ook wel wat een bijzondere constructie met die trap zo :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:50

Op welk moment moet je nu precies aantonen dat je de kosten koper kunt betalen? En zit daar ook nog meer bij zoals gemeentelijke heffingen of hoef je dat op voorhand niet aan te tonen maar pas op het moment van tekenen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:51

Yvankaxx schreef:
Het huis is best bijzonder ja! Maar is inderdaad wel wat aan de kleine kant. En vind het ook wel wat een bijzondere constructie met die trap zo :+

Vind je dit nou echt geen mooi en schattig huisje om in te beginnen?
Of komt er al gelijk gezinsuitbreiding ;)

Ik ga nog eens kijken en bedenken waarom ik naar Friesland zou kunnen verhuizen ;)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:53

Alja schreef:
Yvankaxx schreef:

Vind je dit nou echt geen mooi en schattig huisje om in te beginnen?
Of komt er al gelijk gezinsuitbreiding ;)

Ik ga nog eens kijken en bedenken waarom ik naar Friesland zou kunnen verhuizen ;)

Wij zitten al in een (starters)koophuis! Dus wij zoeken echt wel een toekomstbestendig huis :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:56

Oh dat wist ik niet, sorry
Ik dacht dat jullie nog thuis woonden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:58

Echt zo stom. Paar uur terug nog niets op het oog en nu kan ik niet wachten om de makelaar te bellen maandag. Hoop zo dat we er op tijd bij zijn.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:22

Annash schreef:
Een jaar tot overdracht is inderdaad wel lang. Anderzijds zou ik er ook niet over klagen denk ik, dan heb ik nog een extra jaar om te sparen. :')

Dat dacht ik dus ook, totdat ik bij het aanvragen van de hypotheek al mijn eigen geld moest laten zien... terwijl de overdracht echt pas drie maanden later ofzo was en ik had gerekend op nog wat extra maandjes sparen :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:47

Narya schreef:
Annash schreef:
Een jaar tot overdracht is inderdaad wel lang. Anderzijds zou ik er ook niet over klagen denk ik, dan heb ik nog een extra jaar om te sparen. :')

Dat dacht ik dus ook, totdat ik bij het aanvragen van de hypotheek al mijn eigen geld moest laten zien... terwijl de overdracht echt pas drie maanden later ofzo was en ik had gerekend op nog wat extra maandjes sparen :+

Oh, helaas, haha!
Nou maakt het voor mijn hypotheek verder niet uit, dat is allemaal berekend op wat ik nu heb. Dus als je dan nog een jaar moet wachten kan je wel goed sparen voor meubels etc.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 00:44

ingedebruijn schreef:
Echt zo stom. Paar uur terug nog niets op het oog en nu kan ik niet wachten om de makelaar te bellen maandag. Hoop zo dat we er op tijd bij zijn.

Zo herkenbaar! Ben benieuwd om welke het gaat, wil je hem laten zien (evt in pb)?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:14

Hier gisteren een leuk huis gezien... Ofja, ik 'ken' het huis eigenlijk al.
Het is exact hetzelfde soort huis dat ik met mijn ex had, maar dan gespiegeld :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:27

Yvankaxx schreef:
ingedebruijn schreef:

Zo herkenbaar! Ben benieuwd om welke het gaat, wil je hem laten zien (evt in pb)?

Ik houd deze woning nog even voor me. Ligt niet in jullie gebied maar ligt ook verre van in het gebied dat ik eerder deelde dus ik wacht even tot ik zelf zekerheid heb dat we kunnen kijken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:38

Helaas net al bericht dat ze al vol zitten.. Baal er echt van. Zelfs hier is 3 dagen dus al teveel.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:54

Hier was een uur soms al teveel := Via Funda eigenlijk gegarandeerd te laat.
Tis echt vreselijk momenteel... Balen hoor! :(:)

Al zou ik idd in Friesland nog ietsje meer kans verwachten. Maar blijkbaar niet..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:21

Ik had bij ons huis ook het laatste plekje (30 plekken) toen ik op maandag om 09.00u direct belde. Bizar.

Oh jongens over twee dagen krijgen we de sleutels *\o/* De verf komt vandaag binnen, we hebben de rest van de kosten aan de notaris betaald en alle documenten kloppen. Is het al woensdagmiddag :+

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:38

ingedebruijn schreef:
Helaas net al bericht dat ze al vol zitten.. Baal er echt van. Zelfs hier is 3 dagen dus al teveel.

Jeetje wat balen zeg! Ik volg heel veel makelaars op Facebook, dan krijg je huizen vaak al te zien voor ze op funda komen. En best wel veel huilen komen al nieteens meer op funda!
Wij zijn net gebeld, donderdag een bezichtiging! Huis zelf is erge netjes, lijkt best wel op het eerste huis waar we op geboden hebben. Enkel heeft het geen eigen parkeerplek en weet nog niet wat ik daarvan vind, dat mis ik hier juist heel erg omdat het hier vaak vol staat.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:39

Spannend CCCCC!

Balen @ Ingedebruijn :(!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:50

Balen ingedebruijn, hier moet je er ook echt bovenop zitten. Wat SimoneeM zegt, een uur is al te lang. :n

Fijn Yvankaxx! Hopelijk is het wat, ondanks het ontbreken van de parkeerplaats.

Spannend CCCCC! *\o/* Wij krijgen vandaag de sleutel. Wel pas aan het einde van de middag. Ik vind het wel spannend hoor. Het is ondertussen ruim drie maanden geleden dat we het huis 15 minuten hebben kunnen zien. Ik droomde vannacht dat we echt een bouwval hadden gekocht. Gelukkig leek dat huis er totaal niet op. :Y)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:58

ooh wat balen ingedebruijn.

Yvanka ik snap de afweging die je maakt heel goed. Zeker als je nu al in een starterswoning zit en graag een woning ook op de toekomst en de groei wil kopen :j

Iedereen die gaat bezichtigen succes alvast deze week. Als jullie het leuk vinden kan ik mijn huisje ook wel delen als hij op funda staat :)