Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:52

Janine1990 schreef:
culaccino schreef:
Hele toffe en bruikbare tips, bedankt! Een vide overweeg ik ook voor het slaapgedeelte. Nu is zo'n hoog plafond wel wat ongezellig. Helaas wel een huurhuis waar ik niet nog jaren zal blijven, maar als ik ergens een betaalbare partij hout vandaan kan halen, dan lijkt me dat wel tof. Dat maakt het ook wat knusser, denk ik.

Ixxi ga ik eens bekijken! Graffiti is ook wel gaaf, ja! Dank voor het meedenken :)

Dan zou ik niet gaan voor een vide erin... Vergeet niet dat het je ook nog ruimte beneden kost voor een trap. En je moet het waarschijnlijk weer opleveren zonder...

Zou eerder een gave chandelier willen aan het plafond en zo'n donker behang ofzo.

Ja dat is lastig, he. Ik mag van de verhuurder er wel een vide in plaatsen, maar als de nieuwe huurder dat niet wil, dan moet het er inderdaad wel weer uit. Trap naar beneden zou wel lukken, maar wel goed om in de gaten te houden. Dank!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:52

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:56

Ik zou die kosten in een huurhuis niet maken, eerlijk gezegd. Helemaal als je nu al weet dat je er geen jaren gaat zitten.

Is een hoogslaper dan geen optie? Dat breekt de hoge muur een beetje en je hebt eronder de mogelijkheid een knusse hoek te maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:02

Die kost toch ook geld :) en als je 2e hands bouwhout koopt hoeft dat echt niet veel te kosten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:08

Ja, die kost ook geld. Maar waarschijnlijk minder dan hout voor een vide een trap en een bed.

Een hoogslaper kun je weer verkopen. Een vide met trap waarschijnlijk niet. Tenzij de nieuwe huurder deze over wil nemen. Dat is ook maar afwachten.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 16-02-20 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:08

_San87_ schreef:
Ja, die kost ook geld. Maar waarschijnlijk minder dan hout voor een vide een trap en een bed.

_/-\o_

Why push it DD?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:12

Gek op hout en klussen... weet je toch :D Zou voor mij een leuke uitdaging zijn :)

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:19

culaccino schreef:
Hebben jullie toevallig ook tips voor een betaalbaar, groot kunstwerk? Mijn plafond zit op bijna 4,5 m hoog en de muren zijn nu nog kaal. Meerdere schilderijen/wanddecoratiedingen kan natuurlijk ook. Mijn budget als net-afgestudeerde is niet oneindig, helaas. De stijl van het pand zelf is industrieel, zelf hou ik wel van natuurlijke beelden en materialen. Mooi landschap, stilistische vogels, kunst van hout, dat soort dingen. Wandkleed lijkt me minder geschikt ivm de hevige stofallergie van mijn vader.

Facebook stalkt me met advertenties van Photowall (behang met grote afbeelding). Dat ziet er op de advertenties ook wel gaaf uit!

Je zou eventueel een douchegordijn met een foto van het bos om een houten frame kunnen spannen. Dan heb je een heel groot schilderij voor weinig geld. Plus je zou redelijk makken een ander douchegordijn eromheen kunnen spannen als je een andere ontwerp wilt.

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:27

"Vroeger" kon je kunst/schilderijen huren. Ik weet niet of dat nog steeds mogelijk is?
Of op Marktplaats kijken?
Grote lijst overnemen, spuiten in de juiste kleur en dan vol met foto's plakken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:33

@DemDeempel: wat een leuk idee van dat douchegordijn :) en dan misschien nog een ledje er achter :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:47

Ik ben enorm aan het stoeien met de kleuren die ik wil op de muren. Woonkamer heeft wel twee ramen maar daar komt pas eind van de dag (in de zomer) de zon, dus is een vrij donker stuk. De eetkamer heeft een schuifpui waar vanaf de ochtend tot eind van de middag de zon staat en is dus een hele lichte ruimte. Ik durf in de woonkamer dus geen donkere kleur te gebruiken, maar wil ook niet alles wit en wel een beetje warmte in huis halen (ik heb een grijze vloer, bank en houten meubels die ook grijs/koel zijn haha)
Oh en véél kozijnen, die allemaal opnieuw geschilderd moeten worden met de deuren.

En ik heb een ingebouwde kast staan. De deuren eruit gehaald, maar de planken zijn niet mooi. Als ik er gewoon nieuwe planken in leg zie je alsnog aan de onderkant de 'ophanging'. Daar moet ik dus wat voor verzinnen. De planken zijn nu wit, maar ik wil denk ik de achterkant/muur een kleur geven en dan houten planken die erover vallen erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:50

Electra63 schreef:
"Vroeger" kon je kunst/schilderijen huren. Ik weet niet of dat nog steeds mogelijk is?
Of op Marktplaats kijken?
Grote lijst overnemen, spuiten in de juiste kleur en dan vol met foto's plakken?

Klopt ja, dat bestaat nog steeds en is ook een erg leuk idee! Grote lijst kan ik inderdaad via de kringloop wel aan komen, ik zie ze regelmatig staan. Ook dat is een goed idee, thanks!

Wat creatief van dat douchegordijn! Ik dacht stiekem dat dat er heel goedkoop uit zou zien, maar op jouw plaatje ziet het er netjes uit. Leuk!

Hoogslapers heb ik in mijn studententijd veel gehad. Inderdaad ideaal qua ruimte en breking van de hoogte, al haatte ik die trap als ik ziek was of naar de wc moest, haha. Maar goed, een vide heeft ook een trap :+ Het idee is zeker niet gek. Dank allemaal! *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:53

MyWishMax schreef:
Ik ben enorm aan het stoeien met de kleuren die ik wil op de muren. Woonkamer heeft wel twee ramen maar daar komt pas eind van de dag (in de zomer) de zon, dus is een vrij donker stuk. De eetkamer heeft een schuifpui waar vanaf de ochtend tot eind van de middag de zon staat en is dus een hele lichte ruimte. Ik durf in de woonkamer dus geen donkere kleur te gebruiken, maar wil ook niet alles wit en wel een beetje warmte in huis halen (ik heb een grijze vloer, bank en houten meubels die ook grijs/koel zijn haha)
Oh en véél kozijnen, die allemaal opnieuw geschilderd moeten worden met de deuren.

En ik heb een ingebouwde kast staan. De deuren eruit gehaald, maar de planken zijn niet mooi. Als ik er gewoon nieuwe planken in leg zie je alsnog aan de onderkant de 'ophanging'. Daar moet ik dus wat voor verzinnen. De planken zijn nu wit, maar ik wil denk ik de achterkant/muur een kleur geven en dan houten planken die erover vallen erin.

Ik heb een doorzonwoning en ik heb op mijn blinde muur een hele donkere kleur gedaan... (met donkerbruine banken), maar wel altijd de vitrages dicht, zodat het niet te licht wordt. Ik zou juist de eetkamer niet te donker doen. Meer richting heartwood... Op basis van je verhaal...
Heb je een beeld van hoe de alles nu is?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:57

@MyWishMax: hoe ziet de onderkant/ophanging er dan uit ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:16

Heb ik wel, Janine, maar dit is nog standje bouwval _O- Ik ben nog helemaal niet aan schilderen oid toegekomen. Er moesten eerst wat klussen gedaan worden zoals badkamer opknappen ivm lekkage, elektra omgelegd en vloer hersteld. Die vloer lag er nog geen jaar, maar was zo slecht gelegd...

Een echt donkere kleur wil ik sowieso niet, maar in de woonkamer moet het wel écht licht zijn. Dat groen was eigenlijk al te donker toen de rest nog wit was (en lichtere vloer en geen gedeelte bijna zwart :') ) Dat wil ik dus ook niet in de eetkamer.

De gordijnen die er hangen gaan ook weg. Op 1 van de nieuwe foto's liggen de nieuwe, maar die moeten nog op maat.

Dus niet letten op het slechte schilderwerk en die 100 kleuren :=

Wat oude foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Behang gaat er sowieso af en daarna wordt dat ook gewoon geschilderd. Maar moet even een hoek herstellen van de muur.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze zijn wat nieuwer en wat meer aangekleed.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor Dubbeldun, gewoon simpel dus.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:18

Buiten dat ze niet zo makkelijker verstelbaar zijn (losschoeven en op een andere plek weer inschroeven) ziet het er toch netjes uit als het gewoon is mee geverfd met de rest van de kastwanden ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:20

Als je laag zit zul je ze altijd blijven zien óf je moet 'blinde' planken maken en dat geheel er overheen schuiven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:24

Hmm, ik zou ze liever niet zien. Vind zwevend/blind mooier of mooie steunen. Vooral omdat ik de planken eigenlijk in een houtkleur wil. Maar het is misschien wel zonde omdat ze niet zo storend zijn. Blind zal denk ik te grof worden.

Ik ben trouwens aan het azen op een wollen/geweven kleed in het creme of wit voor in de woonkamer. Ik denk dat dat het mooiste is qua kleur ivm de verschillende hout en grijstinten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:27

MyWishMax schreef:
Hmm, ik zou ze liever niet zien. Vind zwevend/blind mooier of mooie steunen. Vooral omdat ik de planken eigenlijk in een houtkleur wil. Maar het is misschien wel zonde omdat ze niet zo storend zijn. Blind zal denk ik te grof worden.

Ik ben trouwens aan het azen op een wollen/geweven kleed in het creme of wit voor in de woonkamer. Ik denk dat dat het mooiste is qua kleur ivm de verschillende hout en grijstinten

Wat voor kleed? Heb je een foto?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:28

'Blind' is de dikte van de plank (zeg 18 mm) + de dikte van de steun (lijkt op 4?) en dan de onderplank, die hoeft niet dik te zijn, want is alleen maar om de boel bij elkaar te houden.
Maar 6.5 cm zit je wel zo aan.
Óf je moet smallere steunen nemen, dan kan alles dunner worden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:32

Als je een mooie lichte houtsoort neemt kunnen die blinde planken wel heel mooi lijken denk ik. Niet te grof.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:37

Of maken van de vloerdelen als die genoeg over zijn :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:41

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:

Nee, degene die ik eerst wilde is niet meer leverbaar en die foto heb ik niet opgeslagen en de andere is net verkocht (had er één op marktplaats gevonden) maar ik denk aan zoiets.

Afbeelding

Ik ga eens meten en kijken wat ik kan maken, DD. Ik ben bang dat 6,5cm te grof wordt, maar als ik het smaller kan maken is het wel precies wat ik in mijn hoofd heb. Dank jullie wel!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:51

MyWishMax schreef:
_San87_ schreef:

Nee, degene die ik eerst wilde is niet meer leverbaar en die foto heb ik niet opgeslagen en de andere is net verkocht (had er één op marktplaats gevonden) maar ik denk aan zoiets.

[ Afbeelding ]

Ik ga eens meten en kijken wat ik kan maken, DD. Ik ben bang dat 6,5cm te grof wordt, maar als ik het smaller kan maken is het wel precies wat ik in mijn hoofd heb. Dank jullie wel!

Oh heel mooi. Zou zoiets ook graag willen, maar ik ben bang dat het heel erg gaat pillen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:53

Daarom wil ik een 'goedkope' optie proberen eerst. Ik wil sowieso geen hoogpolig kleed oid vanwege de hond en dit vind ik mooier dan laagpolig. Vriend van mij heeft wel zoiets en daar blijft het eigenlijk erg mooi.