Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:55

Hele leuke ruimte! Kun je echt wel leuk inrichten.

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:08

Hele gave ruimte hoor! Dat komt zeker weten wel goed!

Ik ga mee met de tip van RoosG, zo ben ik ook begonnen. Al is het af en toe wel frustrerend dat het nog niet 'af' is.

Weet je al welke kleur je wilt? Ik wist toen ik deze kleur zag meteen dat dit het moest worden. Een vriend van me gaat eerst alles gewoon wit (RAL9010, dus niet spierwit) maken en wil later een kleur geven.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:43

Ik heb in mijn vrouwenhuis een wand oud roze geverfd met krijtverf. Vind het prachtig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:29

Idd een mooi stekkie. Ik zou zeggen, ga lekker struinen op pinterest en kijk dan vooral naar wat voor stijl je mooi vind. Let daarbij op kleur, materialen en sfeer.
Je hebt genoeg lichtinval, dus je hoeft niet bang te zijn dat je te snel met donkere plekken zit. Ronde tafel is leuk, maar neemt toch meer plek in dan je denkt. Al zijn wij in NL natuurlijk gewend om alle meubels tegen de uur aan te zetten, maar dat hoeft natuurlijk niet. :) Om ruimte te creëren kun je ook denken aan een bank tegen de muur, dat creert ook meer ruimte. Iets als dit, met opbergruimte in de bank.
Afbeelding

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:51

Zat te denken aan idd de lange muur in de woonkamer groen tinten of een rozig kleurtje. Meubels en dergelijke moeten nog gekocht worden maar worden hoogstwaarschijnlijk wit en/of licht houtkleurig. Wil idd het zo rustig mogelijk houden. Zal wel regelmatig foto updates geven en voor en na foto’s! Dank jullie wel <3

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:22

Afbeelding

Voor de beeldvorming, de kleur van mijn muur ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:53

Temptation wat een leuk huisje. Fijn dat je een eigen plek nu hebt.

Ik twijfel hier over kleur vloerkleed voor het nieuwe huis... de muur wordt groen. Andere muren zijn wit. Het meubel ertegen wit met groen. Vloer donkergrijze tegels. Bank lichtgrijs. De 2 salontafeltjes zijn boomschijven. Een crème of wit kleed lijkt me het beste passen... maar met dieren en kind zo niet handig...

Foto voor beeldvorming. De stenen muur en schouw bovenkant worden groen. Daartegen komt het tv meubel

Afbeelding

Dit is de inrichting van de huidige bewoners :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:01

Een donkergrijs vloerkleed? Of nèt een andere kleur groen dan de rest? Of een taupekleur voor de breek? Jullie hebben hier wel doorheen moeten kijken hoor :D Wat voor kleur gordijnen gaan jullie ophangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:05

Andere kleur groen dacht ik ook aan... maar muur en tv kastjes zijn al net ander tintje. Is 3 verschillende tinten groen dan jiet to much?

Taupe had ik niet aan gedacht.. ook idd een optie!

Nou. Ik neig naar voorlopig helemaal geen gordijnen. Er hangen creme rolgordijnen voor alle ramen die achterblijven en die zijn nog erg netjes. Gordijnen maken het rommelig voor mijn gevoel. Maar wellicht dat ik tzt toch van mening verander natuurlijk :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:09

Oh wat grappig, ik vind dat gordijnen juist sfeer in een kamer kunnen brengen. Dacht misschien kan je daar de kleur van het vloerkleed nog op afstemmen, maar cremekleur is dan te licht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:11

@suze: wat denk je van een koeienvacht in 3-kleur (bruin-zwart-wit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:13

Dubbeldun. Hmmm... in bruinwit zou ik dat wel gaaf vinden denk ik! Thx vd tip. Ga eens pinterest snuffelen daarvoor +:)+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:20

Wat voor groen wil je Suze?

En wat vind je verder mooi?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:25

Afbeelding

De groen in het midden komt op de muur. Ik hou vooral van natuurlijk en warm.. dus groen grijs hout ed
Mooie kaarsen. Warm licht. En dat samen met wit voor rust en ruimtelijkheid.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:32

Mooi kleur groen voor op een muur.
Persoonlijk vind ik de poten van de boomstamtafeltjes niet zo leuk ogen. Zelf zet ik er liever hairpin pootjes onder. Maar misschien dat zwart verven (of de kleur van de groene muur) ook een leuk effect geeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:10

Dan zou ik met het advies van Noviceh meegaan. Een mooi natuurlijk e kleur kleed met niet te veel spannends er in.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:35

Wat dacht je van een sisalkleed? Niet erg comfortabel, maar wel heel natuurlijk en warm. Kleur groen is mooi en met de poten vanonder tafeltjes ga ik mee met Dubbeldun

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:40

Ooh ja Sisal kan inderdaad ook erg mooi zijn, zeker als je het zo natuurlijk houdt Suze!

Ik heb mijn creativiteit een boost gegeven, vandaag begonnen aan de kledingkast voor mijn hobbykamer.
Ik wilde gaan voor de kleur fossiel, maar in de winkel vond ik deze toch mooier ogen:
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... 1l/5584822

Over mijn vloerkleed ben ik nog niet uit, maar heb wel een ideetje gehad voor iets tijdelijks aan de muur... Ik ga op zoek naar een grote lege canvas om daar een mandala op te maken. Maar weten jullie een website waar je die sjablonen kan bestellen?
En qua verf wil ik er ook iets met metallic bij hebben... Anyone?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:50

Wellicht bij de Action? Sowieso zijn de canvasdoeken daar spotgoedkoop. En kan je niet zelf tekenen met potlood?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:55

Ik heb wel acrylverf van de action met een glitter, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel.
Het liefst wil ik een potje met metallic die ik door elke kleur heen kan strooien zeg maar...

Zelf een mandala tekenen begin ik maar niet aan haha :P Maar ik zie nu op pinterest echt plenty andere ideeen die ook echt prachtig zijn! <3

Ik denk dat ik wel meer dan één doek van de action nodig ga hebben _O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:01

RianneH schreef:
Die spiegel bij Bol.com is ook een mooie! Ik heb helaas een ervaring met aansluitingen en geen stopcontacten, maar valt er geen serie schakel tussen te zetten? Zodat je de spiegel los aan kan doen?

Ik show graag even ons kleurrijke huis, helaas nog geen foto van het tv-kastje in actie..
En meteen een vraag. Onze onderbuurman rookt nogal flink en dit trekt in de gangkast omhoog. In de rest van het huis ruiken we gelukkig niets, maar ik zou graag meer willen opslaan in de ruime gangkast. Zijn er meer appartementbewoners die dit herkennen en misschien dé oplossing kennen? Ik zat te denken aan dichtkitten of iets in die richting..

[ [url=m/phTvxu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xdBQX4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een super leuk plekje heb je gemaakt. <3
Wij hebben hetzelfde probleem en inderdaad zoveel mogelijk gekit plus ik heb altijd een grote pot azijn staan (azijn stabiliseert vieze luchtjes). Desondanks zal ik er geen 'kostbare' dingen in opslaan. :n

Vanillia schreef:
Wat heb je uiteindelijk gedaan met je spiegel Janine?

RiannaH ik zou het inderdaad ook dicht kitten, denk dat dat de snelste oplossing is voor nu. En heel gaaf dat gele kastje, ik vind jouw interieur leuk! *\o/*

Ik ben zelf een beetje in dubio over mijn badkamer..

[ [url=m/eJbRTq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had eigenlijk bedacht om de vloer over te laten tegelen met antracietkleurige tegels en dan de wastafels rechts te laten vervangen door een meubel met laden. Ik heb nu echt 0 opbergruimte namelijk. Het enige jammere is dat de wandtegels een soort off-white zijn en niet wit-wit. Denken jullie dat antracietkleurige tegels dan mooi staan of kan ik beter voor een bruintint gaan?

Bruin zou erg mooi zijn denk ik. :j Bruingrijs denk ik ook. Dat heb ik nu (nouwja bruingrijs laminaat en offwhite meubelen).

________

Ik heb een kamerplanten vraag. Het zijn grofweg dezelfde planten die ik ook had in mijn vorige huis (voornamelijk vetplanten). Ik gaf ze altijd eens per week een klein scheutje water en na een week voelde de aarde dieper in de pot ook altijd weer droog aan dus gaf ik ze nog een beetje na een week. De planten deden het daar altijd erg goed op.
Maar nu blijft de aarde zo vochtig.... -O- Er zijn al 2 plantjes dood gegaan daardoor gevoelsmatig nemen ze helemaal niets meer op en zelfs na 2 weken is de aarde nog steeds vochtig. Kan dat komen doordat het in dit huis ook frisser is (door de slechtere isolatie is het wel frisser dan de vorige woning)? Klinkt wel logisch natuurlijk, al baal ik verschrikkelijk gezien ik die plantjes al best lang heb.

Op de beschrijving van de Aloë Vera staat bijvoorbeeld om de dag zoveel CC water, daar verzuip ik echter die hele plant mee. :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:08

Minder water geven dan :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:11

Dan zou ik ze haast om de 3 weken water moeten geven, klopt dat wel dan? Sorry, noob hier. :n

Nog minder zou ongeveer een eierkopje zijn voor de grote formaten namelijk.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:27

magda_90 schreef:
Dan zou ik ze haast om de 3 weken water moeten geven, klopt dat wel dan? Sorry, noob hier. :n

Nog minder zou ongeveer een eierkopje zijn voor de grote formaten namelijk.

Onze Aloë Vera plant staat in de badkamer en krijgt eens in de zoveel tijd een scheutje water en die doet het erg goed. Vergeet het altijd :+
Zou ze idd gewoon minder water geven

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:32

Wauw, op het briefje staat dus echt om de dag zoveel CC water. := Ik heb net alle briefjes er even bij gepakt maar gezien wat ze daar aangeven zal het eigenlijk ook niet gek zijn dat ik ze half verzopen heb. :n