Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:17

essiesilly schreef:
Ja rintah dat heb ik in m'n eerste mailtje al gezegd en toen 300 euro geboden voor de schutting en laminaat (laatste ligt er al een tijd en is niet super moderne maar wel gewoon makkelijk) ik weet niet welke bedragen normaal zijn, maar betalen voor verduisteringsschermen die ik niet eens zou willen als het er niet hangt vind ik wel erg raar.. Toch?

Hij schreef: ik laat achter in de keuken de afzuigkap, kastjes in de hoek, in de woonkamer de gordijnen, op de badkamer het douche scherm, en in de beide slaapkamers de velux horren/verduisterings gordijnen. In de tuin de schutting en blokhut.

Ik had daarom van jou een reëler bod verwacht. Als je low budget wil blijven, bedenk wat het kost om al deze dingen goed koop aan te schaffen en te plaatsen, zoals vloerbedekking en een nieuwe schutting."

Dat snap ik maar dan zou ik het meteen in m'n eigen smaak doen en de gordijnen wil ik niet eens.. :s

Dat is toch heel simpel? Zeggen dat ie z'n rotzooi kan meenemen en dat je alleen geïnteresseerd bent in de vloer en de schutting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:19

essiesilly schreef:
Ik vind je konijn het mooiste takkie muis hahaha

Ik hoop dat hij veilig voor de kat is :') , bakje was van de weggeefhoek en heb ik gisteren even bewerkt met een mes en vanmiddag gespoten. Wou er wat anders indoen maar ik kon het konijn niet kwijt , hij staat geweldig in zijn bakje :')

Sonja_vR

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:39

Essie, ik zou gewoon nog een vriendelijk mailtje nog eens vermelden dat jij alleen de schutting en het laminaat wil overnemen en dat hij de rest niet hoeft achter te laten omdat je het niet wil hebben.
Hij wil je natuurlijk zoveel mogelijk proberen over te laten nemen, vandaar het kosten argument
Maar alles wat jij niet overneemt moet hij verwijderen en hij zal daar niet echt zin in hebben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:49

Essie, ik vind het al van de zotte dat je een bod moet doen/doet op de schutting?!?!? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord >;)
En ik snap heel goed dat hij wil dat je alles over neemt, want dan hoeft hij het zelf niet weg te halen en grote kans dat hij aan de gordijnen niets heeft.
Hoop dat jullie er uit komen!

En las net nog even terug dat hij ook afzuigkap en douchewand noemt.
Aard- en nagelvaste toevoegingen. Dit is de juridische term voor alle zaken die op een of andere manier vast aan huis of tuin zijn verbonden. Aard- en nagelvaste toevoegingen aan een woning worden automatisch eigendom van de eigenaar van die woning. Dit staat zo in de wet.
Een voorbeeld: Als je een nieuw bad in je woning plaatst, wordt dit bad wettelijk eigendom van verhuurder. Maar je mag je bad wel weghalen en meenemen als de huurovereenkomst beëindigd is. Je moet dan wel een douchebak of een bad terugplaatsen!
Mijns insziens kan hij je daar dan ook geen vergoeding voor vragen!?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:14

Weet je wat het is...wij hadden van de verhuurder een lijst met zaken die wel in het huis zaten maar niet van de verhuurder waren...
oa een douchewandje.. gemetselde lekbak voor de wasmachine op zolder , een extra keuken kast met inbouwoven , zaken die als de nieuwe huurder ze niet over nam, wij weg moesten halen.
Die douchewand namen ze niet over , dus verwijdert en verkocht.
De keuken kast ook niet, dus verwijdert en verkocht en zo nog wat dingen.

want idd... in een nieuw huis heb je er vaak niets meer aan ivm niet passen etc.
Dus vandaar uit snap ik heel goed dat hij zoveel mogelijk door jou wil laten overnemen
maar heel simpel, als jij iets niet ziet zitten, waarom zou je er iets voor gaan betalen...
schutting heb ik trouwens ook nog niet gezien als overname ding :n
maar ga jij via een woningbouw huren of particulier?
Ik ben gewend dat je via de woningbouw een lijst hebt van zaken die ter overname aangeboden moeten worden (dingen in en om huis die mogen blijven mits de nieuwe huurder ze overneemt) dingen waarvan de verhuurder dus zegt dat die niet van de verhuurder zijn , ook niet qua onderhoud etc.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:06

Landelijke charme :)

http://www.westwing.nl/c-landelijke-cha ... special-tg

Sommige dingen zijn ook 'lastig' met overnemen bij een huurhuis. Stel dat ik de gemetselde bak overneem en weer uit het huis ga en die bewoners willen hem niet, moet ik hem eruit halen.
M'n vriend huurde voorheen een flat. Daarin zaten schroten op de muur. Was wel mooi. Maar toch niet overgenomen. Als het er bij verhuizen uit moet, weet je nooit wat je er achter tegen komt en dan is het jouw probleem om het netjes op te leveren :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:06

Dat is idd een issue... wij hadden die bak overgenomen, die zit er inmiddels al weer 6 bewoners lang in trouwens, maar nog steeds overname dingetje. Ik was erg blij dat de nieuwe bewoners die overnamen.

Maar de nieuwe huurders waren wel weer zo dat ze alle gratis dingen overnamen... rolgordijnen voor een klein prijsje (echt een schijntje) en de rest wilden ze wel hebben als we het gratis achterlieten want verhuizen was al zo duur...ja no oliebol sherlock... wat denk je dat wij moeten doen :+
Dus alles waar wij geld voor wilden( en we hadden echt hele schappelijke prijzen) en zij niet voor wilden betalen hebben we gewoon netjes verwijdert en verkocht naar derden. Alleen de afzuigkap moet nog op mp.

oude huurders zullen maar al te graag zoveel mogelijk over willen laten nemen en daar het liefst nog wat aan over houden(of zelfs erg veel er aan overhouden)
en nieuwe huurders zullen vaak best wat willen overnemen maar wel voor schappelijke prijzen.. of het liefst alles voor niks onder het mom " als ik het goed speel laten ze toch wel alles achter want ze kunnen er toch niets mee."
zoals de nieuwe huurders van ons oude huis.

Maar wees gewoon heel duidelijk... dit en dit wil ik overnemen... de rest hoef ik niet en mag je zo meenemen van me. Want anders moet ik het gaan afvoeren. Dan is het voor de oude huurder gewoon duidelijk.
Als hij dan alsnog met dingen komt die hij zo wil achterlaten en jij kunt er wat mee kun je alsnog zegge "nou best laat maar zitten dan"
Maar ik zou wel even heel duidelijk aangeven wat je absoluut niet hoeft want anders kun jij dalijk zijn rommel opruimen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:18

Precies!

(en het is niet alleen bij huurhuizen := Toen wij ons vorige huis verkochten, wilden de nieuwe bewoners ook van alles voor niets hebben... En de prijzen waren super laag voor duur maatwerk voor de ramen. En áls ze dan nog aangeven dat ze niet meer te besteden hebben, zou ik misschien nog iets overwegen. Maar als ze gaan zeggen 'Jullie hebben er toch niets aan, in de toon van wij doen jullie een dienst....' dan ben ik er klaar mee :P )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:32

Ja idd... dat toontje ... dan word ik instant dwars :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:00

@essiesilly : een schutting plaats je vaak niet voor jouw alleen maar samen met de buren. Áls er idd buren zijn heb je kans dat hij dit niet eens mag verkopen zonder toestemming.
Dingen die je niet overneemt of er niet voor wilt betalen moet hij netjes verwijderen. Doet ie dat niet dan kan de verhuurder hem een rekening sturen voor het weer ordentelijk maken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:20

Ik woon nu in een huurhuis en zonder overleg heeft de vorige eigenaar het parket laten liggen. Nu zou ik het wel mee willen nemen naar het volgende huis zou dit zomaar mogen? Ons kwam de vloer hier wel goed uit en ik heb het vermoeden dat de vorige eigenaar het heeft lagen liggen om moeite te besparen. Of zal ik de woningbouw hier maar voor bellen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:44

Bedankt voor alle info!
Ik ben best bereid ergens een net bedrag voor te geven hoor maar ik vind het nogal vreemd dat ik ergens voor moet gaan betalen wat totaal m'n smaak niet is, of als het weg is ik het ook niet nieuw zou kopen (tuinhuis, rolluiken bijv) dus zal hem een nette maar duidelijke mail sturen dit wil ik overnemen en de rest niet, als hij het wil laten liggen prima dan haal ik het er in de loop van tijd uit en leg iets naar eigen smaak neer

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:13

@moonsparkle: parket komt er maar zelden mooi uit. Meestal breken de veren af en ook heb je kans dat het deels gelijmd ligt.
Maar het is jouw eigendom, dus mag je het meenemen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:44

Essie, denk dat ie het dan toch wel zou moeten snappen idd

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 10:19

En anders zou ik zeggen dat je dan helemaal niks overneemt (als je dat kunt opvangen natuurlijk). Ik word altijd erg dwars van dat soort mensen := Hij mag blij zijn dat je nog iets over wilt nemen!

Wij gaan ook weer verhuizen :o En gaan dus ons vrije sector huurhuis uit en hopen dat er een nieuwe huurder komt die de vloeren, plinten en raambekleding over wil nemen :) Zo niet, gaat het er ook maar uit.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:58

Das indd lastig zeg! Maar indd goed duidelijk zijn helpt al een hoop denk ik.
Eigenlijk werkt dat best krom met huurhuizen zeg...
Hier was het juist andersom, wij kregen vanalles erbij met de koop, zonder dat we daarvoor 'extra' hoefden te betalen: een trekker, schudder, maaier, een pony (jaja!), praktisch alles wat in de schuren stond, zoals hooi, stro, hout en ook een heleboel rommel :+
In het voorhuis hebben ze heel veel laten staan aan meubels, kachels e.d. Maar het achterhuis hebben ze juist tot het belachelijke aan toe gestript, niet alleen de lampen weggehaald, maar zelfs de aansluiting van de lampen in het plafond zijn weg......

Wij hebben gisteren de hele dag behangen (10 uur begonnen en tegen 8 uur 's avonds waren we klaar) wat een klus zeg! Maar het resultaat mag er wezen :D :

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-COB3QIKI.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-IBDCEVHU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-GOZYGC8Q.jpg

*\o/*

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 01:35

Schutting snap ik wel. Bij ons stond er een kniehoog verrot hekje tussen de buren en ons en tussen het gemeenteparkje en onze tuin. Dure schutting gezet, hardhouten palen et cetera. Buren hebben niks meebetaald en niet geholpen dus hij is van ons. Stel we gaan hier al snel weer uit en we kunnen de schutting goed gebruiken; dan stel ik mijn buren en nieuwe bewoners de keus het over te nemen of ik neem het mee.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:08

Schutting snap ik idd ook wel. Onze woningbouw doet daar ook niet aan. Nu heb ik alleen een balkon dus dat scheelt al weer haha.

Ik heb besloten dat ik mijn nieuwe kast eind november al ga bestellen ipv in januari dan is hij er hopelijk voor kerst al :) dan is dat mijn grote kerst kado aan mezelf haha

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:30

wij hadden het juist andersom, de vorige huurder wilde zijn lelijke hoogpolige zwarte vloerbedekking maar wat graag aan ons kwijt, hij had duidelijk geen zin om het er uit te halen := heeft later nog flink over ons staan klagen tegenover de onderbuurvrouw hahaha.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:10

Ik meld me hier! Vriendlief is zich nu aan het oriënteren op een hypotheek en wat huizen, en ik zal bij hem intrekken. Vind het leuk om hier wat mee te lezen en inspiratie op te doen! :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:13

Klinkt een beetje opdringerig allemaal dat overnemen van de spullen. Ik zou al snel iets hebben van neem je troep maar lekker mee.

Hier gaat het allemaal stapje voor stapje door. Inmiddels zijn de muren gestuct en gaan we morgen beginnen met afwerken van de andere muren.
Vandaag al aan een stukje begonnen, dat waarschijnlijk het meeste werk is :)

Het houtwerk kwam uit de orginele muur en wilden graag een stukje behouden.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:16

oef gaaf!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:02

He ik geloof dat ik hier in het juiste topic zit. :D

Ik wil graag mijn woonkamer een beetje pimpen en daar ben ik zo langzamerhand mee bezig. Nu heb ik gisteren voor mijn verjaardag van die leuke plankjes gekregen om aan de muren te hangen.

Mijn woonkamer is ingericht in het zwart/grijs/wit en aquablauw.

Afbeelding

Afbeelding
Op bovenstaande foto aan de linkerkant komen de plankjes te hangen. Aan de rechterkant heb ik ook nog ruimte tegen de muur aan.

Nu ben ik inspiratie op aan het doen wat nou echt gaaf zou zijn om op die plankjes te zetten. Het zijn witte plankjes dus ik wil er graag zwarte fotolijstjes opzetten. Tekstborden vind ik ook gaaf maar heb nog niet precies wat gevonden wat ik echt gaaf vind.

Wat denken jullie dat mooi zou staan op die plankjes? (Lowbudget) ideetjes? Ik ga sowieso van de week even naar de Action. :)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:58

Mooi :D ik ben ook blauw accessoires aan het verzamelen, wil ook over op blauw! hebben al een grijze muur :)

Wij hebben gister eindelijk een mooi kleed gekocht *\o/* zal later even een foto posten :)

op de plankjes misschien wat waxinelichtjes of fotolijstjes ofzo? :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:21

Ja dat is inderdaad mijn bedoeling maar ik ben aan het speuren en kan niet zo gek veel vinden. :D Van de week maar even naar het winkelcentrum voor inspiratie.

Ik ben benieuwd naar je kleed!