Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:10

Babsiej schreef:
Ik spaar best veel. Airmiles, welkoop, avia, Kruidvat. Maar niks verloopt zomaar. Ik spaar al enorm lang en bij deze vervallen sowieso niets. Airmiles geloof ik na 5 naar.

Zegels bij Appie spaar ik ook, inmiddels bijna 500 euro, dus misschien toch maar eens uit laten betalen.

Ik zou het wel doen. Mijn moeder is door een foutje een boekje mis gelopen. Was in 1 keer weg en ook nooit meer terug gevonden op haar mobiel.
Je kan je zegelboekjes op de bank laten storten. Maar dat durf ik nog niet aan

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:16

Op de bank laten storten gaat prima, heb ik nu al 3x gedaan. Duurt ongeveer een dag voor het erop staat.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:17

Banyu schreef:
Beetje stress, wil heel graag komende maanden wat opzij zetten. Maar ik vraag het me af of dat gaat lukken, door diverse redenen, benzine die ook steeds duurder wordt, en mij bijna €400 kost, waardoor ik 'n deel vergoed krijg....

Kun je niet carpoolen met een collega? Dat scheelt jullie allebei geld. Of misschien een deel met de fiets en een deel met het OV?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 22:19

Ja zou echt proberen te kijken of het met die benzine op een of andere manier minder kan... :(:)

Tandarts ... 332 Euries. Omdat ik al een aantal fikse behandelingen in die pechjaar heb gehad krijg ik nog een stunning 8,74 vergoed :+
Moet tzt een kroon op maar eerst moet kaak echt goed genezen. Kon paar maanden duren. Nou die neem ik dan maar want dan kan ik in januari direct door voor de kroon }:0

Mezelf op een lekker dik boek getrakteerd vond dat ik het wel had verdiend (Phoenix van Bert Wagendorp). En ook nog getankt. Maar geen volle tank, het stond op 2.29 bij de goedkoopste tank op de weg waar ik vandaag langs moest. Vond voor 30 Euro wel ff genoeg ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:57

Koopzegels kennen we niet in België, vind dat wel jammer.

Ik ben eigenlijk nooit bewust bezig met klantenkaarten. Meestal heb ik er een kaart als regelmatige klant omdat die winkel toevallig het makkelijkst bereikbaar is of dichtste bij. Online bestel ik vooral zadeldekjes, poetsproducten, supplementen, snoepjes, dat soort dingen. Dekens, zadel, hoofdstellen etc koop ik liever fysiek omdat dat dan makkelijker retouren is als het niet past. Zadel uitgezonderd, daar is de zadelpasser voor geweest.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 23:05

Ik zag net dat de E95 de grens van €2,50 gaat overschrijden. Stond op internet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 23:30

Ik ben om 21.30 naar DL heen gecrosst en getankt voor 1.99 p.l.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 23:39

Lekker!!

Nee brieven van belasting binnen. Deze week ergens uitbetaald. Heerlijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 13:43

Kreeg net het nieuwe voorschotbedrag binnen voor mijn energierekening. Zowaar goedkoper! Toch opluchting. Weet dat ik dit jaar heel flink heb bezuinigd op mijn energiekosten maar met die nieuwe tarieven krijg je het dan toch weer benauwd. Het advies was maar liefst 30 EUR per maand minder.

Heb jaaaaren Airmiles gespaard, ook wel leuke dingen mee gekocht maar op een gegeven moment is dat verwaterd, weet eigenlijk niet eens meer waarom :o? voor alle andere spaaracties heb ik zoiets je moet meestal eerst uitgeven voordat je kunt 'sparen' en mijn manier om te sparen is vooral niet uitgeven.
Heb alleen een Etos en Welkoop klantenkaart.

Vandaag een 'ik ben zielig'-dagje. Heb serieus last van mijn kaak ^). Vind het allemaal wel geschoten vandaag.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:34

Ik lees al een tijdje mee, maar zou mij hier ook graag willen melden. Niet zozeer omdat wij moeten besparen, maar meer omdat ik vind dat er toch best wat geld gaat naar onzinnige dingen.

Ik ben al een tijdje aan het opruimen en dingen op Vinted/Marktplaats zetten, dat loopt nu eigenlijk best aardig goed. Ik denk dat ik nog 1,5 boodschappentas vol heb staan met spulletjes en dan is alles weg.

Verder moeten we eigenlijk eerst de dingen opmaken die we nog hebben liggen qua eten/drinken want elke keer kopen we eigenlijk maar nieuwe dingen bij.

Ook qua prullaria even wat kritischer zijn, maar dat zal vast nog wel een uitdaging worden. Vandaag in ieder geval bij de Action alleen de dingen gehaald die op mijn lijstje stonden. :D

@VanHuisUit: airmiles sparen wij ook, wij kopen er dan bol.com cadeaubonnen van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:35

Even niet sparen vandaag. Uit eten geweest bij La Colombe: een top wereldrestaurant in Zuid-Afrika.

Beterschap VanHuisUit!!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:37

Heerlijk Poes!!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:19

Leuk hoor poes :)

VHU, ik heb de airmiles aan mijn ah premium account gekoppeld, ik spaar dus dubbel zo snel en lever ze daar ook weer in, voor 200 punten geloof ik 1 euro korting. Ze zijn toch gratis dus korting is mooi meegenomen.

Spaarzegels gaan ook lekker snel met premium, de kosten voor premium heb ik er wel al uit geloof ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 17:27

:Y) mmmmm @poes

Citaat:
Vandaag in ieder geval bij de Action alleen de dingen gehaald die op mijn lijstje stonden. :D

Dat vind ik echt heel knap :j _/-\o_ welkom hier!

@Prairy goede tips +:)+

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:59

Jeetje, wij hadden de trailer eergisteren op marktplaats gezet, en ben echt dood gegooid met berichten, gister de eerste bezichtiging gehad en hij is waarschijnlijk al verkocht. Wij laten hem nog even keuren voor verkoop, hij is in perfecte staat, maar voor de kopers toch een stukje zekerheid dat die echt goed is en voor ons ook ook wel fijn dat er niet achteraf toch iets mee blijkt te zijn waar dan misschien gedoe van komt, dat wil je ook niet.

Ik moet ook echt een afspraak gaan maken om mn kat te laten steriliseren, dat word dus weer een leuke rekening. En mn andere kat mag gelijk mee voor haar gebit.. Zie er alleen gigantisch tegen op -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:22

Ai dierenartskosten zijn nooit leuk. Ik ben dit jaar alleen al 554 euro aan de dierenarts voor poezenbeest kwijt geweest en mijn moeder heeft ook een keer 90 euro betaald.
Gebit was 250 euro met nageltjes knippen.

Ik kwam er vandaag achter dat ik niet meer stijg in mijn huidige salaris. Dat is even een domper. Binnenkort wel een gesprek voor meer uren. Fingers crossed

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 00:27

Faelynn schreef:
Jeetje, wij hadden de trailer eergisteren op marktplaats gezet, en ben echt dood gegooid met berichten, gister de eerste bezichtiging gehad en hij is waarschijnlijk al verkocht. Wij laten hem nog even keuren voor verkoop, hij is in perfecte staat, maar voor de kopers toch een stukje zekerheid dat die echt goed is en voor ons ook ook wel fijn dat er niet achteraf toch iets mee blijkt te zijn waar dan misschien gedoe van komt, dat wil je ook niet.

Ik moet ook echt een afspraak gaan maken om mn kat te laten steriliseren, dat word dus weer een leuke rekening. En mn andere kat mag gelijk mee voor haar gebit.. Zie er alleen gigantisch tegen op -O-

Je kunt ook eens navragen bij een asiel in de buurt of je kat daar mee mag in de sterilisatie ronde, is een stuk goedkoper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 06:53

Wij werken met loonschalen, denk niet dat je dan veel te onderhandelen hebt qua loonsverhoging. Ik moet bijna weer tanken en alles staat terug boven €2 #) heb er zo geen zin in!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 08:30

Varekaj schreef:
Wij werken met loonschalen, denk niet dat je dan veel te onderhandelen hebt qua loonsverhoging. Ik moet bijna weer tanken en alles staat terug boven €2 #) heb er zo geen zin in!

Ik dacht dus: Ik zit nu in schaal 1 en functiejaar 5. Als ik de functiejaren heb doorlopen dat ik dan automatisch naar schaal 2 zou gaan.
Maar helaas stopt het na volgend jaar.
Maar ook omdat ik dus al 2 jaar receptiewerk deed vond ik het raar dat ik in feite betaald word naar mijn oude functie(voor corona) en vroeg ik mij dus af of ik niet betaald kon worden naar receptioniste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 08:58

Ik vind zo'n plafond zo vervelend. Snap dat ze er zijn. Maar mijn functie heeft een aanloopschaal en dan de schaal zelf. En zit je bovenaan, dan is dat het. Terwijl je wel meer ervaring en kennis hebt en dus de rottere projecten op je bord krijgt. Ze zijn alleen vergeten nog een senior positie te regelen een schaal hoger. En dat is nu dus onmogelijk.. tja dan is het niet gek dat mensen verder gaan kijken. Verlies je continu dus weer je kennis als bedrijf.. zo zonde..

Ik heb gister trouwens niet bespaard. Vakantie geboekt. En duurzaam, dus we gaan met de trein. Die tickets waren €80-100 pp enkeltje. Het vliegtuig €26 -O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:01

Wat goed dat je toch met de trein gaat!
De prijzen van vliegtuigtickets zijn echt bizar laag := Ik vind dat onbegrijpelijk. Gooi daar flink wat belasting op en stop dat in een goed, Europees treinnetwerk denk ik dan..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:02

idinn schreef:
Ik vind zo'n plafond zo vervelend. Snap dat ze er zijn. Maar mijn functie heeft een aanloopschaal en dan de schaal zelf. En zit je bovenaan, dan is dat het. Terwijl je wel meer ervaring en kennis hebt en dus de rottere projecten op je bord krijgt. Ze zijn alleen vergeten nog een senior positie te regelen een schaal hoger. En dat is nu dus onmogelijk.. tja dan is het niet gek dat mensen verder gaan kijken. Verlies je continu dus weer je kennis als bedrijf.. zo zonde..

Ik heb gister trouwens niet bespaard. Vakantie geboekt. En duurzaam, dus we gaan met de trein. Die tickets waren €80-100 pp enkeltje. Het vliegtuig €26 -O-

Ik heb ook echt het laagste salaris binnen het bedrijf...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:25

Die schalen zijn geïndexeerd naar een bepaald systeem. Het kan zijn dat een senior functie toch nog in dezelfde schaal valt wat betreft verantwoordelijkheid en werk, hoewel dat meestal toch niet zo is. Op mijn werk is geïndexeerd naar de Haye schaal, voor mijn functie zijn er 3 schalen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:35

OleJon schreef:
Faelynn schreef:

Je kunt ook eens navragen bij een asiel in de buurt of je kat daar mee mag in de sterilisatie ronde, is een stuk goedkoper

Ik was zelf paraveterinair dus heb gevraagd of een oud collega het wil doen, die vertrouw ik namelijk volledig (en dat had ik zeker niet bij alle dierenartsen waar ik mee gewerkt heb) en dan kan ik zelf eventueel ook assisteren of er bij zijn, dat vind ik ook wel een fijn idee, niet afgeven aan een vreemde en weg gaan. Je word een stuk kritischer op de operatie methode en hoe iemand omgaat met je dier als je t als werk gedaan hebt haha :o
Voor mij heel belangrijk, dus ga er een uur voor in de auto terwijl ik meerdere klinieken in de buurt heb, maar de 2 klinieken die ik tot nu toe gehad heb voor andere dingen had ik al geen fijn gevoel bij en ging al het een en ander mis. En ach, het is ook wel leuk om mn oud collega weer even een keer te zien

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:28

Neonlight schreef:
Die schalen zijn geïndexeerd naar een bepaald systeem. Het kan zijn dat een senior functie toch nog in dezelfde schaal valt wat betreft verantwoordelijkheid en werk, hoewel dat meestal toch niet zo is. Op mijn werk is geïndexeerd naar de Haye schaal, voor mijn functie zijn er 3 schalen.

Maar hoe zit het dan met herbeoordelen van een schaal? Zoals ik nu mijn werkzaamheden bekijk ben ik gewoon 3 schalen te laag ingeschaald.
Moet je na een paar jaar niet herbeoordeeld worden?