Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:48

Zo zijn wij uiteindelijk ook bij ons huis terecht gekomen. Hebben eerst gezocht in 1 dorp. Dat werd lastig, 1 dorp erbij gezocht. Ook niet gelukt, dan maar 3e dorp erbij. Bingo haha.

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:01

Dan heb je ook wel een klein zoekgebied gehad. Die van ons is huge dus ga ik ook niet nog breder maken. Moet er wel gelukkig worden.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:06

horsii schreef:
Dan heb je ook wel een klein zoekgebied gehad. Die van ons is huge dus ga ik ook niet nog breder maken. Moet er wel gelukkig worden.

Ik zeg ook niet dat je het moet doen :-) Maar geef puur aan dat dat voor ons wel werkte. Inderdaad hadden we heel specifiek een locatie op het oog ;-)

Ik snap heel goed dat je de zin kwijt bent en de handdoek in de ring wil gooien. Da's niet meer dan begrijpelijk. Maar ik hoop wel dat je begrijpt dat we zo veel mogelijk met je mee proberen te denken :-) Soms zie je zelf bepaalde mogelijkheden niet meer en helpt een blik van buitenaf. Niet altijd natuurlijk! Maar de goede intentie van ons allemaal is er :-)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:11

Ik denk dat je er vooral rekening mee moet houden dat 10% overbieden tegenwoordig de standaard is bijna. Absurd, zeker weten, maar wel realiteit.. Uiteraard moet je dat alleen doen als het echt een huis is waar dat je dat voor wil neerleggen, maar ik zou er wel rekening mee houden helaas..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:29

horsii schreef:
Zoekgebied is begin van het jaar al verbreed. Zoek in Overijssel, noord Brabant, Overijssel Utrecht en een deel van Limburg. Verder uitbreiden ga ik mijn zoekgebied niet.
Deel van de eisen zijn begin van het jaar ookal aangepast.
Dus mochten we blijven zoeken gaan we daar niets meer aan aanpassen.

Wat zijn jullie eisen trouwens? Je hebt vast heel funda al uit, maar als ik even tot 450.000 kijk staat er nog behoorlijk wat te koop. Dus ik ben nieuwsgierig wat dan de eisen zijn :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:33

Wat vervelend dat het weer niet gelukt is. Je zoekgebied en je budget zijn echt niet zo klein, dus daar kan het niet aan liggen, lijkt mij.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:41

Horsii:
Wat vervelen dat jullie overboden zijn.
Ik snap je frustratie hoor.
Maar als je toch wel weg wilt waar je nu woont zal je toch door moeten gaan helaas.

Je hebt een groot zoek gebied. Er zullen vanzelf wel weer woning voorbij komen
Zo is t aanbod weken heel mager
En ineens komt er een aantal voorbij die interessant zijn voor jullie
Probeer vol te houde

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:49

SimoneeM schreef:
Ik denk dat je er vooral rekening mee moet houden dat 10% overbieden tegenwoordig de standaard is bijna. Absurd, zeker weten, maar wel realiteit.. Uiteraard moet je dat alleen doen als het echt een huis is waar dat je dat voor wil neerleggen, maar ik zou er wel rekening mee houden helaas..

Ja dit idd.. En vooral niet snel opgeven. Zo lang zijn jullie nog niet op zoek toch? Maar kan mij voorstellen dat huizen met grond om paarden op te houden ook erg geliefd is. Even deze teleurstelling verwerken en weer doorgaan!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:38

Een half jaar en welgeteld één bezichtiging.
Ga voorlopig stoppen met Funda en Facebook.
Komt er wat op de site van de aankoopmakelaar bekijk ik die huizen wel maar verder laat ik het voor nu.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:48

horsii schreef:
Komt er wat op de site van de aankoopmakelaar bekijk ik die huizen wel maar verder laat ik het voor nu.

Oke sorry ik dacht pas vanaf begin dit jaar. Houd moed! Jullie woning komt echt wel!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:52

Christadk schreef:
horsii schreef:

Oke sorry ik dacht pas vanaf begin dit jaar. Houd moed! Jullie woning komt echt wel!

Vanaf begin van dit jaar zeer fanatiek.
Komt er iets komt er iets maar voor nu heb ik een dak boven m'n hoofd dus vind t even helemaal prima.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:01

Ik snap je gevoel heel goed horsii. Nu even tijd voor een adempauze en als je hoofd er weer naar staat rustig aan verder kijken.

Ik krijg begin volgende week het concept van de verkoopbrochure. Als die akkoord is gaat hij op Funda met 2 kijkdagen in de week na de pasen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:04

Succes alvast met de verkoop. Vast zo weg.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 00:59

Wij hebben maandag een bezichtiging aangevraagd. Wilden eigenlijk nog even wachten maar jullie weten hoe dat gaat. Nieuwsgierig toch aan het kijken op funda en toen kregen we 'm niet meer uit ons hoofd. Hopelijk krijgen we een uitnodiging :) en anders kijken we rustig verder.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 01:08

Zo balen dat er zo veel overboden moet worden wil je überhaupt kans maken..

Wij hebben 5000 boven de vraagprijs geboden. We zijn het geworden door de gunstige voorwaarden en de oude bewoners hebben op gevoel gekozen gaven ze aan toen we er laatst waren. We hadden namelijk niet het hoogste bod!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 01:59

Dat geeft moed!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:19

Britt_Sisi schreef:
Zo balen dat er zo veel overboden moet worden wil je überhaupt kans maken..

Wij hebben 5000 boven de vraagprijs geboden. We zijn het geworden door de gunstige voorwaarden en de oude bewoners hebben op gevoel gekozen gaven ze aan toen we er laatst waren. We hadden namelijk niet het hoogste bod!

Overigens ben ik wel benieuwd naar het hoogste bod. Ik zou op enkele duizenden het verschil misschien wel laten voor mijn gevoel... Maar bedragen van 30.000 of 5.000.. jammer van mn gevoel dan := .

Wel heel fijn voor jullie. Gefeliciteerd!!! Geeft wel hoop.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:35

Ja, daar waren wij ook nieuwsgierig naar, ik denk dat het niet om heel veel ging. We vonden het niet gepast om dit te vragen, maar de eigenaar gaf aan dat het genoeg was en ze vonden zelf ook dat het niet heel veel meer waard was. (Dit vonden wij ook)
En de gunstige voorwaarden (huurhuis en financieel adviseur) hebben denken we de doorslag gegeven.

We konden ook niet hoger ivm de NHG, als we die niet zouden krijgen was dit het hoogst wat we konden betalen. Nu we hem wel krijgen houden we lekker wat over!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:09

Het huis dat we wilden bezichtigen is helaas al verkocht. We sparen dus weer rustig verder :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:11

Wat balen horsii, snap dat de moed je in de schoenen zakt. Met zo’n groot zoekgebied al helemaal!

Ingedebruin jij woont ook in Friesland toch? Waar zoek je?

Wij hebben gister een bezichtiging gehad, prachthuis, maar de locatie was het niet (was even buiten de comfortzone). Huis was ook echt enorm, dat we dachten wat moeten we met deze ruimte :+
Nu weer 2 bezichtigingen aangevraagd in het dorp naast waar ik oorspronkelijk weg kom, maar als we realistisch denken neigen we toch meer naar het stadje in de buurt. Wel blijven we mooi wachten en bezichtigen en nemen we alle ervaring mee :j We hebben viavia nog een huis wat helaas wel bij de makelaar komt, maar wat we waarschijnlijk wel als eerste mogen bezichtigen dus dat zou al fijn zijn.

Pff een jaar tot de overdracht lijkt me wel echt lang! Merk nu al nu we aan het zoeken zijn dat ik graag wel wil :+ Maar de huizen die wij tot nu toe bezichtigd hebben hadden de mensen al een nieuw huis en zou de overdracht juist al met 2 maand zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:11

Yvankaxx schreef:
Wat balen horsii, snap dat de moed je in de schoenen zakt. Met zo’n groot zoekgebied al helemaal!

Ingedebruin jij woont ook in Friesland toch? Waar zoek je?

Wij hebben gister een bezichtiging gehad, prachthuis, maar de locatie was het niet (was even buiten de comfortzone). Huis was ook echt enorm, dat we dachten wat moeten we met deze ruimte :+
Nu weer 2 bezichtigingen aangevraagd in het dorp naast waar ik oorspronkelijk weg kom, maar als we realistisch denken neigen we toch meer naar het stadje in de buurt. Wel blijven we mooi wachten en bezichtigen en nemen we alle ervaring mee :j We hebben viavia nog een huis wat helaas wel bij de makelaar komt, maar wat we waarschijnlijk wel als eerste mogen bezichtigen dus dat zou al fijn zijn.

Pff een jaar tot de overdracht lijkt me wel echt lang! Merk nu al nu we aan het zoeken zijn dat ik graag wel wil :+ Maar de huizen die wij tot nu toe bezichtigd hebben hadden de mensen al een nieuw huis en zou de overdracht juist al met 2 maand zijn.

Klopt inderdaad. Dit is een beetje ons zoekgebied.

Afbeelding

Hebben ons net wel op kunnen geven voor een kijkdag bij een mooie woning. Kijken kan nooit kwaad :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:03

Yvanka een te groot huis lijkt me inderdaad ook niet heel fijn. Je moet het allemaal onderhouden en gaat het toch alleen maar vullen met zooi denk ik in dat geval haha.

Hoeveel m2 ben je naar op zoek denk je?

Jaar wachten klinkt lang maar als je al maanden nog verder moet met zoeken dan valt het ook wel weer mee denk ik.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:26

Een jaar tot overdracht is inderdaad wel lang. Anderzijds zou ik er ook niet over klagen denk ik, dan heb ik nog een extra jaar om te sparen. :')

Horsii, wat ontzettend jammer zeg! Ik kan me voorstellen dat je er moe van wordt. Even een pauze is wellicht ook niet verkeerd. Wie weet loop je wel tegen jouw huis aan terwijl je dat doet!

Ynskek: succes met de verkoop! Jij zit weer aan de andere kant van dit verhaal nu.

Ik heb gisteren twee huizen bekeken. Beide niet 'af' (of mijn smaak), maar allemaal functioneel, prima huizen, valt echt wat van te maken zonder dat je grote verbouwingen hoeft te doen. Ene huis sprak me wel aan, het andere huis niet zo, puur op gevoel.

Ik heb net een bod gedaan op het eerste huis, maar het is in de stad dus ik verwacht niet eens dat ik ervoor in aanmerking kom. Die gaat echt wel voor veel meer eruit, tenzij het op de gunfactor gaat. Heb er wel een verhaaltje bijgeschreven dus wie weet. :+ Proberen kan, he.

Maandag een huis staan in het dorp waar mijn ouders wonen, en donderdag nog een waar ik gisteren alvast langsgereden ben (van dezelfde makelaar als huis 2 gisteren). Dat sprak me echt ontzettend aan. Verder heb ik er een aantal in de pijplijn zitten waar ik qua reactie super snel bij ben geweest, maar kijkdag wordt nog afgestemd, dus nog geen bezichtiging ingepland op dit moment.

Daar bovenop ook afgelopen nacht voor het eerst een veulentje de wereld in geholpen! Ik zit samen met een vriendin al bijna twee weken op stal en vannacht dus het eerste veulentje geboren. Een prachtig merrieveulen, vos, van Desperado. Gelukkig alles goed gegaan en ook tot dusver verloopt het verspoedig. Was toch wel even gaaf! :D Nou de tweede nog.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:17

Steenbok12 schreef:
Yvanka een te groot huis lijkt me inderdaad ook niet heel fijn. Je moet het allemaal onderhouden en gaat het toch alleen maar vullen met zooi denk ik in dat geval haha.

Jaar wachten klinkt lang maar als je al maanden nog verder moet met zoeken dan valt het ook wel weer mee denk ik.

Wij zoeken ongeveer rond de 125m2 woonoppervlak, vinden het vooral belangrijk dat het beneden groot is, wel 3 slaapkamers, een mooie tuin (hoeft niet enorm, als we er maar lekker kunnen zitten) en er niet niet al teveel hoeven te gebeuren!

Ingedebruin mooi groot zoekgebied! Wij zoeken in Dokkum/Damwoude,wel bezichtigingen gehad in oenkerk/giekerk, maar daar twijfelen we nu wat over.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:19

Yvankaxx schreef:
Steenbok12 schreef:

Wij zoeken ongeveer rond de 125m2 woonoppervlak, vinden het vooral belangrijk dat het beneden groot is, wel 3 slaapkamers, een mooie tuin (hoeft niet enorm, als we er maar lekker kunnen zitten) en er niet niet al teveel hoeven te gebeuren!

Ingedebruin mooi groot zoekgebied! Wij zoeken in Dokkum/Damwoude,wel bezichtigingen gehad in oenkerk/giekerk, maar daar twijfelen we nu wat over.

Dit is iets kleiner maar wel een uniek plekje.
https://www.funda.nl/koop/walterswald/h ... QkRce1UdFo