[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:17

Voorzichtig gefeliciteerd alvast!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:19

FatCat: Als jullie er samen over uit komen is het helemaal prima! :D

Knetterhard: Spannend!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:32

Booooo schreef:
Shanna: Balen zeg! Hopelijk komt er snel iets nieuws op jullie pad!

FatCat: Ik zou even geduld hebben, al moet ik zeggen dat ik die 750 in jouw prijs een beetje een gek bedrag vind.

Hier weer een beetje positief nieuws, de Rabobank geeft ons sowieso een hypotheek :D Een ander kantoor gaat ons gegevens vandaag naar een bank sturen kijken wat we daar mee kunnen.
We kunnen straks dan toch nog een hoger bod doen op het huis waar we al voor zijn gaan kijken, en dan hopen dat die mensen een beetje willen zakken.

Waarom is die 750 een raar bod? Wij hebben een openingsbod gedaan van 345.678 :') uiteindelijk op 350 uitgekomen maar goed Haha

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:37

MarjanB schreef:
Waarom is die 750 een raar bod? Wij hebben een openingsbod gedaan van 345.678 :') uiteindelijk op 350 uitgekomen maar goed Haha

DAT vind ik nu eens een raar bod! hahah :P Helemaal tot de euro uitgerekend of vond je het wel leuk klinken?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:43

Ik heb toch maar een geldigheid op mijn laatste bod gezet! Krijg het gevoeld dat ze aan het wachten is op een beter bod....

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:44

Kan je laten doorschijnen fatcat dat je ook met een ander pand bezig bent?

Dat de verkoper wat druk voelt?
Maar dat kan ook verkeerd uitdraaien natuurlijk.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:47

Optiwolk schreef:
Kan je laten doorschijnen fatcat dat je ook met een ander pand bezig bent?

Dat de verkoper wat druk voelt?
Maar dat kan ook verkeerd uitdraaien natuurlijk.

Idd - ik wil ook niet te veel druk uit oefenen. Verkoper heeft nu al van vrijdag de tijd gehad om na te denken. Ik geef haar nog 24uur. Haar laaste tegenbod was 177500 en mijn laaste bod is 175750 - dat is geen wereld bedrag verschil

Hoop nu dat ik het huis niet verlies voor die extra 1750...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:58

Bij ons was het verschil meer en de makelaar zei doodleuk tegen mij: daar laat je het toch niet op schieten? Waarop ik antwoordde dat doet verkoper anders wel.... dit is ons eindbod. 3x raden wie na het weekend weer belde ;)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:19

Selka _/-\o_

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:22

Mag ik even {:)-:( {:)-:( {:)-:(

We hadden dus gezegd, donderdag willen we het weten anders stoppen we met de onderhandelingen.

Mail terug, het moest maandag zijn. Toen begon bij mij al iets te koken.

Maandag 10u dan.

Nee, maandag voor 18u want 2 erfgenamen wachten nog op een deskundige.

Stelletje mong*olen, jullie hebben 3 jaar de tijd gehad en nou moet je nog wat onderzoeken????????

Echt waar, stoom uit mijn oren! Mijn man heeft akkoord gemaild, wat mij betreft hadden ze echt in de stront kunnen zakken!

Het verpest gewoon het hele idee van daar willen gaan wonen en bouwen!

Bah bah bah. Sorry, moest er even uit :+

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:27

@Prairy Ongeloofelijk! 8)7

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:31

Dat hadden wij bij t vorige huis prairy.

Hun tegenbod was voor ons te hoog, maar een tegenbod daarop moesten we van de makelaar niet sturen want “te nemen of te laten” en “voor dat geld koop ik Mn broers en zussen uit”
Nou wij hebben het gelaten... ze kwamen er dan achteraf ook semi op terug, de makelaar was zelfs bereid op t verschil haar commissie te laten vallen.

Maar wij waren zo gedegouteerd dat we het dus niet gekocht hebben.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:37

Jeetje prairy.... wat een *** situatie.

Enig idee wat ze willen onderzoeken?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:53

Jemig prairy, jouw verhaal klinkt echt om gek van te worden!!!
Hebben ze nog iets gezegd of de oplever datum eventueel naar achteren kan?

Knetterhard gefeliciteerd dat het huis aan jullie is gegund.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:58

Selka schreef:
Jeetje prairy.... wat een *** situatie.

Enig idee wat ze willen onderzoeken?

Ik heb geen flauw idee. Mijn man denkt iets met de bodem (omdat die vervuild is), mijn baas dat ze iets met de prijs aan het onderzoeken zijn.

Het is dat ik vanavond visite heb en nog moet studeren, anders was ik weer op Funda te vinden. Niet dat daar nou wat nieuws op staat waarschijnlijk, maar voor het idee :')

Er is niks gezegd over de opleverdatum, maar als ze daar niet mee akkoord gaan kunnen ze het hele gedoe ergens steken waar de zon nooit schijnt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:09

Wij hopen eind deze week meer te weten of we een huis hebben gekocht. Hetzelfde huis waarvan ik hier al drie keer heb gezegd dat het niet door zou gaan :') ben inmiddels een beetje bijgelovig geworden dat er weer iets tussen komt dus durf nog niets te hard te roepen. Als de handtekeningen op papier staan zal ik meer vertellen!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:52

Prairie: Zo pfff gaat lekker daar.. Funda zal niet snels iets nieuws op staan, of je gaat alles met dit huis vergelijken (herkenbaar :+ )

Mizsmontana: 3x scheepsrecht :D

Hier een beetje dubbel nieuws.. Wij weten nu in ieder geval wel zeker dat we met het contract van mijn man een hypotheek kunnen krijgen.
Vandaag de makelaar gebeld en een nieuw bod op het huis gedaan waar we waren kijken (€20.000) meer als ons vorige bod. De makelaar deelde meteen al mede dat de verkopers echt bij hun prijs blijven. Dus veel succes gewenst met de verkoop voor die prijs :+

Hier dus ook weer op Funda jacht. Check het echt 3x per dag maar helaas niks wat ont wat lijkt.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:28

Irritant zeg, als je er zoveel moeite insteekt en je loopt telkens tegen een muur aan. Wij hebben voor dit huis ook 3 keer een bod gedaan. Zelfs op een woning die een BKZ regeling had. Eigenaar ging akkoord met het bod, maar de makelaar had verkeerde informatie verschaft.. Super zuur, maar achteraf zijn we blij dat het niet is door gegaan.
Nu hebben we een veel leuker huis, voor veel betere maandelijkse kosten. Het is nog afwachten.. Maar war ik bedoel te zeggen, je komt altijd wel weer wat beters tegen, al lijkt dat niet zo :j

Kijk eens naar woningen die wat langer te koop staan, daar kun je vaak lager bieden :j. Ook naar de woningen die net boven het budget liggen.. Sommige mensen liggen bijvoorbeeld in scheiding en willen tegen elk bod van het huis af :).

Het is altijd het proberen waard

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:45

Zijn er mensen die verbouwings werken mee financieeren?

Hoe gaat dit in zijn werk. Mag ik zelf de verbouwingsspecificatie opstellen?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:54

Jip. Ik heb een bouwdepot.
Ik heb zelf de specificatie opgezet (vrij specifiek, maar ik kreeg geen richtlijnen).
Je mag niet meer mee financieren als dat het uiteindelijk waard wordt en je kunt lenen natuurlijk(zover ik weet).
Aangezien we alles zelf doen hoef ik geen arbeidsloon te betalen.

Let wel op waar je je bouwdepot pakt. Ik heb bij de rabobank, waar ik een 2e rekening heb met het geld erop en waarvan ik zelf geld kan overmaken.
Bij andere geldverstrekkers moet je alle bonnentjes opsturen en dan wachten op het geld. Zo deed een verstrekker moeilijk omdat een vloer iets duurder uitviel dan begroot.
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 05-12-17 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:10

knetterhard schreef:
Irritant zeg, als je er zoveel moeite insteekt en je loopt telkens tegen een muur aan. Wij hebben voor dit huis ook 3 keer een bod gedaan. Zelfs op een woning die een BKZ regeling had. Eigenaar ging akkoord met het bod, maar de makelaar had verkeerde informatie verschaft.. Super zuur, maar achteraf zijn we blij dat het niet is door gegaan.
Nu hebben we een veel leuker huis, voor veel betere maandelijkse kosten. Het is nog afwachten.. Maar war ik bedoel te zeggen, je komt altijd wel weer wat beters tegen, al lijkt dat niet zo :j

Kijk eens naar woningen die wat langer te koop staan, daar kun je vaak lager bieden :j. Ook naar de woningen die net boven het budget liggen.. Sommige mensen liggen bijvoorbeeld in scheiding en willen tegen elk bod van het huis af :).

Het is altijd het proberen waard

Dit hebben wij nu juist gedaan.. prijs lag wat boven ons budget maar huis staat al 10 maanden te koop, terwijl andere binnen 3 dagen weg zijn.

Morgen bellen voor een ander huis, hopen dat die nog niet onder voorbehoud verkocht is en nog niet bewerkt op Funda.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:12

Verbouwingsspecificatie mag je inderdaad zelf opstellen.

Je mag zoveel mee financieren als de waarde van de woning toelaat. Dus stel waarde voor verbouw is € 200.000 en na verbouw € 215.000 dan kun je dus € 15.000 aan verbouwing meefinancieren. Even simpel gezegd :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:16

Berdien schreef:
Verbouwingsspecificatie mag je inderdaad zelf opstellen.

Je mag zoveel mee financieren als de waarde van de woning toelaat. Dus stel waarde voor verbouw is € 200.000 en na verbouw € 215.000 dan kun je dus € 15.000 aan verbouwing meefinancieren. Even simpel gezegd :)

Maar wie bepaald hoeveel het huis dan waard is na verbouwing?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:17

De taxateur heeft dat bij mij bepaald.

Die kijkt wat het huis in de huidige toestand waard is en wat het waard is als je bv de badkamer en keuken vervangen hebt (als jr dat aangegeven hebt).

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:20

De taxateur. We rekenen over het algemeen maximaal 70% van de verbouwing kosten mee in de waarde (als je tenminste normaal doet, gouden kranen vind jij misschien mooi, maar die tellen niet mee voor de extra kosten zeg maar ;) ). Ligt ook een beetje aan de waarde van het huis en waar je het voor gekocht hebt.

Jij stelt zelf de specificatie op.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 05-12-17 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt