Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:23

Ik blij, had nog een restje broccoli en een pakje zijden tofu wat een beetje aan het verpieteren/bijna over de datum was.
Gisteren verwerkt in een quiche en het was echt heerlijk *D
http://postimg.org/image/5n3gg4wod/
Vriend recept gegeven en het stond klaar toen ik thuis kwam <3

Nog beter plannen en in mijn koelkast kijken zal ook goed zijn voor het bezuinigen.

DebGizmo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:20

huh?? aardappelen in de koelkast? Daar heb ik nog nooit van gehoord :D Kan dat dan gewoon zonder problemen? Worden ze dan niet nat ofzo?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:54

Sannanasje schreef:
Ik haal aardappelen bij de boer voor 1,50 voor 5 kg.
Dan worden ze idd zo uit de kratten geschept, dan blijven ze toch beter dan in plastic in de winkel idd

ja die heb ik hier nog niet gevonden.. niet een boerenwinkel, maar gewoon bij een boer aan huis (boerenwinkels zijn vaak coops en die durven tegenwoordig behoorlijk wat te vragen, soms zelfs duurder dan de supermarkt)..

Dus als iemand een boer weet die groenten/fruit/aardappels/vlees etc verkoopt in de buurt van Helmond houd ik mij zeer aanbevolen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:59

Ik woon in Eindhoven en je hebt op de soeterbeekseweg (richting nederwetten vanaf Eindhoven) de Haas zitten. Die telen veel zelf. Ik haal daar vaak aardbeien en asperges. Ligt alleen niet op de route meer nu ik in eindhoven woon en eigenlijk geen idee of ze aardappelen e.d. verkopen en wat daar de prijs verhouding van is. Er is wel echt een winkeltje bij, dus misschien daar eens kijken?
( Tuinbouwbedrijf De Haas,
Soeterbeek 3 5674 NH Nuenen, Nederland
+31 40 283 1601)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:01

Bliksem schreef:
Ik blij, had nog een restje broccoli en een pakje zijden tofu wat een beetje aan het verpieteren/bijna over de datum was.
Gisteren verwerkt in een quiche en het was echt heerlijk *D
http://postimg.org/image/5n3gg4wod/
Vriend recept gegeven en het stond klaar toen ik thuis kwam <3

Nog beter plannen en in mijn koelkast kijken zal ook goed zijn voor het bezuinigen.

restjes koken is leuk, vind het altijd een sport om te kijken wat ik er mee kan doen..

overgebleven aardappels maak ik meestal een lekker aardappelsoepje van (met wat uitgebakken spekjes, fijn gesnippert uitje erdoor en dergelijken. of ik maak aardappelpuree ervan (grom als het vastkokende aardappels waren, want dan moet je nog behoorlijk aan de crea bea met extra melk/room aan opnieuw licht koken en dan flink aan de slag met een zeef).

restjes prei, paprika, ui, campignons en dergelijken wordt hier standaard wel een keer gegeten op een 'brood avond'.. lekkere boerenomelet van maken met een handje diepvrieserwten en wat kruiden erdoor en meteen het oude brood roosteren, likje roomboter en dan de omelet eventueel met nog wat sla en komkommer voor het frisje.

ik moet zeggen dat ik prei en paprika niet meer zo vaak 'over' heb sinds ik het op de markt koop per kilo.. bij thuiskomst gelijk even snipperen allemaal en in verschillende grootte porties invriezen.. voor een omelet een klein portie eruit, voor een saus/soep een wat groter portie en twee grote porties voor de spaghetti saus..

ik ben nu wel op zoek naar een ouderwetse goedkope bovenlader vrieskist.. want heb maar drie laatjes onder mijn koelkast en dat schiet niet meer op met invriezen lol.. vind ze nieuw alleen belachelijk duur, moet er dus een keer tegenaan lopen (tweede hands maar geen stroomverslinder of een keer een aanbieding bij een witgoedzaak)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:02

ChantalSmook schreef:
Ik woon in Eindhoven en je hebt op de soeterbeekseweg (richting nederwetten vanaf Eindhoven) de Haas zitten. Die telen veel zelf. Ik haal daar vaak aardbeien en asperges. Ligt alleen niet op de route meer nu ik in eindhoven woon en eigenlijk geen idee of ze aardappelen e.d. verkopen en wat daar de prijs verhouding van is. Er is wel echt een winkeltje bij, dus misschien daar eens kijken?
( Tuinbouwbedrijf De Haas,
Soeterbeek 3 5674 NH Nuenen, Nederland
+31 40 283 1601)

dank je, ik heb m alvast genoteerd.. kom daar vast binnenkort wel een keer langs (net verhuisd en nu al te weinig klerenhangers en mis nog een kastje, dus moet binnenkort vast wel een keer naar de ikea)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:32

Ik haal mijn aardappelen lekker duur bij de Albert Heijn. Maar gaan wel lang mee :)!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:21

Ik heb gisteren paprika-pompoensoep gemaakt, ik kon alleen helaas niet veel kwijt in de vriezer dus heb 3 flinke bakjes meegegeven voor mn schoonmoeder, schoonzusje en opa.
Ben blij als ik straks mijn grote vriezer heb, dan ga ik heerlijke soepen maken en invriezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:42

lekker Marley!

ik heb de pizza kit gehaald , van het weekend gratis pizza van danerolle!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:48

Ik heb de Kwekkeboom bitterballen gehaald. Morgen maar eens proberen.

Helaas nog steeds geen Optimel kwark gratis te vinden!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:58

Ik kom ff binnenvallen.
Hoe zijn jullie van die geld terug acties op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:10

Bij de ah kun je nu gratis hand off. chocolade krijgen. Is alleen niet overal te koop. Even googelen voor de actie, je komt dan vanzelf op de feb pagina van hands off terecht. Geldt tot 5 december.

En 4 flesjes Jills 0,0 zijn ook gratis op te halen. :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:18

Oeh, gratis chocolade wil ik ook wel! En Jillz heb ik nog staan van afgelopen zomer, dus die laat ik aan me voorbij gaan dit keer ;) (best lekker, maar eigenlijk alleen met warm weer :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:21

Oeh gratis chocolade oh gratis drank XD

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:28

Oh, voor de rooie! Die vind ik nog wel leuk om eens te proberen :). Nu alleen de groene gehad ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:39

Hoog, zonet speciaal opgehaald, ben ik de kassabon onderweg kwijtgeraakt. |(

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:03

Af en toe floep ik even dit forum binnen om vooral mee te lezen. Nu wel een vraagje, is de Lidl of de Aldi nou goedkoper qua boodschappen doen? Ga zelf altijd naar de Lidl omdat die dicht bij is. Maar heeft het zin om een stukje om te rijden naar de Aldi vroeg ik me ineens af. Dacht die vraag kan ik denk ik hier goed stellen..
Vind bij de Lidl het groente en fruit altijd goed, maar de andere dingen zou het uitmaken of niet echt? Omdat ik vrijwel nooit bij de Aldi kom kan ik er niet over oordelen, maar jullie vast wel!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:56

Ze zijn praktisch even duur, soms is bijv. de roomboter 2 cent duurder dan bij de Lidl, maar de melk weer 2 cent goedkoper. Voor onze vaste boodschappen zou het qua prijs niet uitmaken waar we het zouden halen. Lidl is voor ons veel gunstiger en de winkels van Lidl zijn de laatste tijd ook erg verbeterd hier in de buurt, dus we gaan alleen naar de Aldi als we iets speciaals willen hebben uit de folder ofzo.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:09

Je moet weten wat je waar moet halen, al maken Aldi en Lidl niet zoveel uit qua prijs. Er zijn wel dingen soms goedkoper bij bv ah, dus weet wat de prijzen zijn van wat je standaard koopt.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:12

Ook goed bezuinigen: je pinpas vergeten :+
Dus precies mn boodschappen uitgeteld met het contante geld wat ik nog had, maar moet van de week toch nog even wat bijhalen. Heb nog veel eten in de vriezer, maar van €5 red ik het toch niet de hele week haha. Morgen ook even statiegeld inleveren, ook altijd leuk!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 03:01

cube schreef:
Af en toe floep ik even dit forum binnen om vooral mee te lezen. Nu wel een vraagje, is de Lidl of de Aldi nou goedkoper qua boodschappen doen? Ga zelf altijd naar de Lidl omdat die dicht bij is. Maar heeft het zin om een stukje om te rijden naar de Aldi vroeg ik me ineens af. Dacht die vraag kan ik denk ik hier goed stellen..
Vind bij de Lidl het groente en fruit altijd goed, maar de andere dingen zou het uitmaken of niet echt? Omdat ik vrijwel nooit bij de Aldi kom kan ik er niet over oordelen, maar jullie vast wel!

ze zijn kwa prijs erg goed te vergelijken..

vlees vind ik vaak bij de aldi wat lekkerder, maar lidl heeft vaker lekkere luxe dingetjes voor niet zo'n rare prijs..

het grote verschil vind ik, bij lidl kan ik vrijwel mijn hele boodschappenlijst halen.. bij aldi niet omdat ik sommige dingen daar gewoon kwalitatief minder vind.. het brood daar vind ik letterlijk niet te hachelen, zit een vreemde chemische bijsmaak aan.. bij de lidl is die een stuk beter..

sowieso voor groente en fruit staat lidl samen met de markt voor mij met stip bovenaan (en ik ga ook rustig naar de ah, maar niet voor groenten)

idem met een stukje brie.. die van de aldi vind ik niet lekker. die van de lidl super goed

als je bij lidl goed kunt slagen zou ik daarom niet ver gaan rijden naar de aldi

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 03:04

xFioon schreef:
Ook goed bezuinigen: je pinpas vergeten :+
Dus precies mn boodschappen uitgeteld met het contante geld wat ik nog had, maar moet van de week toch nog even wat bijhalen. Heb nog veel eten in de vriezer, maar van €5 red ik het toch niet de hele week haha. Morgen ook even statiegeld inleveren, ook altijd leuk!

welke pinpas?

pinpas is financiele zelfmoord vaak..

ik maak een lijstje wat ik nodig heb, kijk even online voor de aanbiedingen.
en neem ongeveer een tientje extra mee omdat ik altijd wel iets zie waarvan ik denk heeeeeeeeee shoot dat moest ik ook nog hebben.. wat er overblijft kan ik eventueel nog een impuls aankoop mee doen op het gebied van een extra lekker stukje vlees, of iets lekkers waar ik dan ineens zin in heb.. hoeft niet, maar dan heb ik wel iets ruimte voor dat soort dingen.. dat extraatje gun ik mijzelf dan eigenlijk ook alleen bij de grote weekboodschappen..

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:32

Bedankt voor de antwoorden, idd wel waar: je moet weten wat je waar moet kopen.. Lidl bevalt me goed en Ah kom ik ook wel want die zit om de hoek. De markt zit totaal niet in m'n systeem terwijl ik nu wel die mogelijkheid in de buurt heb. Ben er nu 2x geweest haha

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:25

Brood is het enige waar ik echt niet op bezuinig. Het goedkope fabrieksbrood vind ik echt niet lekker, dus dan maar vers bij de bakker vandaan.
Ik vries het trouwens ook in, zo gaat dan ook alles op. Heel soms een sneetje naar het paard haha.