Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Heb je al een plan Malenka om 2000m2 te vullen? Wij hebben ook een heel grote tuin ik heb zelf hosta's gedeelt en Hortensia,s om de borders wat te vullen dat zijn makkelijke planten om te stekken.
Malenka schreef:beatje schreef:Heb je al een plan Malenka om 2000m2 te vullen? Wij hebben ook een heel grote tuin ik heb zelf hosta's gedeelt en Hortensia,s om de borders wat te vullen dat zijn makkelijke planten om te stekken.
Deels. Ik kan al mijn huidige planten meenemen en verzamel het zaad. Dat houd in dat ik in ieder geval ook veel stekken kan maken die ik kan ruilen met andere tuinliefhebbers en kan zaaien. Ik heb nu geraniums, sedums, akelei, ruit, vlinderstruiken, hibiscus, hortensia, rozen, kattenkruid, vrouwenmantel, citroenmelisse, rozemarijn, passiebloem, aardbeien, druiven... Er staan een paar fruitboompjes en struiken (appel, peer, kers, pruim, kruisbes, Japanse wijnbes, frambozen). En ben zeker nog planten vergeten te noemen.
Daarnaast heb ik al 15 fruitbomen gekocht (kersen, appels, peren, kweepeer, Japanse peer, pruimen, mispel, amandel). Die staan alvast te groeien bij de kweker. En ik ben nu verschillende kwekers aan het bezoeken om te kijken wat ik straks precies wil hebben en waar ik dat kan vinden. Ik wil voornamelijk eetbare gewassen in de tuin maar daar wel mooie borders mee aanleggen.
Naath86 schreef:Vorige week ook wat plaatjes van mijn tuin gemaakt, kan op het moment echt van de tuin genieten!!
[ [url=m/FZcj7w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hJAuPf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6yadSp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xu7mkh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BEI6Vm.jpg]Afbeelding[/url] ]
En pluk dan ook regelmatig wat voor in huis!
[ [url=m/cl1Pse.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben overigens ook echt van de bloemen en planten en lekker wild. Tuin is me nu nog te strak eigenlijk.. maar zoals vaker genoemd hier dat heeft tijd nodig..
Shanna schreef:Welke kleur en soort tegel raden jullie aan bij een tuin op het zuiden? Ik ben zelf leisteen-fan maar leisteen in combinatie met de zomerzon op het zuiden staat gelijk aan je voeten grillen vrees ik..
Lichte tegel weerkaatst de zon te hard waardoor je zonder zonnebril verblind wordt denk ik?