Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:23

sylva schreef:
Zijn er hier misschien mensen die me advies zouden kunnen geven met betrekking tot het uitkiezen van een nieuw abonnement? Of nouja, beter gezegd welk toestel :+

Altijd een Samsung gehad, nog nooit een Iphone. Laatste Samsung S5 Neo is gisteren gesneuveld. Nu mag ik al sinds oktober verlengen maar aldoor zoiets gehad van, ik wacht even tot de prijzen wat lager worden. Ik wil dus gaan verlengen (TMobile) of stoppen en ergens anders verder, maar als ik de prijzen van de abonnementen zo vergelijk hoef ik t daar niet om te doen. Verder gewoon tevreden bij hen.
Het enige waar ik eigenlijk niet uit kom is welk toestel.

Is een Iphone wel te doen na altijd Samsung, welke zou beter bevallen, hoe zit dat met die updates en welke is gewoonweg handiger om te doen?

Hier eventueel meer mensen die voor hetzelfde stonden en een keuze hebben moeten maken? :)

Ik ben van samsung (galaxy s6) naar iphone 8 gegaan. Ik ben erg tevreden met mijn iphone en zou geen samsung meer willen. Iphone werkt altijd snel, geen vastlopers, batterij is tot nu toe goed (heb hem nu een half jaar), updates gaan vanzelf maar ik denk dat je dat ook kan uitzetten.
De overstap vond ik vrij simpel. Op de iphone staat gewoon alles wat je hebt, bij samsung stond het dan weer in een ander menu ect. Soms heb ik natuurlijk wel nog dat ik dingen moet zoeken omdat ik niet weet waar het staat. Maar dat had ik met samsung het zelfde haha.
Maar binnen een week was ik gewend!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:54

Ik ben van Samsung s4 mini naar iPhone 5 gegaan. En toen naar 6 en heb nu de 7.
Ik kon snel wennen, vind de batterij alleen niet geweldig van de iPhone maar vind iPhone zelf wel veel fijner!
iPhone update vanzelf, dat heb ik uitstaan zodat ik het zelf kan bepalen.
Volgens mij updaten ze ook langer dan een Samsung.
Mijn tip is wel om minimaal een 7 te halen, omdat de 6 al 3(?) jaar oud is.

Phen

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:01

Ik denk dat de batterij uiteindelijk gewoon altijd minder word. Mijn samsung moest ik ook 3x per dag opladen toen hij een anderhalf jaar oud was.
Tot nu tot nu toe kan ik een anderhalve dag met mijn iphone. Maar zal in de loop wel steeds korter worden

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:17

Ik heb nooit kunnen wennen aan de iPhone, heb hem na een ruim jaar dan ook de deur uit gedaan om terug naar een Samsung te gaan. De batterij van de Samsung gaat bij zowel mij als mijn moeder gewoon lang mee, in principe een kleine 2 dagen, behalve als ik de hele dag er op bezig ben. Het toestel is nu bijna 1.5 jaar oud (A3 2017, direct na release gekocht). Ik heb ook een Samsung S7 edge, maar die vind ik minder fijn bellen (zoals mijn toestel als mijn moeders toestel slecht te verstaan zonder hem op luidspreker te zetten of oortjes in te doen), verder ook een prima toestel. Hij heeft mijn Note 2 vervangen waar ik 4 jaar mee gedaan heb.

Ik zou in principe gaan voor een toestel dat maximaal 2 jaar gereleased is, dan heb je de meeste kans dat hij nog 2-3 jaar mee kan.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:20

Bedankt voor jullie reacties!
Dat heeft het iig gefilterd tot de Samsung S8 en de Iphone 7.

De anderen van beide merken vind ik te duur en alhoewel de Iphone 8 me echt prachtig lijkt in het rood en qua kosten niet zo veel verschil maakt met de 7, ik ga dat glas echt slopen ben ik bang. :')

De hoeveelheid mensen die de overgang leuk vond is nu ongeveer gelijk aan de hoeveelheid die spijt kreeg, dus aaargh dat maakt de keuze erg lastig. Je zit toch weer 2 jaar aan zo'n ding vast.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:50

Mijn abonnement is toe aan verlenging en ik loop een beetje vast qua telefoonkeuze.

Mijn keuze gaat momenteel tussen Samsung en Huawei, maar ik vraag me af of ik andere merken ook zou moeten overwegen.

Wat wil ik: android, goede accu, goede camera, mooi geluid.

Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk voor bellen en gebeld worden, Whatsapp, heel veel muziek luisteren (Spotify), Facebook, foto's (kiekjes) maken, mijn Google Photo's account en email bekijken.

Wie heeft er advies voor mij? Ik vind de Samsung S9 echt best wel duur. En de Huawei P20 Pro eigenlijk ook wel. Maar ik zit wel 2 jaar aan die telefoon vast, dus ik wil wel iets goeds in handen hebben. Ik weet het effe niet meer... -O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:51

Mn vriend had vorig jaar de twijfel tussen de P10 van Huawei en de Samsung S8.
Hij is nogal technisch en hij kijkt echt naar de binnenkant van die dingen, en toen kwam de P10 het beste uit de bus qua accu, geheugen etc.

En ze vaak wat goedkoper dan de Samsung.
Vind de Huaweis alleen wel altijd op de iPhones lijken :+.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:33

Ik heb nu sinds 2weken de huawei p20 lite.
En tot nu toe bevalt hij prima.
Camera is ook prima.
Ik had hiervoor de LG G5.
Maar daar de laatste maanden zoveel problemen mee.
En ik wou geen duur abonnement meer.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:02

Florale schreef:
Ik heb nu sinds 2weken de huawei p20 lite.
En tot nu toe bevalt hij prima.
Camera is ook prima.

Ik vond de P20 lite ook wel leuk, ook omdat je daar nog gewoon een hoofdtelefoon op aan kan sluiten (dus niet alleen draadloos). Maar ik twijfelde over die camera. Maar die is dus wel in orde begrijp ik. Dat biedt perspectief, scheelt best wat in abonnementsgeld!

Es_ther schreef:
Vind de Huaweis alleen wel altijd op de iPhones lijken :+.

Da's dan wel weer wat minder, ik ben echt zo ontzettend geen Apple-fan.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:10

Afbeelding

Afbeelding

Beide met de huawei p20 lite.
Galloperende paarden binnen vind hij wat lastiger. Maar dat Had de LG ook.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:53

2 jaar zijn al weer bijna om en dat betekent weer zoeken naar een nieuwe telefoon. :=

Ik heb net even snel gekeken bij t-mobile waar ik uit kan kiezen, maar wat een bedragen!

Ik heb nu de Samsung S7 en deze bevalt gewoon goed. Dus zoek iets in die trant of beter. :+

Misschien maar even berekenen of een sim only en zelf het toestel aanschaffen goedkoper is dan een abonnement.

Ik zag de volgende telefoons die me op het eerste oog wel aanspraken, moet alleen nog uitzoeken wat de beste keus is. Ik zag de:
Sony Xperia XA2 of de XZ2
Huawei P10 of de P20
Samsung S8 of de A8

Is altijd weer even een klusje om alles uit te zoeken. :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:18

Wij hebben bij T-mobile een abo van 10 euro, maar gebruiken weinig mb's. We hebben onze oude S4 mini's al bijna 4jr en mijn man heeft nu een telefoon van 105 euro, dus dat is een stuk goedkoper. Maar wij wachten tot ze kapot gaan en geven niet om wat ''in'' is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:22

Tot nu toe heb ik de Huawei P20 Pro nog niet goedkoper gevonden voor 696 euro als toestelprijs (dit is in combi met abbo bij TMobile 10GB en onbeperkt bellen 17,50 euro per maand).

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:22

Mijn Huawei p20 lite bevalt ontzettend goed.

Alleen als ik iemand wil bellen vaak horen ze mij dan niet. Dan moet ik hem wegdrukken en opnieuw bellen dan gaat het goed.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:35

sylva schreef:
Zijn er hier misschien mensen die me advies zouden kunnen geven met betrekking tot het uitkiezen van een nieuw abonnement? Of nouja, beter gezegd welk toestel :+

Altijd een Samsung gehad, nog nooit een Iphone. Laatste Samsung S5 Neo is gisteren gesneuveld. Nu mag ik al sinds oktober verlengen maar aldoor zoiets gehad van, ik wacht even tot de prijzen wat lager worden. Ik wil dus gaan verlengen (TMobile) of stoppen en ergens anders verder, maar als ik de prijzen van de abonnementen zo vergelijk hoef ik t daar niet om te doen. Verder gewoon tevreden bij hen.
Het enige waar ik eigenlijk niet uit kom is welk toestel.

Is een Iphone wel te doen na altijd Samsung, welke zou beter bevallen, hoe zit dat met die updates en welke is gewoonweg handiger om te doen?

Hier eventueel meer mensen die voor hetzelfde stonden en een keuze hebben moeten maken? :)

2 jaar geleden ben ik van Samsung naar iPhone overgestapt. Heel eerlijk, de eerste twee weken heb ik wel wat gescholden op m'n nieuwe telefoon (iPhone SE) haha, maar het was gewoon een kwestie van wennen en nu weet ik niet meer beter ;) Als ik nu een Android telefoon in m'n handen heb dan weet ik ook niet meer zo goed hoe die werkt :')
Nu mag ik ook weer een nieuw abonnement (en telefoon) maar ik blijf niet bij Apple, ik vind de iPhones nu eerlijk gezegd belachelijk duur.. SE is/was fijn maar heb helaas maar 16 GB en dus al een jaar steeds te weinig geheugen voor apps en foto's :(

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:38

Mensen die de Huawei p20 lite hebben, welke screenprotector hebben jullie?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:46

Ik heb dan wel de p10, maar bij mij zat die er al op. Na nu bijna 1 jaar zit hij nog steeds prima.
Hoesje had ik bij aliexpress vandaan, hier zijn ze absurd duur.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:50

_Rianne_ schreef:

Van smartphonehoesjes en degoedkoopste sreendinges waar er 2 van in zitten.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:58

Dit topic komt als geroepen omhoog in de actieve onderwerpen :')

Ik heb een Huawei Y6 pro en was er heel blij mee. Helaas hield het touchscreen er ineens random mee op vorige week terwijl het toestel letterlijk nog geen half jaar oud is en ik er netjes mee omga. Hij is opgestuurd maar nu blijkt er een mini plekje waterschade in te zitten, God mag weten hoe. Repareren gaat me 170 euro kosten want dat zit niet in de garantie, ja doei :+

Ik moet dus een nieuwe telefoon gaan kopen. Huawei komt er echt niet meer in, in het verleden helaas ook al eens een probleem mee gehad. LG wil ik ook niet meer en Apple vind ik niet fijn. Hebben jullie nog aanraders in een lagere prijscategorie? Buiten bellen, appen en wat internetten doe ik er niks geks mee. Ik heb dus niet zoveel zin om veel geld voor een telefoon te betalen, daarom had ik de Y6 ook gekocht.

Ik overweeg weer gewoon (een ouder model) Samsung te nemen, maar bekijk graag de opties :)

Alvast heel weeg bedankt voor het meedenken!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:57

Fortitude schreef:

Ik heb een Huawei Y6 pro en was er heel blij mee. Helaas hield het touchscreen er ineens random mee op vorige week terwijl het toestel letterlijk nog geen half jaar oud is en ik er netjes mee omga. Hij is opgestuurd maar nu blijkt er een mini plekje waterschade in te zitten, God mag weten hoe. Repareren gaat me 170 euro kosten want dat zit niet in de garantie, ja doei :+

Ik moet dus een nieuwe telefoon gaan kopen. Huawei komt er echt niet meer in, in het verleden helaas ook al eens een probleem mee gehad. LG wil ik ook niet meer en Apple vind ik niet fijn. Hebben jullie nog aanraders in een lagere prijscategorie? Buiten bellen, appen en wat internetten doe ik er niks geks mee. Ik heb dus niet zoveel zin om veel geld voor een telefoon te betalen, daarom had ik de Y6 ook gekocht.

Ik overweeg weer gewoon (een ouder model) Samsung te nemen, maar bekijk graag de opties :)

Ik lees even mee, ik wil graag een nieuwe Samsung tot max €250,- (zonder abbo, gewoon lekker Sim Only).

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:58

Mij zoon heeft de Samsung j5 uit 2017.
Bevalt hem prima

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:01

_Rianne_ schreef:

Een glazen van Ali express

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:05

Ik heb al verschillende glazen gehad, maar ze zitten allemaal aan de kant niet goed. nu heb ik er 1 gevonden die goed zit... maar die verschuift... niet handig..
Ga eens bij Ali kijken...

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:05

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:15

Martine_R schreef:
Fortitude schreef:

Ik lees even mee, ik wil graag een nieuwe Samsung tot max €250,- (zonder abbo, gewoon lekker Sim Only).

Ik ben heel tevreden over de Sony Xperia XA1.
Valt ook in je budget volgens mij.