[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:56

Allemaal massaal naar Limburg dan maar ;) , vrienden van ons hebben hun boerderij te koop staan, de link staat in mijn onderschrift.
Foto's zijn niet geweldig vind ik zelf, want de boerderij is dit wel, zijn ook nog heel veel mogelijkheden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:58

Limburg....groen , heuvels.... :+:

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:00

Wauw wat een verschrikkelijk mooi huis :~
De foto's hadden idd beter gekund maar zijn niet heel slecht ofzo.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:32

Nicolletje schreef:
Ik ben zoals Berdien, wel dromen, maar altijd op mezelf aangewezen geweest dus dat resulteerde bij mij in 2 hoog en paarden op een betaalbaar pension.
Ik héb nu een kerel maar rijk... neh :+ en ik ben het type niet om

- een flitsende carriere te hebben en in mijn eentje effe een boerderij te kopen
- als decoratie bij een rijke vent te dienen (ik ben te lastig)

Dus ik doe het maar met wat ik heb :+

Naar Oostvoorne of Drenthe verhuizen is dan ook weer geen optie. Ik héb nu een vent met een baan, maar als we daarheen verhuizen niet meer := die baan dan.

Hahaha, dat kan je maar van jezelf weten. :+ Wat eerlijk. ;) Ik herken het wel. Ben er ook niet geschikt voor.
Ach, laten we het er maar op houden, dat wij gewoon erg veel geluk hebben gehad. :j

http://www.funda.nl/koop/bruchem/huis-47297089-dorpsstraat-55/fotos/#foto-6 Hmm, voor iets meer heb je dit. :D Zou ik dan liever doen! Voor die prijs kan je er iets moois van maken.

Hihi, ik ga pas in Limburg wonen als álle Limbo's weg zijn. :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:33

Grrrrrr...... de elektricien heeft de elektraleidingen op zolder gesloopt...... nu kan er geen elektra meer getrokken worden. Dat betekent dat we het stukwerk moeten gaan openbreken ;( ;( ;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:28

@manzano: oei, dat is zwaar balen, zeg :(:)

idefix4

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:11

:oo :roll: Wat erg! Dat is idd balen, maar dan zorgt zijn verzekering er natuurlijk wel voor, dat het nog netter op de muren komt... Dat gaat wel weer tijd kosten! Was de elektra nog niet klaar dan?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:12

vreselijk balen manz!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:19

Ik ga toch mijn vriend er maar (weer) op wijzen dat het verstandiger is om eerste de elektra klaar te hebben (hij praat altijd in de zin van hup zo gebeurd joh, doen we later wel een keer) en dán pas de muren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:04

idefix4 schreef:
:oo :roll: Wat erg! Dat is idd balen, maar dan zorgt zijn verzekering er natuurlijk wel voor, dat het nog netter op de muren komt... Dat gaat wel weer tijd kosten! Was de elektra nog niet klaar dan?

Nope.... was nog niet klaar en omdat we de leidingen zelf gelegd hebben was het ons eigen risico. Dus ook op eigen kosten ;)
Nou zullen die niet eens zo hoog zijn, dus dat vind ik het probleem niet eens direct. Wel dat je gaten in je muur moet gaan maken en ik hoop maar dat het weer net zo netjes glad wordt als de rest.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:20

Ik duim met je mee en anders zijn dat de plekken waar je een mooie spijker langs moet slaan voor een schilderijtje oid.

Ik ga ook voor eerst de muren voorzien van elektra. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 hè?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:21

Ik zit ook al weken mijn jeukende handen tegen te houden om de gipsplaten op de wanden te schroeven , omdat de elektra nog niet klaar is.... 't is toch beter om dat eerst allemaal aangesloten en werkend te hebben :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:25

Tja op zich trekken we overal nieuwe elektra en dat is dus gewoon in bestaande muren. Dus daar zit het ook al in de muur ;)
Maar als het andersom kan is dat wel het fijnste....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:04

HElemaal waar! Maar ook dat krijgen jullie opgelost! :j

Ik heb hier het ijs op de binnenkant van de ramen zitten. Helaas laat de gemeente nog even op zich wachten...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:29

Brrrrrr...... heb je het niet onwijs koud nu dan??

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:53

Ojee... Nog meer electra probleempjes zo te lezen.
Hier ook, ik werd afgelopen vrijdag door de electriciens weggestuurd omdat ze zouden gaan doortrekken en ik dan alleen maar in de weg zou lopen en plotsklaps anderhalf uur later werd ik gebeld. Of ik even kon komen.. Daar aangekomen bleek dat de oude bedrading dus zo belachelijk was neergelegd, dat mijn plafond naar beneden moest omdat ze niks door konden trekken omdat álles wat daarvoor nodig was/is ontbrak/ontbreekt. Kon wel janken: dag mooie ornamentjes, dag suite-en-suite deurtjes ;( .
De cv-monteur is gelukkig wel gewoon verder gegaan met zijn werk en morgenochtend beginnen ze met de steunbalken te vervangen, maar de electra ligt vooralsnog stil. Ik wil dit inderdaad eerst gedaan hebben voordat ik de stukadoor op bezoek laat komen. Er is nu wel via een andere electricien gezegd dat het wel mogelijk is dmv een gat in mijn gang (daar zitten geen ornamtenten enzo dus dat boeit me niet zo), maar die persoon heeft het heel erg druk momenteel en kan nog geen contrete datum afspreken. Baal dus als een stekker. Wil het door hem laten doen, maar wil ook niet nog een maand zonder vloer zitten, want die vloer moet openblijven zolang de electra nog niet klaar is (gedeelte via plafond, gedeelte via de grond). Afwachten maar, hoop morgen een datum te horen.

Wel een positief dingetje: slopen gaat heeeeel snel én ik heb een krant uit 1967 gevonden onder het vloertje in mijn vitrinekast die ik eruit heb gesloopt :'). Grappig om te zien, zo ontzettend ouderwets en vergeeld :D. En voorzien van muizenhapjes ;).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:08

Manzano: Leve de thermo legging onder mijn spijkerbroek en idd, heb ik het koud... :j Ik heb gelukkig een warm waterbed!

Yv: Balen joh! Dat valt tegen en ik wil ook suite-en-suite deurtjes. :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:21

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:13

Hier staat ook alles buiten heerlijk gelukkig te wezen, zou het echt niet meer anders willen, lekker ons eigen ding :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:16

Ook onze paarden staan gewoon buiten. We hebben nu 2,5 ha bij gehuurd en die is opgedeeld in 2 stukken. Groot genoeg dus voor 3 paarden. T is mooi vlak en wordt niet kapot gelopen (alhoewel wij met dat laatste toch geen problemen hebben).

Wij gaan morgen weer naar de architect voor een vervolgafspraak en daarna willen we flink doorpakken. Ook willen we nog 1 ander huisje bekijken. En dan hopelijk weten we met een maand ofzo meer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:18

Die van ons staan 2 uur buiten...... en zijn heeeeeel blij als ze weer naar binnen mogen :)) :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:20

Die van ons kunnen zelf kiezen en staan toch echt liever in het zonnetje te eten en te spelen :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:23

Bij ons staan ze met z'n 6en. Maar ze staan met dit weer vooral een beetje stil ;)
Eten kan niet, dus dat scheelt ook natuurlijk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:26

Hahaha, dat is idd een heel verschil, op pension stonden ze ook vaak wat duf in de paddock.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:31

Al moet ik zeggen dat paard nu een stuk gelukkiger is dan toen ze op een oude stal stonden waar ze de hele dag buiten stonden (ook in paddock, maar wel een hele grote) incl. eten.
Ze zit nu 100x beter in haar vel. Dus ik vind het wel best zo :)

Ze mag straks weer lekker het land op :j :j
Onze stal heeft 17 hectare, wat uitzonderlijk veel is voor onze omgeving.